Gå til innhold

Jobbe for 11 kr timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er noe helt annet. 

Joda, men sjangsen er liten. Har allerede fått avslag i 3 runder. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men sjangsen er liten. Har allerede fått avslag i 3 runder. 

Anonymkode: 0f493...245

Det er noe helt annet enn hva @Thyra spør om. Hun forstår ikke systemet.

Du har i aldri krav på noe du ikke har søkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis saken går igjennom i trygderetten, må  de etterbetale for det året jeg hadde krav på AAP.  Men får bare etterbetalt for 1 år, siden jeg har søkt dagpenger faller AAP saken min sammen. 

Anonymkode: 0f493...245

Du har neppe hatt krav på AAP om du kvalifiserer for dagpenger. Mee mindre du har vært midlertidig ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Du har neppe hatt krav på AAP om du kvalifiserer for dagpenger. Mee mindre du har vært midlertidig ufør.

«Midlertidig ufør» finnes ikke lenger da det ble erstattet av AAP. Nei, personen er nok ivaretatt med rette ytelser får vi tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

«Midlertidig ufør» finnes ikke lenger da det ble erstattet av AAP. Nei, personen er nok ivaretatt med rette ytelser får vi tro :) 

Midlertidig ufør er en tilstand, ikke en stønad. Krav på AAP krever at man er ufør. Dagpenger krever  at man ikke er ufør. Man har ikke rett på begge stønader samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Midlertidig ufør er en tilstand, ikke en stønad. Krav på AAP krever at man er ufør. Dagpenger krever  at man ikke er ufør. Man har ikke rett på begge stønader samtidig. 

Jeg misforsto deg. Jeg trodde du mente stønadsbetegnelsen «midlertidig ufør». Det het det tidligere. Først rehabiliteringspenger og så evt MU eller varig ufør.

Jeg kjenner godt regelverket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du har neppe hatt krav på AAP om du kvalifiserer for dagpenger. Mee mindre du har vært midlertidig ufør.

Jeg kvalifiserte til dagpenger 1 år etterpå. Det betyr ikke at jeg ikke hadde krav på ytelsen for 1 år siden.

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Midlertidig ufør er en tilstand, ikke en stønad. Krav på AAP krever at man er ufør. Dagpenger krever  at man ikke er ufør. Man har ikke rett på begge stønader samtidig. 

Men hvis NAV er av den oppfatning at man ikke kvalifiserer til AAP så mener de jo implisitt at man er arbeidsfør og dermed kan være berettiget til å motta dagpenger mens man søker arbeid. (En annen mulighet er at man ikke har utsikter til noen gang å bli arbeidsfør og da har man heller ikke krav på AAP, men jeg forsto det ikke slik at det var tilfellet her). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kvalifiserte til dagpenger 1 år etterpå. Det betyr ikke at jeg ikke hadde krav på ytelsen for 1 år siden.

Anonymkode: 0f493...245

Ja, det er jo faktisk mulig å bli frisk eller i det minste friskere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kvalifiserte til dagpenger 1 år etterpå. Det betyr ikke at jeg ikke hadde krav på ytelsen for 1 år siden.

Anonymkode: 0f493...245

Siden du mener du hadde krav på AAP må det jo skyldes uførhet. Det er ikke andre årsaker til  at man har krav på AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Men hvis NAV er av den oppfatning at man ikke kvalifiserer til AAP så mener de jo implisitt at man er arbeidsfør og dermed kan være berettiget til å motta dagpenger mens man søker arbeid. (En annen mulighet er at man ikke har utsikter til noen gang å bli arbeidsfør og da har man heller ikke krav på AAP, men jeg forsto det ikke slik at det var tilfellet her). 

Da burde vedkommende søkt dagpenger med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Da burde vedkommende søkt dagpenger med en gang. 

Jeg var for frisk til AAP og for syk for dagpenger. Ja, det er mulig i Norge. NAV prøvde  å få meg til å si ja til tiltakspenger, sa blankt nei. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leo skrev:

Ja, det er jo faktisk mulig å bli frisk eller i det minste friskere ;)

Ja, stemmer 😉

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2018 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Vet om ei, som er på arbeidstrening gjennom NAV. Hun får 11 kr timen, ble halt sjokkert da hun sa det. Er dette virkelig lov?

Anonymkode: 2d68a...a2f

Det kan neppe stemme. Er man på arbeidstrening får man tiltakspenger og det ligger på rundt 375 kroner dagen, jobber man 8 timers arbeidsdag blir dette 46,8 kr timen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Da burde vedkommende søkt dagpenger med en gang. 

Nettopp.

Ts måtte hatt solid dokumentasjon på sykdom og støtte fra legen som et minimumskrav for Aap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, jeg jobbet for 0 kroner timen flere måneder da jeg startet som eiendomsmegler. Noen bransjer er slik. Tror heg tjente 80 000 det første året, takk Gud for samboeren min! 

Anonymkode: e7a20...09f

Du kan ikke sammenligne den situasjonen med det å komme seg inn på arbeidsmarkedet etter å ha vært ute av det en stund, gjerne delvis på grunn av helseproblemer av ymse slag. Arbeidsgivere kan da få høyt kvalifisert arbeidskraft nesten gratis, og det er ekstremt vanskelig for den noe reduserte å komme seg inn i en jobb med anstendig lønn - fordi man yter mer enn man egentlig har helse til, og dermed aldri har en reell mulighet til å søke alternative jobber til den praksisen man er satt i.

Det ER grov utnytting av folk i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: c9890...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, æøå* skrev:

Det kan neppe stemme. Er man på arbeidstrening får man tiltakspenger og det ligger på rundt 375 kroner dagen, jobber man 8 timers arbeidsdag blir dette 46,8 kr timen.

Timelønn er uansett ikke utregningsmetoden. Stemmer gjør det ikke uansett hvordan man vrir og vender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 18.38, Rotemor skrev:

Skjønner. Men det er nå ikke tilfelle. Ingen jobber for 11kr i timen. Men man kan under arbeidstrening/utredning få 11 kr i timen i tillegg til annen ytelse.

Men dette er jo å få 11 kr i timen det for å jobbe!

Trygdeytelsen får man uansett. Og hvis man jobber 20 timer i uka ekstra vil man ha tjent svimlende 222 kr i uka ekstra. 

Anonymkode: 644f4...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo å få 11 kr i timen det for å jobbe!

Trygdeytelsen får man uansett. Og hvis man jobber 20 timer i uka ekstra vil man ha tjent svimlende 222 kr i uka ekstra. 

Anonymkode: 644f4...fa8

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Nettopp.

Ts måtte hatt solid dokumentasjon på sykdom og støtte fra legen som et minimumskrav for Aap 

Dokumentasjon på sykdom? Jeg har per idag 3 diagnoser som er kroniske, så nok dokumentasjon er vel det? Derfor for syk for dagpenger, for frisk for AAP. Men du har rett i legerklæringer, mer ræva arbeid skal du leite lenge etter. Og eneste bra erklæring fra spesialist har de hoppet over, samt ny diagnose. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...