Gå til innhold

Alidas nye bok


Alida

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid.

Ja , det er jeg faktisk, og det er så vidt jeg kan tro det.

Giftet meg med verdens nydeligste mann i september ,sluttet på p-pillen i oktober og var forberedt på at dette kunne ta laaang tid.

Har t.o.m holdt meg unna fra KG i denne perioden (i alle fall stort sett ) og alle lignende vi-prøver-å-få-barn-sider.Trodde at en kropp som har gått på p-piller i ti år trengte tid på å komme seg og tenkt at dette skal vi ikke stresse med og slappe av mens vi prøver.

Og så gikk det altså så fort. Er ikke til å tro. Og jeg har tuuusen spørsmål, for jeg hadde ikke satt meg inn i noen ting fra før av: Hvor langt er jeg på vei mon tro: Vet i alle fall dette: jeg ble gravid i pp 4 (rart å bruke disse forkortelsene :wink: ) De første tre syklusene var så vidt jeg kan huske på 35 dager, 43 dager og 34 dager.Første mensdag i siste periode var 9. februar. SÅ vidt jeg kan forstå vil dette si at jeg har termin i slutten av november ?

Vi skal flytte om tre uker, kan jeg være med på å bære ?

Kan jeg trene aerobic? Hva med sit-ups ?

Må jeg bestille legetime med en gang ?

Har altså 1000 spørsmål som jeg vel får svar på etter hvert, hvis ikke får jeg vel bruke dere flinke damene her på KG :P

Har hatt en generell dagbok som jeg ikke har vært flink til å skrive i. Denne dagboken skal det bli annerledes med. For jeg tror det er fint å skrive ned tanker og følelser rundt det å gå og vente sitt første barn -hvis h*n nå vil klore seg fast hos meg.

Det er fantastisk, det er skremmende, det er en stor omveltning, det er skummelt og mest av alt helt utrolig. Og det skal du vite lille barn, at du er et barn som både er etterlengtet og vil bli elsket høyt av pappan din og meg. Det er helt utrolig at vi har fått denne gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

(Er jeg kjapp nå så blir jeg den første :) )

(Første dag i siste mens = dag 1, termin er 40 uker senere, eller ni måneder og en uke om du vil. Du kan vel holde deg unna de aller tyngste løftene, men ellers kjenne etter selv hva som føles bra med trening og flytting. Legetime trenger du ikke bestille før du er 12 uker på vei, med mindre du har lyst, da. Lykke til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER, VENNEN!! :hoppe:

Jeg har tenk mye på deg!! Og håpet at du ble gravid snart, har ikke "sett" deg her på lenge og nå ble jeg så glad når jeg så du hadde dukket opp her!! :hoppe:

Åh, så gøy som det skal bli å følge deg! Håper spiren holder seg fast og dukker opp om en liten stund og sprer masse glede i livet deres!!

Dette er klippet fra babyverden.no og tatt i betraktning at du har litt lange sykluser kom jeg frem til dette:

Du er nå 5 uker og 5 dager på vei.

Antatt termindato: 24. november, 2005

Fosteret beveger seg: 22. mars, 2005

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 5. april, 2005

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca.: 12. april, 2005

Risikoen for spontanabort avtar fra ca.: 10. mai, 2005

Kvalmen begynner å avta ca.: 24. mai, 2005

Kjønnet kan avgjøres ca.: 24. mai, 2005

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca.: 7. juni, 2005

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca.: 7. juni, 2005

Tid for ultralydundersøkelse ca.: 14. juni, 2005

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca.: 28. juni, 2005

Barnet kan overleve utenfor livmoren fra ca.: 6. september, 2005

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca.: 27. september, 2005

Svangerskapspermisjonen begynner ca.: 1. november,

:hoppe: :hoppe: Må bare hoppe litt jeg, for jeg ble så glad!! :hoppe: :hoppe:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Gratulerer så mye med graviditeten, Alida! Dette var virkelig gode nyheter! :blomst_opp:

Har lagt merke til at du ikke har vært så mye på kg i det siste, godt å se deg her igjen.

Jeg kommer innom igjen, blir spennende å følge med deg fremover.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener, Klips, April og Hanne :klem: Skal ta meg en tur innom dere snart. Akkurat nå er jeg bare en snartur innom mens jeg venter på Fruene :wink:

Idag har jeg visst om lille frø i hele 4 dager og det er fortsatt like overveldene. Måtte informere to kollegaer i dag- klarte rett og slett ikke å la være: Så nå vet mamma, pappa, bror , bestevenninne og to kollegaer det. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde på hemmligheten ovenfor andre. Er egentlig ikke så farlig om folk vet det, for jeg kommer sikkert til å si det hvis jeg mister. Er en person som har følelsene skrevet utenpå hele meg, så folk kommer sikkert til å gjette det snart også !

Titter nervøst på papiret hver gang jeg er på do, og kommer nok til å gjøre det leenge er jeg redd- vet jo at det er en sjanse for at det lille frøet ikke vil klamre seg fast , selv om jeg prøver å ikke tenke på det- men det er ikke lett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, KalloRilla !

I:

I dag ble sjefen min informert også.... Er jo greit at han vet det også da....Og mannen har informert sin sjef.... Tror ikke det er så mange som ikke vet det når vi kommer til uke 12.... (Og ja ;jeg sier når og ikke hvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg gratulere med dagbok og så med graviditeten.

Spennende tid fremover.Kommer til å følge med på deg. Håper du får et fint svangerskap.

Jeg har termin 11 dager før deg så vi er ganske likt. :P

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han mannen min er virkelig one of akind. Vet ikke hvorfor jeg var så heldig å finne han !

Nå er lasagnen i ovnen og jeg sitter her med en Munkholm og koser meg :wink:

Blir vel en liten omveltning i helgelivet mitt fra nå av. Tenkte på det i dag da jeg gikk hjem fra jobben og alle skulle ut og ta fredagspils i sola. Og selvfølgelig kan man være med på det selv om man er gravid, men ikke når man ikke kan fortelle at man er gravid ennå. For tro meg: hadde jeg tatt meg en kaffe hadde folk skjønt det med en gang (Nå høres jeg jo ut som den fylliken, men jeg liker bare så godt å ta meg en øl eller to på en fredags ettermiddag rett etter jobb )

Men , det er selvfølgelig ikke noe problem i det hele tatt- men rart: ja absolutt. Gleder meg til jeg kan fortelle det til alle, og slippe og juge (i kveld skulle jeg nemlig ut å spise med mannens kollegaer... NOT)

Nå venter lasagne og idol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en uke siden jeg fant ut at jeg er gravid, og verden ble snudd litt på hodet.

Det skjedde sånn:

Mine tre første sykluser etter p-pille slutt har vært på fem uker- seks uker - fem uker, så det var på en måte duket for en seksukers syklus denne gangen. Hadde absolutt ingen spesielle forhåpninger. Ante ikke når eller om jeg hadde hatt eggløsning.

Onsdag kveld i forrige uke var jeg ute en tur med kollegaer og drakk øl med god samvittighet.. (stakkars baby) På torsdag skulle vi dra på hytta, og jeg tenkte at det kanskje var best å ta med en test just in case.

Som sagt så gjort... våknet Langfredag morgen grytidlig, fortsatt ingen mens. Ble på en måte litt irritert fordi mensen skulle være så innmari sein og husker at jeg tenkte at det kanskje ikke kom til å bli så lett for oss å lage en baby med så lange sykluser....

Men tenkte allikevel at det var best å ta en test siden vi hadde tenkt oss på after-ski +++ og jeg ikke hadde lyst til å utsette lille frø for anda mer alkohol hvis han virkelig var der....

Gikk på do og tok testen, husker at jeg leste i et gammelt Norsk Ukeblad mens jeg ventet. Tok fram testen igjen og en sterk blå strek lyste mot meg. Jaja tenkte jeg og skulle til å kaste testen i søpla, men så støkk det i meg- steken var jo loddrett og ikke vannrett... Da jeg så nærmere etter så jeg at den vannrette streken var så mye svakere enn den loddrette. Det var altså et + jeg så. Hadde misforstått med en gang og bare trodd at det var en -....

På skjelvende bein gikk jeg inn på soverommet, stakk testen under nesa på min sovende mann og sa: "Jeg tror nesten jeg er gravid jeg" Da var det en noget forvirra mann som glippet med øynene og ikke skjønte stort. Satte meg ned på sofaen mens jeg skalv og tårene bare rant, mens mannen dobbeltsjekka testen i det vide og brede.

Så gikk jeg opp i stua der broren min og pappa var: "jeg er gravid jeg " plumpet det ut av meg. Da ble det igjen mye tårer og glede, og så bar det inn på soverommet der jeg fortalte min gråtende mamma at hun skulle bli mormor.

Men høydepunktet var nesten å fortelle min gamle farmor på 92 år nyheten. Det gamle ansiktet hennes strålte da jeg sa at han endelig skal bli oldemor.

Så- det var litt av en dag- bare en uke siden- og jeg føler meg allerede som en litt annen person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugmph- føler meg litt uggen nå. Blir fort kvalm, men det går over når jeg spiser, så det føles som om jeg spiser hele tiden :-?

Og jeg som har vært så flink til å slanke meg. I januar ble jeg tatt for å være gravid to ganger :o og da fant jeg på at det var på tide å legge om livsstilen. Så jeg har spist sunt og fornuftig og trent ca 4-5 ganger i uka, men vekta har jeg kasta , så jeg visste ikke hvor mye jeg hadde gått ned.

I går fant jeg ut at jeg kanskje burde veie meg så jeg vet hvor mye jeg legger på meg under graviditeten , så mannen fant fram vekta fra gjemmestedet sitt, og jammen meg har jeg ikke gått ned 8 kg på to måneder :hoppe: Nå er jo dette kg som skal på igjen, men da har jeg i alle fall et mye bedre utgangspunkt !

Burde egentlig gå ut en tur i det nydelige været, men akkurat nå føler jeg bare for å sitte inne og være litt uggen, så da gjør jeg det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med spiren og velkommen til graviditets dagbøkene!

Blir gøy å følge deg i svangerskapet!

:klem: lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du har vært da! Det var en bra vektnedgang..Kiloene som kommer på nå, raser forhåpentligvis raskt av igjen!

Håper du slipper å bli dårlig! Litt uggen var jeg også, men ble aldri noe skikkelig ut av det heldigvis..Vi får satse på at det gjelder deg også!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for det April ! Og hei på dere ; Cielo og Lilletrollet! SÅ hyggelig at dere hilser på :P

Jammen meg ble det en liten gåtur på meg likevel- klarte ikke å holde meg inne når det var så nydelig vær.

Plutselig har jeg fått ømme pupper også. Har ikke fått det før nå, men auau :ler:

Det å være gravid er jammen meg en liten berg-og-dalbane av følelser. Det ene øyeblikket sitter jeg og tenker at jeg er den lykkeligste i verden, i neste øyeblikk gråter jeg for jeg er så redd for å miste.

Jeg er et følelsesmenneske fra før av, men nå tar jo hormonene helt overhånd: jeg gråter fordi jeg er så glad, jeg gråter fordi jeg er litt redd, osv

Samtidig synes jeg det også er deilig med alle disse følelsene.... Skjønn det den som kan.

Mannen er bare helt herlig. Nå har han funnet ut følgende:

- Vi skal ha tvillinger

- Det skal være jenter

- De skal hete Samantha og Pamela (oppkalt etter hhv Fox og Anderson.... )

- Vi skal til daglig kalle dem for Sam og Pam (uttalles Sæmm og Pæmm) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var spennende lesing om hvordan du testet, Alida.

Kos deg videre med Pæmm og Sæmm :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Så- det var litt av en dag- bare en uke siden- og jeg føler meg allerede som en litt annen person

Veldig fin lesning, Alida. Du beskrev det så levende. :hjerter:

Håper du får en fin uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...