Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Waldfee said:

Ser forøvrig at her er jeg i gang igjen med å vurdere planene videre før forsøket er ferdig..... håpløs 🤪! Men det hjelper liksom litt å tenke på en plan.... selv om den endrer seg hele tiden da... Virkelig skrulleuker!!!

Det er jo bare smart spør du meg. Veldig greit å vite hva du gjør hvis det ikke går, men forhåpentlig trenger du ikke den planen uansett. 

Lap er jo smart, og nesespray rett etterpå høres ikke dumt ut det heller, hvis hypotesen er at endometriosen ødelegger. Om du vil fortsette da, selvfølgelig. 

Det blir nok forsøk på meg i juni, ting har egentlig ikke roet seg men samtidig så er det greit å komme seg videre og prøve noe nytt. De er veldig søte på Medicus da, føles veldig annerledes allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Wiley skrev:

Det er jo bare smart spør du meg. Veldig greit å vite hva du gjør hvis det ikke går, men forhåpentlig trenger du ikke den planen uansett. 

Lap er jo smart, og nesespray rett etterpå høres ikke dumt ut det heller, hvis hypotesen er at endometriosen ødelegger. Om du vil fortsette da, selvfølgelig. 

Det blir nok forsøk på meg i juni, ting har egentlig ikke roet seg men samtidig så er det greit å komme seg videre og prøve noe nytt. De er veldig søte på Medicus da, føles veldig annerledes allerede.

Joda, det er nok lurt. Tanken er at med sønnen tok jeg lap og da funket første ivf. Nå har jeg hatt åtte innsett, flere med topp embryo, og har ikke fått barn av det - da kan ny lap og rett på forsøk være tingen. Om jeg orker da.

Tror det er lurt med forsøk i juni, jeg👍 Godt å komme videre, og ofte er det et bytte av klinikk som skal til🤞 det er annerledes i det private, merket jeg savnet enerom, utdelte sokker og morgenkåpe nå sist på uttak på riksen ja!!😂 Og det viktigste er jo at det blir litt mer personlig omsorg, færre å forholde seg til. Det er mye mer behagelig. Kommer til å heie masse på deg!! 💗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
12 timer siden, Waldfee skrev:

Joda, det er nok lurt. Tanken er at med sønnen tok jeg lap og da funket første ivf. Nå har jeg hatt åtte innsett, flere med topp embryo, og har ikke fått barn av det - da kan ny lap og rett på forsøk være tingen. Om jeg orker da.

Tror det er lurt med forsøk i juni, jeg👍 Godt å komme videre, og ofte er det et bytte av klinikk som skal til🤞 det er annerledes i det private, merket jeg savnet enerom, utdelte sokker og morgenkåpe nå sist på uttak på riksen ja!!😂 Og det viktigste er jo at det blir litt mer personlig omsorg, færre å forholde seg til. Det er mye mer behagelig. Kommer til å heie masse på deg!! 💗

Unnskyld meg, men enerom+sokker+morgenkåpe? Hvor får man denne gullservicen? Eneste jeg blir tildelt er en plastkopp med flytende dop og et grønt klede å wrappe rundt underlivet :P 

Støtter ny lapraskopi. Du har jo antydet at det ikke er allverdens tid igjen av prøveperioden deres, og jeg tenker det kan være verdt forsøket altså. Altså at man har ryddet litt i det som eventuelt er der og kan hindre at egg fester seg osv. De roter jo ikke inni der om det ikke er noe å rote i.

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med et flott forsøk! Håper virkelig det holder hele veien også nå ❤️

Hvordan føler du deg? Det er ingenting som er sikkert enda, du trenger jo ikke å kjenne noe så tidlig. Men denne ventetiden etter ivf er virkelig skrulleuke! Håp og motløshet om hverandre. Unner deg virkelig en god slutt på den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Waldfee skrev:

Du har selvsagt rett 👍😊 Jeg har ikke troen for egen del, men det er tidlig og jeg har troen for din del 🤞🤞🤞💗💗💗 Fortsett med positive tanker!

Kjipt når man ikke har troen på at det skal gå. Kjenner på det samme selv nå. De andre gangene jeg har blitt gravid har jeg merket det veldig tidlig, mens nå kan jeg ikke merke noen ting. Håper så klart jeg tar feil. Ser at du har laget planer for veien videre dersom det ikke blir klaff dette forsøket. Sikkert lurt, alltid godt å ha noen holdepunkter å se frem mot 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fnugg skrev:

Unnskyld meg, men enerom+sokker+morgenkåpe? Hvor får man denne gullservicen? Eneste jeg blir tildelt er en plastkopp med flytende dop og et grønt klede å wrappe rundt underlivet :P 

Støtter ny lapraskopi. Du har jo antydet at det ikke er allverdens tid igjen av prøveperioden deres, og jeg tenker det kan være verdt forsøket altså. Altså at man har ryddet litt i det som eventuelt er der og kan hindre at egg fester seg osv. De roter jo ikke inni der om det ikke er noe å rote i.

Hausken har morgenkåpe-service, altså👍 Det er skikkelig fint på Lysaker-klinikken. Men du har jo fått resultater da, det er det som teller 💗

Og ja, enig - jeg kommer til å ta lap for å sjekke om det er noe som kan kludre det til som de kan fjerne. Jeg får jo mange egg og ikke så gærent på kvalitet heller, så mulig det er noe endo som fucker opp. Da er det jo bare å få det vekk før fryseinnsett og evt et siste ferskforsøk til. Så er det slutt! Men får nok ikke sjelero om jeg lar være å sjekke, selv om jeg akkurat nå har mest lystt til å finne en annen «hobby» enn ivf altså - strikke eller kanskje maraton... 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye med et flott forsøk! Håper virkelig det holder hele veien også nå ❤️

Hvordan føler du deg? Det er ingenting som er sikkert enda, du trenger jo ikke å kjenne noe så tidlig. Men denne ventetiden etter ivf er virkelig skrulleuke! Håp og motløshet om hverandre. Unner deg virkelig en god slutt på den. 

Tusen takk 💗 Dessverre så kjenner jeg absolutt ingenting, kjenner meg helt som vanlig. Har pleid å kjenne noe både ved positive og negative forsøk, men nå er det ingenting. Så har ikke noen god følelse gitt! Med sønnen kjente jeg at det «var noe der». Ingenting nå. Etter dette forsøket blir det sommerfri fra ivf, ihvertfall. Men i løpet av den sommeren fyller jeg førti, da .... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mamma til én skrev:

Kjipt når man ikke har troen på at det skal gå. Kjenner på det samme selv nå. De andre gangene jeg har blitt gravid har jeg merket det veldig tidlig, mens nå kan jeg ikke merke noen ting. Håper så klart jeg tar feil. Ser at du har laget planer for veien videre dersom det ikke blir klaff dette forsøket. Sikkert lurt, alltid godt å ha noen holdepunkter å se frem mot 🙂

Da følger vi hverandre også i mangel på symptomer, da! Jeg tar det også som et dårlig tegn at jeg ikke merker noen ting. Men det er jo selvsagt veldig tidlig. To venninner av meg gikk flere mnd før de skjønte de var gravide da.... hehe! Så alt er nok fortsatt mulig, men for min del greit å tenke litt fremover også. Vurderer faktisk å begynne med maraton og få oss en kattunge for å få et nytt prosjekt og en liten «baby» å dulle med, istedenfor mer ivf 😂😂. I dag tar jeg det med litt bedre humør, i går var jeg helt på grinern pga manglende symptomer og forbannet at det aldri kan funke med denne kroppen 😡

Håper dere får en fin 17. mai i morgen! Det må vi 🇳🇴🎂🎉! Sønnen gleder seg enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk 💗 Dessverre så kjenner jeg absolutt ingenting, kjenner meg helt som vanlig. Har pleid å kjenne noe både ved positive og negative forsøk, men nå er det ingenting. Så har ikke noen god følelse gitt! Med sønnen kjente jeg at det «var noe der». Ingenting nå. Etter dette forsøket blir det sommerfri fra ivf, ihvertfall. Men i løpet av den sommeren fyller jeg førti, da .... 😳

Du har veldig gode resultater på forsøkene dine, så hos deg tror jeg nok eggstokkene er "yngre" enn hos 40-åringer flest. Du fikk betydelig bedre resultat i antall egg og kvalitet på dette siste forsøket enn jeg fikk på mine til sammen. Det er klart at det hjelper ikke før du får barnet ditt. Men det ser ut som sjansene er der ❤️

Og hvis det er noe trøst for deg og @Mamma til én, så kjente jeg ingenting før mensen skulle vært her denne gangen (og da var det bare vanlige menssmerter) 😊Da jeg ble gravid med datteren, og sist syklus, da jeg hadde en kjemisk, kjente jeg mye murringer tidlig, var trøtt og litt småkvalm innimellom. Jeg kjente veldig godt etter da, men det gjorde jeg nå og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Waldfee skrev:

Da følger vi hverandre også i mangel på symptomer, da! Jeg tar det også som et dårlig tegn at jeg ikke merker noen ting. Men det er jo selvsagt veldig tidlig. To venninner av meg gikk flere mnd før de skjønte de var gravide da.... hehe! Så alt er nok fortsatt mulig, men for min del greit å tenke litt fremover også. Vurderer faktisk å begynne med maraton og få oss en kattunge for å få et nytt prosjekt og en liten «baby» å dulle med, istedenfor mer ivf 😂😂. I dag tar jeg det med litt bedre humør, i går var jeg helt på grinern pga manglende symptomer og forbannet at det aldri kan funke med denne kroppen 😡

Håper dere får en fin 17. mai i morgen! Det må vi 🇳🇴🎂🎉! Sønnen gleder seg enormt!

Vi får bare ta tiden til hjelp og håpe på det beste 🙏😊 Takk for det, god 17. mai til dere og- stor stas med 17. mai for de små 🇧🇻

Og ja @IIIy det er en liten trøst, takk for det 💕 God 17. mail til deg og 🇧🇻🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Du har veldig gode resultater på forsøkene dine, så hos deg tror jeg nok eggstokkene er "yngre" enn hos 40-åringer flest. Du fikk betydelig bedre resultat i antall egg og kvalitet på dette siste forsøket enn jeg fikk på mine til sammen. Det er klart at det hjelper ikke før du får barnet ditt. Men det ser ut som sjansene er der ❤️

Og hvis det er noe trøst for deg og @Mamma til én, så kjente jeg ingenting før mensen skulle vært her denne gangen (og da var det bare vanlige menssmerter) 😊Da jeg ble gravid med datteren, og sist syklus, da jeg hadde en kjemisk, kjente jeg mye murringer tidlig, var trøtt og litt småkvalm innimellom. Jeg kjente veldig godt etter da, men det gjorde jeg nå og. 

Tusen tusen takk for dette 👍💗! Det betyr veldig mye, særlig i disse skrulleukene når jeg egentlig skulle ordne mat til selskap i morgen men sitter her 😂 - å få så hyggelige ord. Ja, jeg har gode eggstokker og eggreserver for alderen, men så er det letingen etter det gode egget da, det kan ikke dra ut så mye lenger med den letingen nå før jeg gir opp eller blir permanent skrullete...  

Men nå er fokus på leting etter symptomer - takk for at du deler om mangel! Kroppen er merkelig. Vi får bare krysse fingrene litt til 🤞💗 Kos deg med 17. mai og graviditet 🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fin 17. mai som jeg klarte å gjøre det beste ut av for sønnen, og en ok helg med en koselig jentebursdag, men dessverre så er jeg 99 prosent sikker på at dette forsøket ikke har gått veien. Føler meg fortsatt helt 100 prosent som vanlig (foruten kommet nå typiske tegn på at mensen er rett rundt hjørnet). Har vært skikkelig langt nede, men i dag tok jeg en lang løpetur i skogen og tenkte på alt det andre jeg er, enn en som prøver å få et barn uten å lykkes. Jeg har verdens fineste fireåring, en jobb jeg liker veldig godt, mange gode venner og mange ting jeg liker å gjøre. Jeg må rett og slett prøve å fokusere mindre på prøvingen, og mer på de 100 andre tingene som også er meg. Så når dette forsøket er endelig konkludert, blir det pause på meg frem til høsten. Da skal jeg gjøre mitt beste for ikke å tenke på ivf og infertilitet, men google og lese om helt andre ting. Så til høsten blir det laparaskopi. Finner de noe som kan fjernes, blir det et forsøk til og evt fryseforsøk før vi kaster inn håndkleet (hvis legene tror det er noe poeng med kun ett embryo inn). Finner de ikke noe på lap, blir det kun et fryseforsøk før det er slutt. For kropp og sjel orker ikke mange flere runder nå. Ønsker alle en fin uke, og takk for all støtte her inne 💗💗💗

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

💗💗💗 Stor klem til deg. Nå må det bare gå🤞🏻💗💗💗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jo godt at hverken magefølelse eller symptomer betyr noe som helst i disse ukene, alikevel så kjenner jeg altfor godt til den følelsen. Hodet har bestemt seg, kanskje i en slags form for selvforsvar og du har allerede bearbeidet de tunge følelsene før du har fasit i hånden. Jeg synes ikke det er dumt at hjernen din gjør det, men jeg synes det er trist. Trist at hvert forsøk fører med seg så mye selvransakelse og organisering av følelser. Det er jo derfor man setter en grense etterhvert, ingen mennesker som kan utsette seg selv for dette i all evighet. Synes det er helt greit at du har lagt opp løp og bestemt deg for hvor grensen din går, og at du har begynt å fokusere utover forsøk og videre på andre ting som gir deg den selvbekreftelsen som ofte er det man jager litt. Jeg håper alikevel du tar feil da, og det er det faktisk grunn til at du kan være, men samtidig så støtter jeg deg 100% i å tenke som du gjør. Skulle ønske jeg ikke visste nøyaktig hvordan du har det og at du slapp å ha det sånn, men sånn er dette løpet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 22.43, Wiley skrev:

Jeg vet jo godt at hverken magefølelse eller symptomer betyr noe som helst i disse ukene, alikevel så kjenner jeg altfor godt til den følelsen. Hodet har bestemt seg, kanskje i en slags form for selvforsvar og du har allerede bearbeidet de tunge følelsene før du har fasit i hånden. Jeg synes ikke det er dumt at hjernen din gjør det, men jeg synes det er trist. Trist at hvert forsøk fører med seg så mye selvransakelse og organisering av følelser. Det er jo derfor man setter en grense etterhvert, ingen mennesker som kan utsette seg selv for dette i all evighet. Synes det er helt greit at du har lagt opp løp og bestemt deg for hvor grensen din går, og at du har begynt å fokusere utover forsøk og videre på andre ting som gir deg den selvbekreftelsen som ofte er det man jager litt. Jeg håper alikevel du tar feil da, og det er det faktisk grunn til at du kan være, men samtidig så støtter jeg deg 100% i å tenke som du gjør. Skulle ønske jeg ikke visste nøyaktig hvordan du har det og at du slapp å ha det sånn, men sånn er dette løpet. 

Du får sagt det, @Wiley 💗💗💗 Det er utrolig forskjell på hvordan de mentale mekanismene fungerer etter noen forsøk, sammenlignet med første forsøk da sønnen ble til. Da var jeg helt avslappet, jobbet som bare det, googlet ingen symptomer og var helt sikker på at det ville gå. For hver runde blir man imidlertid mer og mer fucked i hodet..... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da har jeg fått bekreftelsen på at min intuisjon som vanlig dessverre fungerer, negativ blodprøve og mensen i dag 😢. Men: Tankene har begynt å surre litt rundt eggdonasjon. Når mannen bare vil sette inn ett egg, og jeg har mange men tydeligvis ikke bra egg, vil donasjon kunne øke sjansene veldig mye. Samtidig - reiser endel vanskelige spørsmål!!! Også er det endo og lap da.

Har time på riksen til uka og Hausken uka etter for å høre litt hva de tenker om eggkvalitet, lap og donasjon. Bør antakelig ta lap vd evt donasjon også. Har egentlig to ferskforsøk igjen på riks, pluss tin, men er meget skeptisk til flere runder kjenner jeg - blir nesten uvel av tanken. Ohoi. Det er litt fristende å gi opp også, kjenner jeg. Akseptere at vi har ett barn - verdens nydeligste - og gå videre med andre ting. Blir litt tenkeboks!! Og har meldt meg på seminar med Ava Peter 4. Juni. Men er skeptisk til å dra til Russland, kjenner jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Så mye å tenke på, det er virkelig ikke lett. Veldig spennende med det seminaret. Jeg har vært forsiktig innom tanken på om adopsjon eller eggdonasjon kan være alternativ. Eggdonasjon kjentes som noe som krever en del tenking, men om det etter hvert føles rett, er jo sjansene gode. Hos oss tror jeg vi stopper på én om det går galt nå, og ikke går hverken naturlig eller med de tre fersk-forsøkene vi hadde planlagt. Men det hadde tatt tid å akseptere det valget også. 

Sender en stor klem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg💗 Var jo ikke slik det skulle gå denne gangen😔 En stor tenkeboks du går inn i nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @Waldfee hadde virkelig håpet at intuisjonen ikke funket denne gangen, men noen ganger så vet man bare. For en helvetes oppoverbakke man står i hele tiden. Høres bra ut at du får snakket ut med begge klinikkene men det er vel foreløpig ingen som har nevnt eggkvalitet for deg som et problem? Skjønner godt at eggdonasjon virker interessant, du får samle inn litt informasjon og se om det er noe for dere. Skulle virkelig ønske Norge ikke var så i bakevjen på ivf behandling og at eggdonasjon var lovlig her til lands så slapp man liksom hele den prosessen med å reise utenlands for å skaffe hjelp som er relativt standard i alle land rundt oss. En ekstra finansiell og emosjonell byrde på toppen av alt annet liksom.

Men det blir fint å høre hva klinikkene anbefaler, man får litt blod på tann rett etter negativt forsøk og skal ha alle svarene liksom. Nå som det har gått noen uker for meg så ligger det ganske fjernt fra tankene egentlig. Så det kan du jo glede deg til i alle fall! Sommer uten ivf dritt. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...