Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, henniie skrev:

Du er i uke 8, men du har 7 fullførte uker bak deg.  <- mannen forklarer bedre enn meg! 
Du teller uke 0: 0+1, 0+2 og så videre :Knegg:

Okei, takk for svar 😂 så da kunne jeg i teorien gått på ultralyd denne uken da? Siden jeg er 6+3 i dag og dermed i uke 7? 

De tilbyr tidlig ul fra uke 7-14 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Memira skrev:

Okei, takk for svar 😂 så da kunne jeg i teorien gått på ultralyd denne uken da? Siden jeg er 6+3 i dag og dermed i uke 7? 

De tilbyr tidlig ul fra uke 7-14 🙈

Ja, det mener jeg på du kan! Sjekk appen Preglife:

Veldig greit og oversiktlig

sharedImage 2.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den appen allerede, men har også en annen som sier at jeg er i uke 6 nå 6+3, forvirrende 😂 

@frk.Sanna når du var på TUL i bergen, var du hos ultralydjordmor i sandviksbodene da? Måtte du ta innvending eller utvendig ultralyd? Er der jeg skal på onsdag og gruer meg litt for at det kan bli innvendig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Memira skrev:

Har den appen allerede, men har også en annen som sier at jeg er i uke 6 nå 6+3, forvirrende 😂 

@frk.Sanna når du var på TUL i bergen, var du hos ultralydjordmor i sandviksbodene da? Måtte du ta innvending eller utvendig ultralyd? Er der jeg skal på onsdag og gruer meg litt for at det kan bli innvendig 🙈

Ja😀 Hun tok faktisk utvendig noe jeg var helt sikker på at var ALT for tidlig!!!😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Ja😀 Hun tok faktisk utvendig noe jeg var helt sikker på at var ALT for tidlig!!!😀 

Kunne du se noe eller var det bare en liten prikk på skjermen? 🙈 fikk du med bilder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Ja😀 Hun tok faktisk utvendig noe jeg var helt sikker på at var ALT for tidlig!!!😀 

Når jeg skulle ha første fikk jeg vite at i og med at jeg trodde jeg var under 9 uker på vei, så ville de ta innvendig - fordi det er vanlig praksis. Livmoren er jo ikke kommet sikkelig opp og ut av bekkenet før den tid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endret timene mine! Jeg avlyste med en, og bestilte en annen plass, fordi de har tilbud med TUL m/jordmor! Så da var valget enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, henniie skrev:

Når jeg skulle ha første fikk jeg vite at i og med at jeg trodde jeg var under 9 uker på vei, så ville de ta innvendig - fordi det er vanlig praksis. Livmoren er jo ikke kommet sikkelig opp og ut av bekkenet før den tid ?

Vet og jeg tok innvendig frem til uke 11 sist. Hun har visst sykt bra Ul apparat☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memira skrev:

Kunne du se noe eller var det bare en liten prikk på skjermen? 🙈 fikk du med bilder? 

Så akkurat det samme som ved innvedig UL 3 dager før. Man ser kun en liten bønne og plommesekk på det tidspunktet der uansett. Jeg så hjerte dunke da❤️ Jeg fikk ikke bilder på søndag, men fikk fra den UL jeg tok her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer! Da ble jeg visst en del av gjengen her jeg også :strix:

Barn nr to, klaffet på første forsøk. Foreløpig termin rundt 15. august ❤️ 

Flere som har hatt voldsomme mensmurringer rundt uke 4? Skulle hatt mensen idag, positiv test igår og idag. Skikkelige mensmurringer til morgenene her idag, men roet seg litt utover formiddagen. For ikke å snakke om hvor vanvittig oppblåst man kan bli da?? 😂🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Arianna skrev:

Heisann damer! Da ble jeg visst en del av gjengen her jeg også :strix:

Barn nr to, klaffet på første forsøk. Foreløpig termin rundt 15. august ❤️  

Flere som har hatt voldsomme mensmurringer rundt uke 4? Skulle hatt mensen idag, positiv test igår og idag. Skikkelige mensmurringer til morgenene her idag, men roet seg litt utover formiddagen. For ikke å snakke om hvor vanvittig oppblåst man kan bli da?? 😂🙄

Jepp, har lest ørten forklaringer - men min favoritt, som er betryggende, er at det bare er livmoren som vokser, og spiren ❤️ 
Gratulerer så mye! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, henniie skrev:

Jepp, har lest ørten forklaringer - men min favoritt, som er betryggende, er at det bare er livmoren som vokser, og spiren ❤️ 
Gratulerer så mye! :strix:

Tusen takk :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Arianna skrev:

Heisann damer! Da ble jeg visst en del av gjengen her jeg også :strix:

Barn nr to, klaffet på første forsøk. Foreløpig termin rundt 15. august ❤️ 

Flere som har hatt voldsomme mensmurringer rundt uke 4? Skulle hatt mensen idag, positiv test igår og idag. Skikkelige mensmurringer til morgenene her idag, men roet seg litt utover formiddagen. For ikke å snakke om hvor vanvittig oppblåst man kan bli da?? 😂🙄

Her forresten: skriv deg på neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 19/20.07 - *jordmor sa mellom 19 og 20. (blir snart sprø!)

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, henniie skrev:

Akkurat bekrefta ny time til TUL i morgen 10:30 :nordvesta::mynona:

Allerede i morgen, så spennende😄👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Arianna skrev:

Heisann damer! Da ble jeg visst en del av gjengen her jeg også :strix:

Barn nr to, klaffet på første forsøk. Foreløpig termin rundt 15. august ❤️ 

Flere som har hatt voldsomme mensmurringer rundt uke 4? Skulle hatt mensen idag, positiv test igår og idag. Skikkelige mensmurringer til morgenene her idag, men roet seg litt utover formiddagen. For ikke å snakke om hvor vanvittig oppblåst man kan bli da?? 😂🙄

Murringer i ukesvis! Ble bekymra når de ga seg 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 19/20.07 - *jordmor sa mellom 19 og 20. (blir snart sprø!)

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frk.Sanna skrev:

Allerede i morgen, så spennende😄👏🏻

Jaa, og jeg gleder meg! Gjengen min har startet veddemål på at de tror det er 2 stykker 😅 Jeg skal motbevise dem, så det holder i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, henniie skrev:

Jaa, og jeg gleder meg! Gjengen min har startet veddemål på at de tror det er 2 stykker 😅 Jeg skal motbevise dem, så det holder i morgen! 

Oi hvorfor tror de det?😬 Masse lykke til! Gleder meg til oppdatering😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...