Gjest Chroma Skrevet 8. desember 2021 #861 Del Skrevet 8. desember 2021 Orly skrev (1 time siden): Tror du det hjelper å løpe inn her å skrive negativt da? Merkelig det der altså, dere mener de henger ut barna, men løper likevel inn i tråden for å skrive dritt selv Det er ikke dritt å være skeptisk og uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 9. desember 2021 #862 Del Skrevet 9. desember 2021 Orly skrev (15 timer siden): Tror du det hjelper å løpe inn her å skrive negativt da? Merkelig det der altså, dere mener de henger ut barna, men løper likevel inn i tråden for å skrive dritt selv Jeg tror det hjelper. Før jeg begynte å lese på KG var jeg ikke like kritisk til eksponering av barn, og ved at flere leser her, jo flere vil få øya opp for hvor ille det er. Jeg følger for øvrig ikke løvemammaene eller andre som eksponerer barna i sårbare situasjoner eller i så stor grad. Hender jeg får de opp i feeden på snap og titter innom da. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 9. desember 2021 #863 Del Skrevet 9. desember 2021 Hvis foreldre er våken nattevakt for sine barn kan en da ikke forvente at de skal gå på jobb samme dag uten søvn. Dette er et svar til den som ikke skjønner hvorfor foreldre til barn trenger bpa . Eller en har kanskje nattevakt,men er likevel i beredskap i tilfelle det skjer noe i løpet av natten, eller på grunn av fravær må ta natten selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. desember 2021 #864 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Den kontoen burde avfølges av alle. Det legges ut så mye der som - om det ble prøvd rettslig - kvalifiserer til straff (se lenke nederst). Barn blir utlevert i sårbare situasjoner, og de voksne klarer ikke se at de misbruker bilder av syke barn som et middel for å få oppmerksomhet. Hvis de ville hatt reell og saksfremmende oppmerksomhet, kunne de laget en privat gruppe der de samlet informasjon og kunne hjelpe hverandre med formuleringer i søknader, etc. Det å utnytte barns sykdom på den måten det blir gjort på denne kontoen - og i full offentlighet - er totalt uten omtanke for barnets rett til privatliv. Som en annen sa lengre opp intråden: Man legger ikke ut videoer eller bilder av bestefar og bestemor når de er syke og trenger pleie. Eller kanskje de samme Løvemammaene kommer til å gjøre det? Legge ut videoer av sine pleietrengende foreldre? Og forresten, man trenger ikke ta skjermdump for å lagre bildene / videoene de legger ut på snap. Den som vil har mulighet til å bruke en annen mobil eller et nettbrett for å avfotografere innhold på snapchat, så den regelen de har om å blokkere de som tar skjermdump, er vel mest for å trøste seg selv. https://rett24.no/articles/straffedomt-for-a-legge-ut-bilder-av-datteren-pa-facebook Endret 9. desember 2021 av Pust Rettet skrivefeil 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. desember 2021 #865 Del Skrevet 9. desember 2021 sommermor skrev (2 timer siden): Hvis foreldre er våken nattevakt for sine barn kan en da ikke forvente at de skal gå på jobb samme dag uten søvn. Dette er et svar til den som ikke skjønner hvorfor foreldre til barn trenger bpa . Eller en har kanskje nattevakt,men er likevel i beredskap i tilfelle det skjer noe i løpet av natten, eller på grunn av fravær må ta natten selv. Nettop, mange som ikke skjønner dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. desember 2021 #866 Del Skrevet 9. desember 2021 Chroma skrev (16 timer siden): Det er ikke dritt å være skeptisk og uenig. Mange her skriver dritt , så jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #867 Del Skrevet 10. desember 2021 (endret) Jeg ser at argumentene ofte er «du aner ikke hvor tøft det er å ha et barn med spesielle behov» hvis man er uenig i overeksponeringen. Er det ikke mulig å ha to tanker i hodet samtidig? Både forstå at det er tøft å ha et sykt barn, men også å verne om barnets privatliv? Løvemammaene driver med fullstendig grenseløs eksponering. Jeg glemmer fortsatt ikke den moren som delte et tegnet bilde av sønnens penis, hvorpå en voksen mann stilte spørsmål tilbake om hvorvidt dette barnet på 3 år (!) kunne ha et sexliv senere. Folk er syke i hodet. Han er et eksempel. Det er pedofile som følger kanalene. Få øynene opp! Endret 11. desember 2021 av Gjenferdet 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #868 Del Skrevet 10. desember 2021 sommermor skrev (På 6.12.2021 den 9.33): I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke. Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov. Så det er bedre å stikke hodet i sanden og lukke ørene for problemet med overeksponering? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 10. desember 2021 #869 Del Skrevet 10. desember 2021 Jeg tror ikke man skal dømme disse foreldrene. De står i tøffe tak mange av dem og jeg tenker det kan være sunt og bra med åpenhet omkring de barna som er født med utfordringer. Det er mange av dem og hvorfor skal ikke de få lov til å vise hvordan livet deres er? For mange handler jo dagen stort sett om å pleie og ivareta behovene til barn som er helt hjelpeløse. Bilder av barn på ferie i syden, på sykkel, på tur osv er jo noe mange av disse foreldrene bare kan drømme om. La dem få vise frem barna på sine premisser. Kanskje handler mye av dagen om ting som for oss med funksjonsfriske barn er helt fjernt. Kanskje er bæsjebleier en big deal i løp av dagen? Det er umulig å forstå hvordan det er før man får et sykt barn selv, skal jeg tro min kollega som hadde ei datter med et svært sjeldent syndrom. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2021 #870 Del Skrevet 10. desember 2021 Møkkalei skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke man skal dømme disse foreldrene. De står i tøffe tak mange av dem og jeg tenker det kan være sunt og bra med åpenhet omkring de barna som er født med utfordringer. Det er mange av dem og hvorfor skal ikke de få lov til å vise hvordan livet deres er? For mange handler jo dagen stort sett om å pleie og ivareta behovene til barn som er helt hjelpeløse. Bilder av barn på ferie i syden, på sykkel, på tur osv er jo noe mange av disse foreldrene bare kan drømme om. La dem få vise frem barna på sine premisser. Kanskje handler mye av dagen om ting som for oss med funksjonsfriske barn er helt fjernt. Kanskje er bæsjebleier en big deal i løp av dagen? Det er umulig å forstå hvordan det er før man får et sykt barn selv, skal jeg tro min kollega som hadde ei datter med et svært sjeldent syndrom. Det er ikke det debatten handler om. Debatten handler om overeksponering av sårbare mindreårige som ikke kan samtykke til delingen. Åpenhet er fint og flott det, men dette er grov eksponering av alvorlig syke mennesker. Hvordan hadde du selv likt det hvis du hadde en alvorlig sykdom, og dine nærmeste utleverte hele journalen din, alle diagnosene, samt filmet deg i sårbare situasjoner, på toalettet og med slanger i alle kroppens hulrom? Ville det vært ok? Antagelig ikke. Hvorfor skal barn tåle det? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. desember 2021 #871 Del Skrevet 11. desember 2021 I dag skal det deles fra Intensiven, da et av barna er alvorlig sykt. Vedkommende som har snapdag er ei av de som jeg personlig mener deler for mye og viser for mye av den lille fra før av. Og i dag så skal den lille eksponeres i de tusen hjem mens han ligger på Intensiven å kjemper. Hadde barnet mitt vært så kritisk sykt at det hadde vært på Intensiven så hadde jeg lagt fra meg telefonen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. desember 2021 #872 Del Skrevet 11. desember 2021 Gjenferdet skrev (9 timer siden): Jeg ser at argumentene ofte er «du aner ikke hvor tøft det er å ha et barn med spesielle behov» hvis man er uenig i overeksponeringen. Er det ikke mulig å ha to tanker i hodet samtidig? Både forstå at det er tøft å ha et sykt barn, men også å verne om barnets privatliv? Løvemammaene driver med fullstendig grenseløs eksponering. Jeg glemmer fortsatt ikke den moren som delte et tegnet bilde av sønnens penis, hvorpå en voksen mann stilte spørsmål tilbake om hvorvidt dette barnet på 3 år (!) kunne ha et sexliv senere. Folk er syke i hodet. Han er et eksempel. Det er pedofile som følger kanalene. Få øynene opp! Men ærlig talt, det er flere år siden. Om det var så forferdelig , er det merkelig å dra det opp igjen hele tiden 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. desember 2021 #873 Del Skrevet 11. desember 2021 Møkkalei skrev (9 timer siden): Jeg tror ikke man skal dømme disse foreldrene. De står i tøffe tak mange av dem og jeg tenker det kan være sunt og bra med åpenhet omkring de barna som er født med utfordringer. Det er mange av dem og hvorfor skal ikke de få lov til å vise hvordan livet deres er? For mange handler jo dagen stort sett om å pleie og ivareta behovene til barn som er helt hjelpeløse. Bilder av barn på ferie i syden, på sykkel, på tur osv er jo noe mange av disse foreldrene bare kan drømme om. La dem få vise frem barna på sine premisser. Kanskje handler mye av dagen om ting som for oss med funksjonsfriske barn er helt fjernt. Kanskje er bæsjebleier en big deal i løp av dagen? Det er umulig å forstå hvordan det er før man får et sykt barn selv, skal jeg tro min kollega som hadde ei datter med et svært sjeldent syndrom. Så enige, ja det har vært noen som har delt for mye, men de aller fleste er innenfor hva som er greit. Dette er hverdagen de står i, og mange av oss har lært mye om diverse diagnoser fra løvenammaene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 11. desember 2021 #874 Del Skrevet 11. desember 2021 skruf skrev (1 time siden): I dag skal det deles fra Intensiven, da et av barna er alvorlig sykt. Vedkommende som har snapdag er ei av de som jeg personlig mener deler for mye og viser for mye av den lille fra før av. Og i dag så skal den lille eksponeres i de tusen hjem mens han ligger på Intensiven å kjemper. Hadde barnet mitt vært så kritisk sykt at det hadde vært på Intensiven så hadde jeg lagt fra meg telefonen. Hadde mitt barn ligget på intensiven hadde jeg sagt ifra meg snapdagen og faktisk fokusert på barnet som ligger der og kjemper.. Hva er viktigst? Barnet eller å vise verden hva som skjer? Jeg kunne plukket opp telefonen og ringt besteforeldrene til barnet mitt og KANSKJE ta noen bilder for min egen skyld (jeg bearbeider ting bedre hvis jeg kan gå tilbake og se bilder også legge det fra meg) that’s it. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 11. desember 2021 #875 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg støtter Løvemammaens kamp, men siden jeg lenge har vært imot eksponering av små barn på internett, reagerer jeg også på lik linje med dere andre her. Var alvorlig syk som liten selv. Veldig glad sosiale medier ikke var en greie på den tiden, jeg hadde ikke likt å få vite at noen hadde delt bilder og videoer av meg fra tiden på sykehus. Syns faktisk det er litt vanskelig å se på de bildene som er tatt av meg (hjemmevideoer vi i familien kun har), ettersom det gjør noe med en å se seg selv i en så alvorlig situasjon. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. desember 2021 #876 Del Skrevet 11. desember 2021 skruf skrev (2 timer siden): I dag skal det deles fra Intensiven, da et av barna er alvorlig sykt. Vedkommende som har snapdag er ei av de som jeg personlig mener deler for mye og viser for mye av den lille fra før av. Og i dag så skal den lille eksponeres i de tusen hjem mens han ligger på Intensiven å kjemper. Hadde barnet mitt vært så kritisk sykt at det hadde vært på Intensiven så hadde jeg lagt fra meg telefonen. Hun har sagt hun ikke deler bilde av han i dag , så hva er galt da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 11. desember 2021 #877 Del Skrevet 11. desember 2021 GulSitron skrev (48 minutter siden): Hadde mitt barn ligget på intensiven hadde jeg sagt ifra meg snapdagen og faktisk fokusert på barnet som ligger der og kjemper.. Hva er viktigst? Barnet eller å vise verden hva som skjer? Jeg kunne plukket opp telefonen og ringt besteforeldrene til barnet mitt og KANSKJE ta noen bilder for min egen skyld (jeg bearbeider ting bedre hvis jeg kan gå tilbake og se bilder også legge det fra meg) that’s it. Men i all verden da, hun sitter ved siden av barnet på intensiven, lite hun får gjort annet enn å sitte der når barnet er i respirator! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zizi Skrevet 11. desember 2021 #878 Del Skrevet 11. desember 2021 Når man er i krise og opplever et slikt traume, så tenker man hverken rasjonelt eller klart. Jeg forstår at budskapet dems er å opplyse. Men i dag bør disse løvemammaene ta vare på henne som menneske, ikke utsette henne for en snapdag. De som styrer denne snappen bør si nei, se at dette ikke er greit på noen som helst måte og heller ta vare på henne som mor til et barn som er livstruende syk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 11. desember 2021 #879 Del Skrevet 11. desember 2021 Zizi skrev (2 minutter siden): Når man er i krise og opplever et slikt traume, så tenker man hverken rasjonelt eller klart. Jeg forstår at budskapet dems er å opplyse. Men i dag bør disse løvemammaene ta vare på henne som menneske, ikke utsette henne for en snapdag. De som styrer denne snappen bør si nei, se at dette ikke er greit på noen som helst måte og heller ta vare på henne som mor til et barn som er livstruende syk. Hun har nok avgjort dette selv, og det er ikke første gang han ligger på intensiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 11. desember 2021 #880 Del Skrevet 11. desember 2021 GulSitron skrev (2 timer siden): Hadde mitt barn ligget på intensiven hadde jeg sagt ifra meg snapdagen og faktisk fokusert på barnet som ligger der og kjemper.. Hva er viktigst? Barnet eller å vise verden hva som skjer? Jeg kunne plukket opp telefonen og ringt besteforeldrene til barnet mitt og KANSKJE ta noen bilder for min egen skyld (jeg bearbeider ting bedre hvis jeg kan gå tilbake og se bilder også legge det fra meg) that’s it. Har du hatt et barn på intensiven? Mitt barn lå en uke på intensiven etter en ulykke i sommer. Pga. korona (og søsken som må ivaretas) var jeg alene. Lengste uken i mitt liv. Fokusere på barnet? Barnet mitt var ikke kontaktbar. Hun filmer ikke barnet sitt på snappen og hun har en KJEMPEVIKTIG sak å fremme i dag. Hun har jo gjentatte ganger sagt at barnehagen ikke er et trygt sted for barnet. Likevel påstår folk på et kontor at hun tar feil. Så skjer dette. Jeg, som pedagogisk leder, føler også med barnehagen. Jeg vet ikke om jeg hadde kommet meg videre etter noe sånt. 39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå