Gå til innhold

Det går unna med dieselbiler i bruktmarkedet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Sier seg selv at når masseproduksjon sitter inn, blir det billigere der også. Ikke sant?

Salget må økes globalt for at økningen i produksjone av batteribil! Husk at lille Norge utgjør under 1% av det totale salget globalt. Da burde du skjønne hvor det kommer til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, WCKD skrev:
 

Kaklingen på en 535D er selvfølgelig mindre sjenerende enn på en traust XV, men det er fortsatt kakling. Skal man ha flott lyd i en bil kjøper man minst en R/V6 bensin, men en R4 bensin har langt bedre lyd enn de aller fleste dieselmotorer. Eneste jeg kan gå med på at har tilnærmet OK lyd er Range Rover, Cayenne og SQ7 med diesel, men bensin er laaangt bedre.

Har aldri hørt noe kakling på en 530 diesel, og vi har hatt flere. Kjøpte dieselbil etter å ha hatt bensinbil i flere år. Mannen min, som er særs kresen på biler, og i tillegg er mekaniker, synes den 530 vi hadde sist, var den beste av alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert all motorsport i verden som tar feil, og mannen din og han brukeren over som har rett i at diesel er det overlegne drivstoffet...🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tdm900 skrev:
 

Salget må økes globalt for at økningen i produksjone av batteribil! Husk at lille Norge utgjør under 1% av det totale salget globalt. Da burde du skjønne hvor det kommer til å gå!

Norge er ikke det eneste landet som det selges elbiler. 600.000 elbiler selges i Kina hvert år. I mange andre land er salget stigende. Så jeg skjønner nok hvor det går. Men ikke du. Jeg som sagt forstår at du hater elbiler og esker å bruke gamle myter mot dem for å bevise noe. Men du får jo bare to og mene hva du vil for meg. Gidder ikke å diskutere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rullestolbruker skrev:
 

Norge er ikke det eneste landet som det selges elbiler. 600.000 elbiler selges i Kina hvert år. I mange andre land er salget stigende. Så jeg skjønner nok hvor det går. Men ikke du. Jeg som sagt forstår at du hater elbiler og esker å bruke gamle myter mot dem for å bevise noe. Men du får jo bare to og mene hva du vil for meg. Gidder ikke å diskutere videre.

Hadde du kjøpt slik bil om det hadde vært fullt opp med moms og avgifter, pluss at du måtte betalt bom/ferger/parkering på lik linje med bensin/diesel biler? Svarer du ja så lyver du, vær klar over det! Salget tok ikke av her i landet før de nevnte avgiftene ble fjernet, for enkelt sagt blir batteribilene svindyre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to dieselbiler per i dag, men sparer med tanke på å bytte ut den eldste med en elbil på sikt. Frem til rekkevidden er vesentlig lengre, og ladestasjonene vesentlig flere, er det ikke mulig for oss å ha kun elbiler. 

Anonymkode: 64416...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har el, og lurer på å skaffe en diesel som bil nr 2

Anonymkode: 255e4...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tdm900 skrev:
 

Hadde du kjøpt slik bil om det hadde vært fullt opp med moms og avgifter, pluss at du måtte betalt bom/ferger/parkering på lik linje med bensin/diesel biler? Svarer du ja så lyver du, vær klar over det! Salget tok ikke av her i landet før de nevnte avgiftene ble fjernet, for enkelt sagt blir batteribilene svindyre!

Hvem i huleste er du som påstår jeg lyger? Det får da være måte på idioti. Er det noe rart man ikke gidder å diskutere. først påsår du at jeg vri og vender på ting, noe jeg ikek gjorde, så påstår du jeg lyger. Helt utrolig.

Jeg vill ekjøp elbil selv med avgifter som alle andre. Deet er fakta, uansett hvor mye du ikke klarer å fatte det. så det var det siste fra meg, så jeg gidder ikke mer oppgulp fra deg. Ha en god helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WCKD skrev:
 

Ja, det er sikkert all motorsport i verden som tar feil, og mannen din og han brukeren over som har rett i at diesel er det overlegne drivstoffet...🙄

Slik skal det låte. Da har du kommet til fornuft du også, diesel er overlegent 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:
 

Slik skal det låte. Da har du kommet til fornuft du også, diesel er overlegent 😉

Det er nå enda godt vi har en velferdsetat i dette landet som tar hånd om de svakeste av oss.

Endret av WCKD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Hvem i huleste er du som påstår jeg lyger? Det får da være måte på idioti. Er det noe rart man ikke gidder å diskutere. først påsår du at jeg vri og vender på ting, noe jeg ikek gjorde, så påstår du jeg lyger. Helt utrolig.

Jeg vill ekjøp elbil selv med avgifter som alle andre. Deet er fakta, uansett hvor mye du ikke klarer å fatte det. så det var det siste fra meg, så jeg gidder ikke mer oppgulp fra deg. Ha en god helg..

Da må jeg si at jeg muligens beundrer deg. Muligens, da du er en av få som ikke sier at de velger el-bil på grunn av avgifter. "alle" jeg har snakket med, snakker kun om kostnader. Bom stasjoner, parkering, kollektivfelt, drivstoffkostnader, avgifter generelt. Noen få velger Tesla fordi de er så rå, ser flotte ut, var litt statusbiler. Jeg har vel tilgode å høre en person si at de valgte el-bil på grunn av miljøet. Og jeg stiller fremdeles spørsmål ved forurensning ved produksjon av bilene og batteri, samt avfallet etter noen år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontorotta skrev:
 

Da må jeg si at jeg muligens beundrer deg. Muligens, da du er en av få som ikke sier at de velger el-bil på grunn av avgifter. "alle" jeg har snakket med, snakker kun om kostnader. Bom stasjoner, parkering, kollektivfelt, drivstoffkostnader, avgifter generelt. Noen få velger Tesla fordi de er så rå, ser flotte ut, var litt statusbiler. Jeg har vel tilgode å høre en person si at de valgte el-bil på grunn av miljøet. Og jeg stiller fremdeles spørsmål ved forurensning ved produksjon av bilene og batteri, samt avfallet etter noen år.

Samtidig, hvem er du til å kritisere en som kjøper elbil fordi det er rimelig? Du kjøpte jo mest sannsynlig dieselbil fordi drivstoffet er billigere og motoren bruker mindre drivstoff. Det gir jo akkurat den samme motivasjonen, for bensinversjonen kostet nøyaktig det samme totalt sett, så hadde du kjøpt den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Hvem i huleste er du som påstår jeg lyger? Det får da være måte på idioti. Er det noe rart man ikke gidder å diskutere. først påsår du at jeg vri og vender på ting, noe jeg ikek gjorde, så påstår du jeg lyger. Helt utrolig.

Jeg vill ekjøp elbil selv med avgifter som alle andre. Deet er fakta, uansett hvor mye du ikke klarer å fatte det. så det var det siste fra meg, så jeg gidder ikke mer oppgulp fra deg. Ha en god helg..

Du nekter bare å innse at det var ikke før lokkemidlene kom fra blå-blå regjering, at batteribilsalget tok av. Før det, var det kun en lunken holdning til å kjøpe de! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

image.png.2cd0d8df05ba8cf8ccecfd2ad6ce27b5.png

Anonymkode: 2cdd6...198

Dette var grunnen til at vi kjøpte vår første dieselbil, og dette er grunnen til at vi fremdeles kjører diesel.

Skulle vi kjøpt ny bruktbil i dag, ville den også blitt diesel eller bensin.

Jeg har ennå ikke funnet en brukt elbil som dekker våre behov mtp pris, størrelse og rekkevidde.
Alle billige elbiler er små bybiler, og det er ikke det vi skal ha.

Anonymkode: 1c080...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, WCKD skrev:
 

Samtidig, hvem er du til å kritisere en som kjøper elbil fordi det er rimelig? Du kjøpte jo mest sannsynlig dieselbil fordi drivstoffet er billigere og motoren bruker mindre drivstoff. Det gir jo akkurat den samme motivasjonen, for bensinversjonen kostet nøyaktig det samme totalt sett, så hadde du kjøpt den.

Jeg kritiserer ikke noen for å kjøpe el-bil fordi det er rimelig. Og jeg har heller ikke sagt at jeg kjører diesel. Mann kjører diesel, og ser etter ny brukt nå. Jeg kjører bensin og trives med det, siden jeg har en del reiser på rundt 100 mil og da ville el-bil ikke være det rette for meg. 

Kommentaren min til Rullestolbruker kom rett og slett av at han påstår at han ville kjøpt el-bil uansett om det var de samme avgiftene på den. For slik jeg har opplevd mange el-bileiere til nå, så er det utgiftene som teller, ikke miljøhensynet. Så lenge det er lagt opp til at det kan lønne seg å kjøre el-bil, så skjønner jeg alle som kjøper det. Det er jo økonomisk for dem/familien. Det er ikke noe galt i å tenke på sin egen økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, tdm900 skrev:
 

Du nekter bare å innse at det var ikke før lokkemidlene kom fra blå-blå regjering, at batteribilsalget tok av. Før det, var det kun en lunken holdning til å kjøpe de! 

Jeg har ikke nektet for noe ting. Tror du har et problem med å forstå hva andre skriver. Slutt å påstå ting som ikke er tilfelle.

Fremdeles ville jeg kjøpt elbil, selv med utgifter som alle andre har på veien. Det uansett hvordan du prøver å kverulere på det. Jeg mener nemlig at man skal det. Elbiler bruker veien på samme måte som andre. Du får ta dine beskyldninegr og gå et annet sted med dem. Først var jeg løgner og vridde på alt siden jeg skrev at rekkevidden blir lengre. så etter jeg beviste at det ikke var et lysår unna, som du skrev, da var det fordi det var for dyrt, så når det var ferdig, så påstår du at jeg lyger igjen.

Helt utrolig. Men dettte er uansett det siste jeg skriver til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WCKD skrev:
 

Fungerer sikkert fint om man bor utenfor en av de større byene, bedriver lite småkjøring, får en god pris på bilen og bryr seg null om kaklingen motoren lager, men personlig hadde jeg kjøpt meg bensinbil 9 av 10 ganger og elbil den siste.

Kakling? Står du utenfor bilen og lytter? For de bilene jeg har hatt hører jeg knapt nok motoren når jeg kjører, kun når jeg virkelig gir på. Det heter kjørekomfort. Kjøp deg bedre bil eller skru på radioen, problem solved.

Anonymkode: 5def0...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Jeg har ikke nektet for noe ting. Tror du har et problem med å forstå hva andre skriver. Slutt å påstå ting som ikke er tilfelle.

Fremdeles ville jeg kjøpt elbil, selv med utgifter som alle andre har på veien. Det uansett hvordan du prøver å kverulere på det. Jeg mener nemlig at man skal det. Elbiler bruker veien på samme måte som andre. Du får ta dine beskyldninegr og gå et annet sted med dem. Først var jeg løgner og vridde på alt siden jeg skrev at rekkevidden blir lengre. så etter jeg beviste at det ikke var et lysår unna, som du skrev, da var det fordi det var for dyrt, så når det var ferdig, så påstår du at jeg lyger igjen.

Helt utrolig. Men dettte er uansett det siste jeg skriver til deg.

Når en eGolf pr.i dag koster mer enn utgaven med bensinmotor, sier det seg selv at batteribiler blir veldig dyre når avgiftene kommer. Men skjønner godt at det sitter noe utrolig langt inne hos deg, å innrømme din egen dumskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg bedre bil

Det har jeg jo gjort, jeg kjøpte en med bensinmotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...