Gå til innhold

Jobbe for 11 kr timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som bla leier utenlandske arb takere bør tenke over dette, mye slikt snusk der, doble arbeidsavtaler osv

Har blitt avdekket flere ganger 

Anonymkode: ce34d...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Thyra skrev:

Men dersom hun ikke har hatt noe særlig inntekt før, og kun har rett på penger til livsopphold, er det vel behovsprøvd. Og da er det ikke nødvendigvis så mye man får. Bare akkurat nok til å overleve. 

Og da er det ganske demotiverende å jobbe fullt og så vidt ha penger til å leve for. 

Jeg vet ikke hvirdan jeg skal få sagt det tydeligere: Det er ikke sant!!! Ingen får 11kr i timen her i landet.

Man kan ikke fortsette å fortvile over eller forklare noe som ikke er sant! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bla leier utenlandske arb takere bør tenke over dette, mye slikt snusk der, doble arbeidsavtaler osv

Har blitt avdekket flere ganger 

Anonymkode: ce34d...060

Dette har virkelig ingenting med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har nådd 2 år makstid dagpenger.og får seg  jobb, så blir man arbeidsledig igjen, kan man søke dagpenger da?

Nei, da må man først tjene opp grunnlaget for å få arbeidsledighetstrygd, hvor mange G dette er har jeg ikke oversikten på, men det er et høyre beløp som du må jobbe en stund for å nå. Når dette er nådd får du nye rettigheter, ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotemor said:

Jeg vet ikke hvirdan jeg skal få sagt det tydeligere: Det er ikke sant!!! Ingen får 11kr i timen her i landet.

Man kan ikke fortsette å fortvile over eller forklare noe som ikke er sant! 

Jeg er fra en annen tråd om akkurat arbeidstrening. Jeg skal få 40kr i timen. Fordi jeg beholder dagpengene som er regnet utifra tidligere inntekt. Det kan hende denne venninnen også mottar det og da har hun antagelig tjent lite også. 40kr er jo ikke mye det heller. Så jeg tror på de 11 kronene. 

Anonymkode: a750e...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra en annen tråd om akkurat arbeidstrening. Jeg skal få 40kr i timen. Fordi jeg beholder dagpengene som er regnet utifra tidligere inntekt. Det kan hende denne venninnen også mottar det og da har hun antagelig tjent lite også. 40kr er jo ikke mye det heller. Så jeg tror på de 11 kronene. 

Anonymkode: a750e...819

40 kroner dagen er heller ikke mye, nei. Om jeg regnet riktig så er det ca 6000 kroner i måneden?? Er det før eller etter skatt? Ikke mulig å leve av om man er alene og ikke har annen inntekt. Boutgifter, mat, helse, transport, uventede utgifter, mobil, Internett... Ja, man må nesten ha mobil og Internett i dag. Er man arbeidssøker må man ha tilgang på Internett og være tilgjengelig på telefon. Skal man betale regninger uten Internett blir det fort veldig dyrt. Det blir fort mer i gebyrer enn det Internett koster i måneden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra en annen tråd om akkurat arbeidstrening. Jeg skal få 40kr i timen. Fordi jeg beholder dagpengene som er regnet utifra tidligere inntekt. Det kan hende denne venninnen også mottar det og da har hun antagelig tjent lite også. 40kr er jo ikke mye det heller. Så jeg tror på de 11 kronene. 

Anonymkode: a750e...819

Nettopp.... 40 kroner I TILLEGG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rotemor said:

Nettopp.... 40 kroner I TILLEGG

Nei. Det er 40kr totalt. Jeg får ingenting for arbeidstreningen. Det er dagpengene mine jeg regner ut. Hvis dagpengene mibe blir regnet som lønnen min hadde det blitt 40kr i timen. 

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven sier det at du ikke skal leve i nød, dermed har du rett til støtte til en "nøktern" livsstil, men som skal opprettholde grunnleggende behov. Så hvis hun får 11kr timen, så har hun uansett rett til å søke supplerende sosialstønad. For øvrig demotiverende å få brutt ned tallene slik. Som oftest går de på tiltakspenger, og det er ikke 11kr timen. Det betyr vel heller at 11kr timen x 8 arbeidstimer? + 5 ukedager? x 4 uker? er det hun får i tillegg til annen stønad. Det betyr at hun får nesten et par tusen kroner mer enn for å ikke gjøre noen ting.

Anonymkode: 33788...d70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilltakspenger? Det fikk jeg, og hadde ingen annen inntekt. 

Anonymkode: 2b58e...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er 40kr totalt. Jeg får ingenting for arbeidstreningen. Det er dagpengene mine jeg regner ut. Hvis dagpengene mibe blir regnet som lønnen min hadde det blitt 40kr i timen. 

Anonymkode: a750e...819

Så du har kun utbetalt 7000 brutto, uten noe noen tillegg? 

Høres ikke sansynlig ut. Hva jobbet du med og hva tjente du før du ble arbeidsledig? Og hvor lenge har du vært på dagpenger? 

Anonymkode: f92e0...b5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra en annen tråd om akkurat arbeidstrening. Jeg skal få 40kr i timen. Fordi jeg beholder dagpengene som er regnet utifra tidligere inntekt. Det kan hende denne venninnen også mottar det og da har hun antagelig tjent lite også. 40kr er jo ikke mye det heller. Så jeg tror på de 11 kronene. 

Anonymkode: a750e...819

Nå har jo du fått råd om å be om lønnstilskudd, så er du ute etter sympatien eller en løsning?

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Thyra said:

40 kroner dagen er heller ikke mye, nei. Om jeg regnet riktig så er det ca 6000 kroner i måneden?? Er det før eller etter skatt? Ikke mulig å leve av om man er alene og ikke har annen inntekt. Boutgifter, mat, helse, transport, uventede utgifter, mobil, Internett... Ja, man må nesten ha mobil og Internett i dag. Er man arbeidssøker må man ha tilgang på Internett og være tilgjengelig på telefon. Skal man betale regninger uten Internett blir det fort veldig dyrt. Det blir fort mer i gebyrer enn det Internett koster i måneden... 

Det blir 7000kr i måneden. Nei, jeg lever virkelig fra lønn til lønn. Etter å ha betalt regninger har jeg ikke mye til overs. Har måttet kutte på matinntaket, og utsetter legebesøk til jeg MÅ. Har rett og slett ikke råd til å være syk. Hadde foreldre som hjalp litt da heg var student. Hadde også samboer og delte utgifter. Men nå er jeg helt alene. Og får 1 tusen mindre enn fra Lånekassen. 

 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du har kun utbetalt 7000 brutto, uten noe noen tillegg? 

Høres ikke sansynlig ut. Hva jobbet du med og hva tjente du før du ble arbeidsledig? Og hvor lenge har du vært på dagpenger? 

Anonymkode: f92e0...b5d

Ja. Er faktisk så mye jeg skal få. Jeg jobbet innenfor butikk. Hadde aldri noe fast men var mye i perioder og ingenting neste måned. Så tjente linsom ikke så mye. Har jobbet siden jeg var 19 år. Så en del år. Hadde bare et «gap year» i forrige år grunnet skole. Har mottat dagpenger i noen mnd. og vært arbeidsledig(også uten studier) siden sommerferien. 

 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har jo du fått råd om å be om lønnstilskudd, så er du ute etter sympatien eller en løsning?

Anonymkode: 0f493...245

Lønnstilskudd er også på 7 tusen, så hva er poenget med å bytte måten jeg får penger på? Saksbehandler nevnte dette og sa det var lite vits. Og jeg forstår ikke poenget med den tonen. Er du ute etter å gi råd eller bare spre negativitet til mennesker som allerede ikke har det så bra?

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir 7000kr i måneden. Nei, jeg lever virkelig fra lønn til lønn. Etter å ha betalt regninger har jeg ikke mye til overs. Har måttet kutte på matinntaket, og utsetter legebesøk til jeg MÅ. Har rett og slett ikke råd til å være syk. Hadde foreldre som hjalp litt da heg var student. Hadde også samboer og delte utgifter. Men nå er jeg helt alene. Og får 1 tusen mindre enn fra Lånekassen. 

 

Ja. Er faktisk så mye jeg skal få. Jeg jobbet innenfor butikk. Hadde aldri noe fast men var mye i perioder og ingenting neste måned. Så tjente linsom ikke så mye. Har jobbet siden jeg var 19 år. Så en del år. Hadde bare et «gap year» i forrige år grunnet skole. Har mottat dagpenger i noen mnd. og vært arbeidsledig(også uten studier) siden sommerferien. 

 

Lønnstilskudd er også på 7 tusen, så hva er poenget med å bytte måten jeg får penger på? Saksbehandler nevnte dette og sa det var lite vits. Og jeg forstår ikke poenget med den tonen. Er du ute etter å gi råd eller bare spre negativitet til mennesker som allerede ikke har det så bra?

Anonymkode: a750e...819

Hvordan klarer du å leve på 7000 i måneden alene? Har du nedbetalt bolig? Mange har jo mer enn 7000 i boutgifter i måneden, enten de eier eller leier... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir 7000kr i måneden. Nei, jeg lever virkelig fra lønn til lønn. Etter å ha betalt regninger har jeg ikke mye til overs. Har måttet kutte på matinntaket, og utsetter legebesøk til jeg MÅ. Har rett og slett ikke råd til å være syk. Hadde foreldre som hjalp litt da heg var student. Hadde også samboer og delte utgifter. Men nå er jeg helt alene. Og får 1 tusen mindre enn fra Lånekassen. 

 

Ja. Er faktisk så mye jeg skal få. Jeg jobbet innenfor butikk. Hadde aldri noe fast men var mye i perioder og ingenting neste måned. Så tjente linsom ikke så mye. Har jobbet siden jeg var 19 år. Så en del år. Hadde bare et «gap year» i forrige år grunnet skole. Har mottat dagpenger i noen mnd. og vært arbeidsledig(også uten studier) siden sommerferien. 

 

Lønnstilskudd er også på 7 tusen, så hva er poenget med å bytte måten jeg får penger på? Saksbehandler nevnte dette og sa det var lite vits. Og jeg forstår ikke poenget med den tonen. Er du ute etter å gi råd eller bare spre negativitet til mennesker som allerede ikke har det så bra?

Anonymkode: a750e...819

Enten så ordner du deg advokat (du har fri rettshjelp), eller så får du finne deg i alt NAV gulper opp. Lønnstilskudd er at NAV betaler 40 prosent av lønna som er reel inntekt i jobben du gjør. Nav sponser 40 og jobben tar 60. Vær litt proaktiv isteden for å prøve  å få sympati.  

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enten så ordner du deg advokat (du har fri rettshjelp), eller så får du finne deg i alt NAV gulper opp. Lønnstilskudd er at NAV betaler 40 prosent av lønna som er reel inntekt i jobben du gjør. Nav sponser 40 og jobben tar 60. Vær litt proaktiv isteden for å prøve  å få sympati.  

Anonymkode: 0f493...245

Og da kan du ikke takke ja til arbeidstrening, de må tilby deg et engasjement.

Anonymkode: 0f493...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er 40kr totalt. Jeg får ingenting for arbeidstreningen. Det er dagpengene mine jeg regner ut. Hvis dagpengene mibe blir regnet som lønnen min hadde det blitt 40kr i timen. 

Anonymkode: a750e...819

Dagpenger er ikke timelønn. Det er feil uansett!!!

Man får ikke timelønn for IKKE å jobbe.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Thyra said:

Hvordan klarer du å leve på 7000 i måneden alene? Har du nedbetalt bolig? Mange har jo mer enn 7000 i boutgifter i måneden, enten de eier eller leier... 

Jeg er bare heldig og bor forholdsvis billig. Det er bare såvidt det går. Men har tenkt at jeg skal være tålmodig. Tenker på denne tiden som en prøvetid for å se hvor mye jeg klarer å stå i som et menneske. Skal jo ikke ha det sånn for alltid. Det kommer til å ordne seg etterhvert og en dag skal jeg ha så god råd at jeg kan gå til butikken og handle uten å se på priser :) 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enten så ordner du deg advokat (du har fri rettshjelp), eller så får du finne deg i alt NAV gulper opp. Lønnstilskudd er at NAV betaler 40 prosent av lønna som er reel inntekt i jobben du gjør. Nav sponser 40 og jobben tar 60. Vær litt proaktiv isteden for å prøve  å få sympati.  

Anonymkode: 0f493...245

Ja. HVIS jeg får jobben. Men nå har jeg ingen jobb og dette er «arbeidstrening» og da gir jobben meg nada og jeg mottar kun større fra NAV. Kan få tiltakspenger, men siden jeg alt får støtte i form av dagpenger og disse er like mye så sa saksbehandler at jeg skal droppe å søke om det. Dette er liksom en «prøvetid» på noen mnd for å se om jeg «duger til jobben». Er det ulovlig? Jeg kan ikke være mere proaktiv enn å søke jobber og gjøre slike tiltak som jeg skal gjøre nå. Hva er galt med å få sympati? Situasjonen min er ikke det de aller fleste har. Tar imot all hjelp, råd og sympati slik jeg ønsker, jeg. 

Anonymkode: a750e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Loven sier det at du ikke skal leve i nød, dermed har du rett til støtte til en "nøktern" livsstil, men som skal opprettholde grunnleggende behov. Så hvis hun får 11kr timen, så har hun uansett rett til å søke supplerende sosialstønad. For øvrig demotiverende å få brutt ned tallene slik. Som oftest går de på tiltakspenger, og det er ikke 11kr timen. Det betyr vel heller at 11kr timen x 8 arbeidstimer? + 5 ukedager? x 4 uker? er det hun får i tillegg til annen stønad. Det betyr at hun får nesten et par tusen kroner mer enn for å ikke gjøre noen ting.

Anonymkode: 33788...d70

Jepp. Og hun får ikke timelønn!! Timelønn for hva da liksom. Ingenitng?

»Jeg krever høyere timelønn fordi..fordi....???»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved arbeidstrening så får man ikke lønn. Man beholder den stønaden man har. Om det er dagpenger, AAP eller tiltakspenger. Om man deler opp dette i timer man jobber så er det ofte ikke mer enn småpenger. Men dette kommer an på satsen man har, hvor mye man har tjent tidligere. 

Anonymkode: 55dc0...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...