Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Her er vi i klar! Reist hjem til foreldrene mine hvir vi blir til over nyttår. Formen er grei forutenom trøttheten. Sovnet med hodet i hendene på kafé i formiddag😂 alle andre enn meg som koste seg da😂😂😂

et mislykket forsøk å fortelle til mamma, men hun fikk det med seg til slutt og håper vi får en gutt, haha! Mormor fikk det i julegave og er veeeeldig fornøyd! Nå er det beina høyt hele ferien og bare kos. Selv om det frister helt sinnsykt med fenalår som ligger på kjøkkenet😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også greit sliten for tiden, orker nesten bare å ligge på sofaen. Har heldigvis noen dager fri rundt jul. Er også småkvalm og blir fort sulten. Det er så vanskelig å finne mat som faktisk frister og ikke får magen til å vrenge seg! Tåler ikke lukten av taco lenger ihvertfall 😅 

Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå med pinnekjøtt på julaften. Foreløpig frister det lite og jeg er redd for at jeg ikke skal takle lukten 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, henniie skrev:

Halloo damer! 

Hvordan går det? Snart i boks med tanke på jul og julefeiring?

Jeg tar med meg guttene til foreldrene mine i dag for å spise grøt og pynte tre, og mannen skal være hjemme og rydde og vakse + se fotballkamp. Det synst jeg er en heeelt grei ordning 😜 

Hehe. Det hørtes ut som en veldig grei ordning!

Jeg sjekket nettbutikker, og skrev lister på hva alle skulle få, og så sendte jeg mannen og barnet ut på shopping i dag. Den eneste gaven som ikke kommer i havn er til mannen min. Jeg kommer meg rett og slett ikke ut lenge nok til å handle. Heldigvis har vi gjort en stor investering, og kalt det julegaven til hverandre, så det skulle bare være noe symbolsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på lysten til å kjøpe Baby Breeza just in case amming ikke går, og jeg har sett en maskin til, som damper grønnsaker, og moser dem :bond: Og ja: jeg har lyst på alt.. alt det man trenger og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare titte innom nå før jeg legger meg og ønske dere en riktig god jul og romjul ❤️ Håper alle har fått en fantastisk julefeiring og at man har sluppet unna for mye av de mindre ønskede symptomene på at baby ligger i magen 💕 

jeg føler likevel at jeg har fått den beste julegaven i år, det er helt nydelig å tenke på at neste jul sitter det med høy sannsynlighet en liten jente eller gutt og feirer sin første jul 💕 og i tillegg fikk jeg en liten ekstra julegave - kvalmen har omsider gitt seg og jeg klarer å få i meg mat igjen!! Huff, den har sittet i lenge nå og vært skikkelig plagsom! 

Uansett, skravlete meg sporer av som vanlig 🙄🙄, håper dere alle har hatt det fint med nære og kjære i dag 💕

god juleklem fra baby og meg til alle dere 💕

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Memira skrev:

Ville bare titte innom nå før jeg legger meg og ønske dere en riktig god jul og romjul ❤️ Håper alle har fått en fantastisk julefeiring og at man har sluppet unna for mye av de mindre ønskede symptomene på at baby ligger i magen 💕 

jeg føler likevel at jeg har fått den beste julegaven i år, det er helt nydelig å tenke på at neste jul sitter det med høy sannsynlighet en liten jente eller gutt og feirer sin første jul 💕 og i tillegg fikk jeg en liten ekstra julegave - kvalmen har omsider gitt seg og jeg klarer å få i meg mat igjen!! Huff, den har sittet i lenge nå og vært skikkelig plagsom! 

Uansett, skravlete meg sporer av som vanlig 🙄🙄, håper dere alle har hatt det fint med nære og kjære i dag 💕

god juleklem fra baby og meg til alle dere 💕

God jul til deg og dine fra oss også ❤️ 

I går var vi nede hos svigerforeldrene mine, sammen med søsteren til mannen min, mannen hennes og de tre barna deres + oss 4 (snart 5 ❤️) Så når alle gavene var pakket ut, roen hadde senket seg så lette mannen frem en siste konvolutt med bildet vi fikk på TUL. Teksten på utsiden var vel noe sånt som "til besta og besten, en liten overraskelse til er på vei" og de tok ikke hintet :Knegg: før svigermor setter i et gisp, tantebarna mine løper bort og setter i et lykke-hyl uten sidestykke! De ropte "tuller du nå? Ikke tull med sånt!" før de gråter av glede og nærmest roper i kor at de selvutnevner seg selv som barnevakter! Resten av kvelden gikk med på å spørre "er du sikker? du har ikke mage!" "når?" "Hvor?" "jente?" "gutt?" "navn!" og "når du vet om det er jente eller gutt vil jeg på babyshopping!" Så da gråt jeg og . Guttene mine tror ikke helt på det, treåringen tror jeg ikke forstår det helt. 7 åringen vil vente til han ser magen, før han tørr å glede seg - hans egne ord.

I dag kommer mamma, pappa og broren min til middag. Så da får de også vite om det. Så blir det ringt til oldeforeldrene og fortalt det ❤️ Og da, da er det meg likegyldig til hvordan folk får vite om det.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen og jeg feirer alltid alene og koser oss glugg ihjel, det her blir jo siste julaften kun med oss to så vi kosa oss nok litt ekstra 😊 Ble noen tlf samtaler fra tanter, besteforeldre og oldeforeldre når de åpnet gaven sin igår, den lille er ihvertfall mer enn velkommen 😊

Idag er det egentlig familieselskap men mannen må dra alene, idag er formen dårlig og jeg har gått og brekt meg siden jeg sto opp.... Har vært i fin form en stund nå, men idag var det slutt på det 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har dere vært på ultralyd nylig før dere fortalte det til barna og familie? Jeg har termin 19.07. Var på tul i uke 8+2, å skal på ny om en uke. Er så nervøs for å si det før neste ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle fine gravide damer her inne❤️ Her nytes late dager med mye god mat hjemme hos foreldrene mine. Jeg er plutselig kvalm ut over dagen/kvelden igjen🤢, men heldigvis ikke like intens som tidligere. Ellers er jeg overraskende våken og i grei form. Vi teller dager frem til duotest/Ul 2 jan....🤞🏻 Vi måtte ufrivillig dele graviditeten i går pga min bror så babykulen👀🤪😅 Vi som håpte vente lengst mulig å fortelle det. Heretter er det kun veldig løse kjoler/topper etc som gjelder. Trodde jeg klarte skjule meg i gårsdagens anntrekk, men det gikk heller dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen! Vi er hjemme hos foreldrene mine, og slapp nyheten i kveld nå etter at søsknene mine har reist videre. Veldig koselig 😊

2 hours ago, Nordlys89 said:

Hei. Har dere vært på ultralyd nylig før dere fortalte det til barna og familie? Jeg har termin 19.07. Var på tul i uke 8+2, å skal på ny om en uke. Er så nervøs for å si det før neste ul. 

Vi var på TUL forrige uke (6+5), og kommer nok ikke til å fortelle det til noen andre enn foreldrene mine før vi har vært på neste UL i slutten av januar (i forbindelse med duotest, rundt uke 12). Hadde kanskje ikke fortalt det helt ennå om det ikke var jul og vi tross alt var her heller. Kjenner meg veldig igjen i å være nervøs, mista 11+6 i forrige (og første) svangerskap, og selv om jeg håper det går bedre denne gangen så føler jeg ingen trang til å fortelle flere foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei denne perioden er nervepirrende🙈 jeg har et barn fra før, å var akkurat lik da. Får bare krysse det vi kan. Lykke til. Og er jo uansett greit å fortelle noen så du har støtte hvis det er noe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Nordlys89 said:

Nei denne perioden er nervepirrende🙈 jeg har et barn fra før, å var akkurat lik da. Får bare krysse det vi kan. Lykke til. Og er jo uansett greit å fortelle noen så du har støtte hvis det er noe😊

Ja det er egentlig ikke noe annet å gjøre enn å krysse fingrene, håpe og vente 🙈 Satser på at jeg kommer til å slappe av litt mer om vi kommer oss til andre trimester - januar kan ikke gå fort nok! Og ja, det er fint at det er noen som vet også i tilfelle det skjer noe. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle!

Her har nyheten blitt delt til absolutt alt som kan gå/krype av familie, haha. Ble vanskelig å unngå, da oldemor ikke helt klarer å holde tett 🙈Men synes egentlig det var helt fint, så slapp vi å fortelle det til alle personlig. Alle er jo klar over risikoen ved at vi  bare er 10+2 enda, men krysser fingrene for oss. Har fortsatt ikke vært på TUL, og tror vi venter til OUL egentlig.

Eneste som har lagt litt demper på stemingen er at symptomene har gått en del ned. Fortsatt øm i puppene, plaget av rastløse ben og er trøttere enn normalt, men nå er jeg nesten ikke kvalm lenger. Og på selveste julaften fikk jeg noen dråper med brun/mørkerød utflod. Har skjønt at det er helt normalt, men man tenker jo litt på det likevel. 

Fortsatt gledelig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg med eldste og, mye småblødninger i 1 trimester. Å har idag ei jente på 5 år, så somregel er det vell ganske vanlig. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skikkelig magefølelse på at det er mer enn en spire i magen😱ikke noe symptomer eller familiære ting som tyder på det, men magefølelsen er STERK! Skal på TUL 4 januar så blir spennende å se om det er flere. 

Her nytes fortsatt late feriedager. Dødstrøtt, og kvalm av kjøttlukt (noe som ble oppdaget først under ribbestekingen på julafta). Aldri vært så trøtt eller trøtt på samme måte før i hele mitt liv. Kjenner jeg er spent på hvordan jeg skal klare jobben min etter ferien hvis det fortsetter. Jeg er også pottetett i nesen. Har vært det nå i ca 1 mnd, men ingen sykdomsfølelse eller snue. Hadde ei uke midt inni der med snue og hoste og hele pakken, og nå er jeg tilbake til å være tett uten å være blokkert av noe. Merklig følelse. Håper jeg slipper å være tett helt til august!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager mye syting og klaging fra meg nå, men jeg må bare få skyte fra meg litt her også sånn at ikke all sutringen går på stakkars mannen som gjør alt han kan for å hjelpe 🙈 

Jeg eeer så dårlig!! Kvalmen er tilbake, jeg fikk nyte 4 dager fri.. i tillegg er jeg blitt influensasyk. Feber, tett nese, vond hals, hodepine, kaldsvette, svangerskapskvalme, ligamentsmerter - ja, u name it 😭😭😭 har vært sengeliggende nå i to dager, og på toppen av det hele har paracetamol omtrent = 0 virkning på meg. Men Ibux er jo ikke lov 😢 og jeg som ALDRI er syk, og i tillegg har tatt influensavaksinen i år! Huff... 

Endret av Memira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Memira said:

Jeg beklager mye syting og klaging fra meg nå, men jeg må bare få skyte fra meg litt her også sånn at ikke all sutringen går på stakkars mannen som gjør alt han kan for å hjelpe 🙈 

Jeg eeer så dårlig!! Kvalmen er tilbake, jeg fikk nyte 4 dager fri.. i tillegg er jeg blitt influensasyk. Feber, tett nese, vond hals, hodepine, kaldsvette, svangerskapskvalme, ligamentsmerter - ja, u name it 😭😭😭 har vært sengeliggende nå i to dager, og på toppen av det hele har paracetamol omtrent = 0 virkning på meg. Men Ibux er jo ikke lov 😢 og jeg som ALDRI er syk, og i tillegg har tatt influensavaksinen i år! Huff... 

Uff, det hørtes ikke godt ut! Håper det "bare" er en kraftig forkjølelse pluss svangerskapsvondter og ikke influensa, den sitter jo gjerne i opp til to uker. God bedring! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twilight_Sparkle skrev:

Uff, det hørtes ikke godt ut! Håper det "bare" er en kraftig forkjølelse pluss svangerskapsvondter og ikke influensa, den sitter jo gjerne i opp til to uker. God bedring! 😊

Takk ❤️ Dag 3 i sengen nå og jeg blir bare værre 😭 hosten sitter langt ned i brystet og det surkler i brystet når jeg puster.. håper dette går over fortere enn svint.. 

Takk og lov for at jeg er hjemme med svangerskapspenger og slipper å tenke på jobb og enda fler egenmeldinger/sykemeldinger 🙈 og heldigvis har mannen langfri helt til ut på nyåret og kan ta litt ekstra vare på meg, som han jo er så flink til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...