Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

5 timer siden, gapskratt skrev:

I dag så jeg endelig 50-tallet på vekta 🤩 Det er nesten uvirkelig! Selv om jeg veier noen kilo mer enn jeg gjorde som tenåring, får jeg faktisk på meg en del klær jeg brukte da 😁 Blir spennende å se hvor mye jeg klarer å gå ned i løpet av sommeren. Måler er 4-6 kg ned enda, men må nok bruke høsten til hjelp også 🙂 

Gratulerer!! 😊😊

42 minutter siden, Fallabella skrev:

Næmen jasså du! Her skjer det saker og ting 👏👏👏👏💃💃 Bare kom igjen å slå meg 😂😂 Jeg lå akkurat på 65 kg i dag 😅😅

Hæhææ ja pass deg 😎

 

34 minutter siden, neon_sun skrev:

Så gøy, Grattis!! 

 

Jeg har vært 9 dager på ferie og kun lagt på meg to kilo! 🎉 Har spist ganske fritt og mye godteri og brød (spiser bare lavkarbo knekkebrød til vanlig), så er superfornøyd. Mye er sikkert vannvekt også, så positivt overrasket. Nå er det forsatt ferie, men jeg er tilbake på knekkebrød kjøret og får håpe jeg klarer holde meg der frem til helgen iallefall. 

2 kilo er ekstremt bra, så flink du er til å holde fokus!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye @addict! Det var sikkert helt fantastisk å våkne opp til den overraskelsen på vekten i dag ❤️ 

 

Jeg har et spørsmål om noen kunne ha hjulpet meg. Jeg bruker my fitness pal for å tracke kalorier. Dagsmålet mitt for å gå ned i vekt er 2000 kcal, og har synchet den opp mot fitbiten. I dag står det f.eks at jeg skal ha 2000 + 1014 fra trening. Altså 3014 kalorier inn. Men i følge fitbiten min har jeg brent 3316. Blir ikke det fitnesspalen sier litt feil? Da blir det jo ikke særlig mye i underskudd. Noen som er litt mer kjent med Fitbit og eventuelt MFP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, niffin skrev:

Gratulerer så mye @addict! Det var sikkert helt fantastisk å våkne opp til den overraskelsen på vekten i dag ❤️ 

 

Jeg har et spørsmål om noen kunne ha hjulpet meg. Jeg bruker my fitness pal for å tracke kalorier. Dagsmålet mitt for å gå ned i vekt er 2000 kcal, og har synchet den opp mot fitbiten. I dag står det f.eks at jeg skal ha 2000 + 1014 fra trening. Altså 3014 kalorier inn. Men i følge fitbiten min har jeg brent 3316. Blir ikke det fitnesspalen sier litt feil? Da blir det jo ikke særlig mye i underskudd. Noen som er litt mer kjent med Fitbit og eventuelt MFP? 

Takk ❤️

 

Hadde det problemet med yazio og fitbit også. Du får bare tenke ut hvor mye du vil ligge under 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, niffin skrev:

Gratulerer så mye @addict! Det var sikkert helt fantastisk å våkne opp til den overraskelsen på vekten i dag ❤️ 

 

Jeg har et spørsmål om noen kunne ha hjulpet meg. Jeg bruker my fitness pal for å tracke kalorier. Dagsmålet mitt for å gå ned i vekt er 2000 kcal, og har synchet den opp mot fitbiten. I dag står det f.eks at jeg skal ha 2000 + 1014 fra trening. Altså 3014 kalorier inn. Men i følge fitbiten min har jeg brent 3316. Blir ikke det fitnesspalen sier litt feil? Da blir det jo ikke særlig mye i underskudd. Noen som er litt mer kjent med Fitbit og eventuelt MFP? 

Jeg spiser ikke de kaloriene jeg brenner på trening, da er på en måte hensikten borte. Da går man jo i null, og ikke underskudd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser på ferie i morgen, så får ikke veid meg fredag denne uka, muligens ikke neste fredag heller. Har pakket med treningsklærne, så håper jeg får til en joggetur eller to 😊 målet er å gå ned til 68 blank innen jeg er hjemme igjen, det er bare 0,6 kg så det bør gå. Håper jeg 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg er så ekstremt passiv og lat om dagen! Dette påvirker selvsagt matinntaket, spiser ikke så mye heller. Men skjønner ikke hva som skjer med energinivået mitt 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør noe med motivasjonen å se andre nå målene sine. Jeg får mer driv, rett og slett. Lyst til å være flink. 

I dag viser vekte 79.7 kg. Målet var å se 7 tallet innen 09.08. Da døpes minstejenta. 

Mål nådd. Det føler godt! Så nytt mål er 78 kg innen samme dato. Så får vi se om det lykkes! 

Takk til alle dere som poster her inne. Det føles godt å vite at jeg ikke er alene, og det motiverer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det gjør noe med motivasjonen å se andre nå målene sine. Jeg får mer driv, rett og slett. Lyst til å være flink. 

I dag viser vekte 79.7 kg. Målet var å se 7 tallet innen 09.08. Da døpes minstejenta. 

Mål nådd. Det føler godt! Så nytt mål er 78 kg innen samme dato. Så får vi se om det lykkes! 

Takk til alle dere som poster her inne. Det føles godt å vite at jeg ikke er alene, og det motiverer. 

Kjempebra jobba 🥰 helt enig, alle som står på hver dag og deler er kjempemotiverende!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææ, jeg veide meg i dag etter 1 dag med streng kost igjen, og jeg var 94.8 kg. Veide 94 før jeg reiste på ferie. I 9 dager spiste jeg som jeg ville, drakk vin, spiste et svært glass med lakrissjokolade og masse annet digg. Klarte å opprettholde aktivitetsnivået da og hadde blant annet en god og tøff topptur på 4 timer. 800 Gr opp er en vanvittig seier, da klarer jeg regulere det noe. Jeg har slitt med tankegangen hele livet, alle de berømte unnskyldningene og holdningen om at skeier jeg ut den dagen, kan jeg likegodt bare forsette å Skeie ut resten av dagen/uken/måneden/året. Nå har jeg et reelt håp om å få dette til. Det går saktere, men jeg klarer å legge utolmodigheten til side og fokusere på å nyte veien og de små seierene. 

 

Nå blir dette et lang innlegg her, men jeg fikk meg en liten morsom overraskelse for noen uker siden. Jeg var på shopping med venner for å kjøpe nye sommerklær. Fant en haug med basic kjoler på hm, men xl, som jeg har brukt "alltid" og som av og til ble for lite, ble faktisk for stort nå. Så jeg måtte ned i L, som selvsagt var utsolgt i endel plagg. Så jeg kjøpte xl likevel. Når jeg nå har gått med L plaggene, så ser jeg at de faktisk er så romslige at jeg sikkert kunne gått ned til Medium. Tankegangen min var ikke i nærheten av å skjønne at jeg faktisk kunne gå ned to størrelser. Kastet litt penger ut vinduet på et par for store xl plagg, men herregud så glad jeg ble når det først gikk opp for meg at jeg for første gang på sikker 7 år kunne ha kjøpt medium 😂😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, niffin skrev:

Gratulerer så mye @addict! Det var sikkert helt fantastisk å våkne opp til den overraskelsen på vekten i dag ❤️ 

 

Jeg har et spørsmål om noen kunne ha hjulpet meg. Jeg bruker my fitness pal for å tracke kalorier. Dagsmålet mitt for å gå ned i vekt er 2000 kcal, og har synchet den opp mot fitbiten. I dag står det f.eks at jeg skal ha 2000 + 1014 fra trening. Altså 3014 kalorier inn. Men i følge fitbiten min har jeg brent 3316. Blir ikke det fitnesspalen sier litt feil? Da blir det jo ikke særlig mye i underskudd. Noen som er litt mer kjent med Fitbit og eventuelt MFP? 

Jeg spiser ikke treningskalloriene. Jeg drikker kanskje en shake/smoothie som jeg ikke teller med om jeg har trent hardt, men ikke noe mer enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten svinger fortsatt her. Spiste mør sent i går kveld så jeg begynner å se et mønster 😊 Men jeg er fortsatt lavere i vekt enn for en uke siden ( høyeste vekt siste dagene er 71! og laveste var 70.4 kg 😁). Det er så deilig at det har løsnet litt. Kommer til å gjøre så godt jeg kan med å holde denne strategien. Den er forsåvidt grei, selv om den krever mye logistikk. Skal dra til hytta og vet ikke hvor lenge vi blir, så dette kan bli litt av en triller. Tenk om jeg greier å nå første delmål når jeg er borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Der kom kinken i ryggen etter markløft! Så typisk meg altså 😂😂 Jeg er for tøff med å legge på vekt.. men på en annen side, kink kan komme av å bare løfte en pose matvarer.. Satser på etbens mark isteden til kroppen er litt sprekere. 

Spiser bra nå. Håper å ta av en kilo denne uka men 65 tallet ser så langt ut til å være litt vanskelig å vrikke av seg.

Det blir ispose på ryggen, kaffe og mange rusleturer de neste dagene på meg. Kan holde matinntaket lavt da ved lite aktivitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Det gjør noe med motivasjonen å se andre nå målene sine. Jeg får mer driv, rett og slett. Lyst til å være flink. 

I dag viser vekte 79.7 kg. Målet var å se 7 tallet innen 09.08. Da døpes minstejenta. 

Mål nådd. Det føler godt! Så nytt mål er 78 kg innen samme dato. Så får vi se om det lykkes! 

Takk til alle dere som poster her inne. Det føles godt å vite at jeg ikke er alene, og det motiverer. 

Så gøy å se at du har nådd målet ditt allerede! 😄 Da jenta mi ble døpt var jeg godt over 90 kilo. Ser på bildene nå og får lyst til å gråte av det. Jeg så ut som en bolle. Gratulerer med 79 kilo 🎉

Anonymkode: bee63...7fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fallabella skrev:

Der kom kinken i ryggen etter markløft! Så typisk meg altså 😂😂 Jeg er for tøff med å legge på vekt.. men på en annen side, kink kan komme av å bare løfte en pose matvarer.. Satser på etbens mark isteden til kroppen er litt sprekere. 

Spiser bra nå. Håper å ta av en kilo denne uka men 65 tallet ser så langt ut til å være litt vanskelig å vrikke av seg.

Det blir ispose på ryggen, kaffe og mange rusleturer de neste dagene på meg. Kan holde matinntaket lavt da ved lite aktivitet.

 

Pass på så du ikke skader deg! Ispose og rolige gåturer høres lurt ut. Det er lett å overdrive, men det er ikke så kjekt når det går galt :P

Jeg spiste litt usunt i går, skikkelig drittdag med smerter og dårlig form. To never salte chips var utskeielsen min, de har pleid å være større, men det holdt :) Så selv om det ble litt ekstra, så føles det innafor for meg. Litt, men ikke alt liksom.

Siste behandling hos fysio i dag for sommeren, spent på hvordan det skal gå. Nå har jeg avtalt å trene styrke minst 2 ganger i uka, og har programmer som er realistiske å få til. Mangler bare litt utstyr, men det får jeg tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy å se at du har nådd målet ditt allerede! 😄 Da jenta mi ble døpt var jeg godt over 90 kilo. Ser på bildene nå og får lyst til å gråte av det. Jeg så ut som en bolle. Gratulerer med 79 kilo 🎉

Anonymkode: bee63...7fc

Jeg veide 95 kg da eldste ble døpt. Eneste jeg ser på bildene er fleskeberget meg. Det er rart med det, for jeg kan se andre kvinner som veier like mye og synes at de er verdens vakreste, men når jeg ser meg selv ser jeg bare et skikkelig ikke vakkert menneske. 

Aldri igjen. Jeg vet jo at jeg føler meg best når jeg veier mellom 60 og 70. 

 

Tusen takk 😁 Det føles fantastisk å se at det går nedover. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg veide 95 kg da eldste ble døpt. Eneste jeg ser på bildene er fleskeberget meg. Det er rart med det, for jeg kan se andre kvinner som veier like mye og synes at de er verdens vakreste, men når jeg ser meg selv ser jeg bare et skikkelig ikke vakkert menneske. 

Aldri igjen. Jeg vet jo at jeg føler meg best når jeg veier mellom 60 og 70. 

 

Tusen takk 😁 Det føles fantastisk å se at det går nedover. 

Syns det blir litt dumt å skrive som du gjør her i en tråd for mennesker som prøver å gjøre noe med vekta, da det kan treffe noen hardt i forhold til å omtale kg som fleskeberg. 

Anonymkode: 3c679...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir litt dumt å skrive som du gjør her i en tråd for mennesker som prøver å gjøre noe med vekta, da det kan treffe noen hardt i forhold til å omtale kg som fleskeberg. 

Anonymkode: 3c679...a73

Jeg sier ikke at andre er fleskeberg. Jeg skriver det jo rett under, i forhold til hvordan jeg ser meg selv 🤔 og at dette,IKKE er hvordan jeg ser andre, men et forvrengt bilde av eget speilbilde.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
17 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg sier ikke at andre er fleskeberg. Jeg skriver det jo rett under, i forhold til hvordan jeg ser meg selv 🤔 og at dette,IKKE er hvordan jeg ser andre, men et forvrengt bilde av eget speilbilde.. 

Du forteller hvordan du ser deg selv å det er lov. Det viser litt om hvordan vi kan ha det, vondt å ikke like den man selv er så du får et ❤️ av meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fallabella skrev:

Du forteller hvordan du ser deg selv å det er lov. Det viser litt om hvordan vi kan ha det, vondt å ikke like den man selv er så du får et ❤️ av meg 😊

Jeg tror det er noe av det viktigste med å gå ned i vekt; å forstå hvordan man ser seg selv, både som egen person og i forhold til andre. 

Man får et så forvaklet syn på seg selv, alt for fort. Å se alt som er galt, i stedenfor å se alt som er vakkert. 

Jeg VET jeg har et søtt ansikt. Jeg har,en definert midje og jeg har fine pupper. Alt jeg ser er for store hofter, flesk på magan og dobbelthake. Det er slikt jeg må jobbe med. Og det er så synd,at jeg ikke klarer se noe annet enn nettopp "fleskeberget meg" når jeg kan se andre kvinner på min størrelse og finne de utrolig attraktive. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, neon_sun skrev:

Ææ, jeg veide meg i dag etter 1 dag med streng kost igjen, og jeg var 94.8 kg. Veide 94 før jeg reiste på ferie. I 9 dager spiste jeg som jeg ville, drakk vin, spiste et svært glass med lakrissjokolade og masse annet digg. Klarte å opprettholde aktivitetsnivået da og hadde blant annet en god og tøff topptur på 4 timer. 800 Gr opp er en vanvittig seier, da klarer jeg regulere det noe. Jeg har slitt med tankegangen hele livet, alle de berømte unnskyldningene og holdningen om at skeier jeg ut den dagen, kan jeg likegodt bare forsette å Skeie ut resten av dagen/uken/måneden/året. Nå har jeg et reelt håp om å få dette til. Det går saktere, men jeg klarer å legge utolmodigheten til side og fokusere på å nyte veien og de små seierene. 

 

Nå blir dette et lang innlegg her, men jeg fikk meg en liten morsom overraskelse for noen uker siden. Jeg var på shopping med venner for å kjøpe nye sommerklær. Fant en haug med basic kjoler på hm, men xl, som jeg har brukt "alltid" og som av og til ble for lite, ble faktisk for stort nå. Så jeg måtte ned i L, som selvsagt var utsolgt i endel plagg. Så jeg kjøpte xl likevel. Når jeg nå har gått med L plaggene, så ser jeg at de faktisk er så romslige at jeg sikkert kunne gått ned til Medium. Tankegangen min var ikke i nærheten av å skjønne at jeg faktisk kunne gå ned to størrelser. Kastet litt penger ut vinduet på et par for store xl plagg, men herregud så glad jeg ble når det først gikk opp for meg at jeg for første gang på sikker 7 år kunne ha kjøpt medium 😂😂😂

Lurer på hvordan du ser ut, for du veier over 20 kilo mer enn meg, jeg er normalvektig og bruker medium 🙈 er du ekstremt høy? 

Anonymkode: 2307e...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...