Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Hockeypulver skrev:

Av det jeg så på bloggerne i dag taklet Emma spørsmålene som Iselin stilte bra. Jeg har ikke hørt podcasten bortsett fra det lille jeg så på bloggerne, men ut fra det jeg så var ikke Iselin profesjonell i det hele tatt. Det virket som Iselin prøvde å gjøre underholdning av det, ikke drive opplysningsarbeid. Synes synd på Emma.

Enig med deg! Jeg synes det var for personlige spørsmål. Upassende var det. Sporty og modig gjort av Emma. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.9.2020 den 14.20, miamiamia skrev:

Ingen er perfekte, og jeg syns at Iselin virker som en veldig god mamma. Masse kjærlighet og varme ovenfor barna. At hun tør å vise hvordan familielivet er syns jeg bare er fint :)

Hvorfor skal hvem som helst ha innblikk i det? Går fint at å snakke generelt om «hvordan familielivet er» uten å utlevere noen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hockeypulver skrev:

Av det jeg så på bloggerne i dag taklet Emma spørsmålene som Iselin stilte bra. Jeg har ikke hørt podcasten bortsett fra det lille jeg så på bloggerne, men ut fra det jeg så var ikke Iselin profesjonell i det hele tatt. Det virket som Iselin prøvde å gjøre underholdning av det, ikke drive opplysningsarbeid. Synes synd på Emma.

Her er jeg ikke enig. Poenget hennes med denne podcasten er vel full ærlighet, og hun sa jo at hun bare måtte si ifra om hun ikke ønsket svare. Synes det hørtes bra ut.

Jeg har ingenting imot Iselin, og tror nok hun er en frisk stemme. Men for meg blir det litt for krampaktig å dra inn alle disse seksuelle(grove) ordene i ikke-seksuelle situasjoner. Jeg er ikke akkurat prektig, men det blir litt «tacky» for meg personlig. Men sikkert ikke for alle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 17.28, Fie92 skrev:

Jeg synes det er nedlatende at hun alltid for eksempel refererer til jenter som har sex med jenter som «lesbesex» når man fint kan ha sex med noen av det samme kjønn uten å være homofil. Synes generelt at episoden med Camilla viser hvor mye Camilla må lære opp Iselin om hva som er greit og ikke greit og si. Skjønner jo at man ikke alltid vet alt og det er viktig å hele tiden lære, men jeg synes hun virker så bastant i måten hun snakker på så jeg kjøper ikke hennes «åpenhet» rundt andre legninger og personer. Et annet eksempel er når hun spør Emma Ellingens «runker du?» i stedet for å spørre «onanerer du?». 

Du kødder nå? Ang emma

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Voyager skrev:

Her er jeg ikke enig. Poenget hennes med denne podcasten er vel full ærlighet, og hun sa jo at hun bare måtte si ifra om hun ikke ønsket svare. Synes det hørtes bra ut.

Jeg har ingenting imot Iselin, og tror nok hun er en frisk stemme. Men for meg blir det litt for krampaktig å dra inn alle disse seksuelle(grove) ordene i ikke-seksuelle situasjoner. Jeg er ikke akkurat prektig, men det blir litt «tacky» for meg personlig. Men sikkert ikke for alle.

Ser på kolleksjonen sin: jeg får ståklitt 

 

Det er så krampaktig at jeg har ikke ord 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BethD skrev:

Ser på kolleksjonen sin: jeg får ståklitt 

 

Det er så krampaktig at jeg har ikke ord 

Ja, det er der hun mister meg. Men sikkert kult for andre:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Voyager skrev:

Her er jeg ikke enig. Poenget hennes med denne podcasten er vel full ærlighet, og hun sa jo at hun bare måtte si ifra om hun ikke ønsket svare. Synes det hørtes bra ut.

Jeg har ingenting imot Iselin, og tror nok hun er en frisk stemme. Men for meg blir det litt for krampaktig å dra inn alle disse seksuelle(grove) ordene i ikke-seksuelle situasjoner. Jeg er ikke akkurat prektig, men det blir litt «tacky» for meg personlig. Men sikkert ikke for alle.

Emma var nok forberedt på personlige spørsmål og jeg sier ikke at hun tvinger Emma til å svare på noe hun ikke ville.

Jeg reagerte på at hun var veldig barnslig og uproff når hun ble så flau over spørsmålene hun stilte Emma. «Jeg blir helt svett jeg» osv sa hun, når hun stilte Emma de mest personlige spørsmålene.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stooort behov for å hente meg ei pute eller fem til den episoden hvor hun intervjuet Emma.. altså, det var ikke vanskelig å se hvor ukomfortabel hun ble av de spørsmålene, en god podcast»host» burde i dette tilfellet tonet seg litt ned, og heller tilpasset seg litt mer den energien og hva som er komfortabelt for gjesten.. Var ikke noe god dynamikk mellom disse to på det lille vi så i bloggerne hvertfall. Har ikke hørt podcastepisoden i sin helhet, så kan hende det er annerledes, men likevel. Skremmer jo nesten vekk fremtidige gjester på denne måten vel? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Djerven skrev:

Jeg fikk stooort behov for å hente meg ei pute eller fem til den episoden hvor hun intervjuet Emma.. altså, det var ikke vanskelig å se hvor ukomfortabel hun ble av de spørsmålene, en god podcast»host» burde i dette tilfellet tonet seg litt ned, og heller tilpasset seg litt mer den energien og hva som er komfortabelt for gjesten.. Var ikke noe god dynamikk mellom disse to på det lille vi så i bloggerne hvertfall. Har ikke hørt podcastepisoden i sin helhet, så kan hende det er annerledes, men likevel. Skremmer jo nesten vekk fremtidige gjester på denne måten vel? 

Spurte hun seriøst Emma om hun runker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Åja. Men uansett så stilte hun det...? 

Ja det var jo liksom hele podden, at leserne kunne stille spørsmål. Hu sa på starten at Emma kunne velge å ikke svare. Iselin kunne nok ordlagt seg annerledes. Men for de som ikke har hørt podden så anbefaler jeg det. Den episoden er ikke så ille som den blir fremstilt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kartoffel skrev:

Lett å si at det var "spørsmål fra lytterne"...

Må være grenser på hva man skal ta hu på 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Djerven skrev:

Jeg fikk stooort behov for å hente meg ei pute eller fem til den episoden hvor hun intervjuet Emma.. altså, det var ikke vanskelig å se hvor ukomfortabel hun ble av de spørsmålene, en god podcast»host» burde i dette tilfellet tonet seg litt ned, og heller tilpasset seg litt mer den energien og hva som er komfortabelt for gjesten.. Var ikke noe god dynamikk mellom disse to på det lille vi så i bloggerne hvertfall. Har ikke hørt podcastepisoden i sin helhet, så kan hende det er annerledes, men likevel. Skremmer jo nesten vekk fremtidige gjester på denne måten vel? 

Jeg oppfattet ikke Emma som ukomfortabel, men kanskje litt avmålt og uinteressert. Det var tydelig at podcasten ikke var noe hun hadde lyst til å gjøre, noe hun lot skinne igjennom i intervjuet, men det brukes som content på Bloggerne. Iselin så ut som hun ble servert tidenes bløtkake, hun kunne nesten ikke vente med å kaste seg over Emma. Tenåring, full av hormoner, født i feil kropp OG kjendis! Det må jo bli bra underholdning, eller? 

Med tanke på hvor ung og uerfaren Emma er, så hadde hun ikke noe der å gjøre. Hun har jo ikke noe sexliv overhodet! Har du kjæreste? -Nei. Har du hatt kjæreste? -Nei. Er det noe på gang med noen? -Nei. Har du hatt sex? -Nei. Runker du? -Nei. Får du reisning om morgenen? -Nei. Iselin prøvde å jazze opp stemningen ved å gjentatte ganger si at Nå blir jeg svettav spørsmålene altså! Dette er såååå direkte... mens hun viftet demonstrativt med genseren. Men Emma svarte like rolig. Det ble ikke mye sensasjonelt sex-sladder på Iselin den dagen. 

Jeg har ikke hørt resten av episoden, det er mulig de hadde en fin samtale ellers. Det er i så fall typisk TV2 å fokusere kun på det sensasjonelle. Når det kommer til Iselins rolle, reagerte jeg på at hun hele tiden ga utrykk for hvor ukomfortabel HUN var med spørsmålene. Hun er professjonell og programleder, hennes rolle er å få gjesten til å føle seg komfortabel. Det blir litt spesielt at en uerfaren 18-åring må berolige sexologen og si at spørsmålene går greit. Jeg tenker også at hun kunne omformulert spørsmålet fra lytteren som lurte på om Emma runket. Med tanke på gjestens alder og spesielle situasjon, er vel onanerer et bedre begrep? Hun ville ikke spurt hvilken som helst annen jente om hun "runket". Emmas kommentar på slutten om at det er greit å spørre, bare man gjør det respektfullt, var helt på sin plass! Jeg oppfatter Emma som en veldig umoden 18-åring, men i dette tilfelle var hun langt mer voksen enn den voksne sexologen og tobarnsmoren.

Endret av Felis
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.9.2020 den 13.22, Felis skrev:

Jeg oppfattet ikke Emma som ukomfortabel, men kanskje litt avmålt og uinteressert. Det var tydelig at podcasten ikke var noe hun hadde lyst til å gjøre, noe hun lot skinne igjennom i intervjuet, men det brukes som content på Bloggerne. Iselin så ut som hun ble servert tidenes bløtkake, hun kunne nesten ikke vente med å kaste seg over Emma. Tenåring, full av hormoner, født i feil kropp OG kjendis! Det må jo bli bra underholdning, eller? 

Med tanke på hvor ung og uerfaren Emma er, så hadde hun ikke noe der å gjøre. Hun har jo ikke noe sexliv overhodet! Har du kjæreste? -Nei. Har du hatt kjæreste? -Nei. Er det noe på gang med noen? -Nei. Har du hatt sex? -Nei. Runker du? -Nei. Får du reisning om morgenen? -Nei. Iselin prøvde å jazze opp stemningen ved å gjentatte ganger si at Nå blir jeg svettav spørsmålene altså! Dette er såååå direkte... mens hun viftet demonstrativt med genseren. Men Emma svarte like rolig. Det ble ikke mye sensasjonelt sex-sladder på Iselin den dagen. 

Jeg har ikke hørt resten av episoden, det er mulig de hadde en fin samtale ellers. Det er i så fall typisk TV2 å fokusere kun på det sensasjonelle. Når det kommer til Iselins rolle, reagerte jeg på at hun hele tiden ga utrykk for hvor ukomfortabel HUN var med spørsmålene. Hun er professjonell og programleder, hennes rolle er å få gjesten til å føle seg komfortabel. Det blir litt spesielt at en uerfaren 18-åring må berolige sexologen og si at spørsmålene går greit. Jeg tenker også at hun kunne omformulert spørsmålet fra lytteren som lurte på om Emma runket. Med tanke på gjestens alder og spesielle situasjon, er vel onanerer et bedre begrep? Hun ville ikke spurt hvilken som helst annen jente om hun "runket". Emmas kommentar på slutten om at det er greit å spørre, bare man gjør det respektfullt, var helt på sin plass! Jeg oppfatter Emma som en veldig umoden 18-åring, men i dette tilfelle var hun langt mer voksen enn den voksne sexologen og tobarnsmoren.

Ja, du sier noe der.. men spesielt på spørsmålet om morgenereksjon så synes jeg Emma virket veldig ukomfortabel, svarte «nei, eller altså, kanskje, av og til? Vet ikke», kan jo godt skjønne at som 18-åringen hvor man kanskje endelig håper å bli ferdig med den siste store operasjonen, og «guttestempelet», vil man ikke erkjenne noe sånn, og i tillegg er ung og uerfaren (ikke noe rart å være uerfaren når man er i den situasjonen), men man vet jo uansett om man har morgenereksjon tenker jeg🙈 Man må jo gjerne på do å tisse bl.a. når man våkner.. og akkurat der burde Iselin tatt hintet om at spm knyttet til spesielle gutteting ved seksualiteten hennes, er ukomfortabelt å snakke om. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes episoden med Leo var litt forfriskende. Han holdt en behagelig og god tone men turte å utfordre henne litt, spesielt med tanke kjønnsnormer og mannlig seksualitet. Det er et enormt press på at menn både skal prestere i senga og menn skal leve opp til det maskuline idealet som fremstår som dominant, røft og følelsesløst. Syns Leos innspill om hvordan menn også ønsker ømhet, nærkontakt og at menn er forskjellige var en fin kontrast til Iselins gamle regle

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...