Gå til innhold

Jobbe for 11 kr timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved arbeidstrening så får man ikke lønn. Man beholder den stønaden man har. Om det er dagpenger, AAP eller tiltakspenger. Om man deler opp dette i timer man jobber så er det ofte ikke mer enn småpenger. Men dette kommer an på satsen man har, hvor mye man har tjent tidligere. 

Anonymkode: 55dc0...e05

Nettopp dette jeg mener. Men det er fortsatt helt sykt synes jeg å jobbe fulltid for så lite. 

Anonymkode: a750e...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare heldig og bor forholdsvis billig. Det er bare såvidt det går. Men har tenkt at jeg skal være tålmodig. Tenker på denne tiden som en prøvetid for å se hvor mye jeg klarer å stå i som et menneske. Skal jo ikke ha det sånn for alltid. Det kommer til å ordne seg etterhvert og en dag skal jeg ha så god råd at jeg kan gå til butikken og handle uten å se på priser :) 

Ja. HVIS jeg får jobben. Men nå har jeg ingen jobb og dette er «arbeidstrening» og da gir jobben meg nada og jeg mottar kun større fra NAV. Kan få tiltakspenger, men siden jeg alt får støtte i form av dagpenger og disse er like mye så sa saksbehandler at jeg skal droppe å søke om det. Dette er liksom en «prøvetid» på noen mnd for å se om jeg «duger til jobben». Er det ulovlig? Jeg kan ikke være mere proaktiv enn å søke jobber og gjøre slike tiltak som jeg skal gjøre nå. Hva er galt med å få sympati? Situasjonen min er ikke det de aller fleste har. Tar imot all hjelp, råd og sympati slik jeg ønsker, jeg. 

Anonymkode: a750e...819

Mulig jeg har misforstått, men har  du ikke fått den jobben? Og prøve å se om du duger til jobben, er noe annet en det du har skissert tidligere. Da må du bare stå i det! Og det er mange som er i samme eller verre situasjon, inkludert meg. Jeg har gått 1 år UTEN inntekt, uten at jeg har hatt behov for sympati. Men råd derimot, det er viktig . 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette jeg mener. Men det er fortsatt helt sykt synes jeg å jobbe fulltid for så lite. 

Anonymkode: a750e...819

Ja, det kan du si. Det verste er at man ofte ikke får jobben heller. Arbeidsstedet tar bare inn en ny når de 3 mnd har gått. 

Grov utnytting. 

Anonymkode: 55dc0...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig jeg har misforstått, men har  du ikke fått den jobben? Og prøve å se om du duger til jobben, er noe annet en det du har skissert tidligere. Da må du bare stå i det! Og det er mange som er i samme eller verre situasjon, inkludert meg. Jeg har gått 1 år UTEN inntekt, uten at jeg har hatt behov for sympati. Men råd derimot, det er viktig . 

Anonymkode: 0f493...245

Vet ikke hva du mener jeg har skissert annerledes, men det er kun arbeidstrening jeg har fått. Ikke noe jobb. Du må ha misforsått. Bra for deg at du har stått ett år uten inntekt uten å klage. Jeg liker å høre støttende ord. Det påvirker ikke ikke noe annet enn at jeg føler det er godt det er mennesker som forstår og er enig med meg om hvor dritt dette er. Så si meg, hvorfor er det ikke greit? Det gjør meg heller ikke svak. Jeg føler meg dritsterk som ikke har såpass med viljestyrke at jeg klarer denne situasjonen. Men kanskje vi kan slutte å leke hvemsomhardetverst leken, fordi KG er veldig flinke med det hvis man sier ett ord feil om NAV.

Jeg setter også pris på råd. Rådene er som regel «Finn en jobb», som om jeg ikke prøver allerede. Som om jeg ikke sender titalls søknader rundtomkring, både min egen og andre byer. Jeg sier takk for råd. Men ingenting jeg allerede ikke gjør blir nevnt. 

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kan du si. Det verste er at man ofte ikke får jobben heller. Arbeidsstedet tar bare inn en ny når de 3 mnd har gått. 

Grov utnytting. 

Anonymkode: 55dc0...e05

Ja. Får håpe på det beste. Skal grave litt mens jeg jobber der. Mistenker jeg at de er useriøse blir det raskt at jeg sier ifra til saksbehandleren min så vi kan finne en annen løsning. 

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du si. Det verste er at man ofte ikke får jobben heller. Arbeidsstedet tar bare inn en ny når de 3 mnd har gått. 

Grov utnytting. 

Anonymkode: 55dc0...e05

Det er ikke min erfaring. Kjenner til flere som har fått jobb etter arbeidstrening. En på min arbeidsplass (den eneste som har hatt arbeidstrening hos oss) , flere på min mann sin (men der får de kun jobb videre om de viser at de gjør en innsats), én på min mors arbeidsplass (de prøvde ut flere, men de kom ikke på jobb som avtalt, og måtte hjem for å passe søsken eller andre ting man ikke kan kreve fri for) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Frostrose said:

Det er ikke min erfaring. Kjenner til flere som har fått jobb etter arbeidstrening. En på min arbeidsplass (den eneste som har hatt arbeidstrening hos oss) , flere på min mann sin (men der får de kun jobb videre om de viser at de gjør en innsats), én på min mors arbeidsplass (de prøvde ut flere, men de kom ikke på jobb som avtalt, og måtte hjem for å passe søsken eller andre ting man ikke kan kreve fri for) 

Dette gir meg så mye håp!!! Tusen takk. Er sånne historier jeg trenger å høre. En side av meg leser alt dette og mister motivasjon, men en annen side tenker «Vis de at du er den beste de har hatt, hvorfor skal de da slippe deg?»

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir meg så mye håp!!! Tusen takk. Er sånne historier jeg trenger å høre. En side av meg leser alt dette og mister motivasjon, men en annen side tenker «Vis de at du er den beste de har hatt, hvorfor skal de da slippe deg?»

Anonymkode: a750e...819

Det hjelper å være positiv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er løgn. Jeg fikk avslag på AAP og skal settes på ett tiltak. Dagsatsen er på under 300, men jeg skal jobbe fulltid.

Dette er takken jeg får av nav for å ha jobbet i 30 år, men måtte si opp på grunn av helsen. De kaller det arbeidstrening, som om jeg trenger det.

Det skal ikke ytes ekstra fra min siden, det vil være flere dager jeg ikke møter opp på grunnav helsen. Og helsen vil definitivt bli veldig dårligere av den «lønna»

Anonymkode: 975a4...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du mener jeg har skissert annerledes, men det er kun arbeidstrening jeg har fått. Ikke noe jobb. Du må ha misforsått. Bra for deg at du har stått ett år uten inntekt uten å klage. Jeg liker å høre støttende ord. Det påvirker ikke ikke noe annet enn at jeg føler det er godt det er mennesker som forstår og er enig med meg om hvor dritt dette er. Så si meg, hvorfor er det ikke greit? Det gjør meg heller ikke svak. Jeg føler meg dritsterk som ikke har såpass med viljestyrke at jeg klarer denne situasjonen. Men kanskje vi kan slutte å leke hvemsomhardetverst leken, fordi KG er veldig flinke med det hvis man sier ett ord feil om NAV.

Jeg setter også pris på råd. Rådene er som regel «Finn en jobb», som om jeg ikke prøver allerede. Som om jeg ikke sender titalls søknader rundtomkring, både min egen og andre byer. Jeg sier takk for råd. Men ingenting jeg allerede ikke gjør blir nevnt. 

Anonymkode: a750e...819

Jeg sier ikke at du er svak, men at du bør endre innstilling. Prøv å se mulighetene, det er bare en som kan endre på dette og det er du og ikke NAV. Og noen ganger må man gjøre ting som er beintøft, nettopp fordi man er i et offentlig system. Det kan hende at din eneste utvei er å nettop jobbe for luselønn, men jeg tror at jeg ville krevd at jobben ga utsikt for fast jobb. Jeg har vært i arbeidspraksis jeg også, fikk ikke jobben. Men har sjefen som referanse, og han kommer til å gi meg gode referanser. Se om du har noen i nettverket ditt som kan hjelpe deg med jobb? Jobb som frivillig der du ønsker å jobbe, hvis ikke du får jobb der så ser det bra ut på CV. Det er noe dritt å leve på 7000 kr i mnd, det kan jeg forstå. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får antageligvis AAP som før, og så 11 kr timen for jobben i arbeidstrening. For henne føles det nok som hun "jobber for 11 kr timen", for resten av utbetalingen per måned er jo uendret. Men ingen forventes å leve på 11 kr timen. 

Anonymkode: 1e06a...b95

 

2 timer siden, Rotemor skrev:

Skjønner. Men det er nå ikke tilfelle. Ingen jobber for 11kr i timen. Men man kan under arbeidstrening/utredning få 11 kr i timen i tillegg til annen ytelse.

Man får ikke noe i tillegg til den ytelsen man mottar når man er i arbeidstrening, i alle fall ikke om man går på aap.

Anonymkode: af003...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert det er løgn. Jeg fikk avslag på AAP og skal settes på ett tiltak. Dagsatsen er på under 300, men jeg skal jobbe fulltid.

Dette er takken jeg får av nav for å ha jobbet i 30 år, men måtte si opp på grunn av helsen. De kaller det arbeidstrening, som om jeg trenger det.

Det skal ikke ytes ekstra fra min siden, det vil være flere dager jeg ikke møter opp på grunnav helsen. Og helsen vil definitivt bli veldig dårligere av den «lønna»

Anonymkode: 975a4...c30

Jeg fikk også avslag på AAP, takket blankt nei til tiltakspenger og går nå på dagpenger. Hvorfor gjør du ikke det samme? 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også avslag på AAP, takket blankt nei til tiltakspenger og går nå på dagpenger. Hvorfor gjør du ikke det samme? 

Anonymkode: 0f493...245

Kan jeg nekte det da? Jeg har ikke vært på nav noen gang, så vet ærlig talt ikke hva rettighetene mine er.

Anonymkode: 975a4...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg nekte det da? Jeg har ikke vært på nav noen gang, så vet ærlig talt ikke hva rettighetene mine er.

Anonymkode: 975a4...c30

Ja, selvfølgelig kan du takke nei, hvorfor har du ikke søkt om dagpenger? For min del var det fra 300 kr dagen til 1300 kr dagen, ikke søren om jeg skulle gjøre det som var best for noen andre enn meg. 

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg nekte det da? Jeg har ikke vært på nav noen gang, så vet ærlig talt ikke hva rettighetene mine er.

Anonymkode: 975a4...c30

Har du klaget på AAP avslaget?

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Man får ikke noe i tillegg til den ytelsen man mottar når man er i arbeidstrening, i alle fall ikke om man går på aap.

Anonymkode: af003...18a

Nei, men det var så elendig forklart i utgangspunktet her.

Det viktigste er jo at man ikke får timelønn når man ikke har jobb....

Studenter får heller ikke timelønn for å sitte på forelesninger; de investerer ungene fremtid.

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg nekte det da? Jeg har ikke vært på nav noen gang, så vet ærlig talt ikke hva rettighetene mine er.

Anonymkode: 975a4...c30

Tiltakspenger er en fast sats for alle, har ingenting å si hva du har tjent tidligere. En svært lav sats. Om du har rett på dagpenger så velg det. Da regnes satsen ut i fra hva du har tjent tidligere. 

Anonymkode: 55dc0...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tiltakspenger er en fast sats for alle, har ingenting å si hva du har tjent tidligere. En svært lav sats. Om du har rett på dagpenger så velg det. Da regnes satsen ut i fra hva du har tjent tidligere. 

Anonymkode: 55dc0...e05

på tiltak opparbeider man seg ingen rettigheter, mens på dagepenger har man rett på sykepenger osv..

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp dette jeg mener. Men det er fortsatt helt sykt synes jeg å jobbe fulltid for så lite. 

Anonymkode: a750e...819

Men jobber jo ikke i den forstand at man er ansatt. Man får ikke timelønn. Man blir gitt muligheter til lettere å få jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en på jobb via NAV som påstod han jobbet for 55 kroner timen. Det som var litt spesielt er at han fikk totalt 19800 utbetalt pr måned i stønader. Mere en hva de som er ufaglært får i 100% stilling. Så,, ja,, jeg hadde noen runder med å få han til å skjønne at hvis han får fast jobb hos oss får han drastisk høyere timelønn, men mindre utbetalt i måneden. 

Anonymkode: 59e2a...172

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...