bondekone Skrevet 11. februar 2019 #701 Skrevet 11. februar 2019 Ultralyd i dag viste over 50 eggposer i ulik størrelse og stor fare for overstimulering. Så da blir det ikke innsett😞 uttak på torsdag. Dere som har skjedd lignende med, når kan vi ta innsettet? Neste syklus, eller må vi ha en «naturlig» syklus først? Og er det noen som vet hvor mange dager det tar fra uttak til man kan bade i offentlig basseng?
Wiley Skrevet 11. februar 2019 #702 Skrevet 11. februar 2019 30 minutter siden, bondekone said: Ultralyd i dag viste over 50 eggposer i ulik størrelse og stor fare for overstimulering. Så da blir det ikke innsett😞 uttak på torsdag. Dere som har skjedd lignende med, når kan vi ta innsettet? Neste syklus, eller må vi ha en «naturlig» syklus først? Og er det noen som vet hvor mange dager det tar fra uttak til man kan bade i offentlig basseng? Oisann, det der høres ikke særlig godt ut. Vet det er kjedelig å vente men kroppen din har godt av det nå, hvis du hadde blitt gravid hadde symptomene gradvis forverret seg og det kunne blitt skikkelig vondt. Vil tro du må vente en syklus, dvs blødning etter denne runden, så starte på medisiner når mensen starter igjen om ca 6 uker eller noe sånt. Hvis du går offentlig så kommer det nok an på kapasitet også. Mye deiligere med fryseforsøk da, hvis det hjelper. Basseng må du nok vente to uker med, bad og sex og alt mulig annet også. Det er pga infeksjonsfaren etter nålen de bruker under uttak.
Fiiol Skrevet 11. februar 2019 #703 Skrevet 11. februar 2019 De ville dyrke mine gjenværende, og hadde stor tro på hvertfall en av dem. Men, til slutt så fikk jeg ingen på frys. 😥 Ingen backup da. Håpet jo å kaaanskje å få et forsøk i naturlig syklus uten all stimulering. Det er nå så... kjipeste nå er at jeg ble ekstra bekymret for det lille kornet i magen min.
bondekone Skrevet 11. februar 2019 #704 Skrevet 11. februar 2019 7 minutter siden, Wiley skrev: Oisann, det der høres ikke særlig godt ut. Vet det er kjedelig å vente men kroppen din har godt av det nå, hvis du hadde blitt gravid hadde symptomene gradvis forverret seg og det kunne blitt skikkelig vondt. Vil tro du må vente en syklus, dvs blødning etter denne runden, så starte på medisiner når mensen starter igjen om ca 6 uker eller noe sånt. Hvis du går offentlig så kommer det nok an på kapasitet også. Mye deiligere med fryseforsøk da, hvis det hjelper. Basseng må du nok vente to uker med, bad og sex og alt mulig annet også. Det er pga infeksjonsfaren etter nålen de bruker under uttak. Takk for svar☺ ja, nå har det blitt en del smerter her og, og veldig oppblåst. Vet jo at dette ikke nødvendigvis ødelegger for sjansen for å bli gravid, men det er nok av ventetid i denne prosessen!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #705 Skrevet 11. februar 2019 1 minutt siden, Fiiol skrev: De ville dyrke mine gjenværende, og hadde stor tro på hvertfall en av dem. Men, til slutt så fikk jeg ingen på frys. 😥 Ingen backup da. Håpet jo å kaaanskje å få et forsøk i naturlig syklus uten all stimulering. Det er nå så... kjipeste nå er at jeg ble ekstra bekymret for det lille kornet i magen min. Den er kjip Det er kanskje en mager trøst når det ikke går som det skal, men de har blitt veldig mye flinkere til å vurdere kvaliteten på egg nå enn tidligere. Lengre dyrking er jo en av de viktigste metodene for å teste eggenes kvalitet på. Det er selvfølgelig drittkjipt å ikke få fryst eggene sine, men samtidig så er det jo betryggende å vite at det som blir fryst er av en viss kvalitet. Da jeg begynte med IVF for 10 år siden tok de vare på alle eggene og jeg hadde et drøss med innsett som jeg har fått vite i etterkant at mest sannsynlig ikke var levedyktige egg i det hele tatt. Første runde med IVF ble det til sammen 10 innsett før det satt noe. Med nr. 2 måtte de kaste masse egg, men likevel så satt spira på 2. forsøk fordi de eggene som faktisk ble brukt var av vesentlig bedre kvalitet. Anonymkode: 85082...9f8 1
Fiiol Skrevet 11. februar 2019 #706 Skrevet 11. februar 2019 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er kjip Det er kanskje en mager trøst når det ikke går som det skal, men de har blitt veldig mye flinkere til å vurdere kvaliteten på egg nå enn tidligere. Lengre dyrking er jo en av de viktigste metodene for å teste eggenes kvalitet på. Det er selvfølgelig drittkjipt å ikke få fryst eggene sine, men samtidig så er det jo betryggende å vite at det som blir fryst er av en viss kvalitet. Da jeg begynte med IVF for 10 år siden tok de vare på alle eggene og jeg hadde et drøss med innsett som jeg har fått vite i etterkant at mest sannsynlig ikke var levedyktige egg i det hele tatt. Første runde med IVF ble det til sammen 10 innsett før det satt noe. Med nr. 2 måtte de kaste masse egg, men likevel så satt spira på 2. forsøk fordi de eggene som faktisk ble brukt var av vesentlig bedre kvalitet. Anonymkode: 85082...9f8 Interessant å lese. De sa også at blastoer er sterkere og tåler frysing/opptining bedre. 10 innsett høres slitsomt ut. Takk og lov at du slapp dette i andre runde. ❤️ Tenker det var en lettelse! Jeg fikk følge delingen av eggene dag for dag, rare meg hadde nesten fått et forhold til de. Ventet til slutt på en fin morula som skulle sprekke (de andre var tregere i delingen). Testdag i neste uke, noen andre som har testdag snart? Endret 11. februar 2019 av Fiiol
Fiiol Skrevet 11. februar 2019 #707 Skrevet 11. februar 2019 38 minutter siden, bondekone skrev: Takk for svar☺ ja, nå har det blitt en del smerter her og, og veldig oppblåst. Vet jo at dette ikke nødvendigvis ødelegger for sjansen for å bli gravid, men det er nok av ventetid i denne prosessen! God bedring ❣️
bondekone Skrevet 11. februar 2019 #708 Skrevet 11. februar 2019 8 minutter siden, Fiiol skrev: God bedring ❣️ Takk❤
Kone92 Skrevet 11. februar 2019 #709 Skrevet 11. februar 2019 1 time siden, bondekone skrev: Ultralyd i dag viste over 50 eggposer i ulik størrelse og stor fare for overstimulering. Så da blir det ikke innsett😞 uttak på torsdag. Dere som har skjedd lignende med, når kan vi ta innsettet? Neste syklus, eller må vi ha en «naturlig» syklus først? Og er det noen som vet hvor mange dager det tar fra uttak til man kan bade i offentlig basseng? De sa 2-3 måneder til meg. Så må vel vente et par sykluser. Du må vente 11 dager fra uttak, tror jeg.
bondekone Skrevet 11. februar 2019 #710 Skrevet 11. februar 2019 3 minutter siden, Kone92 skrev: De sa 2-3 måneder til meg. Så må vel vente et par sykluser. Du må vente 11 dager fra uttak, tror jeg. Må du og vente med innsettet? Takk for svar. Bader en gang i uka pga jobb, så må bare gi beskjed. ☺
Kone92 Skrevet 11. februar 2019 #711 Skrevet 11. februar 2019 10 minutter siden, bondekone skrev: Må du og vente med innsettet? Takk for svar. Bader en gang i uka pga jobb, så må bare gi beskjed. ☺ Hvis jeg ble dårlig mellom uttak og innsett, pga fare for overstimulering. Har vært litt dårlig, men ikke veldig, så usikker på om jeg må vente. Innsett er planlagt på onsdag. men kjedelig med overstimulering for deg! Håper du ikke blir dårlig.
bondekone Skrevet 11. februar 2019 #712 Skrevet 11. februar 2019 Akkurat nå, Kone92 skrev: Hvis jeg ble dårlig mellom uttak og innsett, pga fare for overstimulering. Har vært litt dårlig, men ikke veldig, så usikker på om jeg må vente. Innsett er planlagt på onsdag. men kjedelig med overstimulering for deg! Håper du ikke blir dårlig. Skjønner! Håper du får innsett. Har du fått noe beskjed hvordan eggene «ligger ann»? Ift deling osv? Ja, nå er det kjipt, men samtidig er jo det riktige. Enda værre vel om de hadde satt inn og jeg virkelig ble dårlig.
Kone92 Skrevet 11. februar 2019 #713 Skrevet 11. februar 2019 35 minutter siden, bondekone skrev: Skjønner! Håper du får innsett. Har du fått noe beskjed hvordan eggene «ligger ann»? Ift deling osv? Ja, nå er det kjipt, men samtidig er jo det riktige. Enda værre vel om de hadde satt inn og jeg virkelig ble dårlig. Vet bare at 11 av 14 egg ble befruktet. Ikke fått vite noe mer etter det😊 2
Aaa08 Skrevet 11. februar 2019 #714 Skrevet 11. februar 2019 3 timer siden, Fiiol skrev: De ville dyrke mine gjenværende, og hadde stor tro på hvertfall en av dem. Men, til slutt så fikk jeg ingen på frys. 😥 Ingen backup da. Håpet jo å kaaanskje å få et forsøk i naturlig syklus uten all stimulering. Det er nå så... kjipeste nå er at jeg ble ekstra bekymret for det lille kornet i magen min. Dette har dessverre skjedd med med de siste 3 forsøkene mine... Vet du hva som var feil med eggene?
Fiiol Skrevet 11. februar 2019 #715 Skrevet 11. februar 2019 5 minutter siden, Aaa08 skrev: Dette har dessverre skjedd med med de siste 3 forsøkene mine... Vet du hva som var feil med eggene? Nei, ikke annet enn at det kan ha med kvaliteten å gjøre, dessverre. Jeg vil prøve å forhøre meg mer om det. Jeg fikk ut få egg da, hadde ulik modning/folikkelvekst. 5 av 6 ble befruktet. De tok icsi på alle siden jeg fikk ut så få. Alle delte seg og utviklet seg, men i ulikt tempo. To fremhevet seg da de var fri for fragmentering og delte seg raskere. De andre hadde litt fragmentering, som ikke trengte bety noe. Den siste av de gjenværende ble til morula, hadde tro på den, men den stoppet også plutselig opp.
Gjest Fnugg Skrevet 12. februar 2019 #716 Skrevet 12. februar 2019 10 timer siden, Fiiol skrev: Nei, ikke annet enn at det kan ha med kvaliteten å gjøre, dessverre. Jeg vil prøve å forhøre meg mer om det. Jeg fikk ut få egg da, hadde ulik modning/folikkelvekst. 5 av 6 ble befruktet. De tok icsi på alle siden jeg fikk ut så få. Alle delte seg og utviklet seg, men i ulikt tempo. To fremhevet seg da de var fri for fragmentering og delte seg raskere. De andre hadde litt fragmentering, som ikke trengte bety noe. Den siste av de gjenværende ble til morula, hadde tro på den, men den stoppet også plutselig opp. Mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig her, men er ikke det bra? Mulig jeg ble «feiltrøstet», men når jeg fikk ut 6 til dyrking, null frys og 1 greit egg til innsett - så sa de at det var det gjennomsnittlig normalt. Og at ganske få fikk frys (type 1 eller 2 av 10 eller hva de sa). Jeg barer lurer litt på om «vi» kanskje får litt feil inntrykk her inne om en leser om ørten egg på frys og voldsomme mengder egg ut? Jeg tenker mer sånn at det er poengløst for min del å være bekymret over ett godt nok innsettsegg når en jo tross alt kun skal ha inn ett egg uansett. Fint med frys selvsagt, men hva skal man med 7 fine egg når 6 avdeling uansett skal i søpla om de var innsetts- men ikke helt frysekvalitet. Asså, jeg føler jo sjøl at megakvalitet = større håp, men i hodet mitt så handler behov om IVF om mer enn bare de eggene liksom. Sikkert feil/teit innspill, men jeg bare prøver tenke litt på hva de sier om snitt og «bra nok» på klinikken versus det vi bekymrer oss for her inne muligens unødig/med feil begrunnelse? Selv innbiller jeg meg at eggene mine er greie, men de bare nekter feste seg. Sånn at jeg egentlig vil ha noens hjelp til å trø det litt inn og bli der
Aaa08 Skrevet 12. februar 2019 #717 Skrevet 12. februar 2019 Jeg får ikke egg på frys, og de jeg får blir det ikke noe av. Så jeg tenker at det må være noe feil med eggene mine selv om de velger de fineste til innsett. Men regner med at de jeg får inn, kunne ikke fryses heller.
Fiiol Skrevet 12. februar 2019 #718 Skrevet 12. februar 2019 @Fnugg Nei, du har nok helt rett i det. Ble bare så urolig for at det inni magen også har stoppet i utviklingen når alle andre gjorde det. Nå er det det beste som ble satt inn, så jeg skal prøve å tenke positivt! Jeg har ingen barn, er i midten av 30-årene og egglageret mitt er ikke stappfullt, derfor hadde det vært fint med frys hvis jeg fikk det til nå, og strever enda mer om et par år med å få en søster eller bror. Men, herlighet. Om vi «kun» får ett barn er jeg evig takknemlig for det også.
Gjest Fnugg Skrevet 12. februar 2019 #719 Skrevet 12. februar 2019 12 minutter siden, Fiiol skrev: @Fnugg Nei, du har nok helt rett i det. Ble bare så urolig for at det inni magen også har stoppet i utviklingen når alle andre gjorde det. Nå er det det beste som ble satt inn, så jeg skal prøve å tenke positivt! Jeg har ingen barn, er i midten av 30-årene og egglageret mitt er ikke stappfullt, derfor hadde det vært fint med frys hvis jeg fikk det til nå, og strever enda mer om et par år med å få en søster eller bror. Men, herlighet. Om vi «kun» får ett barn er jeg evig takknemlig for det også. Det skjønner jeg veldig godt ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #720 Skrevet 12. februar 2019 Begynt på andre pakke med lutinus. Har egentlig en passe flat mage, men nå vet jeg ikke hvor dette skal ende, blir bare større og større. Ser jo gravid ut, og det er så leit og upraktisk. Får ikke igjen noen av buksene mine. Anonymkode: 2934a...a6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå