Sharpa VinterBerg Skrevet 13. januar 2023 #1701 Skrevet 13. januar 2023 Jeg er sjokkert over at Guttormsen utviser så dårlig dømmekraft. Dette er noe av det verste overtrampet jeg har sett blitt delt av en influncer her til lands. Dama burde skamme seg. Håper barnas far tar affære her for dette er faen meg ikke greit. 30 4
Yvelia Skrevet 13. januar 2023 #1702 Skrevet 13. januar 2023 Det der var ille.. det er tydelig at Iselin har et mye mer åpent forhold til slike ting, at det er derfor hun kanskje ikke skjønner at det ikke er innafor. For henne er muligens det å snakke om slike ting som å snakke om været.. Jeg har alltid syntes hun har vært for grov, det er ubehagelig rett og slett. 25
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. januar 2023 #1703 Skrevet 13. januar 2023 Yvelia skrev (3 minutter siden): Det der var ille.. det er tydelig at Iselin har et mye mer åpent forhold til slike ting, at det er derfor hun kanskje ikke skjønner at det ikke er innafor. For henne er muligens det å snakke om slike ting som å snakke om været.. Jeg har alltid syntes hun har vært for grov, det er ubehagelig rett og slett. Fru Johansen melder om på insta at hun skal anmelde til alle instanser som det går an å melde til. 33 4 3
Sinnatagg Skrevet 13. januar 2023 #1704 Skrevet 13. januar 2023 Det føltes som å være vitne til ett overgrep når jeg så dette via Mads Hansen. Det vrir seg i magen. Åpenhet om kropp og seksualitet er vel og bra, men dette var ett så grovt overtramp i mine øyne at jeg håper noen voksne kommer inn i bildet å tar grep. Fikk ikke med meg før det ble skrevet her inne nå, men Lyko får en mail fra meg iallefall. Fy fillern dette var ille! 31 2
Haloman Skrevet 13. januar 2023 #1705 Skrevet 13. januar 2023 Jeg har faen ikke ord. Fy faen Iselin!! 16 1
Nana Skrevet 13. januar 2023 #1706 Skrevet 13. januar 2023 Dette er helt horribelt, og det er mor som har ansvaret som omsorgsperson. Er ikke managementet Sebastian og co? I såfall ville jeg hatt null forventninger til at de skulle sette foten ned. Annonsør derimot, gitt at de må godkjenne på forhånd, har absolutt et ansvar. (Managementet også, selvfølgelig, men jeg har ikke mye håp hvis det er dem jeg tror - de utleverer det samme selv). Det aller, aller verste/mest kritiske med dette… vet ikke om jeg tør å skrive det. Men som foreldre så bør man være klar over at det finnes enkelte voksne som har andre grenser enn normalt i samfunnet og kommer til å laste ned det de oppfatter som «seksualisert» prat fra barn. Dette er dessverre ikke synsing - det er «bare» å se på chattelogger ifbm darkroom-sakene. Og til dere som evt syns jeg drar det for langt nå - jeg skulle virkelig, virkelig ønske at det stemte. Nok om det, blir fysisk dårlig. Bortsett fra dette, så er det en mildt sagt uting å (mis)bruke barn i reklame, kunne sagt mye om det, og enda mer om at de reklamerer for intimsåpe. Har ikke brevkurset i sexologi noen kapittel om etikk og moral? Evt veiledning der man lærer om hvor grensene går? For det at hun kaller seg sexolog og holder på sånn, gjør det bare enda verre. Litt bort fra selve temaet, men sexolog handler ikke om «tissen», «klitten» (et ord hun heldigvis ikke brukt nå, men hun har tidligere kastet en gummimodell av klitoris til et og barna og forklart hva det var. Sexolog er blant annet å hjelpe med seksuelle problemer, orientering om og bestilling av seksuelle hjelpemidler som kan dekkes av NAV etter eller på grunn av sykdom, hvordan opprettholde et sexliv til tross for sykdom og hvordan finne tilbake til hverandre etter tørke, brudd, utroskap - blant noe. Basert på hennes fremtoning ville jeg aldri aldri gått til henne med en slik problemstilling. På toppen av alt er hun så ukritisk og mangler så til de grader konsekvenstenkning at hun bruker BARNA i reklame om intimsåpe. Noe barn ikke skal bruke eller ha noe med å gjøre uansett. Jeg trodde ikke jeg hadde ord, men jeg hadde plutselig mange. Veldig glad for at Mats Hansen la ut dette, ellers hadde verken jeg og mange andre fått med oss hvor ille det er. De barna burde beskyttes - håper far kommer på banen her. 24 12
Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2023 #1707 Skrevet 13. januar 2023 Misselue skrev (4 minutter siden): Fru Johansen melder om på insta at hun skal anmelde til alle instanser som det går an å melde til. Takk @FruJohansen🙌 Dette MÅ få konsekvenser! 19
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. januar 2023 #1708 Skrevet 13. januar 2023 Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Takk @FruJohansen🙌 Dette MÅ få konsekvenser! Håper det. 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. januar 2023 #1709 Skrevet 13. januar 2023 Nana skrev (3 minutter siden): Dette er helt horribelt, og det er mor som har ansvaret som omsorgsperson. Er ikke managementet Sebastian og co? I såfall ville jeg hatt null forventninger til at de skulle sette foten ned. Annonsør derimot, gitt at de må godkjenne på forhånd, har absolutt et ansvar. (Managementet også, selvfølgelig, men jeg har ikke mye håp hvis det er dem jeg tror - de utleverer det samme selv). Det aller, aller verste/mest kritiske med dette… vet ikke om jeg tør å skrive det. Men som foreldre så bør man være klar over at det finnes enkelte voksne som har andre grenser enn normalt i samfunnet og kommer til å laste ned det de oppfatter som «seksualisert» prat fra barn. Dette er dessverre ikke synsing - det er «bare» å se på chattelogger ifbm darkroom-sakene. Og til dere som evt syns jeg drar det for langt nå - jeg skulle virkelig, virkelig ønske at det stemte. Nok om det, blir fysisk dårlig. Bortsett fra dette, så er det en mildt sagt uting å (mis)bruke barn i reklame, kunne sagt mye om det, og enda mer om at de reklamerer for intimsåpe. Har ikke brevkurset i sexologi noen kapittel om etikk og moral? Evt veiledning der man lærer om hvor grensene går? For det at hun kaller seg sexolog og holder på sånn, gjør det bare enda verre. Litt bort fra selve temaet, men sexolog handler ikke om «tissen», «klitten» (et ord hun heldigvis ikke brukt nå, men hun har tidligere kastet en gummimodell av klitoris til et og barna og forklart hva det var. Sexolog er blant annet å hjelpe med seksuelle problemer, orientering om og bestilling av seksuelle hjelpemidler som kan dekkes av NAV etter eller på grunn av sykdom, hvordan opprettholde et sexliv til tross for sykdom og hvordan finne tilbake til hverandre etter tørke, brudd, utroskap - blant noe. Basert på hennes fremtoning ville jeg aldri aldri gått til henne med en slik problemstilling. På toppen av alt er hun så ukritisk og mangler så til de grader konsekvenstenkning at hun bruker BARNA i reklame om intimsåpe. Noe barn ikke skal bruke eller ha noe med å gjøre uansett. Jeg trodde ikke jeg hadde ord, men jeg hadde plutselig mange. Veldig glad for at Mats Hansen la ut dette, ellers hadde verken jeg og mange andre fått med oss hvor ille det er. De barna burde beskyttes - håper far kommer på banen her. Innlegget ditt er spot on, dessverre. 5 2
Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2023 #1710 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Nana skrev (9 minutter siden): Dette er helt horribelt, og det er mor som har ansvaret som omsorgsperson. Er ikke managementet Sebastian og co? I såfall ville jeg hatt null forventninger til at de skulle sette foten ned. Annonsør derimot, gitt at de må godkjenne på forhånd, har absolutt et ansvar. (Managementet også, selvfølgelig, men jeg har ikke mye håp hvis det er dem jeg tror - de utleverer det samme selv). Det aller, aller verste/mest kritiske med dette… vet ikke om jeg tør å skrive det. Men som foreldre så bør man være klar over at det finnes enkelte voksne som har andre grenser enn normalt i samfunnet og kommer til å laste ned det de oppfatter som «seksualisert» prat fra barn. Dette er dessverre ikke synsing - det er «bare» å se på chattelogger ifbm darkroom-sakene. Og til dere som evt syns jeg drar det for langt nå - jeg skulle virkelig, virkelig ønske at det stemte. Nok om det, blir fysisk dårlig. Bortsett fra dette, så er det en mildt sagt uting å (mis)bruke barn i reklame, kunne sagt mye om det, og enda mer om at de reklamerer for intimsåpe. Har ikke brevkurset i sexologi noen kapittel om etikk og moral? Evt veiledning der man lærer om hvor grensene går? For det at hun kaller seg sexolog og holder på sånn, gjør det bare enda verre. Litt bort fra selve temaet, men sexolog handler ikke om «tissen», «klitten» (et ord hun heldigvis ikke brukt nå, men hun har tidligere kastet en gummimodell av klitoris til et og barna og forklart hva det var. Sexolog er blant annet å hjelpe med seksuelle problemer, orientering om og bestilling av seksuelle hjelpemidler som kan dekkes av NAV etter eller på grunn av sykdom, hvordan opprettholde et sexliv til tross for sykdom og hvordan finne tilbake til hverandre etter tørke, brudd, utroskap - blant noe. Basert på hennes fremtoning ville jeg aldri aldri gått til henne med en slik problemstilling. På toppen av alt er hun så ukritisk og mangler så til de grader konsekvenstenkning at hun bruker BARNA i reklame om intimsåpe. Noe barn ikke skal bruke eller ha noe med å gjøre uansett. Jeg trodde ikke jeg hadde ord, men jeg hadde plutselig mange. Veldig glad for at Mats Hansen la ut dette, ellers hadde verken jeg og mange andre fått med oss hvor ille det er. De barna burde beskyttes - håper far kommer på banen her. Du drar det jo ikke for langt i det hele tatt, derimot er alt du skriver spot on! En ting er at man er blitt mer åpen om barns seksualitet fra de er små (barnehage/skole), det er viktig, ikke minst for at barna skal lære seg å si nei og ikke være med på ting som føles ubehagelig/at de bestemmer over sin egen kropp. Det er flott at IG og andre foreldre snakker om det med barna sine i det private/hjemme, men dette… Det går over så mange grenser og har så mange varsellamper, at jeg blir kvalm! Endret 13. januar 2023 av Jobbermedbarn 15 2
K_mb Skrevet 13. januar 2023 #1711 Skrevet 13. januar 2023 (endret) WOW, dette sprengte alle grenser! Å snakke med barn om kropp er topp, men å legge samtalen offentlig i en reklame for å tjene penger?? Jeg vil nesten kalle det et slags psykisk overgrep. Dette er mildt sagt drøyt! Endret 13. januar 2023 av K_mb 26 9
Donpedro Skrevet 13. januar 2023 #1712 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Jeg orket ikke se hele. Det ble bare feil. ( Så da er det lett å tenke at andre muligens synes det er veldig fint, og vil se dette mange ganger.) Endret 13. januar 2023 av Donpedro 11
*blueberry* Skrevet 13. januar 2023 #1713 Skrevet 13. januar 2023 Donpedro skrev (14 minutter siden): Jeg orket ikke se hele. Det ble bare feil. ( Så da er det lett å tenke at andre muligens synes det er veldig fint, og vil se dette mange ganger.) Jeg orket heller ikke se hele 😖. 3
Hjertestein Skrevet 13. januar 2023 #1714 Skrevet 13. januar 2023 Det må være noe alvorlig gale i veien med utviklingen. Det skal rett og slett ikke gå an. Her overrasket managementet meg, jeg trodde virkelig at eccentric people var mye mer profesjonell ovenfor sine influensere enn adsales. 11
Justlooking Skrevet 13. januar 2023 #1715 Skrevet 13. januar 2023 Hjertestein skrev (5 minutter siden): Det må være noe alvorlig gale i veien med utviklingen. Det skal rett og slett ikke gå an. Her overrasket managementet meg, jeg trodde virkelig at eccentric people var mye mer profesjonell ovenfor sine influensere enn adsales. Vi får «håpe» at hun har fått frie tøyler for å reklamere. Altså at managementet og leverandøren trodde hun ville bruke seg selv som såkalt sexolog. Har ikke sett videoen men den høres helt feil ut på ALLE mulige måter. 4
Gladidagogså Skrevet 13. januar 2023 #1716 Skrevet 13. januar 2023 Var reklamen bare i stories? Den er ikke på Lyko eller Iselin sin ig. Håper for guds skyld den er7blir fjernet. 1
Tradegy Skrevet 13. januar 2023 #1717 Skrevet 13. januar 2023 For en desperat handling. Virker som om hun tror at inntekten forsvinner, på en stoppeklokke-målt tid, så nå skal det selges Hvorfor være dum som et brød, når man kan være dum som et hèlt bakeri, sier nå jeg. Rystende. 11
Frøkenfryden Skrevet 13. januar 2023 #1718 Skrevet 13. januar 2023 Felis skrev (5 timer siden): Jeg er sjokkert og trist over hva hun får seg til å dele. En ting er at hun har bygget seg en karriere på utroskapen til barnas far, at hun utgir seg for å ha kompetanse hun ikke har og at hun er svært vulgær, men dette overgår alt jeg har sett av kritikkverdig influencing. Dette er altså reklame for en intimvask, hvor hun bruker barna sine. Som sexolog tenker jeg at Iselin burde vite at intimvask ikke er et nødvendig produkt, det er åpenbart at hun annonserer hva som helst for penger. Men intimvask og barn? Er hun helt sprø? Jeg vet ikke hva jeg synes om at Mads Hansen deler videoen, da hele greia er en ekstrem krenkelse av disse barnas privatliv. Men jeg faller ned på at det er riktig, for ellers ville ingen trodd det faktisk skjedde. Det er fryktelig vanskelig å ta inn over seg at en mor har så manglende dømmekraft. Og at annonsøren er like blåst. Men jeg velger å ta frem mine gamle resymé-kunster og skrive et referat, så dere kan danne dere et bilde av situasjonen, uten å se de aktuelle barna: Iselin: Vet dere hva dette er for noe? (holder frem intimsåpe fra annonsør) Barn: Skal ikke det på tissen? Iselin: (Med begeistret stemme): Jo det er riktig! Det er vask til tissen! Barn: Vask til tissen? Det... er... bra... (tydelig innlært) Iselin: Jo, for vi snakket jo i stad om forskjellen på vagina og vulva, husker dere hva forskjellen var? Barn: Ja! Ja! Vagina er liksom hullet inni der, der babyen kommer ut Iselin: Ja Barn: Og vulva er liksom hele tissen Iselin: Ja, det er liksom det du kan se, ikke sant? Barn: Ja Iselin: Bra! Og da betyr det at når man skal vaske tissen, jentetissen, så skal man ta den her (holder opp reklameprodukt) Den skal ikke inni vagina, for da svir det. Men man kan bruke det på...? Barn: Vulva! Iselin: Vulvaaaaa! Barn: Eller, eller... den skjeden Iselin: Ja kjeden (skjeden) er det samme som vagina Barn: Hva er dette her? (løfter opp annet produkt fra annonsør) Iselin: Det er boblebad! Seansen avsluttes med at barn vinker til kameraet og sier takk for i dag, samtidig som det holder produktet opp mot kamera så merket kommer tydelig frem. Noe av det sykeste jeg har hørt på lenge. Herregud😮 7
Nana Skrevet 13. januar 2023 #1719 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Gladidagogså skrev (11 minutter siden): Var reklamen bare i stories? Den er ikke på Lyko eller Iselin sin ig. Håper for guds skyld den er7blir fjernet. Den var på story i går, men vet ikke om den ble lagt ut i går eller var fra dagen før. Ligger fremdeles ute hos Mads Hansen. Edit: Han har slettet det verste, ser jeg Endret 13. januar 2023 av Nana Lagt til info 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå