Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Er du dårlig? De første mnd er de som er verst synst jeg! Det blir bedre❤

Det går så opp og ned, kan nesten ikke planlegge noen ting 🙄 Jeg trøster meg med at det blir bedre, det er jo verdt det ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Fru sau skrev:

Det går så opp og ned, kan nesten ikke planlegge noen ting 🙄 Jeg trøster meg med at det blir bedre, det er jo verdt det ❤

Bra du har litt perioder det går greit da iallefall. Det er ikke bare bare dette her☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Har nesten ikke vært utenfor dørene den siste mnd. Kun jobb, og hjem og sove. Prøver å leke litt med ettåringen, men det er ikke alltid jeg klarer det heller. Er sååå kvalm. Støtter deg, @Fru sau. Ofte angrer jeg litt. Samtidig vet jeg at det blir fint etterhvert.

Jeg har fått en 20% sykemelding de neste to ukene. 1,5 timer ekstra pauser hver dag. Arbeidsdagen blir like lang, men jeg kan slappe litt av mellom slagene. Håper det kan hjelpe litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frostrose skrev:

Blæh! Har nesten ikke vært utenfor dørene den siste mnd. Kun jobb, og hjem og sove. Prøver å leke litt med ettåringen, men det er ikke alltid jeg klarer det heller. Er sååå kvalm. Støtter deg, @Fru sau. Ofte angrer jeg litt. Samtidig vet jeg at det blir fint etterhvert.

Jeg har fått en 20% sykemelding de neste to ukene. 1,5 timer ekstra pauser hver dag. Arbeidsdagen blir like lang, men jeg kan slappe litt av mellom slagene. Håper det kan hjelpe litt. 

Håper det hjelper ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt tøffere å være gravid denne gangen tror jeg. Eller er jeg kanskje så vant til å ikke styre alt selv og å lide litt at det går greit? Uansett. Barnet mitt har fått en ny vane siste uken. Våkner rundt 4 og er VÅKEN :sjokkert: Krise i heimen for å si det mildt. Hva gjør man?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det er definitivt tøffere å være gravid denne gangen tror jeg. Eller er jeg kanskje så vant til å ikke styre alt selv og å lide litt at det går greit? Uansett. Barnet mitt har fått en ny vane siste uken. Våkner rundt 4 og er VÅKEN :sjokkert: Krise i heimen for å si det mildt. Hva gjør man?? 

Har slike netter innimellom vi også🤢😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Frostrose skrev:

Blæh! Har nesten ikke vært utenfor dørene den siste mnd. Kun jobb, og hjem og sove. Prøver å leke litt med ettåringen, men det er ikke alltid jeg klarer det heller. Er sååå kvalm. Støtter deg, @Fru sau. Ofte angrer jeg litt. Samtidig vet jeg at det blir fint etterhvert.

Jeg har fått en 20% sykemelding de neste to ukene. 1,5 timer ekstra pauser hver dag. Arbeidsdagen blir like lang, men jeg kan slappe litt av mellom slagene. Håper det kan hjelpe litt. 

Gått litt i hi jeg også. Teller ned til uke 12/13 da formen pleier å ta seg opp😜☺ Jeg burde virkelig fått trent da jeg må ta en fysisk test i den nye jobben før oppstart, men orker ikke tanken på trening nå! Håper det hjelper med litt sykemelding for din del🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker trøttheten er på full frammarsj her også - følte meg helt svimmel da jeg gikk hjem fra jobb i dag. Gå i hi høres helt utmerket ut 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

 

Hei alle! 🙋🏼‍♀️ Jeg tenkte å slenge meg med i skravletråden. Testet positivt i helgen, men foreløpig klarer jeg ikke helt å slappe av. Vi har hatt første PP med eggstimulerende kur og jeg var ikke forberedt på at det skulle gå så fort, men er selvfølgelig overlykkelig over det ♥️ Har tidlig UL 21.desember og er da 7+0, håper så veldig på å få se et bankende hjerte 💓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser her så er jeg takknemlig for at jeg ikke er så innmari kvalm! Føler med dere, og håper det blir bedre snart ❤️ 

Jeg har utrolig vondt i puppene, og blir en del kvalm av lukter og hvis jeg blir sulten - feks om morgenen. Har begynt å våkne midt på natten for å tisse, noe jeg aldri pleier å gjøre. Er også fryktelig sulten midt på natta. Ellers en del trøtt og sliten, men det kan like mye være årstiden tenker jeg da. 

Synes det er litt slitsomt å skjule på jobb og sånn, er mye sosialt (og drikking) i bransjen min, så jeg har vært mindre sosial med dem enn det jeg pleier å være for å gjøre det enkelt – men håper jeg skal klare å slappe av og ha det gøy på julebordet. 

Måtte avlyse TUL da det ikke passet, og vi bestemte oss egentlig for å ikke booke ny. Vet ikke om det vil gjøre meg noe sikrere egentlig, så vi tar det heller når vi blir innkalt :) Gleder meg til legetime neste uke, og egentlig til det hele blir litt mindre hemmelig og mer sikkert! Skal fortelle foreldre neste uke, det blir stas. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med at jeg craver, av alle ting, JUNKFOOD! Hele tiden :grine: Har sykt lyst på burger og alt annet :danser:Passer dårlig når jeg ikke skal gå opp og skal forebygge svangerskapsdiabetes... 

Kvalmen har gitt seg da virker det som! Hurra! :hoppendeglad: Det er lys i tunellen for de kvalme :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg sliter med at jeg craver, av alle ting, JUNKFOOD! Hele tiden :grine: Har sykt lyst på burger og alt annet :danser:Passer dårlig når jeg ikke skal gå opp og skal forebygge svangerskapsdiabetes... 

Kvalmen har gitt seg da virker det som! Hurra! :hoppendeglad: Det er lys i tunellen for de kvalme :spy:

Høres ut som meg det der. Kunne spist hele døgnet. Spiser mye brødmat noe jeg fort går opp i vekt av🙈😜 Jeg har 10 kg for mye før jeg startet som gravid denne gangen jo😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesielle cravings enda, det er litt kjedelig egentlig 😂 Men må spise hver 2-3 t for å holde kvalmen noenlunde i sjakk, så blir endel brødmat. Og det gjør jo så det ser ut som om jeg er langt uti svangerskapet, littegrann oppblåst  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha, som tidligere graviditeter, det jeg ikke kan/ikke bør spise: speke mat! Og jeg liker det ikke en gang, når jeg ikke er gravid altså! :Knegg:

Sliter med søvn jeg også. Jeg er oppe når gutta må på skolen eller i barnehagen, kommer hjem - gjør litt jeg må, så faller jeg sammen på sofaen - og sovner. Så sovner jeg ikke på kvelden... eller kidden våkner. Og klikka blir 3 før han mener at han kan sove igjen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

Kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

 

Slenger meg inn her 🙋🏻‍♀️var på TUL i dag, og fikk bekreftet at jeg er 6+4 uker på vei. Deilig å kunne se et bankende hjerte ❤️ 

Min forrige fødsel og barseltid var et eneste stort traume. Det er litt over 2 år siden nå. Satt igjen med masse angst, og glemte hverdagslige ting som hvordan man bruker bestikk, tok ut babystolen osv. Hadde aldri trodd jeg skulle bli klar for en til, og i hvertfall ikke så fort. Men så er den lille gutten vår et eneste stort sjarmtroll. Angsten er borte, og det har vært verdt hele greia. Jeg vil jo gjerne ha flere barn, bare ikke graviditet og baby 😅 pleier å tulle med at jeg kunne gjerne født en ferdig 4 åring.. Håper denne fødselen (som høyst sannsynlig blir planlagt keisersnitt) og barseltiden blir mye finere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru sau skrev:

Jeg har ingen spesielle cravings enda, det er litt kjedelig egentlig 😂 Men må spise hver 2-3 t for å holde kvalmen noenlunde i sjakk, så blir endel brødmat. Og det gjør jo så det ser ut som om jeg er langt uti svangerskapet, littegrann oppblåst  😂

 

1 time siden, henniie skrev:

Jeg vil ha, som tidligere graviditeter, det jeg ikke kan/ikke bør spise: speke mat! Og jeg liker det ikke en gang, når jeg ikke er gravid altså! :Knegg:

Sliter med søvn jeg også. Jeg er oppe når gutta må på skolen eller i barnehagen, kommer hjem - gjør litt jeg må, så faller jeg sammen på sofaen - og sovner. Så sovner jeg ikke på kvelden... eller kidden våkner. Og klikka blir 3 før han mener at han kan sove igjen.... 

Jeg har også lyst på junk food, men det er over en mil å kjøre tur/retur nærmeste big bite/MC Donalds, så det har blitt lite av det. Og skulle mannen min finne på å kjøpe det på vei hjem, så kan du være sikker på at jeg blir så kvalm at jeg knapt får i meg én bit. 

Det jeg sliter mest med er at jeg har fått så mange aversjoner mot mat. Liker ikke knekkebrød, brus, brød, ost, egg, fettrik mat m.m. for tiden. Har gått ned 4kg så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, Frostrose skrev:

 

Jeg har også lyst på junk food, men det er over en mil å kjøre tur/retur nærmeste big bite/MC Donalds, så det har blitt lite av det. Og skulle mannen min finne på å kjøpe det på vei hjem, så kan du være sikker på at jeg blir så kvalm at jeg knapt får i meg én bit. 

Det jeg sliter mest med er at jeg har fått så mange aversjoner mot mat. Liker ikke knekkebrød, brus, brød, ost, egg, fettrik mat m.m. for tiden. Har gått ned 4kg så langt. 

Slet med det jeg og. Men med en gang jeg hadde laget maten og tok første biten så var det himmelsk :hoho:Selv om ingenting fristet i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også kvalm av å tenke på mat, men når jeg spiser det er det kjempegodt 😁 Blir spesielt kvalm av å tenke på sjokolade, men det er jo forsåvidt greit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Slet med det jeg og. Men med en gang jeg hadde laget maten og tok første biten så var det himmelsk :hoho:Selv om ingenting fristet i utgangspunktet..

 

37 minutter siden, Fru sau skrev:

Jeg blir også kvalm av å tenke på mat, men når jeg spiser det er det kjempegodt 😁 Blir spesielt kvalm av å tenke på sjokolade, men det er jo forsåvidt greit 😂

Jeg får maten servert av mannen min for tiden. Nydelig mat som jeg tar tre biter av, og så klarer jeg ikke mer. Ikke kjekt. Håper det går over snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, henniie skrev:

Jeg vil ha, som tidligere graviditeter, det jeg ikke kan/ikke bør spise: speke mat! Og jeg liker det ikke en gang, når jeg ikke er gravid altså! :Knegg:

 

Spekemat hadde jeg også dilla på med førstemann- løsningen er å slenge det på hjemmelaget pizza så blir det varmebehandlet og trygt å spise 🤤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...