Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

I går var jeg sjeleglad for å få gå rett fra neg frys til egguttak, men i løpet av natta har angsten meldt seg 😂 jeg regner med at legen ikke ville tillatt det om det ikke er bra eller ikke «funker,» men har noen andre gått rett fra frys til ny stimulering?

Det er planen her også 😊 Hadde du også innsett i naturlig syklus? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Fiiol skrev:

Det er planen her også 😊 Hadde du også innsett i naturlig syklus? 

Åh så godt å lese :) nei, jeg brukte progynova og cyclogest. Men mange naturlige sykluser før det igjen da, så sånn sett lang pause siden sist egguthent.

Skrevet
13 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg har dessverre fått mensen i dag. Det er jo som ventet når vi bare fikk en dårlig blasto til innsett, men fy søren så utrolig trist det føles i dag, likevel. Det var siste forsøk med egne egg, og nå må vi forsone oss med at det uansett ikke kan bli noe genetisk helsøsken til sønnen vår. Det er mulig vi går videre med eggdonasjon, men vi må stoppe og tenke litt også. Av og til føles alle mulighetene som finnes i dag som litt for mye også. Når skal man da sette strek, hva er riktig for kropp og sinn, og vårt nåværende barn og et evt fremtidig barn som bare vil kjenne 50 % av sitt genetiske opphav, å gjøre? Bør vi slå oss til ro med at vi fikk «bare» ett barn? Disse spørsmålene kverner rundt i hodet mitt nå..... Vi har holdt på med søskenforsøk i snart tre år, og hele livet har vært en berg- og dalbane i den tiden. Jeg har satt livet på vent på så mange måter og drømt om ett barn til. Kanskje bør jeg heller slippe den drømmen nå, og konsentrere meg om andre ting livet har å gi? Det er neimen ikke lett å gi opp noe man har ofret så mye for å oppnå. Samtidig må man sette en grense et sted også.... Nå skal jeg fordøye dette og så får vi tenke hva vi vil gjøre fremover. Hadde jeg ikke hatt noen barn, hadde jeg helt klart gått for eggdonasjon. Men nå er tvilen større. Tenk hvis jeg føler annerledes for det barnet enn «mitt» barn? Uff, det er så mange vanskelige tanker. Akkurat i dag er jeg så trist over å måtte slippe den delen av søskendrømmen som ihvertfall er over nå. Kroppen min har vært gjennom seks ferskforsøk og tre frys, 1 MA og 1 exu, det er ikke snakk om å gjøre flere forsøk nå med så dåelige embryo vi virker å få nå. Tror det blir en pause for meg fra alt med forum og googling en stund, jeg har vært her siden 2017-tråden og selv om jeg virkelig unner alle ivf-ere å lykkes, er det jo leit og ensomt også når det aldri klaffer for en selv. Ønsker dere alle her masse lykke til, og så kommer jeg tilbake når jeg evt har noe nytt å rapportere💗 klem til alle fra meg.

Vi ligger ganske likt der, har en fra før prøvd siden han blei født, og sliter med akkurat samme tanker. Så føler veldig med deg❤ 

Skrevet (endret)

Hvor lenge sitter hcg igjen i kroppen før den synker om det er kjemisk graviditet? Burde ikke jeg fått mensen eller en svakere test snart? På bilde er det frs V,dag 7 morgen, dag 9 morgen og kveld, dag 11 morgen og dag 13 morgen. Dager etter innsett av blasto

20191113_105214.jpg

Endret av Naomi1988
Skrevet
9 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hvor lenge sitter hcg igjen i kroppen før den synker om det er kjemisk graviditet? Burde ikke jeg fått mensen eller en svakere test snart? Det er dag 7 morgen, dag 9 morgen og kveld, dag 11 morgen og dag 13 morgen. Dager etter innsett av blasto

20191113_105214.jpg

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet. 

Men ser det ikke lovende ut dette da? Den til høyre er dag 13?

Anonymkode: 8a891...436

Skrevet
13 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hvor lenge sitter hcg igjen i kroppen før den synker om det er kjemisk graviditet? Burde ikke jeg fått mensen eller en svakere test snart? På bilde er det frs V,dag 7 morgen, dag 9 morgen og kveld, dag 11 morgen og dag 13 morgen. Dager etter innsett av blasto

20191113_105214.jpg

Er det 13 dager etter innsett? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet. 

Men ser det ikke lovende ut dette da? Den til høyre er dag 13?

Ja det er den, men den burde jo blitt sterkere..

Skrevet
2 minutter siden, Betta123 skrev:

Er det 13 dager etter innsett? 

Ja den til høyre

Skrevet
Akkurat nå, Naomi1988 skrev:

Ja det er den, men den burde jo blitt sterkere..

Den er da hvertfall der. Og er ikke svakere! 

Skrevet
2 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Ja den til høyre

Ok. Hmm, vanskelig😅 jeg satte også inn blasto, mener å huske min var veldig sterk 13 dager etter innsett. Men igjen; så skal vi ikke sammenligne med hverandre. Det kan ha tatt lenger tid før blastoen festet seg - og kroppen din kan produsere hcg saktere enn meg. Hvem vet🤷🏽‍♀️ Foreløpig så er den jo positiv, og den blir jo sterkere, så jeg hadde ikke gravd meg ned i kjelleren! Har troa jeg😊 har du test dato imorgen? Skal du inn for blodprøve? 

Skrevet
2 minutter siden, Betta123 skrev:

Ok. Hmm, vanskelig😅 jeg satte også inn blasto, mener å huske min var veldig sterk 13 dager etter innsett. Men igjen; så skal vi ikke sammenligne med hverandre. Det kan ha tatt lenger tid før blastoen festet seg - og kroppen din kan produsere hcg saktere enn meg. Hvem vet🤷🏽‍♀️ Foreløpig så er den jo positiv, og den blir jo sterkere, så jeg hadde ikke gravd meg ned i kjelleren! Har troa jeg😊 har du test dato imorgen? Skal du inn for blodprøve? 

Har testdato 16, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, ikke hørt noe om blodprøve fra Porsgrunn.

Skrevet
4 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Har testdato 16, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, ikke hørt noe om blodprøve fra Porsgrunn.

Porsgrunn tar stort sett bare blodprøve dersom man står på HCG-støtte, ellers tar man vanlig g-test hjemme. Synes det er vanskelig å si noe spesielt om testene dine, men hos meg har de gjerne fortsatt vært like sterke/svake en stund ved kjemisk, litt uti uke 5 (omkring 4+4) før den har blitt svakere. Er enig at testene ikke ser så sterke ut, men det kan jo være riktig for deg og stigning er jo positivt.. Om du har mange tester kan du jo fortsette å teste annenhver dag. 😘 Er det første forsøket ditt?

Skrevet (endret)

Nei, det er 2 forsøk men 3 innsett, fikk kjemisk sist, men mye svakere test og mensen 3 dager etter positiv test. Da har jeg sikkert samme greia som deg, positiv en stund etter kjemisk. Takk for godt svar @prøverpåny🙂

Endret av Naomi1988
  • Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Nei, det er 2 forsøk men 3 innsett, fikk kjemisk sist, men mye svakere test og mensen 3 dager etter positiv test. Da har jeg sikkert samme greia som deg, positiv en stund etter kjemisk. Takk for godt svar @prøverpåny🙂

Bare hyggelig! Har vært hos Porsgrunn selv ☺️ Fem uttak, men bare to innsett som ikke har ført frem. 😕 Nå tenker vi å prøve privat og med et kosthold fullt av antioksidanter for å oppnå søskendrømmen 🥰

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, prøverpåny skrev:

Porsgrunn tar stort sett bare blodprøve dersom man står på HCG-støtte, ellers tar man vanlig g-test hjemme. Synes det er vanskelig å si noe spesielt om testene dine, men hos meg har de gjerne fortsatt vært like sterke/svake en stund ved kjemisk, litt uti uke 5 (omkring 4+4) før den har blitt svakere. Er enig at testene ikke ser så sterke ut, men det kan jo være riktig for deg og stigning er jo positivt.. Om du har mange tester kan du jo fortsette å teste annenhver dag. 😘 Er det første forsøket ditt?

Var mensen din veldig forsinket?

Skrevet
47 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Var mensen din veldig forsinket?

Mensen kommer jo 10 dager ca om forsøket er mislykket fikk jeg beskjed om. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Naomi1988 skrev:

Hvorfor er du så sikker på at det er kjemisk. Jeg hadde trodd jeg ble gravid jeg med slike resultat på testen. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så sikker på at det er kjemisk. Jeg hadde trodd jeg ble gravid jeg med slike resultat på testen. 

Er ikke sikker, derfor jeg spør her.. men normalt ville testene blitt mye sterkere på dag 13 etter innsett. 

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Er ikke sikker, derfor jeg spør her.. men normalt ville testene blitt mye sterkere på dag 13 etter innsett. 

Det er sikkert svært individuelt hvor sterke testene er? På rugedag 11 var min teststrek like sterk som kontrollstreken. Men dine tester blir jo ikke svakere selv om jeg også ser at de ikke blir så veldig mye sterkere heller 🤷‍♀️ Vanskelig! Ta et par HCGer hos legen så slipper du å lure? 

Jeg mener nå at du er gravid inntil det motsatte er bevist 😊

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det er sikkert svært individuelt hvor sterke testene er? På rugedag 11 var min teststrek like sterk som kontrollstreken. Men dine tester blir jo ikke svakere selv om jeg også ser at de ikke blir så veldig mye sterkere heller 🤷‍♀️ Vanskelig! Ta et par HCGer hos legen så slipper du å lure? 

Jeg mener nå at du er gravid inntil det motsatte er bevist 😊

Ja vurderer det, men etter testdato, om ikke jeg har begynt å blø innen da. 

Mamma sa akkurat det samme❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...