Gå til innhold

Alidas nye bok


Alida

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hyggelig hilsninger, Klips og Hanne, Og så morsomt med et nytt ansikt , Bizzy ! Føler meg ikke akkurat så veldig sprudlende for tida, for i løpet av uka har virkelig kvalmen og trøttheten kommet og tatt meg.

Denne uka har jeg kjempet meg gjennom åtte timer på jobb hver dag, med hjelp av kjeksinntak ca hver halvtime :-? , og hver ettermiddag blir det et par timer på øyet. Hvor ble det av jenta som trente 4 dager i uka ?

Men det gjør liksom ingenting heller- et er jo bare tegn på at jeg virkelig er gravid. Er på en måte litt stolt av at jeg har det sånn også, det virker jo som om lille frø har tenkt å klore seg fast hos meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og Britney giftet oss på samme dag.

Og nå ser det jammen meg ut som om vi skal ha barn nesten samtidig også :ler:

Jammen meg bra planlegging :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Løper innom som kjappest for å informere om at jeg lever og har det bra :wink:

Jeg har IKKE glemt KG og dagboken min, men vi har flyttet og har ikke internettilgang på en stund enda. Dermed har jeg kun tilgang på jobben, og da har jeg strengt tatt ikke tid til å henge her. Men nå er det fredag ettermiddag og stille , derfor tar jeg meg 5 min. her....

Jeg har det altså bra, og det regner jeg med at lille knott også har. Han gjør i alle fall mamman sin både kvalm og trøtt og en smule hormonell for tiden. Føler meg som en 14-åring til tider; eneste forskjellen er at da hatet jeg mamma og nå hater jeg mannen.....

Kankje litt overdrevet, men det har vært slitsomt å drive og flytte når man føler seg så utrolig groggy og trøtt. Mannen er som vanlig fantastisk og gjør 10 ganger mer enn meg, det fører til at jeg får dårlig samvittighet, og tar det naturlig (?) nok ut på mannen som bare er snill og god :-(

Men, men det går vel over....

På onsdag har jeg min første svangerskapskontroll- det blir spennende !

Nå har jeg ikke tid til å sitte her mer- lover å titte innom dere andre ved en senere anledning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alida!

Siden dere driver og flytter antar jeg at dere endelig har funnet drømmehuset - isåfall gratulerer så mye!

Håper helgen blir fin, og at formen din kommer seg etter hvert. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stikket hodet innom her for å ønske deg en riktig god lørdag :klem:

Jeg synes det er så koselig å lesa i dagboka di for du skriver så levanes. Unner deg den lille spiren og det nye huset-håper det går bra.

Jeg ønsker meg også en liten spire, men er ferdig med studiene i juni (fra australia) og da bør jeg jo få meg en jobb hjemme først, før vi begynner å prøve. Men gurimalla, når jeg leser om deg så får jeg lyst på en liten en NÅ :sur:

Kos deg idag og nyt våren.

God klem fra Kunstner'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ENDELIG ..... har jeg internettilgang igjen. Det tok selvfølgelig lenger tid enn forespeilet, men nå har den snille mannen vært her og ordnet og fikset, og jeg kastet meg sporenstreks over KG.....

Jeg har som sagt tilgang på jobben også, men der sitter jeg i kontorlandskap og har verken tid eller mulighet til å lese her, og i alle fall ikke skrive, kun en sjelden gang innimellom. Derfor har jeg virkelig savnet pcen min hjemme !

Nå sitter jeg på det som skal bli barnerommet i vår nye leilighet og skriver. Har ikke fått ordentlig stol ennå, så jeg sitter på en lav hagestol med armene over øra og skriver. Ordentlig stol må ordnes snarest ! Vi stortives i vår nye leilighet der vi nå har bodd i en måneds tid. Er bare sååå deilig å slippe femte etasje uten heis og knøttliten balkong. Nå bor vi i 1.etg, har stor terrasse og stilig leilighet. Er stille og rolig selv om vi bor midt i smørøyet - i verdens hyggeligste strøk (Bislett ) Stortrives !!! Og har badekar :P

I dag er også en merkedag for oss :Lille knott og jeg skriver i dag : 12 + 0

Egentlig er det faktisk 13 + 0, men fordi mine sykluser stort sett var på fem uker har jeg regnet en uke ekstra for sikkerhets skyld (det sier i alle fall Babyverden.no at jeg skal, så da gjør jeg det... ), og så får vi se hva ultralyden viser når den tid kommer.

Siden jeg er en person som engster meg for det meste og har en tendens til å tro det verste; har en liten del av meg på en måte forventet en abort- så i dag føler jeg at vi er lite steg nærmere "målet " Høres sikkert rart ut, men det er nå sånn dumme meg ofte tenker.

Forresten: tusen takk for hyggelige ord, Kunstnern !

Nå er det middagstid, og så er det IKEA :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare sååå deilig å slippe femte etasje uten heis og knøttliten balkong. Nå bor vi i 1.etg, har stor terrasse og stilig leilighet. Er stille og rolig selv om vi bor midt i smørøyet - i verdens hyggeligste strøk (Bislett ) Stortrives !!! Og har badekar :P
:grine: Ikke skrive sånt der hvor jeg kan lese det, vel!

Jeg savner den delen av byen så det gjør vondt i kroppen, jeg bor i tredje uten heis med trassig toåring og en i magen, og jeg har IKKE badekar. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sorry Klips... :oops: :ler:

Nydelig lørdags morgen- og hele fire fridager foran oss :P Har ikke de helt store planene. I dag skal jeg prøve å finne meg en kjole til 17. mai- en jeg kan vokse i.... + kommode til gangen og skjenk. Vi skal ha innvielsesfest/bursdagsfest/GrandPrixfest neste lørdag og det ser ikke akkurat ferdig ut her. Spisestue kommer vi ikke til å få før etter festen, men det får ikke hjelpe.

I går var jeg en liten tur innom lønningspils, men sa takk for meg da de andre begynte å bli en smule brisne, og det var tid for Idol... Er ikke helt det samme og sitte og helle nedpå Clausthaler :wink: Koste meg heller hjemme med mannen og lasagne og et langt bad etterpå. Fryktelig kos det også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åjåjåj, hvor blir det av tiden ??

Forrige uke bare fløy av gårde. Først var det jo fire deilige fridager: På lørdag var vi rundt omkring på forskjellige møbelsentre og kjøpesentre- fant både ny spisestue og lekker kjole til 17. mai.

På søndag gikk jeg og mannen en laaang tur; det var jo et nydelig vær, og vi spaserte ned til Aker Brygge, der vi vi kjøpte oss hver vår is og satt oss på bryggekanten og nøt livet.

Husker at jeg tenkte mens jeg satt der og gomla is, mens mannen lå i fanget mitt og strøk meg over magen at " nå kan jeg jammen ikke ha det bedre her i verden " :hjerter: Når vi kom hjem hadde vi besøk av lillebror og grillet på terrassen. En flott dag !

På mandag gikk vi en liten tur, men lå mest rett ut med vond nakke og skuldre :-?

På tirsdag - 17.mai tilbrakte vi hele dagen på Grunerløkka sammen med et vennepar- gikk fra pub til pub, inkludert lunsj på Fru Hagen og middag på Delicatessen. En kjempehyggelig dag, men gudbedre så trøtt jeg var da kvelden kom (hadde jo ikke fått middagshvilen min :wink: )

Ellers har uken gått i ekspressfart, og i går var det altså klart for innvielsesfest /bursdagsfest / Grand Prixfest.... Mannen og jeg var på farten hele dagen, ordnet og sto i- og lagde tapas. Det ble kjempehyggelig, men sliten var bare forbokstaven da kvelden var ferdig..... Hadde heldigvis gitt klar beskjed på forhånd om at det var et vorspiel, hvis ikke hadde vennene mine sikkert vært her ennå- men likevel ble klokka nesten 2 før jeg var i seng, og det er sent for en gravid gammel dame...

Vel, nå venter deilige rundtykker i ovnen, og planen i dag er å gjøre minst mulig- DEILIG :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres ut som du har noen deilige dager! Kos deg masse før nurket kommer, for da får man plutselig ikke så mye tid til seg selv på en stund.. :wink:

Ha en super søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg på hodet i klesskapet. Rart hvor mye man egentlig trenger for hele tre dager på tur :oops:

Denne helgen bærer det avgårde med Color Fantasy til Kiel med mannens jobb, og som ikke det er nok skal vi fra torsdag til fredag overnatte på Royal Christiania. Eeeelsker å bo på hotell. Så det blir en helg i ordentlig sus og dus for meg. Fine kjoler og lekre sko er pakket ned +++ en hel del ekstra plagg jeg sikkert ikke kommer til å bruke.

Magen min er i en rar fase, noen ganger ser jeg ikke gravid ut i det hele tatt, men noen ganger synes det kjempegodt, Har sikkert litt med å gjøre at jeg er så svai i ryggen min. Denne helgen kommer jeg i alle fall ikke til å prøve å holde inn magen lenger som jeg fortsatt har en tendens til å gjøre på jobben (gammel vane fra da jeg "hele tiden" (to ganger )ble tatt for å være gravid uten å være det. Nå som jeg er det , er det ingen som sier noe) . Uff , nå ble det parantes i parantesen , ikke bra.....

Anyway, i dag var jeg på HM og hva så jeg der om ikke mammaklæravdelingen;så da ble tre topper, et skjørt og en olabukse innkjøpt. Skjørtet kan jeg bruke allerde i helgen, og buksa satt virkelig som et skudd, satt finere i rumpa enn noen andre bukser jeg har ! Veldig fornøyd !

I går hadde jeg bursdag, og har nå nådd den nette alder av 29 ( dvs at jeg nå er like gammel som min egen mor :wink: ) Av mannen fikk jeg bittenliten babylue, en biteranglegreie og en instruksjonsbok for babyer! Babyen i magen var så elskverdig å gi sin mor gavekort på aromaterapi på Colosseum Spa. Lille smurf har allerde skjønt at mamma har litt vondt i skuldrene fra tid til annen.

(Ja, vi har begynt å kalle babyen for lille smurf- beklager Klips, var ikke meningen å "ta " navnet til datteren din, men det er mannen som har begynt å si det, og så har det bare blitt naturlig, og jeg kan jo ikke akkurat si " nei , vi kan ikke kalle smurfen vår for smurf for det kaller jo Klips sin førstefødte :ler: )

Ble forresten helt rørt da jeg så kortet hvor det sto "Til mamma" Var litt rart at det var meg det gjaldt...

Bursdagen foreløp ellers stille og rolig- var jo stor feiring i helgen. Jeg og mannen var på Bølgen og Moi og spiste middag, og det var kjempehyggelig og nydelig mat. Ordentlig hyggelig bursdag !

Nei, da får jeg hive meg rundt igjen. Mannen er på pub og heier på Liverpool (og jeg og smurfen heier i smug her hjemme ) Hvis de vinner i kveld får jeg en glad mann hjem i kveld, og hvis de taper får jeg en ikke fullt så blid, men akkurat like skjønn mann hjem.

Adios !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Gratulerer med overstått, Alida!

Har selv ett stykk Liverpool-heiende fotballmann her i stuen, og nå scoret visst nettopp de røde to mål på rad! Stemningen høy, med andre ord :ler:

God tur, og kos deg i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i sus og dus, da, og gratulerer med dagen som var.

Det får gå med to smurfer på KG, min heter jo egentlig ikke smurf, det er bare kortform av "Sinnasmurfen" som hun egentlig heter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Hanne , Klips og Lisemor !

Nå er jeg solbrent ! Tro det eller ei, men i Kiel var det sydlandske tilstander og etter og å¨ha tilbrakt en del timer på soldekket i går i over 30 grader ! er jeg nå ganske så rød, men gurimalla som jeg nyter det ! Hvem vet-det er kanskje den fineste dagen vi får i år....

Har ellers hatt en fin tur, men merker at det tar på en gravid dame å ikke få sovnet før kl 3 både fredag og lørdag. Båten var helt nydelig, og maten god. De hadde t.o.m kjempegode alkoholfrie drinker, så denne damen har også kost seg.

I morgen er det klar for min aller første time hos jordmor, og jeg og mannen forbereder oss på vårt første møte med lille smurf. Selv om jeg gleder meg, må jeg jeg fortsatt være meg- og 1000 bekymringer svirrer gjennom hodet mitt: Hva hvis det rett og slett ikke er noe der, at bare naturen har stilt meg verdens største puss ? Hva hvis det er noe der, men babyen min er død ? Og hva hvis det er noe der, men babyen min er alvorlig syk, og jeg og mannen må ta stilling til om vi vil bære fram barnet eller ei.

Sånne tanker sliter jeg med i dag, og selv om jeg vet at alt mest sannsynlig er i orden, så er det ikke alle det er sånn for, og hva hvis.....

Er allerde blitt så uendelig glad i det lille mennesket jeg bærer på, og orker ikke tanken på at det er noe galt....

Vel , det var noen positive tanker fra meg denne ettermiddagen.... Måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er det på tide å avlegge rapport fra dagens "ultralyd" som viste seg å ikke være ultralyd i det hele tatt....

Forklaring: På det legesenteret der jeg går har de samarbeid med jordmor, så da jeg var hos legen på min første sjekk for en måneds tid siden, fikk jeg beskjed om at neste kontroll var hos jordmor, og så har jeg av en aller annen grunn fått for meg at det innebar ultralyd. Ikke så lett å være førstegangsgravid og få med seg alt :oops:

Så i dag ble både jeg og mannen ganske så lange i maska da vi forsto at det ikke ble noe ultralyd, men at vi må vente to lange uker til før det er ultralyd på Ullevål.

Men humøret steg med en gang da jordmor sa at vi kunne få høre på hjertelyden- Var helt fantastisk det og, og gjorde at jeg kunne utelukke to av mine redsler (ref innlegg fra en noe nervøs Alida i går; nemlig at jeg ikke var gravid i det hele tatt eller at det ikke var liv der )

Lille smurf sitt hjerte slo nemlig høyt og tydelig og i en rasende fart. Jormor sa også at h*n sparket som bare det (men det merket ikke jeg... ) Så den stolte far slo raskt fast at det nok er en aktiv liten fotballspiller vi har lagd :ler:

Så det var en merkelig og flott opplevelse, og gjorde denne fruen adskillig lettere til sinns. Nå vet jeg at det faktisk er liv der inne.Ellers sto alt bra til med meg også, feilet verken det ene eller andre; var verken blodfattig eller hadde HIV......

Mannen var super som vanlig og stilte alle spørsmålene som jeg glemte, da jeg nemlig har en tendens til å dette litt ut under legebesøk. Jordmoren var veldig hyggelig og kom med masse nyttig og saklig informasjon.

Og så er det bare å smøre seg med tålmodighet til vi får se lille smurf om "bare" to uker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så kjekt å høre hjetelyden. Jeg har oxå vert på kontroll i dag og hørt liv. Må vente snaue to uker jeg og på ultralyd. Vi får finne på 1000 ting å gjøre så går de to ukene i en raserfart.

Lykke til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Så koselig å lese, Alida! Sikkert helt utrolig å få høre hjertelyden til den lille for første gang :hjerte:

Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet, og snart er det gått to uker skal du se. Var kjekt å lese om turen i helgen også, høres ut som dere har hatt det veldig fint!

Ha en fin dag videre, klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Coral, og hei på deg Lisemor! Høres ut som om vi har termin ganske så likt, får somle meg inn i din dagbok også snart... Er så fryktelig dårlig på å skrive i andres dagbøker, men jeg leser masse. Men tiden strekker liksom ikke alltid til

Eeendelig helg. Har vært en slitsom uke på jobb, og siden det var mye som skjedde forrige helg, har jeg liksom ikke fått slappet av helt på en god stund(bortsett fra at jeg sovner hver eneste dag etter jobb dag da , men det er vel lov når man er gravid og jobber 8-timers dag og ikke har hatt ett minutts fravær etter at man ble gravid, bortsett fra å gå til legen da)

Skulle egentlig vært på hyttetur med jobben denne helgen, men valgte til slutt å la være. Var på den sammen turen i fjor, og det er faktisk et av de beste minnene jeg har fra forrige sommer. Absolutt nydelig vær og hytte ved sjøen. Men tror ikke det hadde blitt det samme i år med 10 grader og regn. Og sånne turer har en tendens til å bli ordentlig fylleturer, og det er ikke det samme når man er gravid og ikke orker å være oppe lenger enn til kl.12.....

Nei, da vil jeg heller kose meg hjemme med mannen. Har leid film og skal lage taco. Kan ikke tenke meg mer kos enn det jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig morgen i heimen, sitter fortsatt i morgenkåpe :sjenert:

Har ingen store planer i ruskeværet, men tipper vi går en tur ut for å spise lunsj på kafe om en times tid.

I kveld skal vi til en kamerat av mannen for å se på landskamp og grille (regner med at de kan grille under tak)

Hvor blir det av sommeren ?? Ser ut som den forsvant etter at vi fikk terrasse :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...