Gå til innhold

Det går unna med dieselbiler i bruktmarkedet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke overraskende i det hele tatt. Folk gidder ikke høre på propagandaen.

Anonymkode: 2d638...dbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noen grunn til å ikke kjøpe diesel dersom du bor utenfor Oslo og hovedsakelig kjører litt lengre turer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:
 

Er jo ikke noen grunn til å ikke kjøpe diesel dersom du bor utenfor Oslo og hovedsakelig kjører litt lengre turer.

Så du liker altså også diesel? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Troms, og her er det ikke mange el-biler. Og jeg kan heller ikke skjønne at jeg kan stole på at en el-bil her bringer meg tur-retur på lange avstander. Det er ikke mange ladestasjoner her, og jeg ville nok heller ikke stolt nok på en el-bil om jeg skulle parkere på fjellet.

Så har både dieselbil og bensinbil, og det skal mye til før vi kjøper el-bil!

 

Endret av Majott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Majott skrev:
 

Vi bor i Troms, og her er det ikke mange el-biler. Og jeg kan heller ikke skjønne at jeg kan stole på at en el-bil her bringer meg tur-retur på lange avstander. Det er ikke mange ladestasjoner her, og jeg ville nok heller ikke stolt nok på en el-bil om jeg skulle parkere på fjellet.

 

Er mange som bor i nord som har elbil. Har vært tråd om det før her, mener jeg. Men det passer jo ikke alle enda. Når rekkevidde blir dobbel av hva den er nå (reell rekkevidde) Vil nok det passe enda bedre for flere også i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Dette var jo en overraskende nyhet:

https://www.fremover.no/bil/motor/sverige/selger-diesel-som-aldri-for-vi-sliter-med-a-skaffe-nok-dieselbiler/s/5-17-475000

Er det mulig? Slik det ser ut utenfor storbyene?

Anonymkode: 5cb36...9e7

Ikke så rart. Rett bil for visse områder. De fleste som bor sentralt trenger det antagelig ikke. Iallfall om det er nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Er mange som bor i nord som har elbil. Har vært tråd om det før her, mener jeg. Men det passer jo ikke alle enda. Når rekkevidde blir dobbel av hva den er nå (reell rekkevidde) Vil nok det passe enda bedre for flere også i nord.

Håper det, for da kan det bli aktuelt. Men enn så lenge tør vi ikke å satse på el-bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:
 

Så du liker altså også diesel? 😉

Nei, jeg liker ikke diesel, men med riktig kjøremønster ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe en dieselbil til riktig pris når man bor utenfor større byer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Majott skrev:
 

Håper det, for da kan det bli aktuelt. Men enn så lenge tør vi ikke å satse på el-bil.

 

BMW har uttalt at de innen 5 år mener at elbiler kan ha opp mott 40 % lengre rekkevidde. Tror andre aktører kanskje også er på utviklingen, som går fortere og fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WCKD skrev:
 

Nei, jeg liker ikke diesel, men med riktig kjøremønster ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe en dieselbil til riktig pris når man bor utenfor større byer.

Dieselbil med sterk motor er altså ikke du noe for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:
 

Dieselbil med sterk motor er altså ikke du noe for?

Fungerer sikkert fint om man bor utenfor en av de større byene, bedriver lite småkjøring, får en god pris på bilen og bryr seg null om kaklingen motoren lager, men personlig hadde jeg kjøpt meg bensinbil 9 av 10 ganger og elbil den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, WCKD skrev:
 

Fungerer sikkert fint om man bor utenfor en av de større byene, bedriver lite småkjøring, får en god pris på bilen og bryr seg null om kaklingen motoren lager, men personlig hadde jeg kjøpt meg bensinbil 9 av 10 ganger og elbil den siste.

Hvilken kakling har en stor dieselmotor? Vet om en grom brommelyd men kakling ikke hørt siden jeg kjørte en svak Subaru xv diesel med 109 hk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:
 

Hvilken kakling har en stor dieselmotor? Vet om en grom brommelyd men kakling ikke hørt siden jeg kjørte en svak Subaru xv diesel med 109 hk 

Kaklingen på en 535D er selvfølgelig mindre sjenerende enn på en traust XV, men det er fortsatt kakling. Skal man ha flott lyd i en bil kjøper man minst en R/V6 bensin, men en R4 bensin har langt bedre lyd enn de aller fleste dieselmotorer. Eneste jeg kan gå med på at har tilnærmet OK lyd er Range Rover, Cayenne og SQ7 med diesel, men bensin er laaangt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rullestolbruker skrev:
 

Er mange som bor i nord som har elbil. Har vært tråd om det før her, mener jeg. Men det passer jo ikke alle enda. Når rekkevidde blir dobbel av hva den er nå (reell rekkevidde) Vil nok det passe enda bedre for flere også i nord.

Ja, når kommer det til å skje tror du? Enda er det lysår igjen før dét skjer! Så langt, med de modellene som kommer er det jo ingen som kan kjøre over 50mil på en lading, uansett hvordan du ville finne på å vri og vrenge på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, tdm900 skrev:
 

Ja, når kommer det til å skje tror du? Enda er det lysår igjen før dét skjer! Så langt, med de modellene som kommer er det jo ingen som kan kjøre over 50mil på en lading, uansett hvordan du ville finne på å vri og vrenge på det.

Du fikk ikke med deg at jeg skrev om BMW som sier de får 40 prosent lengre rekkevidde innen 5 år? Jeg har ikke vridd på noe. Jeg skrev når og du påstår det er lysår unna. Det er helt greit at du er elbilhater, men det får være grenser for dumhet. Vridd og vrengt liksom. Makan..

Endret av Rullestolbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Du fikk ikke med deg at jeg skrev om BMW som sier de får 40 prosent lengre rekkevidde innen 5 år? Jeg har ikke vridd på noe. Jeg skrev når og du påstår det er lysår unna. Det er helt greit at du er elbilhater, men det får være grenser for dumhet. Vridd og vgrent liksom. Makan..

https://www.tu.no/artikler/bmw-tror-pa-vesentlig-forbedret-batteri-innen-fem-ar/433246

https://www.tu.no/artikler/ferske-fisker-hevder-de-har-revolusjonerende-batteriteknologi/412144

 

 

Endret av Rullestolbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rullestolbruker skrev:
 

Du fikk ikke med deg at jeg skrev om BMW som sier de får 40 prosent lengre rekkevidde innen 5 år? Jeg har ikke vridd på noe. Jeg skrev når og du påstår det er lysår unna. Det er helt greit at du er elbilhater, men det får være grenser for dumhet. Vridd og vrengt liksom. Makan..

Det gjenstår å se hvem som får rett! Og ikke minst hvor mye batteribilene vil koste, når moms og engangsavgift kommer på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:
 

Det gjenstår å se hvem som får rett! Og ikke minst hvor mye batteribilene vil koste, når moms og engangsavgift kommer på! 

Sier seg selv at når masseproduksjon sitter inn, blir det billigere der også. Ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...