Wiley Skrevet 12. mai 2019 #361 Del Skrevet 12. mai 2019 Grattis med innsett! Helt topp med et PR på frys i tillegg, det høres jo veldig lovende ut. Todagers kan jo fort bli veldig bra, jeg ble gravid på todagers på første forsøk så det har faktisk funket bedre for meg en blasto Regner med at du er godt i gang med googling og symptomjakt. Uansett hvor mange ganger så blir det jo sånn automatisk. Q 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 12. mai 2019 #362 Del Skrevet 12. mai 2019 Spennende å følge deg☺️ Skjønner du ble litt skuffet og irritert over mannen mtp at du ikke fikk satt inn to, men kaaaanskje det er en mening med det? At det går denne gangen? Krysser fingrene for at dette forsøket går for deg/dere. ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #363 Del Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, Wiley skrev: Grattis med innsett! Helt topp med et PR på frys i tillegg, det høres jo veldig lovende ut. Todagers kan jo fort bli veldig bra, jeg ble gravid på todagers på første forsøk så det har faktisk funket bedre for meg en blasto Regner med at du er godt i gang med googling og symptomjakt. Uansett hvor mange ganger så blir det jo sånn automatisk. Q Ja, jeg har blitt gravid tre ganger med todagers, en ble til et barn, har hatt blasto to ganger og det ble negative forsøk. Jevnt over gir jo blasto mye bedre resultater, så jeg har troen på det generelt, men akkurat for meg har todagers funket best. Godt med frys først og fremst fordi man da vet at de har hatt flere å velge i! Symptomjakt ja - jeg har jo allerede alle mulige rare symptomer, men jeg får alt av ovitrelle og crinone og det er jo altfor tidlig ennå. Får ekstra mye progresteron denne gangen pga begynt å blø så tidlig siste gangene. Det gir ekstra med oppblåsthet og luft i magen. Blir godt å komme på jobb i morgen og få dagene unna. Hvordan blir det med deg, utsetter dere eller blir det forsøk før sommeren? 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #364 Del Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, Kristina00 skrev: Spennende å følge deg☺️ Skjønner du ble litt skuffet og irritert over mannen mtp at du ikke fikk satt inn to, men kaaaanskje det er en mening med det? At det går denne gangen? Krysser fingrene for at dette forsøket går for deg/dere. ❤️ Tuuusen takk 💗! Håper du har rett🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til én Skrevet 12. mai 2019 #365 Del Skrevet 12. mai 2019 14 timer siden, Waldfee skrev: Tusen takk for støtte💗😊 Jeg er veldig irritert på mannen fortsatt, det er jo mye man går gjennom i ivf og jeg mener jeg helt klart burde bestemme antallet.... 😡 Samtidig er jeg fornøyd med at Riksen fikk til det beste forsøket av alle søskenforsøkene. Gonal gjorde nok en forskjell sammenlignet med Menopur, altså. Vi har en travel helg i god forstand, overnattingsbesøk og i dag en barnebursdag. Deilig å tenke på andre ting. Men selvsagt kjenner jeg etter hele tiden 🤪 Skrulleukene er i gang! Håper du klarer å slappe av i helgen, og ikke tenker altfor mye på de små i skålene sine💗 ønsker deg masse masse masse lykke til med innsett i morgen 🤞! Skjønner at du er litt irritert på han, det har du lov til. Håper det blir positiv test og gode ting, slik at det blir glemt 😊 Håper gonal- F har gjort susen, har jo gått veldig bra så langt 👏 Lurt å ha litt på programmet, så man ikke bare blir sittende å gruble og kjenne etter. Skrulleuker var en passende benevnelse 😂 Kjenner meg igjen! Har prøvd å slappe av i helgen, uten helt å ha klart det. Har tenkt på alt som kan gå galt, så morgendagen kan ikke komme fort nok. Tusen takk for det! ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 13. mai 2019 Forfatter #366 Del Skrevet 13. mai 2019 Æsj, i dag har jeg en sånn skikkelig drittdag hvor jeg tenker at dette forsøket garantert ikke går veien. Jeg kjenner ingenting og har bare en sånn følelse av at jeg helt sikkert ikke er/blir gravid. Arrrgh!!!! Da blir jeg trist også og bare får lyst til å grine over alt.... blæh. Drittdag! Greit med jobb forsåvidt, men merker jo at tankene er litt andre steder, for å si det sånn. Ellers må jeg si at Crinone er bedre enn lutinus når det gjelder å ta det (innsetting mye enklere), men det kommer jo ikke ut så mye så alt blir vel bare sittende fast... lutinus kom ihvertfall ut, selv om det var mye gris! Jeg husker et fryseforsøk der jeg tok meg en joggetur etter negativ test og store klumper med crinone kom ut (beklager detaljer...🤢). I dag har det bare kommet ut litt og det var litt rosa/brunt så det var merkelig også... blir kanskje litt irritert oppi der, så blør det littegrann. Ikke hørt fra Riksen i dag. Antar det andre embryoet da ikke klarte seg til blastocyst... i dag har jeg bare følelsen av at dette aldri vil gå og jeg er bare utvalgt til at det ikke skal gå veien 😡😡😡 urettferdig! (vet jeg er heldig som har en gutt altså, gitt omstendighetene er det jo helt amazing at det gikk veien)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiley Skrevet 13. mai 2019 #367 Del Skrevet 13. mai 2019 Du vet vi har alle sånne dager i løpet av venteukene, men det betyr virkelig ingenting. Hodet bare tuller med deg og det er helt naturlig å føle at det aldri kommer til å gå uansett. Ivf er noe dritt, men du har jo beviset på hvorfor det er verdt å gå gjennom. Heldigvis er det ikke hodet det står på, men det topp embryoet som ble satt inn og som legene hadde troen på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 13. mai 2019 Forfatter #368 Del Skrevet 13. mai 2019 27 minutter siden, Wiley skrev: Du vet vi har alle sånne dager i løpet av venteukene, men det betyr virkelig ingenting. Hodet bare tuller med deg og det er helt naturlig å føle at det aldri kommer til å gå uansett. Ivf er noe dritt, men du har jo beviset på hvorfor det er verdt å gå gjennom. Heldigvis er det ikke hodet det står på, men det topp embryoet som ble satt inn og som legene hadde troen på. Tusen takk, @Wiley, du har selvsagt rett og du er virkelig en engel til å komme med de rette ordene👍💗! Setter så pris på det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. mai 2019 #369 Del Skrevet 14. mai 2019 Gratulerer som rugar på eit perfekt egg! Synd at mannen din nekta å setja inn begge egga. Han er visst enda vanskeligare å overtala enn min mann! Kryssar fingrane for at det går veien likevel, og at det er eit ekte gullegg du ruger på denne gangen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 14. mai 2019 #370 Del Skrevet 14. mai 2019 Åh, håper det lykkes for deg denne gangen - og det er jo helt fantastisk med fryseegg! ❤️ Jeg skjønner godt at det er utrolig vanskelig for deg at du ikke får med deg mannen på å sette inn 2 egg. Men jeg forstår ham også veldig godt - og selv om IVF er dødstøft så er flerlinger noe helt annet på lang sikt. Leste om ei fra hjembyen som hadde en fra før gjennom IVF, fikk satt inn 2 egg - og det ble jammen firlinger 😮 Men ja, etter såpass mange forsøk hadde jeg nok selv blitt fristet til å sette inn 2. Skal krysse absolutt alt for deg! Heldigvis er magefølelsen ikke til å stole på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 14. mai 2019 Forfatter #371 Del Skrevet 14. mai 2019 12 timer siden, Mirabella76 skrev: Gratulerer som rugar på eit perfekt egg! Synd at mannen din nekta å setja inn begge egga. Han er visst enda vanskeligare å overtala enn min mann! Kryssar fingrane for at det går veien likevel, og at det er eit ekte gullegg du ruger på denne gangen! Ja, han er en skikkelig stabeis😡! Tusen takk for støtte 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 14. mai 2019 Forfatter #372 Del Skrevet 14. mai 2019 9 timer siden, Fnugg skrev: Åh, håper det lykkes for deg denne gangen - og det er jo helt fantastisk med fryseegg! ❤️ Jeg skjønner godt at det er utrolig vanskelig for deg at du ikke får med deg mannen på å sette inn 2 egg. Men jeg forstår ham også veldig godt - og selv om IVF er dødstøft så er flerlinger noe helt annet på lang sikt. Leste om ei fra hjembyen som hadde en fra før gjennom IVF, fikk satt inn 2 egg - og det ble jammen firlinger 😮 Men ja, etter såpass mange forsøk hadde jeg nok selv blitt fristet til å sette inn 2. Skal krysse absolutt alt for deg! Heldigvis er magefølelsen ikke til å stole på Tusen takk💗! Tenk at du faktisk er blitt gravid👏👏👏! Fantastisk. Har ikke god følelse selv. Kjenner ikkeno og det er vel nå omtrent tassen skal feste seg. Virker ikke som det skjer noe særlig,gitt. Firlinger var jo sprøtt, oddsen for det ut fra to egg hadde nok interessert mannen 😂! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 14. mai 2019 Forfatter #373 Del Skrevet 14. mai 2019 Fortsetter å ha en dårlig følelse. Merker ikkeno til at toppscore-tassen lever eller evt holder på å feste seg. Og: Merker at jeg begynner å tenke litt fremover. Skal vi virkelig ha enda flere forsøk? Må kanskje bruke fryseeggene - men blir veldig dårlig av fryse-medisinene. Et eller annet sted må vi sette strek også. Jeg sliter skikkelig med å ta meg sammen til å glede meg til 17. mai sammen med sønnen (som gleder seg veldig🇳🇴💙). Tanken på enda flere runder er pyton guffe. Samtidig er det så kjipt å gi opp også. Jeg hater å gi meg generelt, og jeg ønsker meg så veldig et barn til.... Men jeg må la den stakkars kroppen og sjela slippe en gang også. Hva er nok, liksom, hva kan man orke? Begynner å nærme meg grensen, merker jeg. 8 innsett nå. Mannen setter strek ut 2019, men vet ikke om jeg orker ut 2019 altså. Dette er et tøft game! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til én Skrevet 15. mai 2019 #374 Del Skrevet 15. mai 2019 10 timer siden, Waldfee skrev: Fortsetter å ha en dårlig følelse. Merker ikkeno til at toppscore-tassen lever eller evt holder på å feste seg. Og: Merker at jeg begynner å tenke litt fremover. Skal vi virkelig ha enda flere forsøk? Må kanskje bruke fryseeggene - men blir veldig dårlig av fryse-medisinene. Et eller annet sted må vi sette strek også. Jeg sliter skikkelig med å ta meg sammen til å glede meg til 17. mai sammen med sønnen (som gleder seg veldig🇳🇴💙). Tanken på enda flere runder er pyton guffe. Samtidig er det så kjipt å gi opp også. Jeg hater å gi meg generelt, og jeg ønsker meg så veldig et barn til.... Men jeg må la den stakkars kroppen og sjela slippe en gang også. Hva er nok, liksom, hva kan man orke? Begynner å nærme meg grensen, merker jeg. 8 innsett nå. Mannen setter strek ut 2019, men vet ikke om jeg orker ut 2019 altså. Dette er et tøft game! Det er en kjip følelse, man vil så gjerne merke at det skjer noe. Har det sånn jeg og nå. Venter liksom på å kjenne at egget skal feste seg, men kjenner ingenting. Men tror ikke alltid man kan merke det. Det er fortsatt veldig tidlig, så vi har ingen grunn til å miste motet nå! 😊 Veldig vanskelig å vite når man skal sette strek. Det er jo ekstremsport vi driver med 🙄 Beintøft både fysisk og psykisk, en stor belastning rett og slett. Men nå skal vi først og fremst prøve å la de positive tankene slippe til, og prøve å ha troen på det forsøket vi er i nå ☺️💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpåny Skrevet 15. mai 2019 #375 Del Skrevet 15. mai 2019 Kjære Waldfee!! Har vært litt off den siste tiden, men gratulerer med er perfekt innsett! Fantastisk fint med gjensyn av personale ved uttaket Har bare gode minner fra jeg fødte der selv! Kunne nesten tenke meg å søke om å få mitt siste søskenforsøk der om ikke de to fryseeggene går.. Vet ikke om det går altså, å overføres fra en klinikk til Riks når man er i gang. Kjedelig at du ikke kjenner noe til egget enda. Regner med at du kjenner kroppen din like godt som meg etter svangerskap og mange forsøk, så vet akkurat hvilke forventninger jeg har underveis i lutealfasen.. Sender noen gode klemmer!! Her er det mannen som ikke vet om han orker å se meg gjennom enda et forsøk, men har veldig lyst til å prøve enda en gang på lang protokoll om vi ikke lykkes nå. Heldige vi som har opplevd lykken allerede, men skulle så gjerne fått oppleve det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiley Skrevet 15. mai 2019 #376 Del Skrevet 15. mai 2019 Tror ikke man skal bestemme noe som helst under forsøk, det er så mye følelser i spill. Det er jo en stor beslutning og en justering av fremtidsplaner når man tar den beslutningen og den ville jeg ikke tatt når kroppen er full av hormoner. Tenker at det er smart å ha en plan videre nå, uansett hva som skjer med dette forsøket så har du jo et frys i bakhånd. Men det er verdt å ta diskusjonen om hvor dere setter streken når dere har alt litt på avstand. Selv tenker jeg at jeg går for 3-pk hos Medicus med oppstart neste måned, og det er de tre forsøkene jeg har igjen. Om jeg ikke klarer å bli gravid da tror jeg ingen av oss orker mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 15. mai 2019 Forfatter #377 Del Skrevet 15. mai 2019 6 timer siden, Mamma til én skrev: Det er en kjip følelse, man vil så gjerne merke at det skjer noe. Har det sånn jeg og nå. Venter liksom på å kjenne at egget skal feste seg, men kjenner ingenting. Men tror ikke alltid man kan merke det. Det er fortsatt veldig tidlig, så vi har ingen grunn til å miste motet nå! 😊 Veldig vanskelig å vite når man skal sette strek. Det er jo ekstremsport vi driver med 🙄 Beintøft både fysisk og psykisk, en stor belastning rett og slett. Men nå skal vi først og fremst prøve å la de positive tankene slippe til, og prøve å ha troen på det forsøket vi er i nå ☺️💕 Du har selvsagt rett 👍😊 Jeg har ikke troen for egen del, men det er tidlig og jeg har troen for din del 🤞🤞🤞💗💗💗 Fortsett med positive tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 15. mai 2019 Forfatter #378 Del Skrevet 15. mai 2019 19 minutter siden, Wiley skrev: Tror ikke man skal bestemme noe som helst under forsøk, det er så mye følelser i spill. Det er jo en stor beslutning og en justering av fremtidsplaner når man tar den beslutningen og den ville jeg ikke tatt når kroppen er full av hormoner. Tenker at det er smart å ha en plan videre nå, uansett hva som skjer med dette forsøket så har du jo et frys i bakhånd. Men det er verdt å ta diskusjonen om hvor dere setter streken når dere har alt litt på avstand. Selv tenker jeg at jeg går for 3-pk hos Medicus med oppstart neste måned, og det er de tre forsøkene jeg har igjen. Om jeg ikke klarer å bli gravid da tror jeg ingen av oss orker mer. Nei, du har som vanlig rett - man blir for kokt i hodet til å ta fornuftige beslutninger under forsøk. Alt jeg vil når jeg står i det, er jo å bli ferdig med dette ivf-kjøret🤢 Men: Det blir nok en laparaskopi for å se om det kan ha positiv betydning, har allerede fått time til det i august. Og så fryseinnsett etter det, evt et ferskforsøk på Hausken med rett på nesespray etter operasjonen. Hausken selv mente det ville være lurt. Litt uklart om vi får flere ferskforsøk på riksen - skal høre. Sto i papirene at vi får tre stykker. Skal uansett gjøre lap først. Viktig med en sluttstrek! Håper Medicus gjør susen for deg. Var det over sommeren du skal i gang, eller ble det før? 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 15. mai 2019 Forfatter #379 Del Skrevet 15. mai 2019 14 minutter siden, Waldfee skrev: Nei, du har som vanlig rett - man blir for kokt i hodet til å ta fornuftige beslutninger under forsøk. Alt jeg vil når jeg står i det, er jo å bli ferdig med dette ivf-kjøret🤢 Men: Det blir nok en laparaskopi for å se om det kan ha positiv betydning, har allerede fått time til det i august. Og så fryseinnsett etter det, evt et ferskforsøk på Hausken med rett på nesespray etter operasjonen. Hausken selv mente det ville være lurt. Litt uklart om vi får flere ferskforsøk på riksen - skal høre. Sto i papirene at vi får tre stykker. Skal uansett gjøre lap først. Viktig med en sluttstrek! Håper Medicus gjør susen for deg. Var det over sommeren du skal i gang, eller ble det før? 💗 Ser forøvrig at her er jeg i gang igjen med å vurdere planene videre før forsøket er ferdig..... håpløs 🤪! Men det hjelper liksom litt å tenke på en plan.... selv om den endrer seg hele tiden da... Virkelig skrulleuker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 15. mai 2019 Forfatter #380 Del Skrevet 15. mai 2019 4 timer siden, prøverpåny skrev: Kjære Waldfee!! Har vært litt off den siste tiden, men gratulerer med er perfekt innsett! Fantastisk fint med gjensyn av personale ved uttaket Har bare gode minner fra jeg fødte der selv! Kunne nesten tenke meg å søke om å få mitt siste søskenforsøk der om ikke de to fryseeggene går.. Vet ikke om det går altså, å overføres fra en klinikk til Riks når man er i gang. Kjedelig at du ikke kjenner noe til egget enda. Regner med at du kjenner kroppen din like godt som meg etter svangerskap og mange forsøk, så vet akkurat hvilke forventninger jeg har underveis i lutealfasen.. Sender noen gode klemmer!! Her er det mannen som ikke vet om han orker å se meg gjennom enda et forsøk, men har veldig lyst til å prøve enda en gang på lang protokoll om vi ikke lykkes nå. Heldige vi som har opplevd lykken allerede, men skulle så gjerne fått oppleve det igjen! Takk for koselig melding 💗 Ja, Riksen er flott! Vet ikke om man kan bytte, men burde jo være mulig? Du får sjekke. Ja, man kjenner jo kroppen veldig godt og jeg har jo som de fleste kjent på mange falske symptomer under negative forsøk også. Selv da vi prøvde på naturmetoden i årevis uten medisiner, før vi fikk sønnen, hadde jeg symptomer hver måned 😂. Det som er denne gangen er at det er nada med symptomer. Men er selvsagt tidlig. Egget kan i teorien fortsatt vente med å feste seg.... 🤞 Har jo veldig lyst til å oppleve lykken med barn igjen, ja 💙. samtidig skal man leve også, og kose seg med det man har, ikke bare «henge i stroppen» mellom forsøk. Får ta avgjørelsene om veien videre når forsøket er over. Ut 2019 er ihvertfall siste sluttstrek for oss, da sier mannen stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå