Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Trøtt! Tiltaksløs og hikkete. Hadde hikke i begynnelsen med mini også. Aldri hørt om at det var et graviditetstegn men det er det for meg 😂 Litt uggen men kvalmen har avtatt :sjokk:  Puppene er mindre ømme så jeg er bekymra... 

Dårlig samvittighet for samboer som er forkjøla men likevel har vaska kjøkken og lampe og klær osv... 

Håper det bare er symtomene som kommer og går hos oss. Vi er jo like langt på vei🙏🏻 Har ikke ømme bryster lenger jeg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så betryggende å lese alt dere skriver! ☺️

Jeg føler jeg har hatt uvanlige symptomer helt siden jeg testet positivt første gang. Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt, men hatt svært kraftige menssmerter. Hadde en blødning (ganske mye én kveld) og siden dette er første graviditet ble jeg veeeldig bekymra. Jeg gikk til legen og fikk målt hcg. 6+2-4 gikk jeg fra 17k-32k på hcg-en. Ingen grunn til bekymring sa legen. Jeg har hatt to TUL (utvendig med et gammelt apparat) og legen er bekymret for liten utvikling. Ser absolutt livmor og en liten prikk. Blitt henvist til gyn denne uken. Blir spennende å se hva han finner på innvendig ul!

Den siste uken har jeg egentlig ikke følt meg gravid i det hele tatt! Jeg er trøtt og har usedvanlig god luktesans, men ellers ingenting. Håper det vare er symptomer som kommer og går :) kanskje kroppen endelig gir meg pause fra de søvløse nettene med menssmerter? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trillekoffert skrev:

Det er så betryggende å lese alt dere skriver! ☺️

Jeg føler jeg har hatt uvanlige symptomer helt siden jeg testet positivt første gang. Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt, men hatt svært kraftige menssmerter. Hadde en blødning (ganske mye én kveld) og siden dette er første graviditet ble jeg veeeldig bekymra. Jeg gikk til legen og fikk målt hcg. 6+2-4 gikk jeg fra 17k-32k på hcg-en. Ingen grunn til bekymring sa legen. Jeg har hatt to TUL (utvendig med et gammelt apparat) og legen er bekymret for liten utvikling. Ser absolutt livmor og en liten prikk. Blitt henvist til gyn denne uken. Blir spennende å se hva han finner på innvendig ul!

Den siste uken har jeg egentlig ikke følt meg gravid i det hele tatt! Jeg er trøtt og har usedvanlig god luktesans, men ellers ingenting. Håper det vare er symptomer som kommer og går :) kanskje kroppen endelig gir meg pause fra de søvløse nettene med menssmerter? :) 

 Det er det ikke rart at legen ikke så no særlig ved utvendig Ul. Skjønner ikke hvorfor de gjør det! Forstår du blir ekstra bekymret pga blødning, men det er mange som har blødninger i starten av svangerskapet uten det er noe galt. Hvor mange uker er du i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes også at utvendig var rart i uke 6... i dag er jeg 8+0, så jeg håper innvendig ul denne uken viser en voksende spire med bankende hjerte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Wow for et sovehjerte på deg👏🏻😄 Merker du ikke noe annet av symtomer enda? Takk❤️, jeg er også veldig trøtt, men det har jeg vært lenge☺️ Kjenner jeg er tiltaksløs i dag. Skulle ønske jeg kunne sove og våknet opp i uke 10-12☺️ TJeg svimmlet litt da jeg reiste meg fra sofaen i sted og er bittelitt småuggen igjen i dag og er glad for hver minste lille tegn kroppen gir🙏🏻

Ekstremt ømme, hovne og tunge pupper og trøtthet er vel de eneste tegnene jeg har 😍 var litt smådårlig noen dager forrige uke, men dette har avtatt ️ 

Når du nevner det har jeg faktisk vært litt svimmel i dag men har ikke koblet det med graviditeten 😂 

kjenner ellers på kroppen at den jobber og jeg føler meg gravid, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Kanskje jeg føler meg litt «tung» nederst i magen og i underlivet? 

Edit: måtte legge til!: jeg er helt sinnsykt oppblåst 😂😂 ser ut som jeg er i 5.mnd allerede, men er bare 5+0 i dag 😂 

Endret av Memira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Håper det bare er symtomene som kommer og går hos oss. Vi er jo like langt på vei🙏🏻 Har ikke ømme bryster lenger jeg heller!

Ja får håpe det bare er svingninger. Er kvalm innimellom også så det er jo bra :) Men har lett for å bekymre meg altså. Trodde jeg skulle være mer chill denne gangen men ser ikke sånn ut :hoho:

43 minutter siden, Trillekoffert skrev:

Ja jeg syntes også at utvendig var rart i uke 6... i dag er jeg 8+0, så jeg håper innvendig ul denne uken viser en voksende spire med bankende hjerte :) 

Krysser fingrene!

27 minutter siden, Memira skrev:

Ekstremt ømme, hovne og tunge pupper og trøtthet er vel de eneste tegnene jeg har 😍 var litt smådårlig noen dager forrige uke, men dette har avtatt ️ 

Når du nevner det har jeg faktisk vært litt svimmel i dag men har ikke koblet det med graviditeten 😂 

kjenner ellers på kroppen at den jobber og jeg føler meg gravid, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Kanskje jeg føler meg litt «tung» nederst i magen og i underlivet? 

Edit: måtte legge til!: jeg er helt sinnsykt oppblåst 😂😂 ser ut som jeg er i 5.mnd allerede, men er bare 5+0 i dag 😂 

Jeg har vært svimmel til og fra i ukesvis. Det er pga graviditeten vet jeg siden jeg har sjekket blodprosent, blodtrykk og jern :jepp: Blir svimmel når jeg reiser meg så kanskje det er blodtrykksfall? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Memira skrev:

Ekstremt ømme, hovne og tunge pupper og trøtthet er vel de eneste tegnene jeg har 😍 var litt smådårlig noen dager forrige uke, men dette har avtatt ️ 

Når du nevner det har jeg faktisk vært litt svimmel i dag men har ikke koblet det med graviditeten 😂 

kjenner ellers på kroppen at den jobber og jeg føler meg gravid, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Kanskje jeg føler meg litt «tung» nederst i magen og i underlivet? 

Edit: måtte legge til!: jeg er helt sinnsykt oppblåst 😂😂 ser ut som jeg er i 5.mnd allerede, men er bare 5+0 i dag 😂 

Hadde like mye symtomer da jeg var 5+0😀 Svimmelhet er typisk for meg i starten av graviditeten☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja får håpe det bare er svingninger. Er kvalm innimellom også så det er jo bra :) Men har lett for å bekymre meg altså. Trodde jeg skulle være mer chill denne gangen men ser ikke sånn ut :hoho:

 

Ja🤞🏻 Nei det er nok enklere sagt enn gjort for oss som har mistet før, men vi må bare prøve slappe av og håpe på det beste. Det er jo MYE større sjangs for at det går bra enn ikke! Jeg har vært så kvalm med de 3 siste, men jeg var ikke det med jenta mi. Kanskje det er en jente denne gangen🤷‍♀️☺️  Uansett det er fortsatt veldig tidlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trillekoffert skrev:

Ja jeg syntes også at utvendig var rart i uke 6... i dag er jeg 8+0, så jeg håper innvendig ul denne uken viser en voksende spire med bankende hjerte :) 

Jeg tok innvendig i uke 11 sist jeg var gravid tom☺️ Hvilken dag skal du på UL? Jeg har TUL neste torsdag dagen før jeg er 7+0😬

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, trøtt og atter trøtt... Og forkjøla 🤪 Endel vondt i hodet også våknet jeg kvalm idag men det gikk over etterhvert 😁

Det er egentlig greit jeg er trøtt, for da sover jeg mye og dagene går fortere 😂 Første legetime i morgen, det blir spennende! Da er jeg akkurat 6+0.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blitt TESTET. Jeg springer på do hvert 3. minutt. Og i handballkamper på 15 minutt trodde jeg seriøst at blæra skulle sprekke noen ganger. Og temperamentet mitt? Vel. Når noen barn slenger med leppa eller ler av MINE spillere fordi de ikke er flinke nok, da sprekker jeg. Så jeg gav dommeren streng beskjed at det der akspepterer jeg faktisk ikke. For alle må begynne på scratch et sted. Så bare fordi at de har hatt et år på seg, og flere cuper bak seg, så skal de ikke oppføre seg hovmodige eller ekle mot mine barn. Så vedkommende ble benka :Knegg: og jeg måtte bite meg selv i kinnet for å ikke rope "HA HA HA!" tilbake. Pottesur ble barnet. Ikke mye motgang der i gården nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, henniie skrev:I dag har jeg blitt TESTET. Jeg springer på do hvert 3. minutt. Og i handballkamper på 15 minutt trodde jeg seriøst at blæra skulle sprekke noen ganger. Og temperamentet mitt? Vel. Når noen barn slenger med leppa eller ler av MINE spillere fordi de ikke er flinke nok, da sprekker jeg. Så jeg gav dommeren streng beskjed at det der akspepterer jeg faktisk ikke. For alle må begynne på scratch et sted. Så bare fordi at de har hatt et år på seg, og flere cuper bak seg, så skal de ikke oppføre seg hovmodige eller ekle mot mine barn. Så vedkommende ble benka :Knegg: og jeg måtte bite meg selv i kinnet for å ikke rope "HA HA HA!" tilbake. Pottesur ble barnet. Ikke mye motgang der i gården nei. 

Haha🤣 Bra du gir beskjed da☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Haha🤣 Bra du gir beskjed da☺️

Jeg tror jeg hadde noen temmelig sjokkerte barn rundt meg. Men jeg snudde meg rundt og sa til dem at de under ingen omstendigheter fikk lov å le av motspillerne eller si at de var dårlige på noe slags måte, dersom de er det. 

Så jeg hadde noen engler rundt meg! 

Å være engasjert i håndball, gravid og hormonell.. vel ikke en god kombo! :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07.

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - B1 - Termin 22.07.2019

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! 

Har i dag visst om graviditeten i akkurat en uke, og er nå 5+0 på vei :)  

Det er tidlig, men kjenner godt på noen symptomer likevel, haha:
Har vært kvalm siden tirsdag forrige uke, nesten hele tiden. Men bare uggen, ikke kastet opp eller noe sånt.
Tisser ekstremt ofte
Veldig hovne pupper

Har samtidig hatt forholdsvis greit med overskudd, og fått til/prioritert å trene en del. Som har overraska meg, for det er gjerne det første som ryker når man er litt uggen.. men det går liksom litt over på trening? Så lenge jeg spiser i GOD tid før vel og merke.

Har ikke ringt legen enda, men tenkte å gjøre det i dag. Ser det er noen som tar en sånn digital ukesindikatortest i etterkant av positiv test, er det viktig/vanlig? Tok to vanlige tester forrige uke og de var klart og tydelig positive.

Har allerede vekket mistanke hos svigers på middag i helgen, da jeg pent takket nei til vin uten at jeg skulle kjøre bil. Klarte selvfølgelig å faile likevel ved å spise et stykke Tiramisu som jo er dynket med en likør eller noe sånt.. sukk. Men det får gå greit. Middag på restaurant neste uke for å feire min bursdag med min familie, kommer nok til å få "gravid??"-blikk av både søster og mor da også. Er jo greit at de mistenker, men håper de ikke spør rett ut hehe. Er ikke så god på å lyve. Noen som har noen gode tips? Alliere seg med kelneren eller noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Regnbue89 skrev:

Hei alle! 

Har i dag visst om graviditeten i akkurat en uke, og er nå 5+0 på vei :)  

Det er tidlig, men kjenner godt på noen symptomer likevel, haha:
Har vært kvalm siden tirsdag forrige uke, nesten hele tiden. Men bare uggen, ikke kastet opp eller noe sånt.
Tisser ekstremt ofte
Veldig hovne pupper

Har samtidig hatt forholdsvis greit med overskudd, og fått til/prioritert å trene en del. Som har overraska meg, for det er gjerne det første som ryker når man er litt uggen.. men det går liksom litt over på trening? Så lenge jeg spiser i GOD tid før vel og merke.

Har ikke ringt legen enda, men tenkte å gjøre det i dag. Ser det er noen som tar en sånn digital ukesindikatortest i etterkant av positiv test, er det viktig/vanlig? Tok to vanlige tester forrige uke og de var klart og tydelig positive.

Har allerede vekket mistanke hos svigers på middag i helgen, da jeg pent takket nei til vin uten at jeg skulle kjøre bil. Klarte selvfølgelig å faile likevel ved å spise et stykke Tiramisu som jo er dynket med en likør eller noe sånt.. sukk. Men det får gå greit. Middag på restaurant neste uke for å feire min bursdag med min familie, kommer nok til å få "gravid??"-blikk av både søster og mor da også. Er jo greit at de mistenker, men håper de ikke spør rett ut hehe. Er ikke så god på å lyve. Noen som har noen gode tips? Alliere seg med kelneren eller noe sånt? 

Vi har allerede fortalt familien, 5+1 i dag. 

Men om du ikke vil fortelle kan du spørre kelner uten at de andre får det med seg om du kan få servert alkoholfri vin, eller øl, uten at de andre vet om det. 

Jeg jobbet som bartender i noen år og akkurat det spørsmålet er veldig vanlig, og noe de hjelper til med uten problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Memira said:

Vi har allerede fortalt familien, 5+1 i dag. 

Men om du ikke vil fortelle kan du spørre kelner uten at de andre får det med seg om du kan få servert alkoholfri vin, eller øl, uten at de andre vet om det. 

Jeg jobbet som bartender i noen år og akkurat det spørsmålet er veldig vanlig, og noe de hjelper til med uten problem

Ja, heller mot å fortelle det litt tidlig – hvertfall før jul så man slipper å tenke på det da. Men det ligger nok mer i min natur å være åpen med venner såpass tidlig som nå, er mer komfortabel med å snakke med dem dersom ting ikke skulle gå bra. Har et delvis anstrengt familieforhold, særlig med mamma, så orker ikke at hun skal trøste meg og sånn dersom det ikke går. Selv om det sikkert høres rart ut. Så har lyst til å vente til vi har vært hos legen i det minste.

Takk for råd :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07.

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Regnbue89 skrev:

Ja, heller mot å fortelle det litt tidlig – hvertfall før jul så man slipper å tenke på det da. Men det ligger nok mer i min natur å være åpen med venner såpass tidlig som nå, er mer komfortabel med å snakke med dem dersom ting ikke skulle gå bra. Har et delvis anstrengt familieforhold, særlig med mamma, så orker ikke at hun skal trøste meg og sånn dersom det ikke går. Selv om det sikkert høres rart ut. Så har lyst til å vente til vi har vært hos legen i det minste.

Takk for råd :) 

 

 

 

Det viktigste er jo at du gjør det som du selv ønsker, mange reagerer på at vi har sagt det så tidlig, men igjen så følte vi oss mest komfortable med at familiene våre visste det, og vi finner god støtte i dem ❤️ Der er du jo veldig heldig som har gode venner som stepper inn ❤️ Og forhåpentligvis en servitør eller bartender som hjelper til med å skjule det enn så lenge 🥂🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue: gratulerer så mye❤️ Jeg skjønner godt at dere ikke ønsker fortelle det til så mangen enda og jeg fortalte det først til en tante enn til min mor faktisk... Kun 2 gode venniner vet det og mine foreldre. Siden jeg er mye alene tenkte jeg at det er greit at mine foreldre vet det om noe skal skje når mannen er på jobb. Jeg har jo en 1 åring og de andra barna som må passet.. Du kan jo bare si at du går på penisilin for uiv eller noe? Ellers fikser du deg noe alkoholfritt☺️

 

Jeg sitter å venter for å komme inn til legen. Har soppinnfeksjon og jeg er plaget med UIV! Tok en graviditetest og den var ganske så positiv sa damen på labben. Den ble positiv med en gang noe jeg visste😜😅 Selv om jeg ikke føler meg noe særlig gravid akkurat nå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...