Gå til innhold

Når folk plutselig slutter å gi likes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Katy Perry skrev:
 

Grusomt synd at dette virkelig er et problem... 

hva er det med dette forumet og mennesker som skal komme med sine ubrukelige kommentarer? dere har fått poengtert dette flere ganger nå! kan dere ikke bare ligge unna tråden om det ikke interesserer dere? enten er du en dame som ikke vokste opp med den generasjonen med SoMe, eller er du en slik "snusfornuftig" ungdom som holder deg unna slik. jeg driter i det..jeg vil ha svar rundt hva folk tenker, hva de hadde gjort og hva som er deres erfaring. altså, fra folk som er like meg selv. ikke dere snusfornuftige mennesker som "lever i den virkelige verden,"

Anonymkode: 29037...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Katy Perry skrev:
 

Grusomt synd at dette virkelig er et problem... 

Jeg sluttet å gratulerer broren og kona hans, etter flere år hvor de aldri gratulert meg, de likte heller ikke postene mine, og skrev jeg en kommentar på et bilde, som gratulerer med dagen til Lucas som har bursdag i dag bilde, fikk samentlige av kommentarene like utenom jeg og et par andre, resten ble likt- jeg er nær familie som har blitt oppvokst med, og ses flere ganger å året.

Kanskje ikke et problem, men Gud så sårende.

Enda mer såret ble jeg når jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk leggr ut bilder av ungene (noe jeg ikke hadde vane får), mens de postet/poster haugvis av bilder av ungene, og lar andre (venner) poste på profilene sine og  til og med offientlig synelig for allt og alle!

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også at enkelte jeg er sammen med i det virkelige liv, ikke følger meg tilbake på instagram. 
Er dette noe de ikke tenker over eller er det fordi de føler seg bedre enn deg?
For hun har sagt selv at hun ikke følger "Xxxx" på ig, når jeg snakket om henne. Men hun følger jo ikke meg heller.
men hun følger jo ellers de fleste felles vennene våre.
Og så traff jeg en kvinne da, og de to følger hverandre med en gang..jeg blir ikke fulgt av noen av dem :P 
 

Anonymkode: 29037...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utvikling..... Takk for at jeg ikke er så opptatt av SoMe.

Anonymkode: c88fd...468

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg opplever også at enkelte jeg er sammen med i det virkelige liv, ikke følger meg tilbake på instagram. 
Er dette noe de ikke tenker over eller er det fordi de føler seg bedre enn deg?
For hun har sagt selv at hun ikke følger "Xxxx" på ig, når jeg snakket om henne. Men hun følger jo ikke meg heller.
men hun følger jo ellers de fleste felles vennene våre.
Og så traff jeg en kvinne da, og de to følger hverandre med en gang..jeg blir ikke fulgt av noen av dem :P 
 

Anonymkode: 29037...e36

Det synes ikke jeg er det samme, for da er man ikke venner. Enda.

Er noe helt annet om det er snakk om venner eller famile,

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

For en utvikling..... Takk for at jeg ikke er så opptatt av SoMe.

Anonymkode: c88fd...468

Jamen bra for deg da, ha et fint liv... I en annen tråd,

men takk for at du bumper den opp for ts ;)

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG!!! Er ikke verdens undergang om en ikke får likes!!

Anonymkode: 01747...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Og jeg liker deres bilder, betyr det at jeg gir mer for vennskapet enn hva de gjør?  Bør jeg slutte å like? 

Anonymkode: 29037...e36

Usikker på din alder.

Men når dette blir en problemstilling i livet så er det på tide å våkne opp, komme tilbake til virkeligheten. For der handler det ikke om å gi likes på en skjerm 🙂 Befri deg fra galskapen, slett alt som har med dette å gjøre. Da blir livet ditt så mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

OMG!!! Er ikke verdens undergang om en ikke får likes!!

Anonymkode: 01747...90e

Men det ER verdens undergang med alle som sier OMG!!....

Anonymkode: cf88a...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av tråder som dette, fordi jeg vet hvor tilfeldige mine egne likes er og hvor lite de betyr. Noen ganger har jeg god tid, blar meg sakte gjennom alt som har kommet siden sist og liker og kommenterer over en lav sko, andre ganger har jeg det travelt, har ikke sjekket insta på to dager, skummer gjennom uten å like noe og går glipp av en haug stories. Halvparten av tida får jeg ikke med meg hvem som har lagt ut bildene jeg liker, tenker bare oi, fint bilde, og blar videre. Kort sagt - hva jeg liker og ikke på ig og fb sier ingenting om mitt faktiske forhold til andre mennesker, og jeg ville blitt ganske lei meg (og en smule oppgitt) om noen tolket manglende likes som at jeg ikke likte eller hadde noe imot dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria skrev:
 

Jeg blir litt skremt av tråder som dette, fordi jeg vet hvor tilfeldige mine egne likes er og hvor lite de betyr. Noen ganger har jeg god tid, blar meg sakte gjennom alt som har kommet siden sist og liker og kommenterer over en lav sko, andre ganger har jeg det travelt, har ikke sjekket insta på to dager, skummer gjennom uten å like noe og går glipp av en haug stories. Halvparten av tida får jeg ikke med meg hvem som har lagt ut bildene jeg liker, tenker bare oi, fint bilde, og blar videre. Kort sagt - hva jeg liker og ikke på ig og fb sier ingenting om mitt faktiske forhold til andre mennesker, og jeg ville blitt ganske lei meg (og en smule oppgitt) om noen tolket manglende likes som at jeg ikke likte eller hadde noe imot dem. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg sluttet å gratulerer broren og kona hans, etter flere år hvor de aldri gratulert meg, de likte heller ikke postene mine, og skrev jeg en kommentar på et bilde, som gratulerer med dagen til Lucas som har bursdag i dag bilde, fikk samentlige av kommentarene like utenom jeg og et par andre, resten ble likt- jeg er nær familie som har blitt oppvokst med, og ses flere ganger å året.

Kanskje ikke et problem, men Gud så sårende.

Enda mer såret ble jeg når jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk leggr ut bilder av ungene (noe jeg ikke hadde vane får), mens de postet/poster haugvis av bilder av ungene, og lar andre (venner) poste på profilene sine og  til og med offientlig synelig for allt og alle!

Anonymkode: cffe6...4c8

Vi er like gamle du og jeg. 

Det med å si at du ikke kan legge ut bilde av ungene mens de gjør det selv, ville jeg nesten tro at dreide seg om at de ikke eide selvinnsikt. Det viktige er vel hva slags signaler de sender når du møter dem i real life. Liker de deg ikke live så liker de deg sikkert ikke på face heller. Hvordan går dere overens i virkeligheten? BØR de misslike deg for noe? Er innleggene dine blitt svært spesielle?

Den første kan være at de ikke tok seg tid til å like alle kommentarer. Ville jeg tenkt. Og jeg er ikke en særlig optimistisk person. Jeg sjekker ikke hvem som har likt hva og tenker nå at det visst er likegreit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, theTitanic skrev:
 

Vi er like gamle du og jeg. 

Det med å si at du ikke kan legge ut bilde av ungene mens de gjør det selv, ville jeg nesten tro at dreide seg om at de ikke eide selvinnsikt. Det viktige er vel hva slags signaler de sender når du møter dem i real life. Liker de deg ikke live så liker de deg sikkert ikke på face heller. Hvordan går dere overens i virkeligheten? BØR de misslike deg for noe? Er innleggene dine blitt svært spesielle?

Den første kan være at de ikke tok seg tid til å like alle kommentarer. Ville jeg tenkt. Og jeg er ikke en særlig optimistisk person. Jeg sjekker ikke hvem som har likt hva og tenker nå at det visst er likegreit. 

 

Så fint at du ikke bryr deg, men når jeg ser de poster et bilde og liker alle innleggene uten om et i midten som er av meg, og dette skjer hver gang!  Tror du virkelig at dette er tilfeldig og ikke et signal?

Og mener du at jeg ikke kan få lov til å føle meg såret over dette?

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, theTitanic skrev:
 

Vi er like gamle du og jeg. 

Det med å si at du ikke kan legge ut bilde av ungene mens de gjør det selv, ville jeg nesten tro at dreide seg om at de ikke eide selvinnsikt. Det viktige er vel hva slags signaler de sender når du møter dem i real life. Liker de deg ikke live så liker de deg sikkert ikke på face heller. Hvordan går dere overens i virkeligheten? BØR de misslike deg for noe? Er innleggene dine blitt svært spesielle?

Den første kan være at de ikke tok seg tid til å like alle kommentarer. Ville jeg tenkt. Og jeg er ikke en særlig optimistisk person. Jeg sjekker ikke hvem som har likt hva og tenker nå at det visst er likegreit. 

 

Fint om du kan svare på det jeg faktisk spør om-

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Daria skrev:
 

Jeg blir litt skremt av tråder som dette, fordi jeg vet hvor tilfeldige mine egne likes er og hvor lite de betyr. Noen ganger har jeg god tid, blar meg sakte gjennom alt som har kommet siden sist og liker og kommenterer over en lav sko, andre ganger har jeg det travelt, har ikke sjekket insta på to dager, skummer gjennom uten å like noe og går glipp av en haug stories. Halvparten av tida får jeg ikke med meg hvem som har lagt ut bildene jeg liker, tenker bare oi, fint bilde, og blar videre. Kort sagt - hva jeg liker og ikke på ig og fb sier ingenting om mitt faktiske forhold til andre mennesker, og jeg ville blitt ganske lei meg (og en smule oppgitt) om noen tolket manglende likes som at jeg ikke likte eller hadde noe imot dem. 

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gratulert denne mannen med bursdag de 2 årene jeg har kjent han. Han gratulerte meg første året (jeg har bursdag før han) og jeg gratulerte også han med dagen. Men i fjor så gratulerte han meg ikke, men han skrev til meg et par dager etter min dag...så jeg gratulerte han personlig på mssnger. Men i år gratulerer han meg faen ikke heller. Nå gir jo facebook varsler om at noen har bursdag også, så det er vel ikke så vanskelig å ignorere. Han tar kontakt i år også, et par dager etter min bursdag! vi har en lengre samtale, men det er ikke noe slik seksuelt eller flørtende i det. 
Jeg prøver å unne meg å bli glad! fordi jeg dreper alltid gleden med slik som "han har tid til meg nå  som hun ikke svarer/har tid til han" "han rullerer nok på flere" "han ser på dette som et vennskap" osv.... men jeg vet hverken om noen kvinne eller hans tanker om meg. 
Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å gratulere han i år, når han ikke gidder å gratulere meg. 
Så jeg aner ingenting her. Jeg vet ikke hvor grensa for å være for på går, og for å gi for lite av meg selv. Sist vi skrev med hverandre så stilte jeg oppfølgningspørsmål og førte samtalen. han stilte alltid tilbake, så fikk ingen følelse av at han gikk lei. 
men jeg føler aldri for å ta kontakten.....og er så himla redd han skal tro jeg "blir varm" hvis det er slik han tenker...og bli inbilsk av at jeg tar kontakt. derfor lar jeg denne ballen alltid være hos ham. 

Anonymkode: 29037...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Nappetass1 skrev:
 

Kanskje han ikke lever livet sitt gjennom Facebook. Sunnhetstegn spør du meg.

Selvom jeg er skuffet og såret  over min brors og kones oppførsel på facebook-betyr ikke at jeg lever gjennom facebook.

Anonymkode: cffe6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: de som alltid liker mine bilder, er de som er fra det stedet jeg er fra. Et sted jeg ikke trives, et slik lite sted der alle kjenner alle og det er noe som tilhører fortiden rett og slett. Det er ikke folka som feiler noe, jeg har ikke imot dem fordi de er derfra. Men situasjonen er bare litt kjedelig  fordi det minner meg på hvor jeg er fra. "mine lokale fans" liksom 😕 Familien, men familien liker somregel alle bilder av hverandre. Har et par gode venninner som liker de fleste.
Men så er det de andre, som er fra stedene jeg liker, og som jeg liker bedre selskapet til..... disse er mer gnien på likes og følger ikek tilbake en gang. Så er det den mannen....tenker jo bare at det er typisk at jeg ikke får noe hos han mer. Er sikkert noen andre som har gleden av å få oppmerksomheten hans. han likte mitt for 2 uker siden, og det er det siste jeg postet. Postet nytt i går og det likte han ikke... jeg har likt 1 ila disse 2 ukene hos han. men han fjernet det. Deretter har han lagt ut 3 bilder som jeg ikke har likt. Det er vel egentlig han som er skyldig meg en like da?

Anonymkode: 29037...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvom jeg er skuffet og såret  over min brors og kones oppførsel på facebook-betyr ikke at jeg lever gjennom facebook.

Anonymkode: cffe6...4c8

dette er IG og ikke Facebook! Facebook er utgått på dato og er bare en tilleggsplass. Det er der de som ikke har giddet å lage seg IG er, for å holde kontakten. FB  er så himla rotete blitt også, at jeg ikke gidder å se på nyhetsoppdateringen. Kommer opp flere uker gamle innlegg jo! Dessuten har de fleste flyttet seg over på IG.

Anonymkode: 29037...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...