frk.Sanna Skrevet 26. november 2018 #321 Del Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, Memira skrev: Føler alltid man blir flyttet tilbake på ultralyd jeg. Det sies jo at tidlig UL er det sikreste i forhold til å beregne termindato, siden alle embryoer vokser helt likt i starten, og mot ordinær kan bli noe større forskjeller på lengden. Hvor mye ble du flyttet tilbake? Ca 6-7 dager. Jeg testet positivt veldig tidlig også, men egget kan jo ha festet seg ganske kjappt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 26. november 2018 #322 Del Skrevet 26. november 2018 6 minutter siden, Memira skrev: Føler alltid man blir flyttet tilbake på ultralyd jeg. Det sies jo at tidlig UL er det sikreste i forhold til å beregne termindato, siden alle embryoer vokser helt likt i starten, og mot ordinær kan bli noe større forskjeller på lengden. Hvor mye ble du flyttet tilbake? Jeg har ikke blitt satt tilbake på UL før da men, men heg har født etter termin med de 4 andre☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 26. november 2018 #323 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg ble sett tilbake på OUL 9 dager med nr2. På nr 1 har de ikke peiling men det får være en historie til en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbue89 Skrevet 27. november 2018 #324 Del Skrevet 27. november 2018 Jeg blir veldig kvalm etter å ha spist, men er ikke særlig kvalm ellers – har måttet få meg en ny rutine med avslapning etter hvert måltid 😂God tid mellom frokost og gå til jobb, god tid mellom mat og trening og må få gjort unna ting før middag, i stedet for etter. Også må jeg innrømme at fordøyelsen har vært bedre.. Nå går det innmari tregt 🙈 Men heldigvis ingen oppkast eller sånt enda, men er jo bare 6+1 enda, så det kan jo endre seg. Hvordan er formen deres om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 27. november 2018 #325 Del Skrevet 27. november 2018 19 minutter siden, Regnbue89 skrev: Jeg blir veldig kvalm etter å ha spist, men er ikke særlig kvalm ellers – har måttet få meg en ny rutine med avslapning etter hvert måltid 😂God tid mellom frokost og gå til jobb, god tid mellom mat og trening og må få gjort unna ting før middag, i stedet for etter. Også må jeg innrømme at fordøyelsen har vært bedre.. Nå går det innmari tregt 🙈 Men heldigvis ingen oppkast eller sånt enda, men er jo bare 6+1 enda, så det kan jo endre seg. Hvordan er formen deres om dagen? Her er kvalmen fæl i perioder. Jeg får ikke gjort så mye fornuftig om dagen akkurat🤢 Prøver å slappe mest mulig av mens jeg kan. Kvalmen er blitt verre ila de siste dagene og jeg er 7+1 i dag. (Har justert terminen 5 dager frem etter TUL, hadde 13 juli og nå 18 juli)☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 27. november 2018 #326 Del Skrevet 27. november 2018 1 time siden, Regnbue89 skrev: Jeg blir veldig kvalm etter å ha spist, men er ikke særlig kvalm ellers – har måttet få meg en ny rutine med avslapning etter hvert måltid 😂God tid mellom frokost og gå til jobb, god tid mellom mat og trening og må få gjort unna ting før middag, i stedet for etter. Også må jeg innrømme at fordøyelsen har vært bedre.. Nå går det innmari tregt 🙈 Men heldigvis ingen oppkast eller sånt enda, men er jo bare 6+1 enda, så det kan jo endre seg. Hvordan er formen deres om dagen? Jeg irriterer vettet av meg av at jeg ikke får tatt mer enn 1-2 reisesyketabletter per dag. Spesielt grusomt kan det å åpne nistepakken til eldste, åpne kjøleskapsdøra eller når matrester skal kastes. For å ikke snakke om å bytte bleier på minste... Så er jeg LEI av å ha tett nese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. november 2018 Forfatter #327 Del Skrevet 27. november 2018 Blir kvalm hvis jeg blir sulten. Er som regel kvalm mellom 10-17. Middag er vanskelig og jeg spiser gjerne lite og det tar lang tid. Syns egentlig kvalmen er litt bedre nå. Hvis jeg går ut, trener eller gjør noe når jeg er kvalm så forsvinner den faktisk Mannen tar seg av matrester og matsøppel Bleier må jeg dessverre ta mest av 😂 Jeg brukte Otrivin hele forrige svangerskap og kommer sikkert til å gjøre det nå også - har allerede begynt. Ellers er bekkenet merkbart men helt overkommelig. Må trene for å forebygge at det blir verre. Skal få opplæring i kettlebells neste fysio time 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minemini Skrevet 27. november 2018 #328 Del Skrevet 27. november 2018 Her har kvalmen vært ille den siste uka. Er 8+6 i dag. Her hjelper det å spise. Må spise hver 2. time, lenge før jeg rekker å bli sulten. Lurer på hvordan vekta blir i dette svangerskapet om ikke trenden endrer seg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 27. november 2018 #329 Del Skrevet 27. november 2018 6 timer siden, LilleMy1989 skrev: Blir kvalm hvis jeg blir sulten. Er som regel kvalm mellom 10-17. Middag er vanskelig og jeg spiser gjerne lite og det tar lang tid. Syns egentlig kvalmen er litt bedre nå. Hvis jeg går ut, trener eller gjør noe når jeg er kvalm så forsvinner den faktisk Mannen tar seg av matrester og matsøppel Bleier må jeg dessverre ta mest av 😂 Jeg brukte Otrivin hele forrige svangerskap og kommer sikkert til å gjøre det nå også - har allerede begynt. Ellers er bekkenet merkbart men helt overkommelig. Må trene for å forebygge at det blir verre. Skal få opplæring i kettlebells neste fysio time 👌 har en allergi-nesespray som er helt og holdent avhengig av: Avamys. Men jeg har glemt og spørre legen om det er innafor 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #330 Del Skrevet 28. november 2018 Jeg hadde aaldri trodd jeg kom til å få mannen med på tidlig ultralyd! Altså, når ting koster penger, så er det ikke alle tide han ser behovet for det. Men tidlig ultralyd? Jeg nevnte det liksom litt casual, der jeg sier at jeg kan tenke meg det men MR klinikken gjør det bare fra uke 12. Så har jeg funnet ut at det er noen her jeg bor som gjør det, alt fra uke 6-7 - men dette koster penger. En 800-900 kr. Han kommenterer ikke noe på det. Men i går kveld, før han la seg så sier han "du nevnte noe om en tidlig ultralyd? Er det ikke bare å bestille da?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 28. november 2018 #331 Del Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, henniie skrev: Jeg hadde aaldri trodd jeg kom til å få mannen med på tidlig ultralyd! Altså, når ting koster penger, så er det ikke alle tide han ser behovet for det. Men tidlig ultralyd? Jeg nevnte det liksom litt casual, der jeg sier at jeg kan tenke meg det men MR klinikken gjør det bare fra uke 12. Så har jeg funnet ut at det er noen her jeg bor som gjør det, alt fra uke 6-7 - men dette koster penger. En 800-900 kr. Han kommenterer ikke noe på det. Men i går kveld, før han la seg så sier han "du nevnte noe om en tidlig ultralyd? Er det ikke bare å bestille da?" Sunnmøringer altså😜🤣👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #332 Del Skrevet 28. november 2018 4 timer siden, frk.Sanna skrev: Sunnmøringer altså😜🤣👏🏻 Jaa! 🤪 Nå er i all fall TUL bestilt til 5. Desember klokken 1500, og mannen ville være med. I morgen skal jeg på kontroll på helsestasjonen. Fant ut at det var for lenge å vente til 4. Januar... 😓 Og jeg har byttet fastlege så jeg må vel ringe å bestille nye timer 😅Men den nye legen er ikke gjeldende som fastlegen min før 1. Desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 28. november 2018 #333 Del Skrevet 28. november 2018 1 time siden, henniie skrev: Jaa! 🤪 Nå er i all fall TUL bestilt til 5. Desember klokken 1500, og mannen ville være med. I morgen skal jeg på kontroll på helsestasjonen. Fant ut at det var for lenge å vente til 4. Januar... 😓 Og jeg har byttet fastlege så jeg må vel ringe å bestille nye timer 😅Men den nye legen er ikke gjeldende som fastlegen min før 1. Desember. Så bra at du fikk mannen med deg👏🏻😁 Jeg har selv bestilt til 21.12 som en førjulsgave💫☺️ Hva skal du på helsestasjonen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #334 Del Skrevet 28. november 2018 9 minutter siden, frk.Sanna skrev: Så bra at du fikk mannen med deg👏🏻😁 Jeg har selv bestilt til 21.12 som en førjulsgave💫☺️ Hva skal du på helsestasjonen?? Første kontrollen, fikse papirer og sånt Jeg likte meg så godt på helsestasjonen sist, og det er sååå lenge til januar! 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 28. november 2018 #335 Del Skrevet 28. november 2018 7 minutter siden, henniie skrev: Første kontrollen, fikse papirer og sånt Jeg likte meg så godt på helsestasjonen sist, og det er sååå lenge til januar! 😮 Ah er det hos jordmor? Her har vi ikke første kontroll før i uke 12, men jeg har alt vært dn tur hos legen pga UIV og for å sende henvisning til Haukeland☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #336 Del Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, frk.Sanna skrev: Ah er det hos jordmor? Her har vi ikke første kontroll før i uke 12, men jeg har alt vært dn tur hos legen pga UIV og for å sende henvisning til Haukeland☺️ Jeg fikk opp på telefonen jeg at jeg er i uke 8 (7+0) og at mellom nå og uke 12 er vanlig med første kontroll. Så jeg ringte og bestilte og fikk time 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 28. november 2018 #337 Del Skrevet 28. november 2018 1 time siden, henniie skrev: Jaa! 🤪 Nå er i all fall TUL bestilt til 5. Desember klokken 1500, og mannen ville være med. I morgen skal jeg på kontroll på helsestasjonen. Fant ut at det var for lenge å vente til 4. Januar... 😓 Og jeg har byttet fastlege så jeg må vel ringe å bestille nye timer 😅Men den nye legen er ikke gjeldende som fastlegen min før 1. Desember. Vi skal også på tidlig 5.desember 💕💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #338 Del Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, Memira skrev: Vi skal også på tidlig 5.desember 💕💕 Så spennende!! Hvordan er det med søvnen for tiden damer? Jeg drømmer så mye rart og alt er helt usammenhengende - så jeg blir helt sprø og forvirra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 28. november 2018 #339 Del Skrevet 28. november 2018 Men dere, det er en ting jeg ikke helt forstår 😂 når jeg skal på ul 5.desember er jeg 7+3 er jeg da i uke 7 eller uke 8? Det står litt forskjellig rundt omkring hvor jeg leser 🙈 har dere noen klok forklaring på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 28. november 2018 #340 Del Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, Memira skrev: Men dere, det er en ting jeg ikke helt forstår 😂 når jeg skal på ul 5.desember er jeg 7+3 er jeg da i uke 7 eller uke 8? Det står litt forskjellig rundt omkring hvor jeg leser 🙈 har dere noen klok forklaring på dette? Du er i uke 8, men du har 7 fullførte uker bak deg. <- mannen forklarer bedre enn meg! Du teller uke 0: 0+1, 0+2 og så videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå