Gå til innhold

Jobbe for 11 kr timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om ei, som er på arbeidstrening gjennom NAV. Hun får 11 kr timen, ble halt sjokkert da hun sa det. Er dette virkelig lov?

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet om ei, som er på arbeidstrening gjennom NAV. Hun får 11 kr timen, ble halt sjokkert da hun sa det. Er dette virkelig lov?

Anonymkode: 2d68a...a2f

Helt ikke halt.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett er det jo ingen som kan leve på noe sånt.

Anonymkode: 2d68a...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utnytting av de søm ikke har jobb. Skjer ganske ofte. :( 

Anonymkode: 9f7b9...64c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette er tull. Tro ikke alt du hører 

Må legge til følgende:

Væt varsom MEF hvirdan du formulerer deg fordi det slår tilbake på deg.

Du VET ikke om en som får 11kr. Noen har sagt det.... Folk kan si hva som helst uten at du da VET at det stemmer.

Endret av Rotemor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være lite motiverende for noen som allerede (muligens) har et dårlig forhold til arbeid. 

Anonymkode: 72734...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett er det jo ingen som kan leve på noe sånt.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Det er ikke det eneste vedkommende får. Det kommer i tillegg til den trygdeytelsen vedkommende allerede har. 

Anonymkode: 213ce...bc4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Nei, dette er tull. Tro ikke alt du hører 

Men hvorfor skulle hun lyve? 

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må være lite motiverende for noen som allerede (muligens) har et dårlig forhold til arbeid. 

Anonymkode: 72734...729

Men når det ikke er sant, så er det vel ikke så mye å bygge videre på eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skulle hun lyve? 

Anonymkode: 2d68a...a2f

Hvorfor ønsker du å tro på dette? Les innlegget mitt en gang til. Jeg redigerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det eneste vedkommende får. Det kommer i tillegg til den trygdeytelsen vedkommende allerede har. 

Anonymkode: 213ce...bc4

Ok, så da sa hun det kanskje for å få sympati ?

 

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Hvorfor ønsker du å tro på dette? Les innlegget mitt en gang til. Jeg redigerte 

Jeg syns bare det hørtes så rart ut og jeg vet ikke hvordan dette nav opplegget  fungerer.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er lite motiverende å jobbe fullt uten å ha penger til livets opphold, men dagssatsen er beregnet ut fra tidligere grunnlag. Aap må ha et helt nytt beregningsgrunnlag som vil koste mye ressurser å ha om de skal vurdere nytt grunnlag hver gang noen er innom et tiltak. 

Det nav burde ha gjort er å gi en støtte til bedrifter når de har ansatt en som har vært på praksis der, fremfor å gi bedriften penger mens en er i praksis. Nå belønnes det å ha gratis arbeidskraft som kan dumpes etterpå. Bonus ved kontraktinngåelse og et lønnstilskudd et år frem i tid. 

Anonymkode: f66fe...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns bare det hørtes så rart ut og jeg vet ikke hvordan dette nav opplegget  fungerer.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Skjønner. Men det er nå ikke tilfelle. Ingen jobber for 11kr i timen. Men man kan under arbeidstrening/utredning få 11 kr i timen i tillegg til annen ytelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Skjønner. Men det er nå ikke tilfelle. Ingen jobber for 11kr i timen. Men man kan under arbeidstrening/utredning få 11 kr i timen i tillegg til annen ytelse.

Da er jeg med. Takk.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns bare det hørtes så rart ut og jeg vet ikke hvordan dette nav opplegget  fungerer.

Anonymkode: 2d68a...a2f

Hun får antageligvis AAP som før, og så 11 kr timen for jobben i arbeidstrening. For henne føles det nok som hun "jobber for 11 kr timen", for resten av utbetalingen per måned er jo uendret. Men ingen forventes å leve på 11 kr timen. 

Anonymkode: 1e06a...b95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rotemor skrev:

Skjønner. Men det er nå ikke tilfelle. Ingen jobber for 11kr i timen. Men man kan under arbeidstrening/utredning få 11 kr i timen i tillegg til annen ytelse.

Men dersom hun ikke har hatt noe særlig inntekt før, og kun har rett på penger til livsopphold, er det vel behovsprøvd. Og da er det ikke nødvendigvis så mye man får. Bare akkurat nok til å overleve. 

Og da er det ganske demotiverende å jobbe fullt og så vidt ha penger til å leve for. 

Endret av Thyra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har nådd 2 år makstid dagpenger.og får seg  jobb, så blir man arbeidsledig igjen, kan man søke dagpenger da?

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...