henniie Skrevet 25. januar 2019 #801 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg vet ikke @Memira jeg har bare vært RhD positiv - fant denne da: https://nhi.no/familie/graviditet/andre-relaterte-tema/rhesus/ Men ikke klikk deg inn om du er av typen som blir lett bekymret, sånn som meg. Jeg fikk vite at førsten hadde gulsott og googla meg frem til hva det var for noe. Og fant noe om å bytte blod. Jeg skal ikke gå i nærmere detaljer på hvordan jeg så for meg de bytta blod, men la oss bare si at det skjer på en langt bedre måte enn det jeg trodde Jeg sliter med hodepine for tiden. Men kan være fordi jeg har senebet i skulderen og den gir seg ikke? Aner ikke. Idag var det virkelig ille. Jeg våkna opp til klokka 0645, men slumra til 07:30, stod opp og leverte guttene, drakk meg en god del vann, og etter en slapp dag på sofaen tok jeg meg 2 paracetter og la meg igjen. Men jeg våkna med tung hodepine fortsatt. Gir snart opp hodet mitt......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 26. januar 2019 #802 Del Skrevet 26. januar 2019 @Memira, rhesus negativ er virkelig ingenting å bekymre seg for. Ja, de tar blodprøve av deg for å finne ut blodtypen til foster men du får ingen andre opplysninger utover det. Dette er helt på siden av hva de diskuterer i politikken vedrørende fosterdiagnostikk. Avhengig av om du og foster har samme blodtype eller ei får du 1-2 sprøyter i svangerskapet samt 1 etter fødsel med immunoglobulin (en slags vaksine). Det går fint 🙌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 26. januar 2019 #803 Del Skrevet 26. januar 2019 Endelig er dagen her ♥️ 12+0 ♥️ For lettelse å ha kommet hit. Hørte hjertelyden for et par dager siden også, herlige 158 slag i minuttet. Har også fortalt lederen min at jeg er gravid, jeg blir jo borte midt i den værste tiden på jobb. Greit å kunne planlegge bemanningen litt ihvertfall så de som er på jobb er fulltallige så langt det lar seg gjøre. God helg 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærpiken Skrevet 26. januar 2019 #804 Del Skrevet 26. januar 2019 39 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Endelig er dagen her ♥️ 12+0 ♥️ For lettelse å ha kommet hit. Hørte hjertelyden for et par dager siden også, herlige 158 slag i minuttet. Har også fortalt lederen min at jeg er gravid, jeg blir jo borte midt i den værste tiden på jobb. Greit å kunne planlegge bemanningen litt ihvertfall så de som er på jobb er fulltallige så langt det lar seg gjøre. God helg 😊 Så herlig! Jeg blir 12 uker på førstkommende onsdag, tiden beveger seg så sakte mot det målet 😅 etter det kommer jeg sikkert til å telle ned dager til OUL, det går nok antakeligvis like treigt som ukene går nå 😂 nå vet de nærmeste om graviditeten + sjefen min siden jeg trenger tilrettelegging. Ganske befriende å ikke måtte passe på hva jeg sier og gjør hele tiden 😊 God helg alle sammen 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christinesn Skrevet 26. januar 2019 #805 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Christinesn - 31 år - B2 - termin 29.07. Noen fra Oslo/Bærum her? 😊 Endret 26. januar 2019 av Christinesn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 27. januar 2019 #806 Del Skrevet 27. januar 2019 Kroppen, altså... Akkurat når jeg har kommet over 12 fullgåtte uker og begynt å senke skuldrene litt og tenke at kanskje går det bra denne gangen. Så rant det plutselig blod i går kveld når jeg var på do. 😣 Friskt blod, ingen klumper, tok på et bind men har ikke kommet noe mer bortsett fra drypper litt / på papiret når jeg har vært på do siden. Ingen smerter/ kramper heller. Sånn teoretisk så vet jeg at blødninger er relativt vanlige og at det ikke trenger å bety at noe er galt. Men alle følelsene fra da jeg mista sist bare veller opp igjen. (Det forløp forsåvidt helt annerledes, med spotting og brunt blod i flere dager før det gikk over til friskt blod med klumper. Så dette kan jo være noe helt annet, men føles ikke akkurat ut som noe godt tegn... 😭) Har heldigvis time til UL på sykehuset i morgen uansett (duotest), så da får vi jo se hvordan det står til der inne. Som om tida ikke gikk sakte nok i utgangspunktet... 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #807 Del Skrevet 27. januar 2019 Krysser fingrene for dere 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 27. januar 2019 #808 Del Skrevet 27. januar 2019 4 timer siden, Twilight_Sparkle skrev: Kroppen, altså... Akkurat når jeg har kommet over 12 fullgåtte uker og begynt å senke skuldrene litt og tenke at kanskje går det bra denne gangen. Så rant det plutselig blod i går kveld når jeg var på do. 😣 Friskt blod, ingen klumper, tok på et bind men har ikke kommet noe mer bortsett fra drypper litt / på papiret når jeg har vært på do siden. Ingen smerter/ kramper heller. Sånn teoretisk så vet jeg at blødninger er relativt vanlige og at det ikke trenger å bety at noe er galt. Men alle følelsene fra da jeg mista sist bare veller opp igjen. (Det forløp forsåvidt helt annerledes, med spotting og brunt blod i flere dager før det gikk over til friskt blod med klumper. Så dette kan jo være noe helt annet, men føles ikke akkurat ut som noe godt tegn... 😭) Har heldigvis time til UL på sykehuset i morgen uansett (duotest), så da får vi jo se hvordan det står til der inne. Som om tida ikke gikk sakte nok i utgangspunktet... 🙈 Krysser fingrene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 27. januar 2019 #809 Del Skrevet 27. januar 2019 5 timer siden, Twilight_Sparkle skrev: Kroppen, altså... Akkurat når jeg har kommet over 12 fullgåtte uker og begynt å senke skuldrene litt og tenke at kanskje går det bra denne gangen. Så rant det plutselig blod i går kveld når jeg var på do. 😣 Friskt blod, ingen klumper, tok på et bind men har ikke kommet noe mer bortsett fra drypper litt / på papiret når jeg har vært på do siden. Ingen smerter/ kramper heller. Sånn teoretisk så vet jeg at blødninger er relativt vanlige og at det ikke trenger å bety at noe er galt. Men alle følelsene fra da jeg mista sist bare veller opp igjen. (Det forløp forsåvidt helt annerledes, med spotting og brunt blod i flere dager før det gikk over til friskt blod med klumper. Så dette kan jo være noe helt annet, men føles ikke akkurat ut som noe godt tegn... 😭) Har heldigvis time til UL på sykehuset i morgen uansett (duotest), så da får vi jo se hvordan det står til der inne. Som om tida ikke gikk sakte nok i utgangspunktet... 🙈 Skjønner godt at det føles skummelt, spesielt når du har mistet en gang tidligere. Jeg har hatt både friske blødninger, spotting og brun utflod flere ganger i svangerskapet, men alt har sett fint ut på de to ultralydene jeg har vært på, men det er klart kverna begynner å gå når man blør. Blødningene jeg har hatt har relativt like som du beskriver - det har vært litt på papiret men har ikke kommet noe i bind (i så fall svært lite). Krysser fingrene for deg i morgen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 27. januar 2019 #810 Del Skrevet 27. januar 2019 Takk dere ❤ Har ikke blødd noe mer i dag, heldigvis, og ingen smerter heller. Begynner å roe meg ned. For en gangs skyld beroliget av å google, da det virker som de fleste som opplever småblødninger på dette tidspunktet i graviditeten gikk det helt fint med. Vi får se i morgen formiddag om vi er en av dem 🤞🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 28. januar 2019 #811 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) Heldigvis - knøttet i magen hadde det helt fint og lå og sprella til oss 😍. To armer, to bein, hjerte som banker, hjerne, nakkefold osv så bra ut, ingen forhøyd risiko for kromosomavvik. Målt til 12+4 i dag, som gir termin 7. august (i alle fall slik de regner i Sverige). Fikk time til OUL 18. mars. Nå skal jeg forsøke å slappe av litt. 😊 (Jordmor hadde ingen forklaring på blødningen, men sa at småblødninger er vanlige og som regel ufarlige.) Endret 29. januar 2019 av Twilight_Sparkle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 28. januar 2019 #812 Del Skrevet 28. januar 2019 Idag var jeg hos kiropraktor. Har slitt med helt sinnsyk hodepine siste uka, og vært ganske stiv o skuldrene og nakken. Godt å få knekke seg opp litt. Men samtidig så kjente han på bekken og hofter, og kjente at bekkenet mitt var skeivt. Må tilbake flere ganger denne uka, og utover mot fødsel for å prøve å rette opp i dette. Han snakket om at det kunne by på utfordringer under fødsel feks. Off, jeg som ikke har tenkt tanken om fødsel en gang, og nå kjenner jeg at jeg nesten gruer meg..😅 krysser fingrene for at han klarer å rette opp litt før fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 28. januar 2019 #813 Del Skrevet 28. januar 2019 @Twilight_Sparkle, så godt å høre at alt stod bra til i magehulen! 💓 @månki, krysser fingrene for at kiropraktoren for kroppen med på laget til det er tid for fødsel 😊 Jeg var på første kontroll i dag, og ble plutselig nysgjerrig på hvor lang tid det tok før dere fikk innkalling til OUL i posten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 29. januar 2019 #814 Del Skrevet 29. januar 2019 Glem spørsmålet om innkallingen, den kom på SMS rett over kl.08 i dag 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærpiken Skrevet 29. januar 2019 #815 Del Skrevet 29. januar 2019 54 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Glem spørsmålet om innkallingen, den kom på SMS rett over kl.08 i dag 😅 Så fint! Jeg skal på første kontroll i morgen og lurte på det samme 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 29. januar 2019 #816 Del Skrevet 29. januar 2019 Hvordan går det med magene deres? Jeg er midt i uke 16 og magen er like flat som før graviditeten 😅😅 vekten er også den samme, så her ser det ut som graviditeten kan skjules leeenge 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 29. januar 2019 #817 Del Skrevet 29. januar 2019 @Memira Jeg syns magen er helt klart større, men fremdeles mest oppblåst 😜 Typ jeg ser gravid ut om kvelden men ikke neste morgen. (Gravidrelatert kul men ikke babykul?) Merker riktignok at det vokser nederst i magen (livmora på vei opp av bekkenet?) på hvordan buksene sitter- noen jeans jeg ikke har sjans til å kneppe lengre, men løsere bukser går helt fint. Tror heller ikke jeg har gått opp noe særlig så langt, men jeg hadde noen ekstra kilo i utgangspunktet. Er 12+5 i dag, og tipper det kommer til å være tvetydig en del uker til om jeg er gravid eller bare har lagt på meg over magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 29. januar 2019 #818 Del Skrevet 29. januar 2019 1 time siden, Memira skrev: Hvordan går det med magene deres? Jeg er midt i uke 16 og magen er like flat som før graviditeten 😅😅 vekten er også den samme, så her ser det ut som graviditeten kan skjules leeenge 😂😂 Jeg er ekstremt oppblåst om kveldene/etter jeg har spist, og er nesten helt flat neste morgen. Men jeg kan ikke bruke mine vanlige bukser for det strammer for mye.. jeg er gaaaanske lav (155cm) og liten plass å fordele magen på. Husker søstera mi hadde store problemer med å skjule det når hun var like langt på vei som meg. Jeg kjenner godt noe som er nytt helt nederst i magen, og regner med at det er livmora som kommer opp😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten91 Skrevet 30. januar 2019 #819 Del Skrevet 30. januar 2019 16 timer siden, Memira skrev: Hvordan går det med magene deres? Jeg er midt i uke 16 og magen er like flat som før graviditeten 😅😅 vekten er også den samme, så her ser det ut som graviditeten kan skjules leeenge 😂😂 Jeg får ikke på meg noen jeans eller stramme bukser, det er fysisk umulig. Jeg har tenkt at jeg bare er oppblåst men nå er magen en liten kul 24/7 !😆😅 jeg er naturlig veldig slank, så er kanskje derfor den synes litt allerede? 🤔 Samboeren min ler sv meg og sier jeg må finne meg løsere klær hvis jeg skal holde det skjult særlig lenger! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru sau Skrevet 30. januar 2019 #820 Del Skrevet 30. januar 2019 16 +2 og fryktelig oppblåst, men har en litt hard kul under pølsa 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå