Fru sau Skrevet 14. november 2018 #121 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg går rundt og føler meg som en blanding av fyllesyk og forkjøla 🤣 Var så frisk og rask på lørdag, og da bekymret jeg meg selvfølgelig for at det hadde gått galt. Bekymrer meg ikke for det nå lenger 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #122 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) 9 timer siden, henniie skrev: Jeg har til gjengeld å gå over termin, så alle gode ting er tre, sant? 🤷♀️Hvilken app bruker du? Det er egentlig ikke lange strekke til barnehagen. Det er 1,1 km. Men jeg må levere på skolen også. Og jeg tillater ikke guttungen å gå den vegen alene. Det blir litt langt synst jeg, mtp trafikk som er langs skolevegen, spesielt morgentrafikken mellom 7 og 8:30. Til skolen er det 3 km. I første klasse fikk de tilbud om buss, men bussen (uten bussvakt om morgen og ettermiddag) er uaktuelt siden busstoppet om morgenen er 150 m unna (over veien 2 ganger) og etter skolen 750-950 m avhengig av hvilken vei han tar - gjennom sentrum (kryss og rundkjøringer) - som er helt utelukket at en 6-7 åring får gjøre alene. Å gå hjem i bare motbakker gidder han ikke heller 😅 Jeg har meg mine klikk jeg også. Spess om 7 åringen får trassanfall over at jeg sier Nei, eller lignende 😅 Dårlig kombo.. Jeg sovnet i går jeg☺️ Ja for meg stemmer det iallefall. Har gått lengre og lengre over termin for hver gang. Sist ble jeg satt i gang etter en uke pga lite forstervann, men ellers har jeg til slutt komt i naturlig fødsel. Jeg tenker noen går lenger gravid enn andre og jeg er en av de☺️ Skjønner godt at du ikke har lyst at gutten din skal gå alene om det er så langt og midt i rushen! Hva har skjedd me skuldera di egentlig? i dag føler jeg litt mer gravid igjen. Symtomene kommer og går. Har dere det sånn også?☺️ Endret 14. november 2018 av frk.Sanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #123 Del Skrevet 14. november 2018 9 timer siden, henniie skrev: Jeg har til gjengeld å gå over termin, så alle gode ting er tre, sant? 🤷♀️Hvilken app bruker du? Det er egentlig ikke lange strekke til barnehagen. Det er 1,1 km. Men jeg må levere på skolen også. Og jeg tillater ikke guttungen å gå den vegen alene. Det blir litt langt synst jeg, mtp trafikk som er langs skolevegen, spesielt morgentrafikken mellom 7 og 8:30. Til skolen er det 3 km. I første klasse fikk de tilbud om buss, men bussen (uten bussvakt om morgen og ettermiddag) er uaktuelt siden busstoppet om morgenen er 150 m unna (over veien 2 ganger) og etter skolen 750-950 m avhengig av hvilken vei han tar - gjennom sentrum (kryss og rundkjøringer) - som er helt utelukket at en 6-7 åring får gjøre alene. Å gå hjem i bare motbakker gidder han ikke heller 😅 Jeg har meg mine klikk jeg også. Spess om 7 åringen får trassanfall over at jeg sier Nei, eller lignende 😅 Dårlig kombo.. Ladytimer hsr jeg brukt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #124 Del Skrevet 14. november 2018 Har Preglife og Graviditet+ Synes ikke det er så forvirrende med termin egentlig. Bruker babyverden sin termin og justerer evnt om det ikke havner på riktig da i appen. Viktig å huke av riktig sykluslengde da, tror de kun regner 28 hos lege og driter i om det ikke stemmer Det er ikke så viktig enda heller når oul er den som "bestemmer". Dog hadde jeg menstermin 16 med første. Oul ville gi 21-22 og det nektet jeg selvfølgelig på (visste EL) og kranglet ned til 19. Gutten kom 12... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #125 Del Skrevet 14. november 2018 2 timer siden, frk.Sanna skrev: Jeg sovnet i går jeg☺️ Ja for meg stemmer det iallefall. Har gått lengre og lengre over termin for hver gang. Sist ble jeg satt i gang etter en uke pga lite forstervann, men ellers har jeg til slutt komt i naturlig fødsel. Jeg tenker noen går lenger gravid enn andre og jeg er en av de☺️ Skjønner godt at du ikke har lyst at gutten din skal gå alene om det er så langt og midt i rushen! Hva har skjedd me skuldera di egentlig? i dag føler jeg litt mer gravid igjen. Symtomene kommer og går. Har dere det sånn også?☺️ Jeg ble satt i gang på førsten 48 timer etter vannavgang (og sterk mistanke til svangerskapsforgiftelse) jeg hadde helekopter på taket fordi jeg nekta å dra til det sykehuset som egentlig tar i mot prematur i fylket. Se for deg dette: ei gravid kjerring ringer klokken halv seks om morraen "hvordan vet jeg at vannet har gått?" og de forklarer etter beste evne til en førstegangsfødende og følger opp med "hvor langt er du på vei?" jeg svarer noe sånt som "ess, det er ikke så viktig. Jeg vil bare vite med sikkerhet hvordan jeg kan eventuelt bekrefte eller avkrefte att vannet gikk." og forklarer at jeg våkna fordi jeg var potte tett i nesen, nøs og det rant. Så jeg kasta meg over do. Og det stoppa ikke. Så de måtte ringe det andre sykehuset, be om tillatelse til å ta meg i mot. Fordi jeg trua med å legge på og late som ingenting dersom de sendte meg noe annet sted enn MITT sykehus, som er nærmere og uten ferge. Jeg tror jeg nærmest ropte at dere kan fint finne ut, om ikke mye raskere til og med, akkurat det samme som de kan. Så enten tar dere meg i mot eller så lar dere vær og jeg legger på. 😂Jeg ble innlagt for å si det sånn. Men de flytta meg ikke, og jeg fikk gutten på sykehuset mitt, selv om han egentlig skulle vært født på et annet sykehus. Andre gang starta selv kl 0110 og gutten er født 0455. "kom før du kjenner det neste gang" sa a' ... Lykke til sier jeg. Nei skulderen min? Jeg tror ikke legene selv vet det en gang. En dag er det senebetennelse som setter sekundersmerter i albuen og nakke, dagen etter er det tennisalbue som stråler opp i skuldre og nakke. Og trededagen er det overbelastning over tid etter å ha bert småbarn på skulderen eller for mye/mange løft på jobb. Noen dager er det også en senskade etter en ulykke jeg var i for tiårsiden blir det vel nå på våren tror jeg? Jeg har vært plaget med senebetennelse med gjevne mellomrom. Og nå har jeg fått en sånn innmari seig en som ikke gir seg av tabletter, trykkbølgebehandling, fysioterapi, yoga, pusteøvelser eller noe annet en lege kan foreslå. Kortison kommer de ikke inn men (for trangt) og sånn lokalbedøvelse 24 punkter i skuldra ble jeg veldig, veldig dårlig av. "Vondt skal vondt fordrive" sa legen. Jeg vridde meg i smerter. Hun fortsatte å stikke. "Nå ble jeg litt kvalm her" Fikk tilbud om vann og hun fortsatte. "Nå synger det i ørene mine" Bare ventilasjonsanlegget. Så ble a overraska over at jeg nesten sjangla meg bort til stolen etter behandlingen. "Åj, du reagerte du!" 🙄 Jeg har gitt opp. Etter kidden er ute får jeg se om jeg finner meg en mindre belastende jobb for skulderen min eller ev. gå noe skole. 1 time siden, LilleMy1989 skrev: Har Preglife og Graviditet+ Synes ikke det er så forvirrende med termin egentlig. Bruker babyverden sin termin og justerer evnt om det ikke havner på riktig da i appen. Viktig å huke av riktig sykluslengde da, tror de kun regner 28 hos lege og driter i om det ikke stemmer Det er ikke så viktig enda heller når oul er den som "bestemmer". Dog hadde jeg menstermin 16 med første. Oul ville gi 21-22 og det nektet jeg selvfølgelig på (visste EL) og kranglet ned til 19. Gutten kom 12... Godt å være sta noen ganger 😜 Mamma fikk termin med lillebror 12. Desember. Både mamma og pappa nekta, for da hadde pappa vært på sjø. Gutten kom 2. Januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #126 Del Skrevet 14. november 2018 3 timer siden, henniie skrev: Jeg ble satt i gang på førsten 48 timer etter vannavgang (og sterk mistanke til svangerskapsforgiftelse) jeg hadde helekopter på taket fordi jeg nekta å dra til det sykehuset som egentlig tar i mot prematur i fylket. Se for deg dette: ei gravid kjerring ringer klokken halv seks om morraen "hvordan vet jeg at vannet har gått?" og de forklarer etter beste evne til en førstegangsfødende og følger opp med "hvor langt er du på vei?" jeg svarer noe sånt som "ess, det er ikke så viktig. Jeg vil bare vite med sikkerhet hvordan jeg kan eventuelt bekrefte eller avkrefte att vannet gikk." og forklarer at jeg våkna fordi jeg var potte tett i nesen, nøs og det rant. Så jeg kasta meg over do. Og det stoppa ikke. Så de måtte ringe det andre sykehuset, be om tillatelse til å ta meg i mot. Fordi jeg trua med å legge på og late som ingenting dersom de sendte meg noe annet sted enn MITT sykehus, som er nærmere og uten ferge. Jeg tror jeg nærmest ropte at dere kan fint finne ut, om ikke mye raskere til og med, akkurat det samme som de kan. Så enten tar dere meg i mot eller så lar dere vær og jeg legger på. 😂Jeg ble innlagt for å si det sånn. Men de flytta meg ikke, og jeg fikk gutten på sykehuset mitt, selv om han egentlig skulle vært født på et annet sykehus. Andre gang starta selv kl 0110 og gutten er født 0455. "kom før du kjenner det neste gang" sa a' ... Lykke til sier jeg. Nei skulderen min? Jeg tror ikke legene selv vet det en gang. En dag er det senebetennelse som setter sekundersmerter i albuen og nakke, dagen etter er det tennisalbue som stråler opp i skuldre og nakke. Og trededagen er det overbelastning over tid etter å ha bert småbarn på skulderen eller for mye/mange løft på jobb. Noen dager er det også en senskade etter en ulykke jeg var i for tiårsiden blir det vel nå på våren tror jeg? Jeg har vært plaget med senebetennelse med gjevne mellomrom. Og nå har jeg fått en sånn innmari seig en som ikke gir seg av tabletter, trykkbølgebehandling, fysioterapi, yoga, pusteøvelser eller noe annet en lege kan foreslå. Kortison kommer de ikke inn men (for trangt) og sånn lokalbedøvelse 24 punkter i skuldra ble jeg veldig, veldig dårlig av. "Vondt skal vondt fordrive" sa legen. Jeg vridde meg i smerter. Hun fortsatte å stikke. "Nå ble jeg litt kvalm her" Fikk tilbud om vann og hun fortsatte. "Nå synger det i ørene mine" Bare ventilasjonsanlegget. Så ble a overraska over at jeg nesten sjangla meg bort til stolen etter behandlingen. "Åj, du reagerte du!" 🙄 Jeg har gitt opp. Etter kidden er ute får jeg se om jeg finner meg en mindre belastende jobb for skulderen min eller ev. gå noe skole. Godt å være sta noen ganger 😜 Måtte flire litt av beskrivelsen din når du fikk viljen din og fikk føde på det sykehuset du ville😅 Hvor mange dager over termin var du da egentlig? Man skal ikke kødde med en gravid/fødende kvinne haha. Det høres fryktelig vondt ut med skulderen din😔 Håper du finner ut hva som er galt og visst ikke at det eventuelt kan opereres en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #127 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Litt mer småuggen + stikningene (og tyngde følelsen i livmorområde) er tilbake hos meg. Jeg føler meg skikkelig fyllesyk. Hvordan har dere andre det i dag? For min del handler det å komme gjennom dagene de første 10-12 ukene😜 Takk å lov for at mannen er hjemme i 3 uker til!🙏🏻 Endret 14. november 2018 av frk.Sanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #128 Del Skrevet 14. november 2018 16 minutter siden, frk.Sanna skrev: Måtte flire litt av beskrivelsen din når du fikk viljen din og fikk føde på det sykehuset du ville😅 Hvor mange dager over termin var du da egentlig? Man skal ikke kødde med en gravid/fødende kvinne haha. Det høres fryktelig vondt ut med skulderen din😔 Håper du finner ut hva som er galt og visst ikke at det eventuelt kan opereres en dag! jeg var ikke over termin jeg var 7 uker før 🤷♀️ Jeg må vel vente nå da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #129 Del Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, henniie skrev: jeg var ikke over termin jeg var 7 uker før 🤷♀️ Jeg må vel vente nå da.... Å herlighet vet ikke hvor jeg fikk det for meg at du var på overtid....☺️ Bra det gikk fint iallefall! Ja stakkars deg som må leve med de kroniske smertene😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #130 Del Skrevet 14. november 2018 6 minutter siden, frk.Sanna skrev: Å herlighet vet ikke hvor jeg fikk det for meg at du var på overtid....☺️ Bra det gikk fint iallefall! Ja stakkars deg som må leve med de kroniske smertene😔 Jeg håper bare det går over jeg.. Sliter mer på treåringen enn meg 😓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru sau Skrevet 14. november 2018 #131 Del Skrevet 14. november 2018 21 minutter siden, frk.Sanna skrev: Litt mer småuggen + stikningene (og tyngde følelsen i livmorområde) er tilbake hos meg. Jeg føler meg skikkelig fyllesyk. Hvordan har dere andre det i dag? For min del handler det å komme gjennom dagene de første 10-12 ukene😜 Takk å lov for at mannen er hjemme i 3 uker til!🙏🏻 Idag har ikke vært en god dag, ingen, kvalm og dønn sliten i hele dag 🤣 Skal egentlig på noe greier hele helgen med endel folk, spørs om jeg orker det.... Vil bare ligge på sofaene og smågulpe 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #132 Del Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, henniie skrev: Jeg håper bare det går over jeg.. Sliter mer på treåringen enn meg 😓 Det forstår jeg godt😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #133 Del Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, Fru sau skrev: Idag har ikke vært en god dag, ingen, kvalm og dønn sliten i hele dag 🤣 Skal egentlig på noe greier hele helgen med endel folk, spørs om jeg orker det.... Vil bare ligge på sofaene og smågulpe 😂 Jeg innbiller meg at Pepsi Max hjelper mot kvalmen. Så føler jeg meg slem som spiste restene av potetskruene til treåringen ista 😂Jeg fikk sykmelding av legen denne uka, så vi får se hva som skjer! Jeg skal egentlig være trener for en gjeng 6-7 åringer på cup på søndag. Kan ikke si at det frister...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #134 Del Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, Fru sau skrev: Idag har ikke vært en god dag, ingen, kvalm og dønn sliten i hele dag 🤣 Skal egentlig på noe greier hele helgen med endel folk, spørs om jeg orker det.... Vil bare ligge på sofaene og smågulpe 😂 Kjenner til det, bare at jeg ikke gulper😜🤣 Av erfaring er jeg ubrukelig de første mnd! Kroppen vår jobber på spreng med å lage et lite mini menneske, så er jo egentlig ikke rart at vi er ekstra sliten☺️ Jeg kan ikke fatte at noen kan gå i flere mnd uten å vite at de er gravid🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru sau Skrevet 14. november 2018 #135 Del Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, henniie skrev: Jeg innbiller meg at Pepsi Max hjelper mot kvalmen. Så føler jeg meg slem som spiste restene av potetskruene til treåringen ista 😂Jeg fikk sykmelding av legen denne uka, så vi får se hva som skjer! Jeg skal egentlig være trener for en gjeng 6-7 åringer på cup på søndag. Kan ikke si at det frister...! Det skjønner jeg at ikke frister 😂 Jeg er sykmeldt tom fredag, men skal til legen igjen på mandag og regner med at jeg får forlenget den eller går rett på svangerskapspermisjon. 1 minutt siden, frk.Sanna skrev: Kjenner til det, bare at jeg ikke gulper😜🤣 Av erfaring er jeg ubrukelig de første mnd! Kroppen vår jobber på spreng med å lage et lite mini menneske, så er jo egentlig ikke rart at vi er ekstra sliten☺️ Jeg kan ikke fatte at noen kan gå i flere mnd uten å vite at de er gravid🤷♀️ Jeg trodde virkelig ikke at det var så ille! Jeg har humret litt over slitne gravide før, for det kan jo ikke være så ille? Jo, det kan det jaggu 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 14. november 2018 #136 Del Skrevet 14. november 2018 16 timer siden, frk.Sanna skrev: Jeg har ikke gjort noe annet enn å ligget på sofaen etter en kjapp rydderunde etter minsten la seg i 7 tiden phuuu. Mannen har tatt minsten, laget middag og latt meg slappe av etter han kom hjem😍🙏🏻 Jeg sover helt elendig om dagen😴 Han jobber kveld nå og skal nok jobbe dagtid igjen fra torsdag, men heldigvis er han hjemme i 3-4 tiden. 3 uker til så drar han på reisejobb i 14 dager igjen! Så nyter å ha litt mer rolige dager enn så lenge. Jeg er 5+4 i dag. TUL neste torsdag😬🤞🏻❤️ Hva med deg?? Hvordan tok mannen det når han kom hjem fra reisejobb? Regner med det var godt for deg å endelig fortelle det ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #137 Del Skrevet 14. november 2018 Føler meg helt ubrukelig. Sur, småtrøtt, orker ingenting, høy puls og blir fort sliten, føler at jeg syter kvalm, burde trene. Vet ikke egentlig hva som er galt men er skikkelig misfornøyd med det meste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #138 Del Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, Fru sau skrev: Det skjønner jeg at ikke frister 😂 Jeg er sykmeldt tom fredag, men skal til legen igjen på mandag og regner med at jeg får forlenget den eller går rett på svangerskapspermisjon. Jeg trodde virkelig ikke at det var så ille! Jeg har humret litt over slitne gravide før, for det kan jo ikke være så ille? Jo, det kan det jaggu 😂 åh? mye dårlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 14. november 2018 #139 Del Skrevet 14. november 2018 16 timer siden, henniie skrev: Jeg/vi har sagt det til en venninne. Når jeg fortalte det til mannen at testen var positiv (han står opp og drar på jobb før jeg kommer meg ut av sengen) så tikket det inn en melding "nå, hvordan går det...?" hun vet vi prøvde på, og vel, jeg er ræva på å lyve. Så hun vet det. For min del er det veldig greit også - for da har jeg noen å prate med. Vi skal også vente med å si det til jul. Kanskje ene svigerinnen min aner noe, så det blir litt spennende og se om hun spør før den tid og jeg greier og holde det hemmelig og ikke minst skjult til da! Hvordan tenker du å fortelle det da? Vi vurderer 2 ting: ene er å skrive det på julekort og sende det til venner og familie, levere på døren til dem som er innen kort avstand med bil. Eller kjøpe teskjorter og kopper til besteforeldre og onkler. Og annonsere det selv. Jeg vil ha julekort Vi har begynt å fortelle foreldre og besteforeldre. Pluss vi har sagt det til våre to bestevenner ❤️ Resten får julekort på julaften 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #140 Del Skrevet 14. november 2018 4 minutter siden, Fru sau skrev: Det skjønner jeg at ikke frister 😂 Jeg er sykmeldt tom fredag, men skal til legen igjen på mandag og regner med at jeg får forlenget den eller går rett på svangerskapspermisjon. Jeg trodde virkelig ikke at det var så ille! Jeg har humret litt over slitne gravide før, for det kan jo ikke være så ille? Jo, det kan det jaggu 😂 Hva er svangerskapsperminsjon? Trodde det bare var sykmelding og svangerskapspenger som var mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå