Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Illy skrev:

❤️

Så mye å tenke på, det er virkelig ikke lett. Veldig spennende med det seminaret. Jeg har vært forsiktig innom tanken på om adopsjon eller eggdonasjon kan være alternativ. Eggdonasjon kjentes som noe som krever en del tenking, men om det etter hvert føles rett, er jo sjansene gode. Hos oss tror jeg vi stopper på én om det går galt nå, og ikke går hverken naturlig eller med de tre fersk-forsøkene vi hadde planlagt. Men det hadde tatt tid å akseptere det valget også. 

Sender en stor klem. 

Tusen takk 💗 Det er ikke en lett prosess akkurat! På mange måter hadde det vært deilig å bare si at det var det. Men nå blir det tenking. Satser på at du slipper flere vanskelige valg nå, og at lille spiren holder seg på plass videre! 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, tuppelene skrev:

Stor klem til deg💗 Var jo ikke slik det skulle gå denne gangen😔 En stor tenkeboks du går inn i nå. 

Tusen takk 💗 Håper dåpen gikk bra!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Wiley skrev:

Uff @Waldfee hadde virkelig håpet at intuisjonen ikke funket denne gangen, men noen ganger så vet man bare. For en helvetes oppoverbakke man står i hele tiden. Høres bra ut at du får snakket ut med begge klinikkene men det er vel foreløpig ingen som har nevnt eggkvalitet for deg som et problem? Skjønner godt at eggdonasjon virker interessant, du får samle inn litt informasjon og se om det er noe for dere. Skulle virkelig ønske Norge ikke var så i bakevjen på ivf behandling og at eggdonasjon var lovlig her til lands så slapp man liksom hele den prosessen med å reise utenlands for å skaffe hjelp som er relativt standard i alle land rundt oss. En ekstra finansiell og emosjonell byrde på toppen av alt annet liksom.

Men det blir fint å høre hva klinikkene anbefaler, man får litt blod på tann rett etter negativt forsøk og skal ha alle svarene liksom. Nå som det har gått noen uker for meg så ligger det ganske fjernt fra tankene egentlig. Så det kan du jo glede deg til i alle fall! Sommer uten ivf dritt. ❤️

Ja, det er en helvetes oppoverbakke, og ja, jeg er kjempeglad for en ivf-fri sommer og koser meg skikkelig på jobb om dagen. Jeg har på en måte sørget ferdig i rugetiden, og kommer mer tilbake til normalen når forsøket er over. Det er godt! Bortsett fra supervonde menssmerter😡

Riktig det at man blir litt frøken detektiv etter negativt forsøk! Jeg må liksom aktivisere meg litt videre 😂. De har forsåvidt ikke nevnt eggkvalitet, men vi har hatt topp egg på dag 2 men aldri noen som har vært fine på senere stadier i disse søskenforsøkene - derfor jeg begynner å tenke på det. Endo +alder gir jo gjerne dårligere kvalitet.... Men for meg er eggdonasjon er stor og vanskelig ting, særlig siden jeg jo har en gutt som er genetisk min. Det blir rart med to «forskjellige» barn genetisk, på en måte. Samtidig - jeg elsker barn og vil helt sikkert elske et evt donorbarn like mye. Kjenner noen lesbiske som har brukt sæddonor på sine tvillinger - blir jo det samme. Men mye å tenke på!!

Endret av Waldfee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Waldfee skrev:

Ok, da har jeg fått bekreftelsen på at min intuisjon som vanlig dessverre fungerer, negativ blodprøve og mensen i dag 😢. Men: Tankene har begynt å surre litt rundt eggdonasjon. Når mannen bare vil sette inn ett egg, og jeg har mange men tydeligvis ikke bra egg, vil donasjon kunne øke sjansene veldig mye. Samtidig - reiser endel vanskelige spørsmål!!! Også er det endo og lap da.

Har time på riksen til uka og Hausken uka etter for å høre litt hva de tenker om eggkvalitet, lap og donasjon. Bør antakelig ta lap vd evt donasjon også. Har egentlig to ferskforsøk igjen på riks, pluss tin, men er meget skeptisk til flere runder kjenner jeg - blir nesten uvel av tanken. Ohoi. Det er litt fristende å gi opp også, kjenner jeg. Akseptere at vi har ett barn - verdens nydeligste - og gå videre med andre ting. Blir litt tenkeboks!! Og har meldt meg på seminar med Ava Peter 4. Juni. Men er skeptisk til å dra til Russland, kjenner jeg! 

Det var veldig trist at det ikke gikk 😥 Hadde virkelig håpet at det skulle gå bra for deg denne gangen! Selv om du mentalt hadde forberedt deg på negativ test, er det likevel et slag i magen å få det konstatert. Tenker masse på deg ❤

Kan forstå at du tenker på andre alternativer. Skjønner at eggdonasjon høres spennende ut, men ingen enkel avgjørelse å ta. Du har heldigvis flere forsøk igjen, selv om jeg godt kan skjønne at du blir demotivert av alle nedturene.

Det føles urettferdig at noen skal ha så sykt mye motgang i dette. 

Nå får du i hvertfall en real pause fra ivf- styret, og du får tid til å tenke og ikke minst nyte tiden med gutten din 💙

Unner deg så veldig å få oppfylt drømmen om et barn til 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at magefølelsen din var riktig, og at det ikkje gjekk veien denne gangen heller. :troest: Eg håpte så veldig for deg, no skulle det jo bli din tur!

Vanskelige valg du må ta, i forhold til kva du gjer vidare. Viss eg var deg, ville eg nok ha gjennomført dei siste forsøka som planlagt. Sjølv om du ikkje orkar tanken på fleire forsøk akkurat no, så vil eg tru at det kanskje følest annleis etter ein lang sommar, der du kan tenka på heilt andre ting enn prøving og forsøk?

Og om dei siste forsøka heller ikkje skulle gi resultat, så synst eg eggdonasjon høyrest ut som eit bra alternativ. :jepp: Eg er heilt sikker på at eit donorbarn vil følast like mykje som ditt barn, som eit biologisk barn. Det er jo uansett du som går gravid og føder barnet. Mannen din blir biologisk far, og du kan velga ein donor som liknar på deg. Så eg trur det vil gå bra, sjølv om eg forstår tankane dine veldig godt.

Det er eit stort valg å ta, men eg ønskjer deg all mulig lykke til! :klem: Håpar virkelig du får oppfylt babydraumen din snart, enten det blir på den eine eller den andre måten! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Waldfee said:

Ja, det er en helvetes oppoverbakke, og ja, jeg er kjempeglad for en ivf-fri sommer og koser meg skikkelig på jobb om dagen. Jeg har på en måte sørget ferdig i rugetiden, og kommer mer tilbake til normalen når forsøket er over. Det er godt! Bortsett fra supervonde menssmerter😡

Riktig det at man blir litt frøken detektiv etter negativt forsøk! Jeg må liksom aktivisere meg litt videre 😂. De har forsåvidt ikke nevnt eggkvalitet, men vi har hatt topp egg på dag 2 men aldri noen som har vært fine på senere stadier i disse søskenforsøkene - derfor jeg begynner å tenke på det. Endo +alder gir jo gjerne dårligere kvalitet.... Men for meg er eggdonasjon er stor og vanskelig ting, særlig siden jeg jo har en gutt som er genetisk min. Det blir rart med to «forskjellige» barn genetisk, på en måte. Samtidig - jeg elsker barn og vil helt sikkert elske et evt donorbarn like mye. Kjenner noen lesbiske som har brukt sæddonor på sine tvillinger - blir jo det samme. Men mye å tenke på!!

Tenker at når man først kommer seg gjennom det og blir gravid så kommer du veldig sjelden til å tenke over at det ikke er ditt arvemateriale, det blir jo fortsatt din baby, uten tvil. Tror ærlig talt heller ikke du kommer til å sammenlikne så mye med gutten din heller, de blir jo gjerne veldig ulike uansett. Men, det er jo selvsagt noe som må være godt gjennomtenkt på forhånd, jeg vet ikke selv om jeg hadde gått for det, men jeg når nok min grense før jeg overhodet kommer så langt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.5.2019 den 11.21, Mirabella76 skrev:

Så synd at magefølelsen din var riktig, og at det ikkje gjekk veien denne gangen heller. :troest: Eg håpte så veldig for deg, no skulle det jo bli din tur!

Vanskelige valg du må ta, i forhold til kva du gjer vidare. Viss eg var deg, ville eg nok ha gjennomført dei siste forsøka som planlagt. Sjølv om du ikkje orkar tanken på fleire forsøk akkurat no, så vil eg tru at det kanskje følest annleis etter ein lang sommar, der du kan tenka på heilt andre ting enn prøving og forsøk?

Og om dei siste forsøka heller ikkje skulle gi resultat, så synst eg eggdonasjon høyrest ut som eit bra alternativ. :jepp: Eg er heilt sikker på at eit donorbarn vil følast like mykje som ditt barn, som eit biologisk barn. Det er jo uansett du som går gravid og føder barnet. Mannen din blir biologisk far, og du kan velga ein donor som liknar på deg. Så eg trur det vil gå bra, sjølv om eg forstår tankane dine veldig godt.

Det er eit stort valg å ta, men eg ønskjer deg all mulig lykke til! :klem: Håpar virkelig du får oppfylt babydraumen din snart, enten det blir på den eine eller den andre måten! :hjerte:

Tusen takk for gode synspunkter 💗 og støtte 💗 Det er til hjelp!! Jeg vet rett og slett ikke hvor mange flere forsøk jeg orker. Tåler hormonene så dårlig og sitter og griner i dagevis.. går helt i kjelleren og det begynner å bli endel ganger. Har en sånn dårlig følelse for eggkvaliteten, og hvis det er 10 prosent sjanse per forsøk tenker jeg heller eggdonasjon med 50 prosent sjanse.... helt sikkert at jeg vil elske barnet, men hele konseptet er litt spooky kjenner jeg. Må virkelig tenke litt, og snakke med mannen. Noe av utfordringen er jo at han ikke egentlig ønsker flere barn, så det er enda vanskeligere for ham å tråkke over nye grenser for hva slags metoder man skal velge... samtidig vet jeg at om jeg ikke får flere vil det være en sorg der for bestandig.. kan bli tungt, også for forholdet vårt. Heller i retning eggdonasjon faktisk. Skal innhente info! Takk til deg igjen 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 19.13, Wiley skrev:

Tenker at når man først kommer seg gjennom det og blir gravid så kommer du veldig sjelden til å tenke over at det ikke er ditt arvemateriale, det blir jo fortsatt din baby, uten tvil. Tror ærlig talt heller ikke du kommer til å sammenlikne så mye med gutten din heller, de blir jo gjerne veldig ulike uansett. Men, det er jo selvsagt noe som må være godt gjennomtenkt på forhånd, jeg vet ikke selv om jeg hadde gått for det, men jeg når nok min grense før jeg overhodet kommer så langt tror jeg. 

Håper det aldri blir nødvendig for deg å tenke i de baner!! 💗🤞 Det er jo virkelig ekstremsport med donasjon, men med 8 innsett så begynner man å betvile kvaliteten på egne greier. Enig at barna uansett blir to ulike individer - verdt like mye. Men rart at man ikke skal kjenne 50 prosent av opphavet. Sliter med tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det er noen vanskelige tanker man skal gjennom og noen vanskelige dager, det her. Hørte på en dansk podcast om ufrivillig barnløshet, det var det en som hadde prøvd i fem år og endte opp med å vurdere å gi opp uten barn. Det var en sånn utrolig stor tomhet som lå under der, jeg blir jo bare utrolig glad jeg har sønnen min for jeg vet jo jeg er heldig som har fått oppleve å bli mamma💙. Det er det absolutt fineste av alt. Og det man kunne høre i intervjuet var at hun ikke helt klarte å gi opp, selv om det på mange måter ville være en lettelse. Den kjenner jeg veldig på selv også. Jeg har ikke helt troen lenger, men å gi opp.... det er ille når man har et så sterkt ønske og har ofret så mye for å oppnå det. Litt tunge tanker fra meg i dag, altså😳. Sliter også litt med negative følelser mot mannen.... at han nektet å sette inn to.... hvorfor må han være så kjip, liksom? Kjenner jeg sliter med det altså. Han kommer sikkert til å være imot eggdonasjon in the end også, så da blir er egne egg med 5 prosent sjanse jeg må satse på eventuelt. Blæh, pessimist i dag og med verdens treigeste mann😡.  Best å tenke litt mindre på ivf for en stund kanskje!!! 🤔🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Æsj, det er noen vanskelige tanker man skal gjennom og noen vanskelige dager, det her. Hørte på en dansk podcast om ufrivillig barnløshet, det var det en som hadde prøvd i fem år og endte opp med å vurdere å gi opp uten barn. Det var en sånn utrolig stor tomhet som lå under der, jeg blir jo bare utrolig glad jeg har sønnen min for jeg vet jo jeg er heldig som har fått oppleve å bli mamma💙. Det er det absolutt fineste av alt. Og det man kunne høre i intervjuet var at hun ikke helt klarte å gi opp, selv om det på mange måter ville være en lettelse. Den kjenner jeg veldig på selv også. Jeg har ikke helt troen lenger, men å gi opp.... det er ille når man har et så sterkt ønske og har ofret så mye for å oppnå det. Litt tunge tanker fra meg i dag, altså😳. Sliter også litt med negative følelser mot mannen.... at han nektet å sette inn to.... hvorfor må han være så kjip, liksom? Kjenner jeg sliter med det altså. Han kommer sikkert til å være imot eggdonasjon in the end også, så da blir er egne egg med 5 prosent sjanse jeg må satse på eventuelt. Blæh, pessimist i dag og med verdens treigeste mann😡.  Best å tenke litt mindre på ivf for en stund kanskje!!! 🤔🤔🤔

Føler som verdens verste berg-og-dalbane når det står på dette her ❤️ Hadde man bare vært garantert det resultatet man ønsker så inderlig! Vet jo ikke hvilken utgang du ender med å ta til slutt... 😔 Håper du klarer å se at du er på bunnen i hormondritt og følelser nå, og at det blir litt mindre intenst om noen uker (når du bare har følelsene)....

Mannen her ønsker ikke flere uttak, som jeg også kjenner veldig på, men vet jo ikke om han er like urokkelig som din. Jeg setter nok også strek når vi er ferdig offentlig, så får jeg omfavne livet med et barn på best mulig måte om det blir slik. Ser jo faktisk innimellom at det er ganske smooth med et barn også selv om det er så lett å fokusere på det som mangler. ❤️❤️❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
16 timer siden, Waldfee skrev:

Gjenkjennbare tanker altså ❤️ 

Vi har på en måte heldigvis ikke økonomisk spillerom til å vurdere diverse metoder og mange forsøk - heldigvis i relativ forstand altså.

Men jeg tror «heldigvisen» ligger litt i at om man alltid kanskje har en sjanse og mulighet rundt neste hjørne så er det utrolig vanskelig å si stopp - jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart det. Hva skal tallet være liksom?

Jeg har igrunnen ikke tenkt på eggdonasjon selv - det er nok uansett ikke noe alternativ for oss, men....jeg tror ikke dette med biologisk tilknytning er så allverdens viktig egentlig. Jeg forstår veldig godt de som prøver!

Disse eggene er jo gitt bort av noen som ønsker å hjelpe andre - samme med sæddonasjon. Og det er jo samme greie sånn i bunn og grunn. 

Hos oss er det nok mer omvendt sånn teoretisk - mannen er åpen for hva som helst omtrent (fordi han er naiv :P ) mens jeg er mer 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prøverpåny skrev:

Føler som verdens verste berg-og-dalbane når det står på dette her ❤️ Hadde man bare vært garantert det resultatet man ønsker så inderlig! Vet jo ikke hvilken utgang du ender med å ta til slutt... 😔 Håper du klarer å se at du er på bunnen i hormondritt og følelser nå, og at det blir litt mindre intenst om noen uker (når du bare har følelsene)....

Mannen her ønsker ikke flere uttak, som jeg også kjenner veldig på, men vet jo ikke om han er like urokkelig som din. Jeg setter nok også strek når vi er ferdig offentlig, så får jeg omfavne livet med et barn på best mulig måte om det blir slik. Ser jo faktisk innimellom at det er ganske smooth med et barn også selv om det er så lett å fokusere på det som mangler. ❤️❤️❤️❤️

Det er faktisk ganske smooth med et barn i endel situasjoner ja! Var på sommeravslutning for aktivitet med sønnen i dag, greit å ha bare en å holde styr på og fullt fokus på ham 💙. Nå er vel du snart i gang også? 

Satser på du lykkes med de offentlige forsøkene 🤞🤞💗, jeg tenker det uansett er viktig å vite hvilke grenser man ha - for meg så opplever jeg at de flytter seg underveis.... ikke optimalt! Klem og takk til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fnugg skrev:

Gjenkjennbare tanker altså ❤️ 

Vi har på en måte heldigvis ikke økonomisk spillerom til å vurdere diverse metoder og mange forsøk - heldigvis i relativ forstand altså.

Men jeg tror «heldigvisen» ligger litt i at om man alltid kanskje har en sjanse og mulighet rundt neste hjørne så er det utrolig vanskelig å si stopp - jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart det. Hva skal tallet være liksom?

Jeg har igrunnen ikke tenkt på eggdonasjon selv - det er nok uansett ikke noe alternativ for oss, men....jeg tror ikke dette med biologisk tilknytning er så allverdens viktig egentlig. Jeg forstår veldig godt de som prøver!

Disse eggene er jo gitt bort av noen som ønsker å hjelpe andre - samme med sæddonasjon. Og det er jo samme greie sånn i bunn og grunn. 

Hos oss er det nok mer omvendt sånn teoretisk - mannen er åpen for hva som helst omtrent (fordi han er naiv :P ) mens jeg er mer 😬

Det er litt farlig ja - merker at man skyver på grensene for hva man er villig til å prøve underveis i prosessen. Vi er jo heldige som har god økonomi, men samtidig kan det være uheldig om man til slutt pusher for mange behandlinger og grenser.... ikke lett. 

Samtidig, enig i det du skriver om eggdonasjon. Hehe, i dag har jeg tenkt litt sånn «hva skal jeg med mine egne gener egentlig? En god del søppel der da, ja til fornyelse» 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var vi på riksen for å høre hva de tenker om sjansene våre og evt eggdonasjon. Legen (samme superkoselige legen som gjorde ks på sønnen, igjen💗) mente det helt klart ikke var grunn til å prøve eggdonasjon ennå. Hun anbefalte laparaskopi og mente det kan gjøre en forskjell.... som vanlig får jeg jo høre om veldig bra mengde egg for alder osv. Men jeg er fortsatt usikker på kvaliteten... ble jo ikke gravid, og den som ikke ble satt inn ble ikke fryst da den ble til en blasto med veldig lav kvalitet. Vi ble enige om at ved evt frys etter lap så skal de forsøke å dyrke de to fryste til blasto først. Jeg vil heller kaste to dårlige blasto (eller at de ikke utvikler seg til blasto) enn å sette inn - de to ukene er det verste. 

Nå er det langhelg, seminar med Russland-klinikken på tirsdag ☀️☀️☀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

Det hørtes fornuftig ut synes jeg. Lapraskopi hadde du sikkert «måttet» ta for sikkerhetsskyld ved donasjon uansett (tid og alt det der), og det kan være at du blir mer sikker på et eventuelt valg/ønske om du tar den foreslåtte runden.

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 20.41, Waldfee skrev:

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, man svinger mellom håp og å grue seg til nok en nedtur. Går det ikke denne gangen heller, tenker jeg retning eggdonasjon. Tviler på at jeg har så gode egg igjen. Kan være fristende å forsøke eggdonasjon, om jeg får mannen med på det...  Adopsjonsprosess med mer venting orker vi ikke. Men først får vi se med dette forsøket!🤞🤞

til tross for at jeg var sen i starten, er vi nå likt i løypa, omtrent. Blir uttak onsdag på meg. Gi lyd om hvordan kontrollen går på fredag! Ønsker deg så masse masse lykke til 💗

Hvordan fungerer det med eggdonasjon da? 

Har det blitt lov i Norge?

Hva med surrogatmødre? 

Er det lov?

Tidligere hørte jeg at det ikke var lov men egentlig synes jeg det er temmelig kjipt. For det innebærer jo at hvis mannen ikke kan få egne barn så kan man jo alltid få litt donert sperm, men hvis kvinnen ikke får det til ja da er det bare å glemme alt.. 
Altså det er rimelig urettferdig må jeg si!
Jeg mener at kriterien burde heller være at EN av partene skal iallefall ha egen sperm/egg (gener) og at man kan få donasjon på vegne av den andre parten

Det må være så fælt å være i den situasjonen og jeg blir oppriktig lei meg når jeg hører hvordan du og flere andre sliter med noe som mange andre tar som den største selvfølge. Det må være fryktelig vanskelig. Særlig når det gjøres så stor innsats for å prøve å få det til og så er det likevel så vanskelig. Så ser du andre som lykkes rundt. Det må være vondt. 
Det er trist! 

Jeg håper at både du og andre slitere her inne lykkes nå snart (og ikke mister) enten det er første, andre eller tredje barnet. Alle kvinner som er egnet og ønsker det burde få bli mamma og alle barn burde få lov å få et søsken (selv om det skulle være via donasjon -ergo dele halvparten av genene).

Lykke til! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
51 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Hvordan fungerer det med eggdonasjon da? 

Har det blitt lov i Norge?

Hva med surrogatmødre? 

Er det lov?

Tidligere hørte jeg at det ikke var lov men egentlig synes jeg det er temmelig kjipt. For det innebærer jo at hvis mannen ikke kan få egne barn så kan man jo alltid få litt donert sperm, men hvis kvinnen ikke får det til ja da er det bare å glemme alt.. 
Altså det er rimelig urettferdig må jeg si!
Jeg mener at kriterien burde heller være at EN av partene skal iallefall ha egen sperm/egg (gener) og at man kan få donasjon på vegne av den andre parten

Det må være så fælt å være i den situasjonen og jeg blir oppriktig lei meg når jeg hører hvordan du og flere andre sliter med noe som mange andre tar som den største selvfølge. Det må være fryktelig vanskelig. Særlig når det gjøres så stor innsats for å prøve å få det til og så er det likevel så vanskelig. Så ser du andre som lykkes rundt. Det må være vondt. 
Det er trist! 

Jeg håper at både du og andre slitere her inne lykkes nå snart (og ikke mister) enten det er første, andre eller tredje barnet. Alle kvinner som er egnet og ønsker det burde få bli mamma og alle barn burde få lov å få et søsken (selv om det skulle være via donasjon -ergo dele halvparten av genene).

Lykke til! :hjerte:

Tusen takk for veldig hyggelig og støttende innlegh 💗👍! Det setter jeg stor pris på! Og nei, verken eggdonasjon eller surrogati er lov, man må til utlandet hvis man skal gjøre det. feks Russland eller Spania, evt Hellas gjør mye eggdonasjon. Er ikke så sikker enda at det er noe vi vil gjøre - det er rart, særlig når vi har et 100 prosent eget genetisk barn fra før. Klem til deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Waldfee skrev:

Tusen takk for veldig hyggelig og støttende innlegh 💗👍! Det setter jeg stor pris på! Og nei, verken eggdonasjon eller surrogati er lov, man må til utlandet hvis man skal gjøre det. feks Russland eller Spania, evt Hellas gjør mye eggdonasjon. Er ikke så sikker enda at det er noe vi vil gjøre - det er rart, særlig når vi har et 100 prosent eget genetisk barn fra før. Klem til deg 😊

Altså, jeg er for eggdonasjon altså, men usikker om vi kommer til å gå for det. Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi nok hatt lavere terskel for å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fnugg skrev:

Det hørtes fornuftig ut synes jeg. Lapraskopi hadde du sikkert «måttet» ta for sikkerhetsskyld ved donasjon uansett (tid og alt det der), og det kan være at du blir mer sikker på et eventuelt valg/ønske om du tar den foreslåtte runden.

:) 

Jepp, fornuftig innspill som vanlig fra deg @Fnugg 💗 håper det går bedre med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en herlig langhelg bortreist og det var fint👍! Nå i kveld var det seminar med den russiske klinikken, fikk et veldig godt og solid inntrykk må jeg si. Skal ha en konsultasjon med dem om noen uker. De virker mye mer individuelt orientert i behandlingen enn det norske samlebåndet... fikk litt å tenke på. Skepsisen til russland ble definitivt mindre 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...