Gå til innhold

Alidas nye bok


Alida

Anbefalte innlegg

Men det var jo et helt utrolig festlig innlegg om bil også, da!

Har sittet her og fnist over både kliningen i parken og dverg-bildet og at du bare har kjørt bil en uke, i 96, uten å fylle bensin

:ler::ler:

Herlig.

Men dette derimot:

Mannen har gått på Kaffebrenneriet for å hente kaffe, og på 7-11 for å kjøpe aviser. Eeeeelsker det faktum at vi har et minutts gåavstand fra begge deler  :sjarmor:

:sur::sur:

(dødsmisunnelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært flink jente og gått hjem fra jobben. og det gikk ganske bra, bare ørlittegranne vondt i halebeinet på slutten. Synes det er så teit å ta bussen fra jobb når det egentlig er en fin halvtimes gåtur (tok en time i dag da, men skyldes ikke bare treig gange, men også at jeg spaserte Bogstadveien og ikke bakgatene som jeg vanligvis gjør :sjarmor: )

Kjøpte:

Kort til mannen (har vår aller første bryllupsdag på søndag, og har blitt enige om å ikke kjøpe gave til hverandre [men blir ikke sur for blomster sa jeg til mannen] Han får altså kort der jeg skal prøve å takke for dette første flotte året som ektepar og hvor glad jeg er for at akkurat han er mannen min)

Seks truser på Lindex (type nesten kjerring. Tenker mer behagelig enn sexy for tida :sjenert: )

To mammatopper på HM- helt ok, no more no less

Bok: Sushi for nybegynnere av Marian Keyes- grei chic-flic til å ha alle disse ettermiddagene jeg bare ligger på sofaen

Tror jeg går og laller litt jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lallet" i over to timer faktisk. At det går ann å være så trøtt......

Hadde en liten tanke i hodet mitt når jeg våknet: Altså nå er jeg jo sånn ca 7 måneder på vei, og har en ganske tydelig mage. Men det er akkurat som om jeg tenker at magen min har vært akkurat denne størrelsen hele tiden.... og når jeg ser større mager (type 9-måneders mage) så er det på en måte utrolig at magen min virkelig skal bli sååå stor. Det er rart hvordan man gradvis venner seg til ting.

Jaja, bare en liten tanke jeg hadde (som ikke ble helt "riktig" nedskrevet, men pytt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det den melkeproduksjonen min da.... Når jeg våknet nå var t-skjorten helt størknet ! Lurer på om det er mange andre som har det sånn.... ?

Skal jeg begynne å sove med BH nå da? Har ikke engang kjøpt ammeinnlegg jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Vi skal noe i helgen og jeg vet ikke hva !

Og jeg bare elsker overraskelser. Vi har jo vår første bryllupsdag på søndag, og jeg har liksom regnet med at vi skulle ut og spise og ingenting mer enn det.

Men i stad røpte mannen at vi skal noe, som innebærer overnatting fra fredag til søndag !! I`m so excited :danse: Eeeeelsker å bo på hotell (for jeg regner med at det er det vi skal, tviler på at mannen drar sin syv måneder gravide kone med på telttur...)

Først skal vi imidlertid på Ullevål på kontroll igjen, blir litt tettere fulgt opp nå pga blodtrykket, men jeg regner med at alt er ok. Føler meg i alle fall i fin form.

Dagens tårer kom pga denne nyheten, men det var gledestårer da. For en flott mann !!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll på Ullevål, og alt sto bra til. Blodtrykket er nesten normalt nå, og jeg trenger ikke å gå til å til kontroll på Ullevål mer, men fortsette hos legen/jordmoren min.

Fikk UL igjen, men lilleføken var ikke så veldig aktiv i dag, så ut som hun lå og sov... Ble faktisk veldig svimmel der jeg lå, og trodde faktisk at jeg skulle besvime et lite sekund. Ble bedre når jeg reiste meg opp i sittende stilling faktisk. Jordmor sa at det visstnok var veldig vanlig, men jeg ble litt flau. Så pinlig å bli svimmel av å ligge helt stille liksom... jaja, det aller viktigste er at alt ser ut til å være i orden :)

Da tror jeg at jeg skal legge meg nedpå litt og så får jeg begynne å pakke til vår lille helgetur. Ikke lett å pakke når jeg ikke vet hvor jeg skal da... men har fått beskjed av mannen om litt finklær, litt vanligklær og bikini.... Hmm...

Pratet med venninnen min , og hun sa at jeg skulle bare glede meg. Mannen hadde nemlig pratet med hun siden vi hadde avtalt å møtes i dag, så mannnen måtte avlyse på mine vegne. Han har også fortalt det til Celine ;) La seg ned til magen og hvisket det i går kveld, så her vet visst alle det uten meg ;) Er så nysgjerrig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå så spennende med helgeturoverraskelse! Heldige du!

Forøvrig, har du ikke hørt om det ligge-på-ryggen-syndromet? En vene eller noe blir klemt flat så vi blir så dååårlige. Jeg holdt på å spy på jordmor i går, på yogaen var det bare halvparten som kunne ta avspenningsøvelser på ryggen, og du skulle sett sist gang, da jeg ikke hadde tenkt så langt og dro til tannlegen i 8. mnd :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Vi har hatt en kjempedeilig helg på HOLMSBU SPA

Snille mannen hadde virkelig ordnet en flott helg; vi bodde på juniorsuite, svømte masse i bassenget, jeg fikk deilig massasje, vi spiste god mat og rett og slett bare koste oss med hverandre i sus og dus. I går da vi kom hjem var vi på Grand Cafe og spiste middag. Har rett og slett hatt det en fortreffelig helg. Er fullstendig klar over hvor snill mann jeg har og har passet på å si det til han ca 100 ganger også.

I går kveld koste vi oss med å lese masse koselige hilsener fra bryllupsgjestene.

Forloveren min hadde nemlig den gode ideen at hun fikk folk til å skrive ned hilsener til oss under bryllupsmiddagen og disse la hun la i et lite skrin , og det skrinet fikk vi åpne i går. Var masse koselige og morsomme beskjeder, og masse oppfordringer om at det var på tide med noen små....

Nå må jeg bare ta meg sammen og rydde litt i dette rotehuset....

Har vært kjempeflink lenge til å holde det noenlunde ryddig en lang stund, men nå har det glidd helt ut. Må ta meg sammen , er så mye hyggeligere her når det er ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, har du ikke hørt om det ligge-på-ryggen-syndromet? En vene eller noe blir klemt flat så vi blir så dååårlige. Jeg holdt på å spy på jordmor i går, på yogaen var det bare halvparten som kunne ta avspenningsøvelser på ryggen, og du skulle sett sist gang, da jeg ikke hadde tenkt så langt og dro til tannlegen i 8. mnd :forvirret:

Tenk , det visste jeg ikke !

Det forklarer hvorfor nesten alle jentene på yogaen ligger på siden.

Trodde alle hadde vondt i ryggen jeg....

Da lærte jeg noe nytt i dag og

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 års brullupsdagen dere hadde.

Litt misunnelig jeg på opplegget mannen din hadde arangsjert for deg.

Godt at alt er bra med deg og tulla i magen.

Ha en god dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig feiring av 1. bryllupsdagen deres, Alida. Har hørt at Holmsbu Spa skal være veldig bra, og fikk enda mer lyst til å reise dit en gang nå :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, plutselig har ennå en uke gått gitt. Rart hvor fort tida går , enda så lite jeg gjør ;)

Vel, dette har jeg i alle fall gjort denne uken:

- Vært hos frisøren og fått deilig hodebunnsmassasje og klipp, og nok en gang fått skryt for mitt vakre naturlig mørke og naturlig krøllete og tjukke hår :sjarmor:

- Vært på yoga :)

- Kjøpt 10 røde roser til mannen siden har er den snilleste i verden :hjerter:

+ jobb hver dag fra 8-12 + litt handling, lesing, tv-titting, og absolutt ikke noe sosialt samvær med venner.....

I dag skulle egentlig jeg og mannen sitte barnevakt , men barnet ble sykt så da er det avlyst. Har derfor ingen planer, og det er bare deilig. Tar oss kanskje en tur på den nyåpnede Barneverden i Sandvika i kveld. Har faktisk ingen planer hele helgen, bortsett fra at jeg (tro det eller ei) skal møte en venninne på cafe på søndag.

Neste uke derimot er fullbooket !

Sånn ser kveldene ut da:

Mandag: Ingenting (må lade opp )

Tirsdag : Middag på resturant med mannen og venninne som har bursdag + hennes mann

Onsdag: Tusenfryd med jobben :) (men kjipt å ikke kunne ta karuseller :forvirret: )

Torsdag : Yoga

Fredag : Fest

Lørdag : En annen fest.

Puh, så tror jeg trenger en stille helg for å orke alt dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat vært på koselig kafetur med venninne.

I går var vi en tur på Barneverden i Sandvika, kjøpte seng + reiseseng til smurfen vår. Krydde av mer eller mindre nyfødte babyer der. Både jeg og mannen har visst litt vanskelig for å fatte at det ikke så lenge til det er vår tur..... Så var vi en tur på Sandvika Storsenter der jeg kjøpte meg to par støveletter og en genser. Etterpå kjøpte vi oss hver vår kaffe og ruslet en tur i Frognerparken.

Koselig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på legekontroll og det dumme blodtrykket mitt hadde steget igjen :forvirret: Legen ville helst sykemelde meg 100 %, men jeg ba på mine knær og fikk 50 % i en uke til, men da må jeg til jordmor og sjekke blodtrykket på torsdag. Og da tror jeg blodtrykket er bedre igjen, overlegen på Ullevål sa nemlig til meg forrige gang jeg var der, at jeg har typisk "stressblodtrykk", og i dag grudde jeg meg (fordi legen er dum) og så steig det til værs igjen. Tror jeg. Nemlig.

Er ikke fornøyd med denne legen. Har jo bare hatt en konsultasjon hos han før, den aller første gangen, og så er det han jordmor konsulterer med når det gjelder sykemelding og sånn. I dag var heldigvis andre og siste gangen jeg skulle til han, og det var fordi jeg skulle ha UL. Det var jo han som ringte og skremte meg med at jeg kanskje hadde svangerskapsforgiftning, men det var han visst ikke klar over nå. ... Da mannen opplyste han om at dette var vår tredje UL i løpet av kort tid ble han helt overrasket. Greit at han ikke har helt oversikten over pasientene sine, men det går jo an å lese i journalen min før jeg kommer da. Heldigvis skal jeg ikke til han noe mer, bare til den snille og hyggelige jordmoren.

Nuvel, var i alle fall hyggelig å få se avkommet igjen, og med henne sto alt bra til, og det er jo det viktigste av alt. Han estimerte vekten til ca 2,5 kg..... var ikke det innmari mye da ? Hun skal jo tross alt oppholde seg inni der i ca to måneder til... Ser for meg en 6 kgs unge jeg nå. Selv hadde jeg bare lagt på meg en halv kg siden forrige måned.

Hun hadde snudd seg og lå med hodet ned, og det var visst også fint (virker ubehagelig spør du meg, stakars liten som ligger der opp ned ;) )

Vet heller ikke om det er vanlig å snu seg så tidlig , vet ikke om hun har festet seg ennå....

Ellers: urin fin, Ødem:0 (har vært 1 de siste månedene), så alt ok der, men jeg må vel se i øynene at jeg er disponert for svangerskapsforgiftning etterhvert. Men ikke nå.

Og jeg mener at jeg kjenner meg selv best, det er absolutt ikke det at jeg må jobbe for enhver pris, men jeg kjenner meg selv bedre enn legen, og mener at der så mye bedre for meg å komme meg ut noen timer hver dag. Hvis jeg skulle gå hjemme hver dag nå tror jeg at jeg hadde blitt smårar. Har sååå godt av noen timer på jobb hver dag. Og har pratet med sjefen min, og han har tilrettelagt slik at jeg nå har de minst stressende arbeidsoppgavene.

Merker at jeg har et lite behov for å rettferdiggjøre meg selv, for jeg vil absolutt ikke gjøre noe som kan skade Celine, men jeg mener ikke at jeg gjør det heller.

Vel, sofaen venter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg fant akkurat en Stratos (yndlingssjokoladen)som mannen hadde gjemt. Han pleier nemlig å kjøpe inn sjokolade som han gjemmer og gir meg ved behov.......

Men nå klarte jeg å finne en og ble så glad at jeg ropte høyt "JA"

Skal jammen meg gafle i meg hele for å feire at jeg bare har gått opp en halv kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:murvegg: Grynt. I dag kunne jeg sove lenge. Skal jobbe fra 12-16 istedenfor 8-12 fordi vi har et obligatorisk møte rett etter jobb(skulle egentlig på Tusenfryd i tillegg , men dropper det pga flink jente jente prøver i alle fall å ta det littegrann mer med ro...)

Vel , i alle fall klarte ikke mannen å slå av alarmen ordentlig og jeg våknet kl 06.50 med U2 som spilte for full guffe. Klarte sånn halvveis å nesten sovne igjen... da kom søppelmannen og begynte å slamre....

Er skikkelig dårlig på å sovne når jeg først har våknet, men regner med at det er noe jeg klarer å venne meg til utover vinteren, når søvnrytmen vår blir en smule endret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, faktisk så våknet jeg av at jeg lå og slo mannen :overrasket:

Jeg var helt klissvåt av svette på brystet, og underbevissheten min mente visst at det var hans skyld....

Nå er jeg 100 % sykemeldt :grine:

Og er faktisk veldig lei meg for det, så lei meg at det fallt noen tårer istad.

Vet jeg kunne hatt det myyyye verre, så jeg prøver å ikke virke utakknemlig, men akkurat nå synes jeg litt synd på meg selv da.

Skal snart på yoga og etterpå til en venninne, så forhåpentligvis får jeg en hyggelig ettermidddag og kveld, og ser sikkert lysere på tingene i morgen .

(og jeg klarer allerede nå å se fordelene med å slippe å stå opp kl 6.30 hver dag....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, søppelmenne var her kl 7 i dag også, gitt...

Håper virkelig ikke de er her annenhver dag eller noe sånt, da forsvinner jo den eneste fordelen med å være sykemeldt, nemlig å kunne sove lenge.

Er så negativ jeg nå, at jeg ikke gidder å skrive noe mer før jeg er litt blidere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...