Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Prøvejenta skrev:

Gruer meg sånn :( Dette er mitt første forsøk. Vi har prøvd i to år på den «vanlige» måten, jeg er 25 og vi har ingen barn fra før. Hører til Haugesund sykehus. Skal ha innsett i morgen, men er redd de ringer i morgen tidlig og sier at ingen egg er brukanes...

Fikk ut 9 egg fra 9 eggposer på tirsdag denne uka. I går var en veldig nervepirrende dag - får kun telefon sa de dersom noe har gått galt, siden de er underbemannet. Men i dag klarte jeg ikke spise og ikke konsentrere meg, ringte derfor inn på morgenen og sa hvordan jeg hadde det. Sykepleier sjekket pcen og sa at rapporten fra i går (onsdag) viste at av 9 egg var 4 befruktet feil, et var ikke befruktet og 4 var befruktet.

Det kunne være de ikke kom til å se til eggene før i morgen tidlig sa hun da jeg spurte om de ser på hvordan eggene deler seg. Så det kan forklare hvorfor jeg ikke har fått den kjipe telefonen i løpet av dagen i dag. Har time klokken 13 og må bruke cirka 2 timer reisevei. Er så redd for hva som venter meg i morgentimene i morgen. Hver gang jeg har et tapt anrop eller et ukjent nummer ringer så blir jeg livredd. :( 

Kjenner igjen følelsen, jeg ventet på om de ringte på det ene egget vi hadde på frys, om det tålte opptining, siste egget vi hadde før vi måtte ta en lang pause. Puls i tusen for alle lyder og vibreringer på tlf.. Tror du bare må prøve å slappe av, gjøre noe så du får tiden til å gå.. Du får ikke gjort noe fra eller til desverre. ❤

Videoannonse
Annonse
Skrevet
58 minutter siden, Avianna skrev:

Håper alt er bra med dine embryoer, lykke til!! 💕 skal også ha insett i morgen. Fikk ikke noe beskjed om mine embryoer og om de har overlevd opptining heller, har 4 på frys, 2 alene og 2 sammen. Vet ikke om det er vanlig å tine de dagen før eller på samme dag en gang. Har fingrene krysset at det gikk bra for begge av oss! 

Tiner samme dag 👌🏼😊

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Kjenner igjen følelsen, jeg ventet på om de ringte på det ene egget vi hadde på frys, om det tålte opptining, siste egget vi hadde før vi måtte ta en lang pause. Puls i tusen for alle lyder og vibreringer på tlf.. Tror du bare må prøve å slappe av, gjøre noe så du får tiden til å gå.. Du får ikke gjort noe fra eller til desverre. ❤

Tusen takk ❤️ Håper det gikk veien for deg, eller at det skjer snart. Har ikke fått lest gjennom alle sidene her. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Neutral90 skrev:

Da har jeg satt første sprøyte bemfola 225, ultralyd cd8 :) har et lite håp om uttak fredag som blir cd10, men usikker på hvor realistisk det er. Hvis uttak blir mandag/tirsdag hhv cd11/12, så blir det ikke dyrket til blasto, håper selvsagt på det 🤞 hvor mange dager stimulering har dere andre hatt?

Hadde uttak på dag 12 🙂

Anonymkode: 09e5f...6c3

• Liker 1
Skrevet

Da er jeg også ruger nå 😊 første blasto overlevde opptining og vi har 3 igjen. Jeg er allerede utålmodig med ventetiden og har ikke begynt en gang 😆 

Hvor tidlig er det mulig å se en strek på testen med fryseforsøk?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er en anelse utålmodig jeg også, men ikke verre enn at jeg klarer å legge den delen vekk på jobb. Men samtidig ville jeg jo helst ha spolt 2 uker frem i tid 🤷‍♀️

God ruging 😊❤️🤞🏻 @Avianna

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, Avianna skrev:

Da er jeg også ruger nå 😊 første blasto overlevde opptining og vi har 3 igjen. Jeg er allerede utålmodig med ventetiden og har ikke begynt en gang 😆 

Hvor tidlig er det mulig å se en strek på testen med fryseforsøk?

Grattis som ruger❄️😍

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Er en anelse utålmodig jeg også, men ikke verre enn at jeg klarer å legge den delen vekk på jobb. Men samtidig ville jeg jo helst ha spolt 2 uker frem i tid 🤷‍♀️

God ruging 😊❤️🤞🏻 @Avianna

Jeg må ha gått glipp av at du har blitt ruger? 😱  Grattis @Patriotpaula💕

Jeg har uttak i morgen, så forhåpentligvis joiner jeg rugeklubben snart! Jeg er så uvel av hormoner og kroppslige endringer. Kvalm og frysen om hverandre. Vondt og ubehag i eggstokkene. Ultralyden i går vise mange folikkposer på hver side. Nå ser jeg frem til å få ut eggene og bli en ruger💕 

• Liker 2
Skrevet

Da er jeg «ruger» og har fått satt inn et 3. dager gammelt embryo, 8-delt. Resten av eggene hadde enten blitt befruktet feil, eller delt seg feil. Det kunne forklare hvorfor vi enda ikke hadde blitt gravide sa legen.

Det var ikke av topp kvalitet (🤕 *litt bekymret*), da det inneholdt litt fragmenter. De sa ikke hvor mange prosenter fragmenter da, men har prøvd å google litt og sammenlignet og det vel ikke så ille ut? Stusser litt over at jeg helst klarer å telle 7 celler, ikke 8 - kanskje er det asymmetrisk og gjemmer seg. Noen som også slet med å finne alle cellene på bildet sitt? 

Deler bilde jeg hvis det er greit her inne :) 

81396A53-BAA8-4CF6-BAF2-4467DA79C9A1.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Da var uttak ferdig. Var så heldig at jeg har hatt samme lege på alle ultralyd timer og uttak, føles trygt. (riksen)
Reiste i dag med vissheten om 5 folikkelposer, så var ikke så optimistiske. Men vet dere, legen fant en til og ALLE hadde egg🙏🏻😍🥚 Altså 6 egg på oss♥️ Spent på telefonen imorgen, håper frys og et til innsett🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻♥️

Men nå føler jeg meg helt elendig, fikk morfin tablett noe jeg ikke har tålt. Har vært mildt sagt i elendig form med oppkast og brekninger i flere timer idag...... Håper det snart blir bedre🙏🏻 skikkelig pjusk😔🤢

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Da var uttak ferdig. Var så heldig at jeg har hatt samme lege på alle ultralyd timer og uttak, føles trygt. (riksen)
Reiste i dag med vissheten om 5 folikkelposer, så var ikke så optimistiske. Men vet dere, legen fant en til og ALLE hadde egg🙏🏻😍🥚 Altså 6 egg på oss♥️ Spent på telefonen imorgen, håper frys og et til innsett🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻♥️

Men nå føler jeg meg helt elendig, fikk morfin tablett noe jeg ikke har tålt. Har vært mildt sagt i elendig form med oppkast og brekninger i flere timer idag...... Håper det snart blir bedre🙏🏻 skikkelig pjusk😔🤢

Hipp hipp💕 Så bra!

Jeg får også morfin (har bedt om det på hvert uttak og innsett grunnet smerter) og kjenner meg godt igjen med kvalmen og oppkast😅 

Skrevet
2 timer siden, Prøvejenta skrev:

Da er jeg «ruger» og har fått satt inn et 3. dager gammelt embryo, 8-delt. Resten av eggene hadde enten blitt befruktet feil, eller delt seg feil. Det kunne forklare hvorfor vi enda ikke hadde blitt gravide sa legen.

Det var ikke av topp kvalitet (🤕 *litt bekymret*), da det inneholdt litt fragmenter. De sa ikke hvor mange prosenter fragmenter da, men har prøvd å google litt og sammenlignet og det vel ikke så ille ut? Stusser litt over at jeg helst klarer å telle 7 celler, ikke 8 - kanskje er det asymmetrisk og gjemmer seg. Noen som også slet med å finne alle cellene på bildet sitt? 

Deler bilde jeg hvis det er greit her inne :) 

81396A53-BAA8-4CF6-BAF2-4467DA79C9A1.jpeg

Gratulerer som ruger 😊 synes det du skriver om med cellene er interessant. Jeg får ingen bilde eller informasjon om celler fra riksen. Jeg synes jeg kan se 8 celler på bildet ditt. 4 i midten og 4 rundt de ganske symmetrisk 😀

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tvi tvi til @Avianna og @Prøvejenta🌸🌸🌸 

jeg er bare på dag to med bemfola 225, men i dag ble en veldig tårefylt kveld 🙈 allerede hormonell liksom? Lover ikke godt for de neste 5 dagene med sprøyter før ul 😅

Mannen vet godt at det «ikke er meg», likevel må det være skikkelig vanskelig å være han innimellom.

Endret av Neutral90
  • Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, Neutral90 skrev:

Tvi tvi til @Avianna og @Prøvejenta🌸🌸🌸 

jeg er bare på dag to med bemfola 225, men i dag ble en veldig tårefylt kveld 🙈 allerede hormonell liksom? Lover ikke godt for de neste 5 dagene med sprøyter før ul 😅

Mannen vet godt at det «ikke er meg», likevel må det være skikkelig vanskelig å være han innimellom.

Jeg hadde skikkelig stress sammmenbrudd i går uten at jeg faktisk visste hvorfor jeg var stresset. Det føltes som bare masse små greier som kom på toppen av hverandre men kunne ikke forklare skikkelig. Er sikker at det har noe å gjøre med hormonene. Samboeren visste ikke helt hva han skulle gjøre med det heller så forstår deg 100%.

Men jeg synes at å støtte oss med sånne situasjoner er jo deres del i prosessen så da går det greit 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 timer siden, Avianna skrev:

Gratulerer som ruger 😊 synes det du skriver om med cellene er interessant. Jeg får ingen bilde eller informasjon om celler fra riksen. Jeg synes jeg kan se 8 celler på bildet ditt. 4 i midten og 4 rundt de ganske symmetrisk 😀

Tusen takk! 🥰 Jeg er en person som « maser» - har mange spørsmål (men så mange at jeg glemmer noen, og må hjem å Google). Ikke vær redd for å spørre de om ting du lurer på! Det var slik vi fikk vite kvaliteten etter innsett av egg da vi hadde samtale med sykepleier.

Googlet ordet fragmenter (for det forklarte hun «selvsagt» ikke hva betød, og hun sa bare at embryoet inneholdt litt, men ikke hvor mange prosent det betød), og da fant jeg flere forskningsartikler som forklarer dette godt og på Google er det flere bilder som viser alt fra 0-50% innhold av fragmenter i et embryo, jeg, samboer og en venninne bedømte at embryoet er på rundt 10-20%. Heldigvis leste jeg et sted at det ikke blir betraktet som mye. 

Hver gang en celle deler seg kan rester fra delingen bli brakt med videre, og dette er vanlig, men i varierende grad. Dersom det er høy prosent av fragmenter kan dette svekke sjansene for at egget fester seg (jeg tror fragmentene på bildet mitt er de boblene/grumset man ser utenom de store cellene). Godt forklart sto det på nettet at man kan sammenligne det med brødsmuler dersom man brekker et brød i to. Et perfekt embryo vil ikke ha noe av dette i seg, og har best sjanse for å feste seg, men som sagt er det ikke uvanlig med fragmenter (når det kommer til celledeling hos mennesker).

Har ikke fått bilder tidligere, og dette tok samboer på oppfordring av legen etter innsett i dag. Jeg har sett at noen faktisk får bilder av utviklingen fra dag 1 til dagen for innsett, det hadde vært interessant det! 

Nå høres jeg sikkert loco ut som har googlet meg frem til så mye fakta om celledeling (😂), men mitt inntrykk er at helsepersonell ikke alltid kommer på hva de bør dele av informasjon med oss, de tar gjerne forgitt at vi ikke forstår alle uttrykk, og de sitter på så mye kunnskap om emnet - at de muligens ikke får delt alt med mindre de blir spurt om noe spesifikt! 

Endret av Prøvejenta
Skrivefeil
Skrevet
9 minutter siden, Prøvejenta skrev:

Nå høres jeg sikkert loco ut som har googlet meg frem til så mye fakta om celledeling (😂) men mitt inntrykk er at helsepersonell ikke alltid kommer på hva de bør dele av informasjon med oss, de tar kanskje forgitt at vi ikke forstår alle uttrykk, og de sitter på så mye kunnskap om emnet at de ikke får delt alt med mindre de blir spurt om noe spesifikt! 

Takk for deling og veldig interessant info ❤😊 Jeg er også en som spør veldig mye men legene på riksen har vært ganske vanskelig når det gjelder mine spesifiske spørsmål. 

Skal spørre om bilder av embryoer neste gang jeg er der men er ikke sikker om de tar bilder en gang.

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Avianna skrev:

Takk for deling og veldig interessant info ❤😊 Jeg er også en som spør veldig mye men legene på riksen har vært ganske vanskelig når det gjelder mine spesifiske spørsmål. 

Skal spørre om bilder av embryoer neste gang jeg er der men er ikke sikker om de tar bilder en gang.

Hvorfor skal du tilbake? Er det pga ultralyd? Alt jeg skal nå er å motta en telefon på testdag for å avgi resultatet jeg får på g-testen. 

Nei kan jo være de tar de bort. Trodde alle klinikker og sykehus hadde kamera for å overvåke utviklingen underveis, men gjerne det er annerledes med opptining.

Heldig du er som har på frys, og som fikk satt inn blasto. Heier på deg/dere 😁

• Liker 1
Skrevet

Straks avreise😃

Jeg tar meg selv i å ha slike rare ritualer før egguttak. Jeg må dusje, shave beina, skrubbe legga og klippe tånegler. Merker det er ekstremt viktig for meg å fremstå regn 😂

Har du hørt no så tullete?😂

Idag er vi sykt nervøse. Vårt aller siste uttak fra det offentlige🤗

Skrevet
11 minutter siden, TiiBii said:

Straks avreise😃

Jeg tar meg selv i å ha slike rare ritualer før egguttak. Jeg må dusje, shave beina, skrubbe legga og klippe tånegler. Merker det er ekstremt viktig for meg å fremstå regn 😂

Masse lykke til🥰 Jeg håper du får ut gullegget!!

Skrevet
26 minutter siden, TiiBii skrev:

Straks avreise😃

Haha jeg har akkurat samme rutine og tanker 🙈😅 lykke til!!! Hvilket offentlig sykehus hører du til som har uttak på lørdag?

Skrevet

😔😔😔😔🥺 

Fikk telefon fra riksen nå i stad. Kun 2/6 er befruktet😔 dårlige odds🥺 

Innsett imorgen og håper at ett av de overlever og deler seg riktig🙏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...