Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

2 timer siden, henniie skrev:

Tvillinga! Hjelp, da blir mannen happy! Vi har 2017 Volvo V90 som akkurat nå er inne til reprasjon grunnet en hjort i sida. Bare nye deler kommer på 270.000 + arbeid - TAKK GUD FOR forsikring! Og fordi den er så ny, så er det ikke delelager, og vi må vente på ledig kapasitet til å produsere nye deler... Ting tar tid... 

Men ny bil og nytt hus, hadde ikke vært feil da :Knegg:

Hehe off jeg har helt angst med tabken å få to på en gang🙈☺️  Har dere lånebil nå da? Huff ja jammen bra dere har forsikringen i orden forstår jeg! Mannen skrur selv og er borte til langt på natt om dagen😜☺️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Brystene har i 99% av tilfellene ingenting å si for amming :) Det eneste som kan påvirke er vel innovervendte brystvorter. Ellers ligger "skylden" oftest hos barnet faktisk og i noen tilfeller hos sykdom hos mor :(

Alle pupper uansett størrelse kan produsere nok melk heldigvis 😊 

Enig. Jeg har perfekt brystknopper, men har hatt et ammehelvette me alle. Spes de siste gangene med gjentakende begynnende brystbetennelse, åpne sår, innfeksjon etc etc😣Sta som jeg har vært gav jeg ikke opp 3/4 ganger. Siste hadde jeg åpne sår plutselig etter 8 mnd tom🙄 Vi sluttet å amme rundt 13 mnd🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Memira skrev:

Jeg er veldig spent på om jeg kan amme! Har silikon, håper ikke min egen tidligere forfengelighet går utover barnets beste 😖 er i hvertfall blitt trygget av kirurg på at forskning viser at de som ikke kan amme med silikon, ikke kunnet ammet uten heller. Så får vi bare håpe at det stemmer 

Jeg kjenner flere med silikon som har ammet og det har gått helt fint. Det eneste er at man kan få fortere spreng og det krever kanskje litt mer jobbing i starten☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Enig. Jeg har perfekt brystknopper, men har hatt et ammehelvette me alle. Spes de siste gangene med gjentakende begynnende brystbetennelse, åpne sår, innfeksjon etc etc😣Sta som jeg har vært gav jeg ikke opp 3/4 ganger. Siste hadde jeg åpne sår plutselig etter 8 mnd tom🙄 Vi sluttet å amme rundt 13 mnd🙏🏻

Det høres ut som at dere kan ha hatt feil teknikk dessverre 😕

Anbefaler alle å følge Ammehjelpen på facebook og kontakte ammehjelper dersom det oppstår problemer :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Hehe off jeg har helt angst med tanken å få to på en gang🙈☺️  Har dere lånebil nå da? Huff ja jammen bra dere har forsikringen i orden forstår jeg! Mannen skrur selv og er borte til langt på natt om dagen😜☺️

Ja, en liten Hundai i30 som guttunge ler så han gråter over hver gang mammaen blir irritert over er så liten og bråkete... hahaha 

Men det var da måten å si det på da... altå jeg og forstår at puppene har mye å si for ammestilling. guttene har jo nesten ikke hatt noe å få tak i når de var sultne :Knegg: gikk greit heldigvis da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Det høres ut som at dere kan ha hatt feil teknikk dessverre 😕

Anbefaler alle å følge Ammehjelpen på facebook og kontakte ammehjelper dersom det oppstår problemer :hjerte: 

Tro meg jeg prøvde få hjelp både på sykhuset, av ammehjelper både på facebook og på sykehuset😜 Jeg tror siste har hatt litt stramt tungebånd faktisk og hardt sugegrep, men husker ikke med de andre... Er så spent hvordan det blir neste gabg😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Tro meg jeg prøvde få hjelp både på sykhuset, av ammehjelper både på facebook og på sykehuset😜 Jeg tror siste har hatt litt stramt tungebånd faktisk og hardt sugegrep, men husker ikke med de andre... Er så spent hvordan det blir neste gabg😜☺️

Jeg er kjempe spent selv! Baby Brezza (bare jeg som nesten forveksler den med breezer? ) om jeg ikke får det til da! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 22.29, henniie skrev:

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - B1 - Termin 22.07.2019

Heisann. Tror jeg har falt ut av denne lista jeg. Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07. Dvs jeg er 7+1 i dag, men tipper jeg blir satt tilbake på OUL siden jeg testa positivt så sent ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frk.Sanna skrev:

Tro meg jeg prøvde få hjelp både på sykhuset, av ammehjelper både på facebook og på sykehuset😜 Jeg tror siste har hatt litt stramt tungebånd faktisk og hardt sugegrep, men husker ikke med de andre... Er så spent hvordan det blir neste gabg😜☺️

Stramt tungebånd er arvelig så det er meget mulig at alle har det :) Kunnskapet i helsevesenet om stramt tungebånd var dessverre veldig lav frem til 2017... Vi måtte dra privat for klipp i 2016. Klipte 2mm av bakre tungebånd og plutselig var det behagelig å amme! Før det så kjentes det ut som han dro ut melka, eller sterkt sugegrep om du vil. Da hadde vi fått beskjed på ØNH at han ikke hadde tungebånd...

Av og til så går det ikke å amme :) Og da må man gi seg før det blir for ille :jepp:

9 timer siden, henniie skrev:

Jeg er kjempe spent selv! Baby Brezza (bare jeg som nesten forveksler den med breezer? ) om jeg ikke får det til da! :)

Det skal vi også ha dersom amming ikke går denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07.

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - B1 - Termin 22.07.2019

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minemini skrev:

Heisann. Tror jeg har falt ut av denne lista jeg. Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07. Dvs jeg er 7+1 i dag, men tipper jeg blir satt tilbake på OUL siden jeg testa positivt så sent ;) 

Det er så kjedelig det, å bli sett tilbake! Jeg ble det med nummer 2... Så skuffa og sur da :fred:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Stramt tungebånd er arvelig så det er meget mulig at alle har det :) Kunnskapet i helsevesenet om stramt tungebånd var dessverre veldig lav frem til 2017... Vi måtte dra privat for klipp i 2016. Klipte 2mm av bakre tungebånd og plutselig var det behagelig å amme! Før det så kjentes det ut som han dro ut melka, eller sterkt sugegrep om du vil. Da hadde vi fått beskjed på ØNH at han ikke hadde tungebånd...

Av og til så går det ikke å amme :) Og da må man gi seg før det blir for ille :jepp:

Det skal vi også ha dersom amming ikke går denne gangen. 

At det var arvelig visst jeg ikke. Helsesøster nevnte ene gangen at vi burde reise til spesialist om det ikke bedret seg. Denne gangen var jeg ekstra sta og trosset alle tårene/smertene og utfordringene, men fy så j.... det var! Jeg har også hørt at gutter oftere suger litt hardere enn jenter🤷‍♀️☺️ Jeg gav meg tidlig med nr 3, men da hadde jeg 2 små barn til som trengte mammaen sin. Han klarte ikke koble seg på.. Ammet i 10 dager bare... Ellers klarte jeg amme i 8-13 mnd med se andre🙌🏻☺️ Mamming fremfor amming heter det, men jammen ofrer vi mye for at disse barna våre skal få det beste😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med veldig dårlig matlyst om dagen? Sist var jeg så sulten de første mnd. Spiste hele tiden til tross at jeg var kvalm. Gikk opp 10 kg tom😜😅 Denne gangen sliter jeg i hele tatt få ned mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frk.Sanna skrev:

Flere med veldig dårlig matlyst om dagen? Sist var jeg så sulten de første mnd. Spiste hele tiden til tross at jeg var kvalm. Gikk opp 10 kg tom😜😅 Denne gangen sliter jeg i hele tatt få ned mat...

Ja, jeg føler ikke sult. Merker det er på tide å spise når jeg begynner å bli kvalm, men frister jo ikke akkurat 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru sau skrev:

Ja, jeg føler ikke sult. Merker det er på tide å spise når jeg begynner å bli kvalm, men frister jo ikke akkurat 😂

Merkelige greier altså☺️ Jeg blir småuggen/kvalm etter jeg har spist noe...☺️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Merkelige greier altså☺️ Jeg blir småuggen/kvalm etter jeg har spist noe...☺️😅

Skikkelig kjipt egentlig, hender jeg angrer på hele greia 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Flere med veldig dårlig matlyst om dagen? Sist var jeg så sulten de første mnd. Spiste hele tiden til tross at jeg var kvalm. Gikk opp 10 kg tom😜😅 Denne gangen sliter jeg i hele tatt få ned mat...

Jeg eier ikke matlyst. helt til jeg får lyst på noe. ristet brød med smør feks. og jeg liker ikke smør.... Eller så satt jeg i går og tenkte at jeg hadde lyst på arme riddere. Men orker ikke lukta av kjøkkenet mitt. Der er en sånn rar lukt for tiden!

Endret av henniie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fru sau skrev:

Skikkelig kjipt egentlig, hender jeg angrer på hele greia 🤣

Haha off. Jeg sa til mannen min under frokosten at dette blir siste gangen og at jeg er så glad jeg aldri mer skal gjennom disse 10 første ukene som jeg synst er verst med hele graviditeten, selv om det er tungt på slutten og lite søvn skulle jeg MYE heller vært høygravid noen uker lenger om jeg slapp de første mnd😜😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, henniie skrev:

CJei eier ikke batlyst. helt til jeg får lyst på noe. ristet brød med smør feks. og jeg liker ikke smør.... Eller så satt jeg i går og tenkte at jeg hadde lyst på arme riddere. Men orker ikke lukta av kjøkkenet mitt. Der er en sånn rar lukt for tiden!

Når du sier det, så har jeg ikke enda merket til at lunktesansen min er så ille. Husker jeg orket ikke ha mannen nærmt meg sist pga jeg tålte ingen lukter🙈🤣  Det eneste jeg fikk i meg sist var brødmat, men jeg tåler så dårlig brødmat. Denne gangen skal jeg prøve å fortsette me å spise små mengder med det. Jeg har heller ikke lyst å gå opp mer enn jeg må denne gangen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk.Sanna skrev:

Når du sier det, så har jeg ikke enda merket til at lunktesansen min er så ille. Husker jeg orket ikke ha mannen nærmt meg sist pga jeg tålte ingen lukter🙈🤣  Det eneste jeg fikk i meg sist var brødmat, men jeg tåler så dårlig brødmat. Denne gangen skal jeg prøve å fortsette me å spise små mengder med det. Jeg har heller ikke lyst å gå opp mer enn jeg må denne gangen☺️

Jeg lurer på hvor jeg ender denne gangen, mtp vekt. Nesten sånn at jeg er spent! Så lurer jeg på hvor lett/tøft det er å bli kvitt den etter på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...