Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

2 timer siden, henniie skrev:

Jeg tok bilde av graviditetstesten, og mannen ringte opp igjen lurte på om testen var invalid 😂
Og når jeg bekrefter at testen var positiv, så sier han (på spøk) at når bør jeg låses inne? I begge mine to foregående svangerskap har jeg vært en hormonell BOMBE! 😂 

Huff da 😂😂

Mannen fikk vel litt bakoversveis når det rakne fullstendig for meg for en filleting 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Fru sau skrev:

Huff da 😂😂

Mannen fikk vel litt bakoversveis når det rakne fullstendig for meg for en filleting 🤣

Her kjenner jeg meg veeeeldig godt igjen! Har i utgangspunktet veldig lite symptomer bortsett fra ømme pupper, men er fullstendig TOM for tålmodighet for tiden 😅 holdt på å begynne å grine og hadde mest lyst å kaste fra meg alt jeg hadde i hendene på butikken tidligere i uka når brødet ramlet fra hverandre etter å ha vært en tur gjennom skjæremaskina... det syntes jeg var skikkelig dårlig gjort av det ellers hyggelige brødet 😂 jeg pleier å være veldig tålmodig ellers, så jeg fikk skikkelig flashback til da jeg var hormonell, utålmodig tenåring en gang for leeeeenge siden😂

Jeg skal ikke ha første time med jordmor før om tre uker... er det litt sent? Er 6+2 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Strikkedilla89 skrev:

Her kjenner jeg meg veeeeldig godt igjen! Har i utgangspunktet veldig lite symptomer bortsett fra ømme pupper, men er fullstendig TOM for tålmodighet for tiden 😅 holdt på å begynne å grine og hadde mest lyst å kaste fra meg alt jeg hadde i hendene på butikken tidligere i uka når brødet ramlet fra hverandre etter å ha vært en tur gjennom skjæremaskina... det syntes jeg var skikkelig dårlig gjort av det ellers hyggelige brødet 😂 jeg pleier å være veldig tålmodig ellers, så jeg fikk skikkelig flashback til da jeg var hormonell, utålmodig tenåring en gang for leeeeenge siden😂

Jeg skal ikke ha første time med jordmor før om tre uker... er det litt sent? Er 6+2 i dag

Det er bra vi kan le av det, men er forferdelig når det står på 😂

Mannen kom hjem med sjokolade, så da måtte jeg grine litt av det og 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fru sau skrev:

Det er bra vi kan le av det, men er forferdelig når det står på 😂

Mannen kom hjem med sjokolade, så da måtte jeg grine litt av det og 😃

😂 godt å vite at jeg ikke er alene 😍😭😡😨💃🏼🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkedilla89 skrev:

Her kjenner jeg meg veeeeldig godt igjen! Har i utgangspunktet veldig lite symptomer bortsett fra ømme pupper, men er fullstendig TOM for tålmodighet for tiden 😅 holdt på å begynne å grine og hadde mest lyst å kaste fra meg alt jeg hadde i hendene på butikken tidligere i uka når brødet ramlet fra hverandre etter å ha vært en tur gjennom skjæremaskina... det syntes jeg var skikkelig dårlig gjort av det ellers hyggelige brødet 😂 jeg pleier å være veldig tålmodig ellers, så jeg fikk skikkelig flashback til da jeg var hormonell, utålmodig tenåring en gang for leeeeenge siden😂

Jeg skal ikke ha første time med jordmor før om tre uker... er det litt sent? Er 6+2 i dag

Nei, det er ikke seint. De fleste leger tar ikke inn til time før tidligst uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frostrose skrev:

Nei, det er ikke seint. De fleste leger tar ikke inn til time før tidligst uke 12.

Takk for svar! Godt å høre at det ikke er seint :) jeg skal bare ha første samtale med jordmor om tre uker. Har første ultralyd med gynekolog om 6 uker (12+1). Tiden går så veeeldig tregt i disse dager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Strikkedilla89 skrev:

Takk for svar! Godt å høre at det ikke er seint :) jeg skal bare ha første samtale med jordmor om tre uker. Har første ultralyd med gynekolog om 6 uker (12+1). Tiden går så veeeldig tregt i disse dager 😅

Veeldig enig! Føler jeg har holdt på hemmeligheten om den lille spiren i evigheter. Og så har det bare vært en knapp uke 🙈 Jeg har ikke begynt å bestille timer enda. Jeg tenker å gå til lege uke 14, OUL uke 18 og så ha jordmor etter det. 

En annen ting, er det noen av dere som har tenkt på influensavaksinen? Den er anbefalt gravide, men bør man ta den så tidlig? Er det noen risiko? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ekstra oppfølging. Eneste jeg ikke gleder meg over det, er at jeg må tappes for blod en gang i måneden om en stund. Hersens altså, kanskje jeg bør ringe sykehuset på mandag og si fra. 

Så kom TB egentlig litt "dårlig" tima, i den forstand at jeg ENDELIG har en MR time på søndag.. og jeg har vært sykmeldt i nesten ett år nå, så... jeg bør egentlig få tatt den :S 

 

Jeg skal til legen på tirsdag - da er jeg 5+0 i følge mine beregninger. Første dag i siste mens 10.10 - jeg føler det er nye måter og telle på hver gang jeg går gravid! Er så forvirra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt tanken engang på influensavaksine... Jeg har (bank i bordet) aldri hatt influensa.... Så aner Ikke?

Når skal dere fortelle det rundt? Vi skal si det på julaften til nærmeste familien (med gaver) da er jeg vel 10+6 hvis jeg har telt riktig 😂 Derfor vil jeg ha TUL før julaften, for å være sikker på at den fortsatt er der 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, henniie skrev:

Jeg får ekstra oppfølging. Eneste jeg ikke gleder meg over det, er at jeg må tappes for blod en gang i måneden om en stund. Hersens altså, kanskje jeg bør ringe sykehuset på mandag og si fra. 

Så kom TB egentlig litt "dårlig" tima, i den forstand at jeg ENDELIG har en MR time på søndag.. og jeg har vært sykmeldt i nesten ett år nå, så... jeg bør egentlig få tatt den :S 

 

Jeg skal til legen på tirsdag - da er jeg 5+0 i følge mine beregninger. Første dag i siste mens 10.10 - jeg føler det er nye måter og telle på hver gang jeg går gravid! Er så forvirra! 

Kjedelig tidspunkt, ja. Du får høre med dem om det går på en eller annen måte. Uansett hyggelig å få to blå, da 😀 

 

Termin regnes fra første dag i siste mens dersom du har regelmessige sykluser. Det har de gjort iallefall siden min mot var gravid med meg 😛 Hvordan har du regnet før? Fra EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Frostrose skrev:

Kjedelig tidspunkt, ja. Du får høre med dem om det går på en eller annen måte. Uansett hyggelig å få to blå, da 😀 

 

Termin regnes fra første dag i siste mens dersom du har regelmessige sykluser. Det har de gjort iallefall siden min mot var gravid med meg 😛 Hvordan har du regnet før? Fra EL? 

på første: vill gjetting - fant ut at jeg var gravid 7. Januar, fikk termin 6. Juni (jeg ville ha 12.) og gutten kom 9. Mai.
på andre: to ut spiralen, fikk en "blødning" på to dager, og vel, 6,5 uke etter - uten mens - så var testen positiv.
denne gangen; plotta inn en app 10.10 - og fikk en termin dato. appen min sier en ting, altformamma.no sier noe annet, og det gjør egentlig alt annet også. 


Men det var mer at jeg er gravid i uke 5 men bare 4+3 i dag.

18. juli er førebels termin: og det er midt i fellesferien. Og jeg mistenker at sykehuset "mitt" er stengt i fellesferien. Lov å tvinge dem til å ha åpent ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, henniie skrev:

på første: vill gjetting - fant ut at jeg var gravid 7. Januar, fikk termin 6. Juni (jeg ville ha 12.) og gutten kom 9. Mai.
på andre: to ut spiralen, fikk en "blødning" på to dager, og vel, 6,5 uke etter - uten mens - så var testen positiv.
denne gangen; plotta inn en app 10.10 - og fikk en termin dato. appen min sier en ting, altformamma.no sier noe annet, og det gjør egentlig alt annet også. 


Men det var mer at jeg er gravid i uke 5 men bare 4+3 i dag.

18. juli er førebels termin: og det er midt i fellesferien. Og jeg mistenker at sykehuset "mitt" er stengt i fellesferien. Lov å tvinge dem til å ha åpent ? 

Det høre s rart ut. De endret ikke terminen på OUL første gang heller? Isåfall kom vel barnet bare tidlig? 

Femte graviditetsuke. Akkurat som at babyer er i sitt første leveår frem til de er ett år. 😊 Det syns jeg også er litt rart, men logisk når man tenker over det. 

Utrolig frustrerende med stengte sykehus!!! Du kan vel "tvinge" dem til å ta deg inn dersom det er helt krise, og du ikke rekker frem noe annet sted!? Blir det lang reisevei for deg? Jeg har ikke tenkt over hvordan det er her. Jeg har termin dagen før deg. Æsj! da fikk jeg noe nytt å tenke på 😛😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg forsiktig inn her jeg også :) Jeg er gravid for første gang og har naturligvis tusenvis av spørsmål og bekymringer.. :) Jeg syntes det er veldig vanskelig å regne frem hvor langt jeg er på vei.. noen ‘eksperter’ her som kan bistå? Første dag i siste mens var 23. September. Men så har jeg syklus på ca 30-32 dager. Jeg vet nøyaktig unnfanglesesdato siden vi var begge på jobbreiser i den perioden. Det var 16. Oktober.. i følge preglife-appen er jeg 7+0. Siden EL var så sent i syklusen antar jeg at jeg egentlig bare er ca 6+0.. noen råd å få? :) 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man stenge sykehus i fellesferien? 😮 Til sykehuset jeg skal bruke er det 1 ferje, men hvis det er stengt blir det mye mer kronglete og 2 ferjer 😂

Gratulerer Trillekoffert 😊 Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt siden jeg er fullstendig nybegynner selv 😊

A mennesket mitt har forsvunnet...... Sover 10-11 t hver natt, vanlig for meg er 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, henniie skrev:

på første: vill gjetting - fant ut at jeg var gravid 7. Januar, fikk termin 6. Juni (jeg ville ha 12.) og gutten kom 9. Mai.
på andre: to ut spiralen, fikk en "blødning" på to dager, og vel, 6,5 uke etter - uten mens - så var testen positiv.
denne gangen; plotta inn en app 10.10 - og fikk en termin dato. appen min sier en ting, altformamma.no sier noe annet, og det gjør egentlig alt annet også. 


Men det var mer at jeg er gravid i uke 5 men bare 4+3 i dag.

18. juli er førebels termin: og det er midt i fellesferien. Og jeg mistenker at sykehuset "mitt" er stengt i fellesferien. Lov å tvinge dem til å ha åpent ? 

De bruker forskjellig graviditetslengde og derfor får du forskjellige datoer. Norsk teller vel 283 dager = 40+3 uker som normal. USA teller 280 tror jeg :klo: Jeg brukte terminkalkulator fra babyverden (?) til å regne min termin og så justerer jeg appene (jada, har to graviditetsapper :fnise:) slik at ukene stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Trillekoffert skrev:

Jeg sniker meg forsiktig inn her jeg også :) Jeg er gravid for første gang og har naturligvis tusenvis av spørsmål og bekymringer.. :) Jeg syntes det er veldig vanskelig å regne frem hvor langt jeg er på vei.. noen ‘eksperter’ her som kan bistå? Første dag i siste mens var 23. September. Men så har jeg syklus på ca 30-32 dager. Jeg vet nøyaktig unnfanglesesdato siden vi var begge på jobbreiser i den perioden. Det var 16. Oktober.. i følge preglife-appen er jeg 7+0. Siden EL var så sent i syklusen antar jeg at jeg egentlig bare er ca 6+0.. noen råd å få? :) 

 

 

Jeg hadde også EL seinere denne syklusen og er 3 dager kortere enn menstermin. Derfor har jeg brukt EL til å beregne termin slik at jeg ikke blir skuffet av å bli satt tilbake ved OUL. Du kan gå på babyverdens terminkalkulator og beregne termin fra EL og justere terminen i appen ut i fra den du får der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Strikkedilla89 skrev:

Takk for svar! Godt å høre at det ikke er seint :) jeg skal bare ha første samtale med jordmor om tre uker. Har første ultralyd med gynekolog om 6 uker (12+1). Tiden går så veeeldig tregt i disse dager 😅

Vil ikke si det er sent. Jeg har første legesamtale i uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; jeg har fått første legesamtale i ule 12. Men i min jobb er man veldig utsatt for vold og annet som kan påvirke svangerskapet, derfor får jeg ikke lov å jobbe til lengre enn uke 12, da blir jeg sendt i permisjon, eller må søke overflytting til en annen avdeling som er roligere - noe man veldig sjeldent får godkjent. 

Legen vil ikke ta meg inn før uke 12, men jeg må jo ha en legeærklering som sier at jeg er gravid før jeg går ut av jobb. Noen som har noen råd her? Må jeg gå privat for å få legetime eller kan jeg krangle meg til en tidligere time hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Memira skrev:

Jeg lurer på; jeg har fått første legesamtale i ule 12. Men i min jobb er man veldig utsatt for vold og annet som kan påvirke svangerskapet, derfor får jeg ikke lov å jobbe til lengre enn uke 12, da blir jeg sendt i permisjon, eller må søke overflytting til en annen avdeling som er roligere - noe man veldig sjeldent får godkjent. 

Legen vil ikke ta meg inn før uke 12, men jeg må jo ha en legeærklering som sier at jeg er gravid før jeg går ut av jobb. Noen som har noen råd her? Må jeg gå privat for å få legetime eller kan jeg krangle meg til en tidligere time hos legen?

Kan du ikke bare forklare til legen at du trenger legeerklæring? Eller er det ikke søknad om svangerskapspenger du egentlig trenger? Da må du jo til legen for å søke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...