Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
39 minutter siden, RoNo skrev:

Tror jeg kommer til å logge det som "spille gitar stående" haha. Tenk at det er et alternativ men ikke rockering. Det blir ikke mange kalorier, men vil logge for å arbeide inn gode vaner. :)

Jeez 😂😂😂 skjønner av tråden her i dag at jeg må se å få meg et sexliv ganske kjapt! 😂😂😂🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fallabella skrev:

Jeez 😂😂😂 skjønner av tråden her i dag at jeg må se å få meg et sexliv ganske kjapt! 😂😂😂🤡

Haha. Tror plenklipping forbrenner mer 🤔 men vet helt klart hva jeg foretrekker. Uff. Bare tull på oss i dag. Nei, får hive meg rundt å få gjort noe. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RoNo skrev:

Haha. Flirte godt når jeg oppdaget sex passiv som alternativ. Ikke få gullkorn. Har slik Fitbit :) og det er helt knall. Men tror nok ikke den er helt nøyaktig, for da hadde jeg nok gått mer ned, men fantastisk kjekt å se alt mulig... Spesielt søvn. :)

Min fitbit har vært nøkkel til min vektnedgang, så jeg føler den definitivt nøyaktig nok 😊 Hele barselgruppa mi kjlpte fitbit og vi kjørte skritt-challenges også og nesten alle har gått ned mellom 5 og 30 kilo totalt på den måten 😄 så tror ikke du skal avskrive den altså 😊 om ikke så gir den ihvertfall et fokus og noe som bevisstgjører aktivitet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, addict skrev:

Min fitbit har vært nøkkel til min vektnedgang, så jeg føler den definitivt nøyaktig nok 😊 Hele barselgruppa mi kjlpte fitbit og vi kjørte skritt-challenges også og nesten alle har gått ned mellom 5 og 30 kilo totalt på den måten 😄 så tror ikke du skal avskrive den altså 😊 om ikke så gir den ihvertfall et fokus og noe som bevisstgjører aktivitet 😊

Ja, det hjelper helt klart på å gjøre oppmerksom på hvor mye/lite man beveger seg og det er utrolig gøy å følge med turene. Synes den ble ekstra bra etter siste oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når dere kjenner det går i dass? Jeg er mer bevisst nå enn tidligere på dette og kjenner jeg snart havner det. Ingen mat frister og man har bare lyst til å proppe seg med drittmat. I går prøvde jeg snu det på hodet og valgte å kjøre på med enda sunnere mat og en ekstra lang tur for ekstra kaloriunderskudd i stede - det føltes bra da men usikker på om det egentlig hjelper 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig nådd en milepæl i dag. Gått fra 91-92 (ca mars 2020) til 73,9 som det stå på vekta i dag. Dvs at jeg nå veier mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid andre gangen.

Da har jeg neste mål i sikte; å gå med ytterligere 6-8 kg så er jeg der hvor jeg var før jeg ble gravid med førstemann.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Tirius skrev:

Hva gjør dere når dere kjenner det går i dass? Jeg er mer bevisst nå enn tidligere på dette og kjenner jeg snart havner det. Ingen mat frister og man har bare lyst til å proppe seg med drittmat. I går prøvde jeg snu det på hodet og valgte å kjøre på med enda sunnere mat og en ekstra lang tur for ekstra kaloriunderskudd i stede - det føltes bra da men usikker på om det egentlig hjelper 😆

Fortsetter 😊 Tar en spisedag med spisevindu fra kl 18 og ut kvelden hvor jeg spiser akkurat det jeg vil og fortsetter dagen etter 😊 har kjent på den følelsen MYE det siste året. Gir meg selv mulighet til å restarte, men fortsetter.

Så lenge det ikke er annenhver dag såklart. Men 1-2 uker imellom er bare sunt! -30 kilo likevel 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tirius skrev:

Det er helt vanlig for meg å bli matlei om sommeren. Spise en kald grillpølse i stedet for et måltid. Denne sommeren skal jeg heller ta meg en yoghurt eller suppe. Det er i allefall planen. Det er også greit tenker jeg, å ta en pause og heller fokusere på å holde vekten noen uker. For det er tøft å være i underskudd over tid :) Så lenge man ikke gir opp er man fortsatt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sologvår skrev:

Endelig nådd en milepæl i dag. Gått fra 91-92 (ca mars 2020) til 73,9 som det stå på vekta i dag. Dvs at jeg nå veier mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid andre gangen.

Da har jeg neste mål i sikte; å gå med ytterligere 6-8 kg så er jeg der hvor jeg var før jeg ble gravid med førstemann.

Gratulerer! Bra jobbet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tirius skrev:

Motivasjon og vektnedgang har gått i bølgedaler her. Men jeg prøver å holde meg i en rytme der kosthold og aktivitet er i balanse. Det kan fort bli ytterpunkter; ekstra streng og ekstra slakk da jeg blir så lei av regime. Og da havner jeg i en ond sirkel av streng/slakk som alltid ender i vektoppgang.

akkurat hatt det slik i 2 uker, men nå har jeg finnet en rytme hvor jeg får beveget meg og kan spise en is i ny og ne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lagt på meg rundt 25 kg de siste 2,5 årene. Selv om jeg har spist mindre enn det jeg gjorde da jeg var yngre. Hormoner, arv, overgangsalder og hele "røkla". 

Orket ikke synet av meg selv lenger, og har prøvd å finne en metode som passer inn i resten av livet mitt. Hjemme er vi veldig glad i god mat og god vin, så et kosthold/"diett" der jeg må tenke kalorier hele tiden blir helt feil. 

Så: Jeg prøver 5:2. Jeg veide 89,5 kilo da jeg startet for 2,5 uke siden. I dag sto vekten på 86. Altså -3,5 kilo på så kort tid! Hurra! Kjempemotivasjon! Er så glad i dag :yvonne:

Min 5:2 variant er: Mandag og torsdag kun 500 kalorier. De andre dagene koser jeg med det jeg vil, inkludert god vin. Har heldigvis aldri vært vant med godteri, sjokolade, potetgull mer enn et par ganger i året. De 500 kaloriene fordeles kun på energibarer og supper. Drikke: Kun kaffe, vann og litt Zero-saft. 

Håper det fortsetter i dette tempoet! Målet mitt er -20 kg. 

Anonymkode: 4d5ae...b74

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hatt noe særlig fokus på vektnedgang siden før jul, men har ikke lagt noe på meg av de kiloene jeg tok av i fjor. Er 67,5 nå og planlegger å gå ned til ca 60. Synes egentlig at det gikk veldig greit, selv om jeg gikk ganske sakte ned i vekt, så jeg fortsetter egentlig bare med det samme som i fjor - litt utendørs trim frem til veiene blir glatte og å holde meg unna den ekstra brødskiva til lunsj/ spise godteri på lørdager. 

Har ingen hast så lenge det går rett vei. Gjør ingenting om jeg ikke når 60 før til neste år. 
Det ser ut som om jeg har tatt av meg mer, siden jeg har trimmet og fått strammet opp kroppen en god del. Alle kollegaene la merke til det, da jeg bare hadde tatt av meg 2-3 kilo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2019 den 10.12, absinthia skrev:

Og i dag så jeg faktisk 60-tallet og veide 69,4.  Glemte å veie meg på morgenen i forrige uke. 

Har ikke trimmet, men jobbet mye ute, med mye bæring, måking og trillebårkjøring. - Tar det som styrketrening. 

Ok...jeg har visst gått litt ned i løpet av vinteren da, men uten å egentlig gjøre noe annet for det enn å ikke spise den siste brødskiva i lunsjen. ( Jobber i barnehage og tar meg gjerne litt brødskive i pausen og spiser sammen med barna i tillegg. Maten smaker ekstra godt i barnehagen, så det er lett å spise en skive ekstra for kosens skyld, dersom en ikke passer på. ) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg over-spiste i går. Jeg greide heldigvis å velge fornuftig og hadde ting i hus som var ok, så antall kalorier var akseptabelt. Nå sitter jeg å reflekterer over hvorfor dette skjedde. Det jeg har kommet fram til er at jeg var bekymret, trist og ensom. Mannen er bortreist på jobb og jeg fikk ikke pratet med han i går. Det er visst flere her som sliter eller har slitt med overspising og emosjonell spising. Så jeg håper på råd på hvordan å unngå dette. Jeg vil jo gå ned noe i vekt, men slik det er nå vil dette ikke skje. Hvilke strategier har dere når suget kommer? Frykter jeg kommer på å gå på nok en smell i kveld, for jeg føler meg både sårbar og emosjonell. (Kanskje det har noe med kvinnesyklusen?)

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80.9 kg var tallet på vekta i dag. 

Det er hardt å gå ned i vekt, spesielt i ferien. Og spesielt når svigerfar jobber som konditor og lager verdens beste boller. Hjelper ikke på at han også har jobbet som kokk og er svingod på matlaging med masse smør og annen god smak. 

Men det går nedover. Sakte, men sikkert. Jeg har funnet ut at min største fiende er for store posjoner. Til nå har jeg utelukkende kun spist mindre posjoner. Jeg trenger ikke forsyne med tre-fire ganger. Det holder med en tallerken. Og jeg trenger ikke ta masse saus og alltid spise dessert. 

Målet er å se 7 tallet før 9. aug. Det skal gå 💪

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg over-spiste i går. Jeg greide heldigvis å velge fornuftig og hadde ting i hus som var ok, så antall kalorier var akseptabelt. Nå sitter jeg å reflekterer over hvorfor dette skjedde. Det jeg har kommet fram til er at jeg var bekymret, trist og ensom. Mannen er bortreist på jobb og jeg fikk ikke pratet med han i går. Det er visst flere her som sliter eller har slitt med overspising og emosjonell spising. Så jeg håper på råd på hvordan å unngå dette. Jeg vil jo gå ned noe i vekt, men slik det er nå vil dette ikke skje. Hvilke strategier har dere når suget kommer? Frykter jeg kommer på å gå på nok en smell i kveld, for jeg føler meg både sårbar og emosjonell. (Kanskje det har noe med kvinnesyklusen?)

Hei! 

Jeg pleier rett og slett å gå ut av huset. Er det kveld, og ungene har lagt seg når suget melder seg, legger jeg neg i senga eller oppholder meg lengst mulig vekk fra kjøkkenet 😅  

Ellers har jeg ingen tips, for å slite med overspising og emosjonell overspising er beintøft. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hei! 

Jeg pleier rett og slett å gå ut av huset. Er det kveld, og ungene har lagt seg når suget melder seg, legger jeg neg i senga eller oppholder meg lengst mulig vekk fra kjøkkenet 😅  

Ellers har jeg ingen tips, for å slite med overspising og emosjonell overspising er beintøft. 

Jeg opplever heldigvis dette kun på kvelden om jeg er alene. Jeg har så mye medfølelse for de som har det slik ofte. Det må være så frustrerende. Det er ikke så ofte det skjer heldigvis, men jeg må nok finne en mestring strategi. Hvis ikke blir veien opp, mye raskere enn veien ned. Overspiste til og med på selleri... Og det er jo ikke bra for magen/helsen å spise mye mat etter kl 22. Har ikke lyst å plage andre når jeg har det slik. Om det skjer i kveld skal jeg prøve meg på nikotintyggegummi.... Det demper appetitten (og jeg holder jo på å slutte å røyke) så kanskje jeg ikke får behov for å tømme kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

75.4 i dag, veldig lettet over at vektoppgangen etter bursdagsutskeielsen har sluppet. Da har jeg faktisk greid å gå ned 0.5 kg siste uka likevel. 

Jeg syns også ferie er vanskelig, og begynner ferie neste uke. Heldigvis skal vi ikke på hotell før i august, på hotell er jeg sikkert oppe i 1000 kalorier bare til frokost. Minst! Skal tillate meg det når den tid kommer, men håper jeg greier å holde meg i skinnet når vi skal til svigers osv. Det blir hardt! Svigermor serverer alltid så mye godt. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg syns det hjelper å strikke! Da har jeg ikke ledige hender til å spise, og får fokusert på noe annet. 

Fargelegging for voksne, eller puslespill for voksne, er også en fin måte å få fokus vekk fra "vil så gjerne spise". Det er jo en form for mindfullness! Nå er ikke min overspising knyttet til følelser i så stor grad, så kanskje det ikke nytter. 

Og så er det viktig som du gjør @RoNo, reflektere over hvorfor det gikk "galt". Vær snill med deg selv, skryt over at du begrenset deg, og tenk ut strategier for neste gang.

Det er forøvrig ikke noe galt i å spise selleri etter kl 22. Masse sunn næring for kroppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...