Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Spennende @frk.Sanna

Her blir det TUL neste fredag :nigo: Føler meg ikke så kjempegravid lenger siden mensmurringene ga seg for en stund siden og kvalmen ikke har tatt seg opp. Sålenge alt er bra så er det helt greit for jeg har begynt å kjenne på at det ikke er så gøy å være gravid. Tankene er hovedsaklig pga svangerskapsplager og jeg gruer meg allerede til resten :( Litt merkelig og rart å være så delt når det er noe man egentlig vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Regnbue89 skrev:

Skjønner godt at det er kjedelig å måtte gå ut i permisjon så raskt. Du kan ikke ta noen vikar/ekstravakter for en annen avdeling eller noe sånt? Hadde også blitt skuffet om arbeidsplassen ikke prøvde å tilrettelegge. Har du spurt direkte om det? Men selvfølgelig bedre å ikke jobbe enn å løpe en risiko mens du jobber! 

Høres ikke noe godt ut med sånne sammentrekninger, men tviler ikke på at det er helt normalt.

Nei, det er det som er problemet. De kan ikke tilrettelegge arbeide og har ikke mulighet om å søke overflytting fordi det ikke finnes «bedre» avdelinger 😕 så da blir det full perm fra 03.12 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Spennende @frk.Sanna

Her blir det TUL neste fredag :nigo: Føler meg ikke så kjempegravid lenger siden mensmurringene ga seg for en stund siden og kvalmen ikke har tatt seg opp. Sålenge alt er bra så er det helt greit for jeg har begynt å kjenne på at det ikke er så gøy å være gravid. Tankene er hovedsaklig pga svangerskapsplager og jeg gruer meg allerede til resten :( Litt merkelig og rart å være så delt når det er noe man egentlig vil! 

Veldig spennende! Kjenner følelsen, men for min del synst jeg de første mnd er verst fysisk og psykisk selv om de siste ukene også er ganske tøffe. Hadde du et tungt svangerskap sist? Er du ikke kvalm nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frk.Sanna skrev:

Veldig spennende! Kjenner følelsen, men for min del synst jeg de første mnd er verst fysisk og psykisk selv om de siste ukene også er ganske tøffe. Hadde du et tungt svangerskap sist? Er du ikke kvalm nå? 

Er småkvalm og er definitivt gravid :hoho:

Det var veldig tungt ja. Hadde bekkenløsning fra uke 6 (som nå) og jobbet i butikk med tunge løft og flisgulv. Ble 50% sykmeldt og kassearbeid fra uke 12, og i 6mnd ble det 100% sykmelding. 3 mnd på sofaen og ikke kunne gjøre noe særlig var tungt. Fikk også svangerskapsdiabetes på toppen. Bekkenet var ikke 100% før denne graviditeten heller så jeg har bekkenleddsyndrom dessverre. Litt vanskelig å akseptere at det skal bli slik igjen om litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Er småkvalm og er definitivt gravid :hoho:

Det var veldig tungt ja. Hadde bekkenløsning fra uke 6 (som nå) og jobbet i butikk med tunge løft og flisgulv. Ble 50% sykmeldt og kassearbeid fra uke 12, og i 6mnd ble det 100% sykmelding. 3 mnd på sofaen og ikke kunne gjøre noe særlig var tungt. Fikk også svangerskapsdiabetes på toppen. Bekkenet var ikke 100% før denne graviditeten heller så jeg har bekkenleddsyndrom dessverre. Litt vanskelig å akseptere at det skal bli slik igjen om litt. 

Ah, men bra du har symtomer iallefall🤢😜☺️ Høres tøfft ut😏. Håper du ikke blir like plaget denne gangen🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, henniie skrev:

Jeg vurderer å ringe helsestasjonen jeg, fordi jeg synst det er så lenge til første timen med legen 4. Januar! :vetikke:

Hvor langt er du på vei? Jeg har første svangerskapskontroll 3.januar. Da er jeg i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, henniie skrev:

Jeg vurderer å ringe helsestasjonen jeg, fordi jeg synst det er så lenge til første timen med legen 4. Januar! :vetikke:

Hva med en privat ultralyd?😀 Jeg kjenner jeg har vondt i magen her nå. Har time for TUL kl 11.30😬🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Hva med en privat ultralyd?😀 Jeg kjenner jeg har vondt i magen her nå. Har time for TUL kl 11.30😬🤞🏻

Da er du vel inne nå? Lykke til 💕 oppdater oss gjerne på hvordan det gikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memira skrev:

Da er du vel inne nå? Lykke til 💕 oppdater oss gjerne på hvordan det gikk! 

Tusen takk. Alt så helt perfekt ut i følge jordmoren, men hun målte at jeg er ca 6 uker på vei. Jeg testet positiv veldig tidlig + tempet, men det kan være et par dager feil pga det var ikke så lett å se nøyaktigt når EL var pga tempen steg litt sent... I følge siste mens/charten skal jeg være 6+6 uker i dag. Håper bare at det er litt feilmåling eventuelt at målene jevner seg ut🙏🏻 Hjerterytmen var på 104 noe som visst også var helt perfekt❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hjertesmil: :danse: Så tidlig er det jo snakk om mm som kan gjøre utslag. Jeg regner også med å bli satt tilbake noen dager fordi jeg tror el var litt senere enn normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra! :hjertesmil: :danse: Så tidlig er det jo snakk om mm som kan gjøre utslag. Jeg regner også med å bli satt tilbake noen dager fordi jeg tror el var litt senere enn normalt. 

Takk❤️ Det er sant og et par dager feil kan det være uansett om jeg vet sånn ca når eggløsningen var! Jeg testet veldig tidlig positiv som sagt også, så jeg tror ikke at jeg bare er 6 uker altså.... Når fikk du positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Takk❤️ Det er sant og et par dager feil kan det være uansett om jeg vet sånn ca når eggløsningen var! Jeg testet veldig tidlig positiv som sagt også, så jeg tror ikke at jeg bare er 6 uker altså.... Når fikk du positiv test?

Vet faktisk ikke. Hadde tegn til El 3 ganger forrige syklus. Skiller 3 dager mellom hver gang men fikk negativ test først og positiv 3 dager senere. Har aldri fått positiv før 12 dpo før men testen var sterk så mulig det var på ikm. 20181031_072952.thumb.jpg.01b1b5c6267d8f22a5587af998d90e0e.jpg Er maks 7+2 da og det er det apper og lege går utifra. Blir spennende å se på tul om en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Vet faktisk ikke. Hadde tegn til El 3 ganger forrige syklus. Skiller 3 dager mellom hver gang men fikk negativ test først og positiv 3 dager senere. Har aldri fått positiv før 12 dpo før men testen var sterk så mulig det var på ikm. 20181031_072952.thumb.jpg.01b1b5c6267d8f22a5587af998d90e0e.jpg Er maks 7+2 da og det er det apper og lege går utifra. Blir spennende å se på tul om en uke. 

Jeg skjønner. Blir spennende å se for deg også da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Memira skrev:

Hvor langt er du på vei? Jeg har første svangerskapskontroll 3.januar. Da er jeg i uke 12

Preglife mener jeg er 6+1. Den appen har forresten fått seg et lite klikk da den viser, på vektkurven min, sist jeg steg på vekta 19.11.18 under UKE 6 ( 5+5) og 14 (13+6) Jeg lagra altså vekta mi på forrige PP og den behandler vekta som om jeg var gravid da! :Knegg: Men 14 uker på vei er jeg IKKE. Mens dato er 10.10. 
Flo hevder jeg er 6+2. 

Så rundt om der? Jeg mente jeg var 12 uker på vei i romjula :vetikke: men kan vær jeg har regna feil...? 

6 timer siden, frk.Sanna skrev:

Hva med en privat ultralyd?😀 Jeg kjenner jeg har vondt i magen her nå. Har time for TUL kl 11.30😬🤞🏻

Ja, vurderer det ! Men vet ikke helt hvordan jeg får det. Og har fått legen min litt opp i halsen 🙄😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, henniie skrev:

Preglife mener jeg er 6+1. Den appen har forresten fått seg et lite klikk da den viser, på vektkurven min, sist jeg steg på vekta 19.11.18 under UKE 6 ( 5+5) og 14 (13+6) Jeg lagra altså vekta mi på forrige PP og den behandler vekta som om jeg var gravid da! :Knegg: Men 14 uker på vei er jeg IKKE. Mens dato er 10.10. 
Flo hevder jeg er 6+2. 

Så rundt om der? Jeg mente jeg var 12 uker på vei i romjula :vetikke: men kan vær jeg har regna feil...? 

Ja, vurderer det ! Men vet ikke helt hvordan jeg får det. Og har fått legen min litt opp i halsen 🙄😵

Du bestiller privat 😊  Det har jeg gjort idag, så her blir det TUL rett før jul 😁

Formen kommer og går, igår hang jeg over doskåla nesten hele dagen mens idag har det gått veldig bra 😁

Jeg er sykmeldt da, og det virker som jeg skal være det til jeg vil fortelle om svangerskapet til sjefen,da skal jeg søke om svangerskapspenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Fru sau skrev:

Du bestiller privat 😊  Det har jeg gjort idag, så her blir det TUL rett før jul 😁

Formen kommer og går, igår hang jeg over doskåla nesten hele dagen mens idag har det gått veldig bra 😁

Jeg er sykmeldt da, og det virker som jeg skal være det til jeg vil fortelle om svangerskapet til sjefen,da skal jeg søke om svangerskapspenger.  

Ja sånn er jeg og. Fikk beskjed og spise reisesyketabletter av legen. Men med de skal man egentlig ikke kjøre bil da? Så ja.. og de skal virke i 12-24 timer.. Men ikke kul om jeg greide å ha de en vakt. Og jeg jobber fra 16-21....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt på at jeg ikke føler meg så gravid, egentlig. Har vært litt sånn.. småuggen og småkvalm den siste uka, men egentlig mer uka før. Har litt sånn stikkinger nede i magen. Har også måttet tisse veldig ofte, må også opp om natta for eksempel og det pleier jeg aldri. Og er litt treg i magen. Men ellers har jeg følt meg bra, ikke spesielt trøtt og har trent mye. Hatt mye overskudd på jobb også. Blir litt stressa av det 😅Har dere noen tips til hvordan jeg kan trygge meg på at jeg faktisk fortsatt er gravid og at alt er bra? 🙈Trodde jeg skulle merke det mer, men det kan vel fortsatt komme. 

Endret av Regnbue89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte TUL selv. Kjenner jeg tenker en del på om det er noe galt med den lille klumpen i magen. Har seff googlet og 3 mm bl min målt til. Selv om jordmoren min sa ca uke 6 så er jo det lite.... Huff de bekymringene som kommer ved en positiv test altså🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt lyst til å fortelle familie i jula, og har også lyst til føle oss betrygget før vi drar på ferie i 10 dager rett over nyttår. Så nå tok jeg rett og slett en bestemmelse om å bestille TUL til uke 8, som er uka før jul, for å kunne feire jul litt mer avslappa. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...