Toiny Skrevet 14. november 2018 #121 Skrevet 14. november 2018 Dette: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gP96GB/opplysninger-til-vg-janne-jemtland-hadde-flere-knekte-ribbein?utm_content=row-1&utm_source=vgfront Denne saken blir bare verre og verre...forklaringene hans henger rett og slett ikke på greip...får mer og mer følelse at dette er ren henrettelse og selv etter hennes død er han rasende på henne...*grøss* 3
bonsaijenta Skrevet 14. november 2018 #122 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, Toiny skrev: Dette: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gP96GB/opplysninger-til-vg-janne-jemtland-hadde-flere-knekte-ribbein?utm_content=row-1&utm_source=vgfront Denne saken blir bare verre og verre...forklaringene hans henger rett og slett ikke på greip...får mer og mer følelse at dette er ren henrettelse og selv etter hennes død er han rasende på henne...*grøss* Ja, det var vel da han «falt» over henne🙄 Jeg får vondt på vegne av barna og familien til Janne. Herregud for noen forklaringer. Også husker han selvsagt ikke hvor på kroppen han landa på henne, men alt det andre husker han. 11
Mounira76 Skrevet 14. november 2018 #123 Skrevet 14. november 2018 20 minutter siden, bonsaijenta skrev: Ja, det var vel da han «falt» over henne🙄 Jeg får vondt på vegne av barna og familien til Janne. Herregud for noen forklaringer. Også husker han selvsagt ikke hvor på kroppen han landa på henne, men alt det andre husker han. Han husker kun det som er til hans fordel 🙄 3
Vera Skrevet 14. november 2018 #124 Skrevet 14. november 2018 På 12.11.2018 den 20.54, Horten Market skrev: Forklaringen er troverdig, isolert sett. Vi får bare vente og se om den stemmer overens med politiets funn. Så er det handlingene etter skuddet. Enhver normal person ville ringt ambulanse. Isteden vikler han seg inn i en historie som undergraver troverdigheten totalt. Hvis man ikke ser hen til hvilken person dette er. Så langt jeg har forstått, uten å ha fulgt saken nøye, er at gjerningsmannen har en forhistorie med opposisjon mot samfunnet. Han stoler ikke på politi og myndigheter. I et slikt perspektiv blir det mer naturlig å forsøke å skjule handlingen. Forklaringen virker troverdig helt til skuddet i pannen..jeg får det ikke til å stemme at skuddet traff midt i pannen. Ved en tilfeldighet. Som tidligere soldat burde han vært i stand til å avverge situasjonen med våpen, spesielt med tanke på at han er større og sterkere enn kvinnen, og har trening i lignende situasjoner. Han forteller også at han tidligere har vært borti lignende hendelser ifht jobb, hvor han har avverget situasjoner med våpen. Jeg finner det merkelig at han ikke klarer å avverge dette, mtp at han kjenner personen, vet hvor han har henne, vet hvordan kroppsspråket hennes er, kjenner bevegelsene hennes..det er merkelig rett og slett. I en slik sak blir det aller meste synsing, fordi det kun er en person som sitter med fasiten. Men jeg finner hele hendelsesforløpet merkelig. Sønnen er tilstede under hele hendelsesforløpet. Kvinnen blir beskrevet som en god og kjærlig mor, mannen skal utdanne seg til barnevernspedagog, og har jobbet mye ifht barn med vansker. Allikevel blir sønnen satt midt opp i hendelsesforløpet? Merkelig. Det er mye som ikke stemmer her rett og slett. Jeg ser for meg at mine barn ville ha kommet løpende om de hørte meg og far falle ned trappen..jeg ser også for meg at situasjonen ville ha roet seg om det plutselig sto et barn og så på situasjonen. Jeg har ingen vanskeligheter med å forstå at ting kan eskalere, og gå helt galt, spesielt når så mye følelser er i sving, men at kvinnen plutselig skal komme på at hun er forbannet over en tinder-konto, på natten, etter at hun har lagt seg, og etter mange timer på fest hvor humøret har vært på topp? Har det kommet frem på hvilket tidspunkt hun fant kontoen? Det ble snakket om at hun ønsket skilsmisse i november, og at vennene skal vitne om dette. Jeg tenker svaret ligger der.. 8
FrodeF Skrevet 14. november 2018 #125 Skrevet 14. november 2018 På 12.11.2018 den 20.54, Horten Market skrev: Forklaringen er troverdig, isolert sett. Vi får bare vente og se om den stemmer overens med politiets funn. Så er det handlingene etter skuddet. Enhver normal person ville ringt ambulanse. Isteden vikler han seg inn i en historie som undergraver troverdigheten totalt. Hvis man ikke ser hen til hvilken person dette er. Så langt jeg har forstått, uten å ha fulgt saken nøye, er at gjerningsmannen har en forhistorie med opposisjon mot samfunnet. Han stoler ikke på politi og myndigheter. I et slikt perspektiv blir det mer naturlig å forsøke å skjule handlingen. Lol. Hvordan i all verden er dette troverdig??? Det er ikke fysisk mulig at våpenet går av i den vinkelen under et basketak. Denne mannen er en kaldblodig morder. 11
FrodeF Skrevet 14. november 2018 #126 Skrevet 14. november 2018 Og dama døde av drukning. Uansett om skuddet var et uhell har han pakket henne inn og druknet henne. 6
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #127 Skrevet 14. november 2018 3 hours ago, Pipaluk said: Jeg håper virkelig ikke at hun var bevisst da hun druknet, eller kjente ubehag Panneskudd/boltepistol blir brukt ved avliving av kyr, for å gjøre dyrene bevisstløse før blodtapping. Så jeg vil tro at vi med rimelig sikkerhet kan si at JJ var bevisstløs etter skuddet. Vi får sikkert svar på dette når rettsmedisineren kommer med sin forklaring. 3
Gresshoppa Skrevet 14. november 2018 #128 Skrevet 14. november 2018 (endret) På 14.11.2018 den 10.05, Hulderen skrev: Jeg tror også at han må ha fått hjelp. Liket påfestet bilbatteriet veide over 100 kg, og han har så dårlig balanse at han bruker stokk til vanlig. Hvordan skulle han hatt mulighet til å løfte henne alene? 100 kg for den mannen der? Ingen fare. Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Endret 16. november 2018 av Elaine Marley 4
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #129 Skrevet 14. november 2018 (endret) Jeg har bare fulgt rettsaken på NRK, jeg. Ser nå hvor mye mer detaljert Dagbladet skriver, så anbefaler alle å følge der. Endret 14. november 2018 av NancyDrew 4
Felixa Skrevet 14. november 2018 #130 Skrevet 14. november 2018 Man kan også følge saken på h-a,no. Hamar arbeiderblad. Den er også ganske så detaljert. Jeg synes så synd på de stakkars guttene. 5
Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #131 Skrevet 14. november 2018 (endret) Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Sa ikke Svein at skuddet fallt etter basketak på vei ned trappen, inne? Og at han så dro henne ut naken og la henne der? Her forteller jo sønnen at hun ble skutt ute, og måkingen begynte ganske fort etter det. Herregud.. Endret 16. november 2018 av Elaine Marley
Toiny Skrevet 14. november 2018 #132 Skrevet 14. november 2018 20 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Fra hamar arbeiderblad Sa ikke Svein at skuddet fallt etter basketak på vei ned trappen, inne? Og at han så dro henne ut naken og la henne der? Her forteller jo sønnen at hun ble skutt ute, og måkingen begynte ganske fort etter det. Herregud.. Tror han har hevdet at det skjedde ut på trappen, etter hun angivelig skulle ha kastet han ut 2
Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #133 Skrevet 14. november 2018 6 minutter siden, Toiny skrev: Tror han har hevdet at det skjedde ut på trappen, etter hun angivelig skulle ha kastet han ut Ok takk, trappa ute ja, da skjønner jeg.
Frkwitch Skrevet 14. november 2018 #134 Skrevet 14. november 2018 Hva tenker dere om avhørene av sønnen? For meg ser det ut som veldig mye av det får har fortalt stemmer med det sønnen sier. Men sønnen løper ned når skuddet var og treffer faren naken,som om han kom fra dusjen. Det stemmer ikke helt med hvordan far sier at de var ute og skuddet falt på trappa. Sønnen sier også at det hørtes ut som skuddet var ute og nevner måking. Litt forvirrende 1
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #135 Skrevet 14. november 2018 (endret) På 14.11.2018 den 13.59, Frkwitch skrev: Hva tenker dere om avhørene av sønnen? For meg ser det ut som veldig mye av det får har fortalt stemmer med det sønnen sier. Men sønnen løper ned når skuddet var og treffer faren naken,som om han kom fra dusjen. Det stemmer ikke helt med hvordan far sier at de var ute og skuddet falt på trappa. Sønnen sier også at det hørtes ut som skuddet var ute og nevner måking. Litt forvirrende Jeg blir forvirret jeg også. Men jeg tviler ikke på hva sønnen forklarer. Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Han trodde faren hadde drept Janne, sier han nå i retten. Og fortalte det til lillebroren sin. Det er veldig spesielt å tenke, med mindre — de ofte har hatt høylytte og voldelige krangler. Jeg tror ikke de hadde det så godt i hjemmet. Noen av dem. Og nå fikk vi også vite hvorfor Svein ønsket lukkede dører, ja - han har fortalt nøyaktig hva sønnen skal si til politiet. Må si jeg er veldig stolt av gutten som likevel velger å fullt fortelle sannheten! Endret 16. november 2018 av Elaine Marley 33
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #136 Skrevet 14. november 2018 (endret) Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett. Kan vi snakke litt om akkurat det her? Er det bare jeg som finner det rart at han automatisk tenkte at faren hadde skutt henne - grunnet smellet? Et barn på 10/12 tenker da ikke rett ut det — uten noen videre bakgrunn, der vold har blitt brukt mer enn èn gang i hjemmet. Tenker jeg, da. Noen med innslag? Endret 16. november 2018 av Elaine Marley 10
moroklompen Skrevet 14. november 2018 #137 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, NancyDrew skrev: Kan vi snakke litt om akkurat det her? Er det bare jeg som finner det rart at han automatisk tenkte at faren hadde skutt henne - grunnet smellet? Et barn på 10/12 tenker da ikke rett ut det — uten noen videre bakgrunn, der vold har blitt brukt mer enn èn gang i hjemmet. Tenker jeg, da. Noen med innslag? Hvilken avis er dette sitatet fra? Lest Dagbladet og sto ikke noe om at han trodde han gravet henne ned der
Vera Skrevet 14. november 2018 #138 Skrevet 14. november 2018 (endret) Det er veldig spesielt og trist, å høre hvor lett det er å instruere og påvirke et barn til å si det du har lyst det skal si. I første avhør er barnet instruert av far. I det andre avhøret har barnet snakket med onkel som har begynt å tenke i de baner at siktede oppfører seg mistenkelig. Det er vondt å lese hvordan barnet har blitt påvirket til å stille mor i et dårlig lys i det første avhøret (at det var far som falt, at mor alltid var den mest høylytte osv), mens i det andre avhøret har han senket garden, og tegner et bilde av en mor som aldri ville forlatt sønnene uten å gi beskjed, som er ryddig, omsorgsfull og kjærlig. Hjerteskjærende å lese hvor bekymret gutten har vært, og hvordan han har lagt frem teorien sin for lillebroren. For en byrde for alt for små skuldre 😞 Endret 14. november 2018 av Vera 30
Vampyrina Skrevet 14. november 2018 #139 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, NancyDrew skrev: Kan vi snakke litt om akkurat det her? Er det bare jeg som finner det rart at han automatisk tenkte at faren hadde skutt henne - grunnet smellet? Et barn på 10/12 tenker da ikke rett ut det — uten noen videre bakgrunn, der vold har blitt brukt mer enn èn gang i hjemmet. Tenker jeg, da. Noen med innslag? Jeg tenker at han har hatt følelsen av at faren er truende til å gjøre slikt... 5
Frkwitch Skrevet 14. november 2018 #140 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, moroklompen skrev: Hvilken avis er dette sitatet fra? Lest Dagbladet og sto ikke noe om at han trodde han gravet henne ned der Står der nå hvis du oppdaterer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå