Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det mest hjerteskjærende jeg har lest om denne saken var om da Jemtland var ute med guttene på nyttårsaften og sa at «Kanskje Mamma er kommet hjem nå.» Og sønnene løp inn i huset og på rommene sine for å se om hun var kommet hjem. 

Håper han får en lang straff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 28.11.2018 den 0.41, Janzypants skrev:

Jeg lurte også på hvorfor aktor ikke ber om 21 års fengsel. Hvis ikke dette kvalifiserer for 21 år, hva kvalifiserer for det da? Jeg mener, så vidt jeg kan se, er det ingen formildende omstendigheter i denne saken her (bortsett fra at han sa hvor de kunne finne liket av henne). Derimot er det mange skjerpende omstendigheter (ble det riktig?), mtp at ene sønnen var hjemme, løgnene, sms-ene han sendte til Janne etter at han hadde drept henne, snappingen, "planting" av spor, ødelegge telefonen hennes i brummundal sentrum osvosv. Dette må jo være planlagt, tenker jeg, slik han har holdt på i ettertid. At han har klart å holde på dette skuespillet overfor barna sine, svogeren sin, venninnene til Janne OG politiet.  Nei, fy fader. Håper bare IKKE han blir frifunnet... 

Neeei, for eksempel grov korrupsjon, grov narkotikakriminalitet og oppbevaring av illegale våpen.. (Eirik Jensen)

Skjønner virkelig ikke hvordan det sees mildere på det å drepe noen...

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Butterfly20 skrev:

Neeei, for eksempel grov korrupsjon, grov narkotikakriminalitet og oppbevaring av illegale våpen.. (Eirik Jensen)

Skjønner virkelig ikke hvordan det sees mildere på det å drepe noen...

Nei, det har du faktisk rett i!  Jeg fatter det ikke.. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg håper han får 21 år, samt blir overført til Djibouti på livstid. Han har forbindelser der så der kan han forbli

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Hellokaty
Skrevet

Er det flere enn meg som nesten (bare nesten, for saken er så tragisk som det kan få blitt) humret litt av forsvarerne som krevde frifinnelse, alternativt 15 års fengsel? Det virker ikke som de hadde den store trua på at han skulle bli frikjent, liksom ;)

At han anker kommer vel ikke overraskende, men det virker jo fordømt unødvendig. Du blir aldri frikjent for dette, mann, det har du sørget for selv!

Skrevet
42 minutter siden, Hellokaty skrev:

Er det flere enn meg som nesten (bare nesten, for saken er så tragisk som det kan få blitt) humret litt av forsvarerne som krevde frifinnelse, alternativt 15 års fengsel? Det virker ikke som de hadde den store trua på at han skulle bli frikjent, liksom ;)

At han anker kommer vel ikke overraskende, men det virker jo fordømt unødvendig. Du blir aldri frikjent for dette, mann, det har du sørget for selv!

Han håper nok på redusert straff, og ikke nødvendigvis frifinnelse.

Skrevet
2 timer siden, The Kitten skrev:

Han håper nok på redusert straff, og ikke nødvendigvis frifinnelse.

Jeg håper de skjerper straffen hans og gir han 21 år. Han har vel storhetstanker om seg selv at han tenker at en anke kanskje får han frikjent, trist han ikke kunne ta straffen og la guttene få fred og få begynt prosessen med å gå videre.

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på Kvinneguidens regler om sitering og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

18 år var ikke rare greine

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Gasellen said:

18 år var ikke rare greine

12 år i ufrihet er j mye. Faktisk.

Fyren fortjener det, kanskje mer til. Men 12 år i fengsel skal ikke undervurderes.

• Liker 3
Skrevet

Så opplagte saker burde faktisk ikke være lov å anke. Bare bortkastet tid for rettsvesenet.

Skrevet (endret)

Han ble ikke trodd på noen av punktene, og det snakkes om særdeles skjerpende omstendigheter hele veien. Ikke minst lot han ungene gå rundt å tro at hun levde, og det tok vel 14 dager før han kom med informasjon som gjorde at hun ble funnet.

Mitt spørsmål da: Hvorfor i alle dager får han 3 års strafferabatt?? Hvis ikke dette kvalifiserer til 21 år, vet ikke jeg....

Endret av Opie
Skrevet
1 minutt siden, Opie skrev:

Han ble ikke trodd på noen av punktene, og det snakkes om særdeles skjerpende omstendigheter hele veien. Ikke minst lot han ungene gå rundt å tro at hun levde, og det tok vel 14 dager før han kom med informasjon som gjorde at hun ble funnet.

Mitt spørsmål da: Hvorfor i alle dager får han 3 års strafferabatt?? Hvis ikke dette kvalifiserer til 21 år, vet ikke jeg....

Virker ikke planlagt. Gjort i affekt.

Skrevet
4 timer siden, Tutte skrev:

Så opplagte saker burde faktisk ikke være lov å anke. Bare bortkastet tid for rettsvesenet.

Sitter han i varetekt mens han venter på at saken skal til lagmannsretten og høyesterett eller er det ordinært fengsel?

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Ankesaken begynner i morgen. Jeg håper han ikke får redusert straff, helst at han får 21 år i denne runden. Syntes så vanvittig synd på de to sønnene som må gjennom en ny runde med saken. Noen som husker hvem som dekket denne saken best live fra rettsaken? 

Endret av moroklompen
  • Liker 10
Skrevet

Blir så provosert av den mannen( og alle andre mordere som prøver å lure seg unna straff). 

• Liker 13
Skrevet
På ‎16‎.‎06‎.‎2019 den 17.27, moroklompen skrev:

Ankesaken begynner i morgen. Jeg håper han ikke får redusert straff, helst at han får 21 år i denne runden. Syntes så vanvittig synd på de to sønnene som må gjennom en ny runde med saken. Noen som husker hvem som dekket denne saken best live fra rettsaken? 

Syntes det var NRK som dekket best sist, også denne gang!

Uten at jeg har sett rekonstruksjonen, tror jeg ikke dette var en ulykke som han beskriver.

Føler med sønnene som må gjennom dette atter en gang. Trist sak:(

• Liker 5
Skrevet
53 minutter siden, Toiny skrev:

Uten at jeg har sett rekonstruksjonen, tror jeg ikke dette var en ulykke som han beskriver.

Ikke jeg heller, men det skal nå bevises, da! Det holder ikke å tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...