Matas Skrevet 30. august 2019 #441 Del Skrevet 30. august 2019 1 time siden, mikrobe skrev: @Matas Barn er ekstremt lojale mot foreldrene sine, og er fullstendig prisgitt dem. Barn forstår ikke fullt ut konsekvensene av utleveringen, og burde ikke settes i en skvis hvor de gjerne vil gjøre mamma/pappa glad. Det er jeg enig med deg i, men de forstår ihvertfall mer enn det et barn på to år gjør. Jeg forsvarer ikke at barn blir eksponert, men med samtykke er det mer greit i mine øyne enn uten samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 31. august 2019 #442 Del Skrevet 31. august 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 1. september 2019 #443 Del Skrevet 1. september 2019 På 30.8.2019 den 23.08, neiognei skrev: Vel, de jeg har reagert negativt på står rundt hjørnet og snikfilmer barna når de gråter og er redde, for å vise at de trenger å ha foreldrene med seg på behandlinger. Et overtramp som er så grovt, at det finnes ikke ord. De har fortalt om dovaner, en viste bæsjebleie osvosv. Ei breia ut om kjønnsorganet til sønnen sin. Dessuten "dere". "Vi" er flere forskjellige mennesker, med forskjellige meninger. Er det så vanskelig å skille på folk, altså? Er da dessuten ikke bare på KG de har fått pes for eksponeringen. Dette! Det er noen få av løvemammaene som er flinke vedr eksponering, men det er desverre ett fåtall. Allikevel viktig å løfte dem frem og rose dem når de er flinke slik at det får fokus. Dessverre er det nok slik at de får mest respons og kommentarer når de viser barna, og derfor fortsetter de med det, uten og nødvendigvis reflektere så mye over hva de faktisk gjør. Akkurat hun som la ut om kjønnsorganet til barnet fikk mye pes for det. DET reagerte folk på. Ikke at hun oppga annen informasjon som resultater fra legeundersøkelser osv. Det er jo også veldig privat. Men hun er fortsatt aktivt deltager og poster fast. Og deler fremdeles alt for mye. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 1. september 2019 #444 Del Skrevet 1. september 2019 10 timer siden, Gasellen skrev: Dette! Det er noen få av løvemammaene som er flinke vedr eksponering, men det er desverre ett fåtall. Allikevel viktig å løfte dem frem og rose dem når de er flinke slik at det får fokus. Dessverre er det nok slik at de får mest respons og kommentarer når de viser barna, og derfor fortsetter de med det, uten og nødvendigvis reflektere så mye over hva de faktisk gjør. Akkurat hun som la ut om kjønnsorganet til barnet fikk mye pes for det. DET reagerte folk på. Ikke at hun oppga annen informasjon som resultater fra legeundersøkelser osv. Det er jo også veldig privat. Men hun er fortsatt aktivt deltager og poster fast. Og deler fremdeles alt for mye. Hvem av de gjorde hva? Snakket om eller la ut bilder av? Synes forøvrig det er ganske bra å få se de som ikke har «perfekte» liv i den forstand at de har alvorlig syke barn. Det er vel nok av sminke, vesker, Nellyklær og vegetarmat. Vi trenger å møte realiteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. september 2019 #445 Del Skrevet 2. september 2019 18 timer siden, Justsaying skrev: Hvem av de gjorde hva? Snakket om eller la ut bilder av? Synes forøvrig det er ganske bra å få se de som ikke har «perfekte» liv i den forstand at de har alvorlig syke barn. Det er vel nok av sminke, vesker, Nellyklær og vegetarmat. Vi trenger å møte realiteten. Hva med barnets rett til privatliv? Har barnet bedt om å få brettet ut de mest sårbare øyeblikkene i livet sitt? Jeg mener at disse foreldrene går langt over grensen for egen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 2. september 2019 #446 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Dagens snapper vil ikke svare på spørsmål om svangerskapet hennes (f.eks. hvor langt hun er på vei) fordi det føles for privat. Men hva med barnets privatliv? Jeg føler meg nærmest som en kikker ved å følge med på snappen, man får vite alt for mye om egentlig alle barna som er med. Jeg støtter selvfølgelig saken deres om pleiepenger, og synes alle mødrene virker som flotte mennesker, men det er litt spesielt å høre at "det er for privat", samtidig som barnet blir utlevert på alle mulige måter. Hva om h*n egentlig hadde hatt lyst å svare det samme på spørsmål fra seerne.. Endret 2. september 2019 av Scoop 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. september 2019 #447 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) 38 minutter siden, Scoop skrev: Dagens snapper vil ikke svare på spørsmål om svangerskapet hennes (f.eks. hvor langt hun er på vei) fordi det føles for privat. Men hva med barnets privatliv? Jeg føler meg nærmest som en kikker ved å følge med på snappen, man får vite alt for mye om egentlig alle barna som er med. Jeg støtter selvfølgelig saken deres om pleiepenger, og synes alle mødrene virker som flotte mennesker, men det er litt spesielt å høre at "det er for privat", samtidig som barnet blir utlevert på alle mulige måter. Hva om h*n egentlig hadde hatt lyst å svare det samme på spørsmål fra seerne.. Jeg fikk opp et bilde på IG (fra denne gruppa) av et barn i en helt forferdelig hjelpesløs situasjon og med redsel i blikket. Og jeg tenker at pga disse foreldrene så kan hele verden se deg i denne hjelpesløse situasjonen som jeg som voksen hadde opplevd som altfor privat til å legges ut på internettet. Det er hjerteskjærende at foreldrene ikke ser det selv. Endret 2. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maximiliane Skrevet 2. september 2019 #448 Del Skrevet 2. september 2019 36 minutter siden, Scoop skrev: Dagens snapper vil ikke svare på spørsmål om svangerskapet hennes (f.eks. hvor langt hun er på vei) fordi det føles for privat. Men hva med barnets privatliv? Jeg føler meg nærmest som en kikker ved å følge med på snappen, man får vite alt for mye om egentlig alle barna som er med. Jeg støtter selvfølgelig saken deres om pleiepenger, og synes alle mødrene virker som flotte mennesker, men det er litt spesielt å høre at "det er for privat", samtidig som barnet blir utlevert på alle mulige måter. Hva om h*n egentlig hadde hatt lyst å svare det samme på spørsmål fra seerne.. Tenkte faktisk akkurat det samme! DET kan hun ikke vise for det omhandler HENNE, men å vise sønnen, ja det er helt greit. En uskyldig, blind gutt som ikke har samtykket i noe av dette! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juvel74 Skrevet 2. september 2019 #449 Del Skrevet 2. september 2019 På 30.8.2019 den 23.08, neiognei skrev: Vel, de jeg har reagert negativt på står rundt hjørnet og snikfilmer barna når de gråter og er redde, for å vise at de trenger å ha foreldrene med seg på behandlinger. Et overtramp som er så grovt, at det finnes ikke ord. De har fortalt om dovaner, en viste bæsjebleie osvosv. Ei breia ut om kjønnsorganet til sønnen sin. Dessuten "dere". "Vi" er flere forskjellige mennesker, med forskjellige meninger. Er det så vanskelig å skille på folk, altså? Er da dessuten ikke bare på KG de har fått pes for eksponeringen. Snakk om å overdrive. Jeg følger dem hver dag og dette stemmer ikke med virkeligheten. Én gang for lenge siden la en gjestepappa ut et slik bleiebilde og det ble tatt tak i. Aldri har barn vært overlatt til seg selv fordi foreldre skal filme. Dette er bare vås! Om det ikke hadde vært så tabu og hysjhysj med funksjonshemming så hadde heller ikke folk med funksjonshemming opplevd å bli spyttet på, mobbet og trakassert. Og jo, KG er et verstingforum. Mobbing av kjendiser, bloggere og andre personer på høyt nivå her inne. Her inne er alle perfekte mødre opptatt av å fortelle hva alle andre gjør galt i oppdragelse, under graviditet, etter graviditet, når de ikke ammer, når de drar på fest "for tidlig" etter fødsel, når de spiser for lite og når de spiser feil, når de deler for mye, bare ER for mye, når de sier for mye, og når de bare er helt håpløse uansett. Tenk om alle hadde vært like perfekte som KG gitt.. Mammapolitiet lever i beste velgående 🤮 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 2. september 2019 #450 Del Skrevet 2. september 2019 3 minutter siden, Juvel74 skrev: Snakk om å overdrive. Jeg følger dem hver dag og dette stemmer ikke med virkeligheten. Én gang for lenge siden la en gjestepappa ut et slik bleiebilde og det ble tatt tak i. Aldri har barn vært overlatt til seg selv fordi foreldre skal filme. Dette er bare vås! Om det ikke hadde vært så tabu og hysjhysj med funksjonshemming så hadde heller ikke folk med funksjonshemming opplevd å bli spyttet på, mobbet og trakassert. Og jo, KG er et verstingforum. Mobbing av kjendiser, bloggere og andre personer på høyt nivå her inne. Her inne er alle perfekte mødre opptatt av å fortelle hva alle andre gjør galt i oppdragelse, under graviditet, etter graviditet, når de ikke ammer, når de drar på fest "for tidlig" etter fødsel, når de spiser for lite og når de spiser feil, når de deler for mye, bare ER for mye, når de sier for mye, og når de bare er helt håpløse uansett. Tenk om alle hadde vært like perfekte som KG gitt.. Mammapolitiet lever i beste velgående 🤮 Akkurat det med at én mor snakket om sønnens kjønnsorgan og ting rundt dette har skjedd, jo, jeg så dessverre på snappen den dagen det skjedde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. september 2019 #451 Del Skrevet 2. september 2019 (endret) 10 minutter siden, Juvel74 skrev: Snakk om å overdrive. Jeg følger dem hver dag og dette stemmer ikke med virkeligheten. Én gang for lenge siden la en gjestepappa ut et slik bleiebilde og det ble tatt tak i. Aldri har barn vært overlatt til seg selv fordi foreldre skal filme. Dette er bare vås! Om det ikke hadde vært så tabu og hysjhysj med funksjonshemming så hadde heller ikke folk med funksjonshemming opplevd å bli spyttet på, mobbet og trakassert. Og jo, KG er et verstingforum. Mobbing av kjendiser, bloggere og andre personer på høyt nivå her inne. Her inne er alle perfekte mødre opptatt av å fortelle hva alle andre gjør galt i oppdragelse, under graviditet, etter graviditet, når de ikke ammer, når de drar på fest "for tidlig" etter fødsel, når de spiser for lite og når de spiser feil, når de deler for mye, bare ER for mye, når de sier for mye, og når de bare er helt håpløse uansett. Tenk om alle hadde vært like perfekte som KG gitt.. Mammapolitiet lever i beste velgående 🤮 Å forlenge denne stigmatiseringen gjennom å dele sårbare øyeblikk for å fremme saken rundt pleiepenger er uetisk. Og det har ingenting med mammapoliti å gjøre men å respektere barns rett til et privatliv og særlig disse barna som ikke har en reell samtykke- kompetanse. Det er bare helt forkastelig. Endret 2. september 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maximiliane Skrevet 3. september 2019 #452 Del Skrevet 3. september 2019 9 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Å forlenge denne stigmatiseringen gjennom å dele sårbare øyeblikk for å fremme saken rundt pleiepenger er uetisk. Og det har ingenting med mammapoliti å gjøre men å respektere barns rett til et privatliv og særlig disse barna som ikke har en reell samtykke- kompetanse. Det er bare helt forkastelig. Enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 4. september 2019 #453 Del Skrevet 4. september 2019 På 3.9.2019 den 0.44, lillesnøfnugg skrev: Å forlenge denne stigmatiseringen gjennom å dele sårbare øyeblikk for å fremme saken rundt pleiepenger er uetisk. Og det har ingenting med mammapoliti å gjøre men å respektere barns rett til et privatliv og særlig disse barna som ikke har en reell samtykke- kompetanse. Det er bare helt forkastelig. Dette.👆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solfridmedhatten Skrevet 4. september 2019 #454 Del Skrevet 4. september 2019 Jeg syns veldig mye av det Løvemammaene gjør er veldig bra. Noen er utrolig flinke til å kunne ta følgerne med på deres hverdag uten for mye utlevering. Bare veldig trist at noen utleverer i alt for mye. Jeg syns rett og slett synd på mange av disse bara. Jeg støtter virkelig Løvemammaene i mye av det de gjør, men de kan vise fram en hverdag til oss følgere uten å måtte eksponere for mye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPentunia Skrevet 14. september 2019 #455 Del Skrevet 14. september 2019 Jeg er helt enig i overeksponeringen. Er absolutt ikke nødvendig å utlevere så mye av barna og sykehistorie. Og denne oppramsingen av diagnoser, som for hun ene det nesten ser ut til ha gått sport i (og at hun kaller barna sine for funksjonshemmede synes jeg er drøyt! Syke ja, funksjonhemmede nei. ). Dette har ikke noe med å «gjemme noen bort», det har med at barna tross alt ikke har valgt denne eksponeringen og selv om 8-åringen kanskje har «godkjent» bilde så har hen ikke den fjerneste anelse om hva det betyr at alt dette blir delt. Synes kontoen har tapt seg veldig, lite variasjon og jeg ser ikke helt poenget dems lengre, trodde de skulle vise «kampen», men synes den snakkes lite om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 14. september 2019 #456 Del Skrevet 14. september 2019 Det er mye diagboser hit og dit. Når de tilogmed lister opp latex allergi liksom.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 15. september 2019 #457 Del Skrevet 15. september 2019 Det er enkelte foreldre jeg ikke klarer å ta seriøst der, nå etter at jeg er klar over all eksponeringen klarer jeg sjeldent å se på også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPentunia Skrevet 15. september 2019 #458 Del Skrevet 15. september 2019 6 timer siden, Jodaneida skrev: Det er mye diagboser hit og dit. Når de tilogmed lister opp latex allergi liksom.. Jeg kan forstå den egentlig (mest sannsynligvis er den pga alle operasjonene pga hoveddiagnosen) men de fleste vil nok kanskje ikke forstå at dette nok utvilsomt krever mer årvåkenhet fra foreldrene i alle møter med helsevesenet, ambulansetjeneste og tannhelsetjenesten. Alle bruker jo latekshansker og om allergien er alvorlig.... Men når en ikke forklarer dette så ser jeg at det kan være poengløst å liste opp. Så lenge de ikke har tenkt å vise/fortelle om alle kampene de må ta for sine barn, det som gjør dem til «løvemammaer» og som jeg trodde var poenget med snappen, så kan de vel like godt døpe kontoen om til «Våre syke barn». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 18. september 2019 #459 Del Skrevet 18. september 2019 På 15.9.2019 den 8.13, LunaPentunia skrev: Jeg kan forstå den egentlig (mest sannsynligvis er den pga alle operasjonene pga hoveddiagnosen) men de fleste vil nok kanskje ikke forstå at dette nok utvilsomt krever mer årvåkenhet fra foreldrene i alle møter med helsevesenet, ambulansetjeneste og tannhelsetjenesten. Alle bruker jo latekshansker og om allergien er alvorlig.... Men når en ikke forklarer dette så ser jeg at det kan være poengløst å liste opp. Så lenge de ikke har tenkt å vise/fortelle om alle kampene de må ta for sine barn, det som gjør dem til «løvemammaer» og som jeg trodde var poenget med snappen, så kan de vel like godt døpe kontoen om til «Våre syke barn». Jeg har latex allergi selv. Men det virker som de lister opp mye for at det skal virke verre enn det er. Jevnt over. Ikke bare den latex allergien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 19. september 2019 #460 Del Skrevet 19. september 2019 13 timer siden, Jodaneida skrev: Jeg har latex allergi selv. Men det virker som de lister opp mye for at det skal virke verre enn det er. Jevnt over. Ikke bare den latex allergien. Ja, det virker som det er om å gjøre å ramse opp flest diagnoser. For noen av de, ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå