Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 3 kg (fra 75 kg til 72) siden januar. Hurra!

Men jeg er lei av å fryse hele tiden! Det gjør jeg hver eneste gang jeg går ned i vekta! Regner med at det skyldes kaloriunderskudd?

Anonymkode: 41e88...787

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det😊 Ja, det er ikke nødvendig å være så streng mot seg selv. Det har jeg gjort hele mitt liv og nå fortjener jeg å være litt grei med meg selv. Men merker at jeg løper lenger og løfter tyngre 😁

Anonymkode: 1771e...93f

Nothing better 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er lei av å fryse hele tiden! Det gjør jeg hver eneste gang jeg går ned i vekta! Regner med at det skyldes kaloriunderskudd?

Bra jobba!! 

Fryse? Hm kan ikke si jeg fryser noe særlig, men kanskje fordi jeg fortsatt er over 80 😂 kle på deg ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, addict skrev:

Fryse? Hm kan ikke si jeg fryser noe særlig, men kanskje fordi jeg fortsatt er over 80 😂 kle på deg ❤️

Ikke det? Jeg pleier å være ganske tolerant mot kulde bortsett fra disse gangene jeg går ned i vekta. Vanligvis skylder jeg på kaloriunderskudd, men mulig det er noe annet 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fryser hele tiden, uansett hva slags kaloriinntak jeg har. Normalvekten min er rundt 56-58. Jeg tenkte det var genetikk da jeg har familiemedlemmer som er 20 kilo større som også fryser hele tiden. Men har kanskje også litt med kroppsfett å gjøre?

Anonymkode: d4f26...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kastet meg i det... igjen. Har hatt vektnedgang med suksess to ganger (-10 kilo), og har god erfaring både med lavkarbo og lavkalori. 

Lavkarbo tvinger meg til å være streng og planlegge matinntaket godt. Men, det gjør det umulig å skeie ut til fest eller lignende. Og da sprekker jeg gjerne når det er spesielle anledninger, og sliter med å hente meg inn igjen. Dvs.: sprekker jeg en fredag; er det gjerne mandag før jeg henter meg inn igjen. Så lavkalori hvor jeg vektlegger protein (som metter mer og lengre) framfor karb er mer min greie, og da kan jeg også fokusere på at 1 kakestykke = en ekstra tur. Skal jeg noe spesielt som gjør at jeg vet at kaloriinntaket går opp en enkeltdag (som i helgene), kan jeg få inn noe ekstra kaloriforbrenning i forkant. Unner jeg meg en kopp kakao på kvelden, går jeg en ekstra tur først. Slik fungerer det best for meg, og hundene våre er veldig fornøyde med det 😂

Ønsker å gå ned 10 kilo, og gjerne 15 om mulig da jeg vet at min trivselsvekt ikke er -10 kilo, Men i første omgang 10 kilo, så tar vi det derifra. 

Ønsker meg selv lykke til! Dag 3 og det går så langt bra. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Nå skal ikke jeg være budbringeren av spoilers, men hvis en velger å forbrenne nok så går en ned i vekt. Dette er info jeg har hørt. Det er ikke stadfestet som fakta helt enda. Men jeg tror de nærmer seg en løsning rundt for høy BMI. 

Edit. Hvis målet er høyere BMI, er nok svaret annerledes. Skal jeg gjette, tenker jeg at det motsatte er en god start. Men jeg vet ikke. 

14 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Du hørte det her først:)

Du, det er åpenbart at din greie er å komme med latterlig åpenbare tullekommentarer, men det er ikke morsomt, det er ikke underholdende, du fremstår bare som en idiot som mansplainer.

Anonymkode: e1f11...a06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det? Jeg pleier å være ganske tolerant mot kulde bortsett fra disse gangene jeg går ned i vekta. Vanligvis skylder jeg på kaloriunderskudd, men mulig det er noe annet 🤔

Du det er fullt mulig det altså! Bare spøkte litt 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klaaaarer bare ikke å komme i gang 😭 motivasjonen er på bånn hele tiden, og jeg unner meg noe godt hver dag. Har jo greid dette før, men nå klarer jeg bare ikke å skjerpe meg! Noen som har stått i det samme og greid å snu? 

Tror det ville hjelpe å telle kalorier, men sliter med å gjennomføre det også. Måltidene er så preget av at noe snappes vekk av baby (hun spiser helst bare min mat), at frokosten deles med baby og treåring og det er vanskelig å vite hvor mye egg, avokado etc jeg faktisk får av den smoothien jeg lagde til oss tre, at jeg ofte spiser rester etter barna (gjerne fordi babyen spiste min mat) og det er umulig å holde kontroll på mengden jeg faktisk inntar. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2020 at 3:27 PM, addict said:

Hver eneste tråd her inne handler om deg og hvordan du regner ut ditten og datten. Tror (?) nok at det er godt ment, men kan du ikke lage en egen tråd om det så kan de som er spesielt interesserte klikke seg inn? 😊 Begynner å bli litt slitsomt og belærende. Selvfølgelig forstår de aller aller fleste at vektnedgang er mer komplekst, men la folk være i fred. Jeg er overvektig med under middels muskelmasse, jeg teller kilo og måler med målebånd. Jeg er fullt klar over hva fettprosent er. 

Det er ingen som tvinger deg til å lese hva jeg skriver du skjønner det? 

At jeg har et annet synspunkt enn det du har bør ikke plage deg såpass mye. La være å lese det og gjør som du vil.  Begynner å bli slitsomt å forholde seg til slike som deg som åpenbart har store problemer med å respektere andre enn dem som er enige med deg. La folk være i fred? virkelig, hva er det du sitter å snakker om egentlig?  

Mener du virkelig at jeg skal sitte her å tenke på at det jeg skriver kanskje ikke er i tråd med det du mener og derfor bør la være? hva slags type menneske er du egentlig? skjerp deg.  Har ikke personlig angrepet deg eller andre på noe som helst vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, matrobot said:

Jeg merker at du er opptatt av karbohydrater, insulin og fettprosent, og ja, jeg er enig at fettprosent og musklene har mye å si for å se bedre ut. Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror kunnskapen din er mer for dem som har 15-20% i fettprosent og ønsker å gå ned kun i fett. Få vaskebrettmage, osv...

De fleste overvektige her er ikke opptatt av fettprosent, men hvor mange kilo badevekten viser. Så lenge de trener, spiser sunn og variert (ikke kun karbohydrater), så bør det gå fint :)

Hæ? biologien og ernæringsprinsippene er de samme. Hvis du tror noe annet så ser jeg helst at du underbygger din mening med noen kildehenvisninger.  Karboydrater binder vann, noe som utgjør en stor del av det umiddelbare vekttapet. Insulin styrer fettlagringen i kroppen....om du har 15-20% i fett% så tror du at dette ikke lengre har noe å si ? du prøver jo åpenbart ikke å forstå deg jeg snakker om. Når du leser slike tråder som dette, er du på jakt etter innlegg som kan heve ditt eget kunnskapsnivå og\eller forståelse, eller hva er egentlig motivasjonen?  

Til sist tror de fleste overvektige er interessert i å redusere fett% sin.  Det du sier gir egentlig ingen logisk mening. Ta å tenk litt over det jeg skriver her. Du trenger ikke ta det jeg skriver som sannhet....men du kan jo f.eks kryssjekke det med hvilke kilder du måtte ønske selv. Sier de noe helt annet så kan du gjerne få arrestere meg....men ellers blir det hele litt merkelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xcase33 skrev:

Det er ingen som tvinger deg til å lese hva jeg skriver du skjønner det? 

At jeg har et annet synspunkt enn det du har bør ikke plage deg såpass mye. La være å lese det og gjør som du vil.  Begynner å bli slitsomt å forholde seg til slike som deg som åpenbart har store problemer med å respektere andre enn dem som er enige med deg. La folk være i fred? virkelig, hva er det du sitter å snakker om egentlig?  

Mener du virkelig at jeg skal sitte her å tenke på at det jeg skriver kanskje ikke er i tråd med det du mener og derfor bør la være? hva slags type menneske er du egentlig? skjerp deg.  Har ikke personlig angrepet deg eller andre på noe som helst vis. 

😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xcase33 skrev:

Hæ? biologien og ernæringsprinsippene er de samme. Hvis du tror noe annet så ser jeg helst at du underbygger din mening med noen kildehenvisninger.  Karboydrater binder vann, noe som utgjør en stor del av det umiddelbare vekttapet. Insulin styrer fettlagringen i kroppen....om du har 15-20% i fett% så tror du at dette ikke lengre har noe å si ? du prøver jo åpenbart ikke å forstå deg jeg snakker om. Når du leser slike tråder som dette, er du på jakt etter innlegg som kan heve ditt eget kunnskapsnivå og\eller forståelse, eller hva er egentlig motivasjonen?  

Til sist tror de fleste overvektige er interessert i å redusere fett% sin.  Det du sier gir egentlig ingen logisk mening. Ta å tenk litt over det jeg skriver her. Du trenger ikke ta det jeg skriver som sannhet....men du kan jo f.eks kryssjekke det med hvilke kilder du måtte ønske selv. Sier de noe helt annet så kan du gjerne få arrestere meg....men ellers blir det hele litt merkelig? 

Men ved å spise sunnere, være fysisk aktiv og telle kalorier så går man ned i fett også. Det går helt fint for de fleste 😊 

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Xcase33 skrev:

Var det jeg tenkte....tror du skal logge deg av KG en stund jeg. 

Ja for all del, det er vi som sier ifra som er problemet. Du kan jo bare fortsette å ignorere at flere folk prøver å si ifra til deg 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ved å spise sunnere, være fysisk aktiv og telle kalorier så går man ned i fett også. Det går helt fint for de fleste 😊 

Først må du skjønne hva som ligger bak å "spise sunnere" da må man nok ha litt forståelse av ernæringsprinsipper. 

At du ikke er villig til å lære noe om det får egentlig stå på din regning, gjør hva du vil og tell i vei :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, addict skrev:

Ja for all del, det er vi som sier ifra som er problemet. Du kan jo bare fortsette å ignorere at flere folk prøver å si ifra til deg 😊

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, addict said:

Du representerer ikke andre enn deg selv :) folk flest repsekterer andre synspunkter det gjør ikke du. Noe jeg tror andre enn meg også er ganske lei av. Jeg har tatt deg på flere spesifikke ting angående det og du har ikke noe å forsvare deg med. Får bare tilbake et barnslig emojii. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xcase33 skrev:

Først må du skjønne hva som ligger bak å "spise sunnere" da må man nok ha litt forståelse av ernæringsprinsipper. 

At du ikke er villig til å lære noe om det får egentlig stå på din regning, gjør hva du vil og tell i vei :) lykke til!

Takk 😊 Lykke til, til deg også 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk 😊 Lykke til, til deg også 😊

Bare ignorere innleggene mine....jeg vil ikke du skal få inntrykk av at jeg tvinger noen til å lese dem :) scrolle raskt forbi....det jeg skriver er sikkert bare fantasi likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...