Alida Skrevet 3. september 2005 Forfatter #101 Skrevet 3. september 2005 Takk for hyggelig hilsen, April Ja, jeg får prøve å bli flinkere til å ta det med ro. Men noen ganger virker det som om jeg ikke helt vet hva det er for noe.... I dag f.eks har jeg og mannen vært og tuslet litt på Aker Brygge; kikket litt i butikker, kjøpte et par nusselige bodier til Celine på HM, og gaflet i oss hamburgere på Beach Club. Merket at jeg ble litt sliten i bekkenet etterhvert, og gikk sakte som en mus hele tiden, men jeg mener : jeg tar det jo med ro ?? Nå i kveld var det meningen at vi skulle ut og se på landskamp på pub, men mannen har dratt i forveien for han ville ikke at jeg skulle risikere å måtte gå fra sted til sted i tilfelle vi ikke fant sitteplass noe sted (helt uaktuelt for meg å stå i to timer )Nå ringte han og sa at de satt på en hyggelig pub, så det var bare å komme, men så blir jeg usikker: har jeg kanskje farta for mye i dag? Er det kanskje best å bare slappe av hjemme, og er det egentlig greit å gå på pub når man er 50 % sykemeldt ? For som sagt før: jeg føler meg jo bra...... Er virkelig nødt til å ta meg en ordentlig prat med jordmoren min når jeg skal dit igjen på torsdag. Ser ut som om jeg trenger noen klare retningslinjer for hva jeg kan og ikke kan gjøre. Stoler ikke helt på min egen dømmekraft for tida. Fikk forresten henvisning til fysioterapeut i posten i dag(glemte å ta med når jeg var hos legen), og der sto det : Diagnose: Bekkenløsning med gangbesvær.... Yikes, var ikke klar over at det var bekkenløsning jeg hadde, trodde bare jeg hadde litt vondt jeg. Det har forresten også blitt mye bedre i løpet av de siste dagene. Da har jeg åpnet meg en Clausthaler og tatt fram potetgullposen, så jeg har det ganske så koselig her jeg sitter. Så får jeg se om jeg gidder å slepe rompa mi ut av døra etterhvert, eller om jeg blir sittende her
Alida Skrevet 4. september 2005 Forfatter #102 Skrevet 4. september 2005 Ble en liten tur ut i går. Tenkte som så at hvor lenge kan jeg benytte meg av muligheten til en helt spontan tur på pub sammen med mannen... jo i ca to måneder til... så dermed heiv jeg meg rundt. Var veldig hyggelig, traff en del av mannes kompiser som jeg ikke har sett på en stund. Men føles litt rart å være ute med stor mage, akkurat som om jeg ikke har noe der å gjøre.... Var bare på nogenlunde stille og rolig pub, og var hjemme til kl 12, så det var ikke akkurat den store heisaturen. Litt rart å tenke på at den delen av livet mitt på en måte er over. Savner det ikke noe særlig, men i går var det en liten del av meg som tenkte "skulle ønske jeg kunne tatt meg en drink, blitt en smule brisen, og vært her et par timer til"... Ingenting større i livet mitt enn å skulle bli mamma, og gleder meg sånn til å treffe jenta mi, men at det forandrer alt er ikke å komme utenom. .
Alida Skrevet 4. september 2005 Forfatter #103 Skrevet 4. september 2005 I dag lover jeg forresten å ta det 100 % med ro. Skal bare ligge på sofaen og lese bok og se på TV og kose på mannen hele dagen. Æresord
Gjest Coral Skrevet 4. september 2005 #104 Skrevet 4. september 2005 Høres ut som en herlig søndagsplan, Alida! Kos deg og ha en kjempefin dag
Alida Skrevet 4. september 2005 Forfatter #105 Skrevet 4. september 2005 Takk for det Coral Nå prøver mannen å innbille Celine at han er Morten Harket ved å kun synge a-ha sanger til magen. (Han synes nemlig at han ligner sånn utseendemessig, og jeg er ikke heelt uenig.Dessverre ligger ikke sangstemmen på samme nivå, men det vet jo ikke Celine, hun synes sikkert at han har den fineste stemmen i verden)
Klips Skrevet 4. september 2005 #106 Skrevet 4. september 2005 det synes hun sikkert (og du, den spontanpubbrisendelen av livet ditt er ikke over, den er bare på vent )
Alida Skrevet 4. september 2005 Forfatter #107 Skrevet 4. september 2005 Det var godt å høre, Klips Nå holder mannen på å male den ene veggen på Celines rom lyserosa. Jeg har fått streng beskjed om å holde meg unna malinglukt. Jeg har akkurat sett på Oprah og er helt forgrått etter å ha sett folk som har mistet barna sine i tsunamien, og kvinner som blir voldtatt i Kongo. Samtidig driver min egen lille smurf og leker med meg inne i magen, når jeg trykker forsiktig er det en liten fot eller arm som trykker tilbake. Hun ligger så trygt og beskyttet der inne. Hvordan skal jeg klare å beskytte henne mot alt det som er vondt i verden. Tenk på alle de som mistet barna ut av armene sine i Thailand. Uff , gråter bare jeg tenker på det jeg...... Kan ikke gjøre noe annet enn å passe på henne så godt vi kan og gi hun masse kjærlighet sier mannen som akkurat kom ut med et bekymret uttrykk i ansiktet. Er vel ikke så gøy å plutselig se kona si oppløst i tårer, når jeg var helt ok forrige gang han sjekket... Er ikke noe særlig hormonell for tida.....
Alida Skrevet 6. september 2005 Forfatter #108 Skrevet 6. september 2005 Får ikke vært her noe særlig for tida. Den stasjonære pc en vår står på Celines rom som til vanlig er rote/arbeidsrom, men nå driver mannen og maler der inne, og har forbudt meg å nærme meg rommet da han har fått med seg at maling er farlig for gravide...... Så da må jeg bruke mannens bærbare som kun er tilgjengelig når mannen er hjemme, noe han f.eks ikke var i hele går. Og på jobben har jeg ikke tid til internett.... Men, men , har ikke noe særlig å fortelle om heller. Sitter nå bare her og ruger. Skal til jordmor igjen til torsdag. Blir spennende å se om blodtrykket har sunket noe, og jeg kan begynne å jobbe fulltid igjen...
Klips Skrevet 7. september 2005 #109 Skrevet 7. september 2005 Er du riv ruskende gal? Gravide må ikke FINNE PÅ å lese om Tsunamier eller andre triste ting overhodet. Ikke nybakte mødre heller. En er rett og slett nødt til å skjerme seg selv mot triste ting fra nå av og i laaaang tid fremover. Fordi sånn er vi nemlig alle sammen. Bare tanken på at barn har det vondt noe som helst sted i verden er nok til å skru på full tårefontene. Pass på deg selv nå!
Alida Skrevet 8. september 2005 Forfatter #110 Skrevet 8. september 2005 Uff, nå jeg redd og lei meg. For et par timer siden ringte legen min og sa at han hadde bestilt time hos meg på Ullevål i morgen, for jeg har kanskje begynnende svangerskapsforgiftning :icon_frown: Og jeg som var på kontroll hos jordmor før i dag, da var urinen ok, blodtrykket hadde sunket og ellers alt ok. Vi ble enige om å fortsette med 50 % sykemelding, men det var mest fordi jeg ikke skal stresse så mye siden jeg tross alt har høyt blodtrykk. Så jeg var fornøyd og lettet da jeg gikk derfra, og så bæng ! Nå bare gråter jeg og er redd....
Klips Skrevet 8. september 2005 #111 Skrevet 8. september 2005 Men hva baserer legen dette på hvis jordmor kontrollerte deg i dag og alt var bra?
Alida Skrevet 8. september 2005 Forfatter #112 Skrevet 8. september 2005 Nei, det er det som gjør meg også litt forvirret Klips. Jeg går på et legesenter der jeg blir fulgt opp av både av lege og jordmor (er mest på kontroll hos jordmor ), men det er de samme prøvene de ser på. Derfor skjønner ikke jeg at hun kan si at alt er ok kl 12 i dag, og så ringer han meg kl 16 og sier at jeg kanskje har svangerskapsforgiftning ...... Forhåpentligvis blir jeg litt klokere i morgen, men jeg ser selvfølgelig for meg det verste, som at jeg må ligge de neste to månedene på sykehus, eller at de må sette igang fødselen nå, eller, eller.... :cry:
FruE Skrevet 9. september 2005 #113 Skrevet 9. september 2005 Huff da. Skjønner godt at du blir forvirret. Håper det går greit i dag! Lykke til!
Gjest Coral Skrevet 9. september 2005 #114 Skrevet 9. september 2005 Håper alt går bra med deg, Alida.
Alida Skrevet 9. september 2005 Forfatter #115 Skrevet 9. september 2005 Nå har jeg kommet tilbake fra Ullevål og føler meg ca 15 kg lettere. Overlegen så ingen tegn til svangerskapsforgiftning. Ja,jeg har høyt blodtrykk, men ingenting annet er i veien. Tok nye blodprøver som jeg får svar på i kveld, men jeg regner med at de er ok, hun ba meg i alle fall om å senke skuldrene..... Og det beste av alt: fikk UL, så vi fikk se den lille jenta vår som vinket og sprelte og så ut som om hun hadde det bare bra. " Klarer ikke å finne noenting galt med denne ungen jeg " sa legen. Hun var akkurat i riktig størrelse og alt så rett og slett helt perfekt ut. Følges litt ekstra opp pga det høye blodtrykket så jeg skal tilbake dit neste uke, men er bare så lettet. Får også lov til å jobbe 50 % fortsatt, noe som passer meg perfekt..... Så nå er jeg så ubeskrivelig lettet og takknemlig. Har hatt noen tunge timer i går og i dag. Er litt for flink til å forestille meg det verste noen ganger, og det blir mange tunge tanker da. Har liksom tatt det så for gitt at jeg har hatt et lett svangerskap og at smurfen har hatt det bra. Men det er ikke en selvfølge for alle, og nå setter jeg så utrolig mer pris på at alt er i orden. Det viktigste i hele verden nå er at jenta mi har det bra. Ja, jeg kan fortsatt utvikle svangerskapsforgiftning, men skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd noe mer. Tusen takk for trøstende ord forresten, Klips, FruE og Coral. Setter veldig pris på det
April Skrevet 10. september 2005 #117 Skrevet 10. september 2005 Det var godt å høre at alt er bra! Men da jeg fikk høyt blodtrykk, ble jeg 100% sykemeldt med en gang.. Rart de lar deg jobbe 50%, når det er så viktig at du tar det med ro! Men du merker jo hvordan formen din er selv, hvis du orker og jobber, er det sikkert ingenting i veien for det :icon_smile: Håper du får en koselig helg! Klem
Alida Skrevet 11. september 2005 Forfatter #118 Skrevet 11. september 2005 Takk for det April Regner med at legene ved hva de gjør, så når både jordmoren min + overlege ved Ullevål sier at 50 % er greit, så regner jeg med at det er det Men skal passe på meg selv og ikke stresse så mye som en centimeter. Lover det Nå har jeg spist fire bamsemums, et stykke av gårsdagens hjemmelagde pizza + et halvt glass cola til "frokost" Var bare så innmari sulten da jeg sto opp. Mannen driver og fikser ordentlig frokost nå.... Egg og bacon, og melk Uff, tenk å drikke cola til frokost... sånn jeg gjorde da jeg var "ung" og fyllesjuk, ikke ansvarlig mamma med baby i magen..... Drikker bare cola i helgene altså- bare så det er sagt. Er nemlig det beste jeg vet, så jeg gleder meg hele uka til det...... I går var jeg med mannen på fotballkamp, VIF- Molde. Er sånn ca litt over gjennomsnittet fotballinteressert til å være jente tenker jeg. Må jo nesten følge med litt siden mannen er fotballgal. Og å se fotballkamp live er mye morsommere enn på TV. Og når man i tillegg får deilig buffet og cola før kampen, og kake i pausen og fine plasser, så er det helt ok Idag har vi ikke så mye som en eneste plan. Jeg har satt på en vask og det er vel det eneste jeg har tenkt å gjøre, bortsett fra ørlite grann rydding. Mannen skal støvsuge og vaske gulvet, for det gidder ikke jenter med store mager og høyt blodtrykk å gjøre
Alida Skrevet 11. september 2005 Forfatter #119 Skrevet 11. september 2005 Sånn : Da er to stk brødskiver, et glass melk, en stk jerntablett og en teskje tran fortært. Så da har jeg kanskje klart å rette opp inntrykket av mine forferdelige matvaner..... Mannen har gått på Kaffebrenneriet for å hente kaffe, og på 7-11 for å kjøpe aviser. Eeeeelsker det faktum at vi har et minutts gåavstand fra begge deler
Alida Skrevet 11. september 2005 Forfatter #120 Skrevet 11. september 2005 Hmm, vet at jeg ikke burde utsette meg for sånt, men den siste halvtimen har jeg ligget hikstende på sofaen og lest langlesingen i DetNye som heter Terrorenkene (og i dag som det t.o.m er 11 september og alt). Det er om en som mistet mannen sin som var brannmann den 11.09, og det er bare helt ufattelig trist og hjerteskjærende lesing. Og jeg som ikke er noe særlig hormonell fra før av, er helt forgrått jeg nå..... Vel, til noe langt mer koselig: Har hatt en hyggelig og avslappende dag sammen med mannen. Har stort sett ligget på sofaen og lest bok, men vi tok også med oss Lille Rælle ut på tur. Lille Rælle er min nye bil, som det er mannen som kjører for tiden, siden den andre er på verksted. Så nå ræller han rundt i byens gater med verdens største L i bakruta L'en har vi satt der fordi jeg faktisk ikke har kjørt bil på 9 år og håper at mine medbilister tar litt mer hensyn når de ser at det er en nybegynner bak rattet. Det går ganske så bra med kjøringen, til tross for et par nestenulykker.... Tør ikke å kjøre alene ennå, men regner med at det ikke er så lenge til ...(men tror jeg kommer til å beholde L`en på en stund til) I alle fall tok vi med Lille Rælle ut kjørte avgårde opp mot Maridalsvannet, og parkerte midt ute i skogen og spaserte en halvtimes tid. Verken jeg eller mannen aner hvor vi har vært, men det var vel i Nordmarka et eller annet sted..... Apropos meg og bilkjøring: måtte på Biltilsynet for å skaffe meg nytt sertifikat, da det gamle ble stjålet i en park i Sevilla våren-98 da jeg lå og klinte med en gutt og ikke merket at noen åpnet opp ryggsekken min som lå 30 cm unna meg og tok ut lommeboken .... Og siden det har jeg faktisk ikke kjørt.... Men nå er i alle fall førerkortet på plass, selv om jeg ser ut som en dverg på bildet. Det var noe feil med stolen i fotoautomaten på Biltilsynet så jeg måtte sitte og strekke hals for i det hele tatt å komme med på bildet. Så bildet mitt er ca halvparten så stort som mannen sitt og det ser ut som om jeg mangler hals, men jeg kan jo ikke være den eneste som har hatt dette problemet. Må være en del førerkort som sirkulerer der ute av små jenter som desperat prøver å komme med på bildet (håper Biltilsynet fikser automaten sin snart) Har forresten nylig fyllt bensin for aller første gang , så da er det nok en ting jeg kan krysse av på min personlige "ting-jeg-må-gjøre-før-jeg-er -30-liste" Har faktisk bare kjørt bil en uke før. Tok lappen i september -96, en uke før jeg flyttet til USA , og i den uken kjørte jeg relativt mye(uten å fylle bensin da), og etter det: Nada bilkjøring på Alida. Men nå skal det bli andre boller.... Hvordan i all verden klarte jeg å skrive så utrolig mye om bil ????? Rart når man først begynner å skrive om noe, den ene tanken tar den andre osv. Javel, nok for i dag......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå