Gå til innhold

Har Norge verdens vanskeligste førerprøve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg både teoriprøven og oppkjøringen.

Hva mener dere?

Anonymkode: 0cf41...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke! Har du strøket for andre gang eller noe nå eller?

Anonymkode: cbeb2...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen av delene var vanskelig. Nå er det riktignok en del år siden jeg fikk førerkortet. Teorien var ikke vanskelig. Det gjelder å se for seg situasjoner og tenke logisk. Glattkjøring og mørkekjøring var ikke obligatorisk da. Jeg hadde kjøretimer på sommeren, så mørkekjøring ble bare en vits. Glattkjøring bekostet jeg selv vinteren etter, på en stor innsjø.

Endret av Mystic woman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rette når man ser alle som overser vikeplikt i rundkjøring, bruk av blinklys eller ikke bruk av blinklys og lesing av skilt. Så nei. Kunne vært strengere.

Anonymkode: 39ede...9d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke til noen andre førerprøver enn den norske, men dersom den står i forhold til alt annet som har med dødsangst og sikkerhet å gjøre i dette landet, da er jeg ganske sikker på at den norske førerprøven er verdens mest kompliserte. Selv om Norge har verdens mest primitive veinett.

Anonymkode: a957a...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke inntrykk av det ihvertfall. Opplever det som de bare krever et minimum av ferdigheter -> så lenge du ikke er en fare for deg selv eller andre trafikanter under oppkjøring er de fornøyde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og grunnen er enkel.

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark. Det krever enorme ferdigheter av fører for å overleve en biltur til butikken.

Anonymkode: a4393...dc6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt førerprøve noe annet sted enn i Norge, men syns den var veldig lett. Full pott på teorien etter å ha lest gjennom boken en gang og klaff på første oppkjøring med et stort smilefjes på arket.

Anonymkode: 6f030...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og verdens dyreste kjøreopplæring. Men prisen har ikke nøyaktig sammenheng med kvaliteten.

Anonymkode: a957a...f9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre land har vanskeligere førerprøve enn Norge da?

Anonymkode: 0cf41...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, og grunnen er enkel.

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark. Det krever enorme ferdigheter av fører for å overleve en biltur til butikken.

Anonymkode: a4393...dc6

I tillegg må du lære deg å kjøre mens du hele tiden ha blikket ned i veibanen, for å unngå sinnsyke verkstedregninger som skyldes humper og hull.

Anonymkode: a957a...f9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Ja, og grunnen er enkel.

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark. Det krever enorme ferdigheter av fører for å overleve en biltur til butikken.

Anonymkode: a4393...dc6

Det var da svært. :laugh:

Anonymkode: c5356...1e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

I tillegg må du lære deg å kjøre mens du hele tiden ha blikket ned i veibanen, for å unngå sinnsyke verkstedregninger som skyldes humper og hull.

Anonymkode: a957a...f9f

Hvor i Norge bor du? Hvor mange land har du kjørt bil i siden du konkluderer med at Norge ligger på bunnivå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark.

Kilde?

Anonymkode: a5cd5...109

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, og grunnen er enkel.

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark. Det krever enorme ferdigheter av fører for å overleve en biltur til butikken.

Anonymkode: a4393...dc6

Jeg tror du burde koste på deg å reise litt rundt i verden, evt. bare se litt på noen bilder, før du uttaler deg! :ler: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, og grunnen er enkel.

Norge har verdens verste veier og verdens dårligste bilpark. Det krever enorme ferdigheter av fører for å overleve en biltur til butikken.

Anonymkode: a4393...dc6

Ta en drosjetur fra/til flyplassen ved Istanbul, og du får et litt annet syn på det. Kombinasjonen biler som ville ha blitt kondemnert her i Norge og sjåfører som lengter etter neste liv, er nokså fryktinngytende.

Anonymkode: 589d4...d46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Prøv å kjør bil i Nepal hvis dere syns Norske veier er dårlige 😂

Anonymkode: b042b...64f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...