Gå til innhold

Babydrømmen <3

Tussi2018

Anbefalte innlegg

Foruten at jeg ikke føler meg så veldig gravid, så kommer jeg jo på det innimellom på jobb, og da er det veldig rart å tenke på at dette er det ingen andre som vet enda 🙊 Det er fremdeles så tidlig at det er rart bare å tenke at jeg er gravid liksom. Får det ikke til å stemme i hodet 😂 

Har sendt mail til gyn om spm om time i slutten av mnd. Tror jeg er i uke 7 da. Håper virkelig jeg får muligheten til å komme meg dit denne gang. Sist hadde jeg også bestilt time til uke 7 for å forhåpentligvis se et hjerte slå, i stedet ble den timen til en time-for-å-sjekke-om-livmoren-er-tom 😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kjenner til den med å gå å holde seg på ettermiddagen😅😂 ikke alltid like gøy! Syns det høres ut som en god plan jeg☺️ ingen vits å bekymre seg om det ikke er noe å bekymre seg for.

Heier på den lillen spiren nå🙌🏻👏🏻😁 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt å roe ned testingen, og jeg testet jo ikke i går (13 dpo), men da jeg våknet idag så tenkte jeg på at jeg har IKM enten idag eller imorgen. 14 DPO. Har pleid å ha rundt 14 dager mellom el og mens de forrige syklusene på letrozol så derfor tenker jeg at det mest sannsynlig er idag. Har lastet ned Preglife og babyverden sin graviditetsapp og de viser en dag forskjell. Babyverden tar vel utgangspunkt i en 28 dagers syklus og mener derfor at jeg er 4+0 (IKM) imorgen. 

Jeg endte i hvert fall opp med å ta en test og er veldig fornøyd med resultatet 😁🤞😊

20190905_080204.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se at streken blir så sterk med morgenurin nå 😊👏 den ble jo så svak sist jeg testet, men det er jo noen dager siden. Vil jo kanskje tro at jeg hadde fått utslag på 2-3 nå, men jeg tror jeg venter til enten lørdag eller søndag morgen🤔

20190905_091824.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du gir beskjed til gyn jeg altså, slik at han ikke holder andre fra sjanser til å bli gravide.. 

Og så fin strek! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Håper du gir beskjed til gyn jeg altså, slik at han ikke holder andre fra sjanser til å bli gravide.. 

Og så fin strek! 

Det har jeg tenkt til å gjøre! Hadde det ikke vært for at jeg "maste" så hadde jeg jo ikke fått sprøyten likevel og da hadde jeg ikke sittet med disse testene nå! Det blir rart å tenke på seinere, dersom dette går bra. 

Tusen takk 😊🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bondekone skrev:

Så fin strek😍 og så gøy at vi er så likt, håper vi får følge hverandre hele veien!

Tusen takk 😍 Gøy å få komplimenter for strekene sine, det er nytt 😂 Ja det håper virkelig jeg også! Vi skulle jo fulgt hverandre i vår også, da vi begge to hadde tidlig SA i samme mnd. Håper vi begge er heldig denne gang 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Netteflette skrev:

Jippi!!! Den streken er jo sterk og fin🎉👏🏻🙌🏻 Gratulerer så masse😁 Du er gravid!!!

Tusen takk 😍 Ja, nå føles det litt mer virkelig! Men bare akkurat i det jeg tester. Utenom det så tenker jeg ikke at jeg er gravid 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra jeg tok første test 8 dop har jeg hatt stikninger og innimellom svake murringer nederst i magen. Dette har jeg nesten ikke kjent noe til i går og så langt i dag. Håper ikke det betyr at noe er gale 🙈 Jeg blir jo helt paranoid! Utenom det kjenner jeg ingen andre symptomer. Jeg er litt mer trøtt idag, men det kan jo være tilfeldig. Har også lett hodepine idag og det hadde jeg i går kveld også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Helt fra jeg tok første test 8 dop har jeg hatt stikninger og innimellom svake murringer nederst i magen. Dette har jeg nesten ikke kjent noe til i går og så langt i dag. Håper ikke det betyr at noe er gale 🙈 Jeg blir jo helt paranoid! Utenom det kjenner jeg ingen andre symptomer. Jeg er litt mer trøtt idag, men det kan jo være tilfeldig. Har også lett hodepine idag og det hadde jeg i går kveld også. 

Her er du ja! 😁 Syns ikke du behøver å kjøpe flere tester - de du har tatt viser klart og tydelig at du er gravid! 😍🌱 Ikke tvil om en sterkere, og sterkere strek! Du er gravid, og alle tester vil vise det samme! Dersom det mot formodning skal gå galt - ja, da får du beskjed av kroppen din. Slå deg til ro, og gled deg heller ❤️

Murringer og stikkinger kom og gikk de første ukene for meg og. Du skal ikke bekymre deg 😊 Jeg opplevde noen kraftige murrringer på natten rundt 14 dpo, og trodde jeg skulle begynne å fossblø. Men neida - ikke en dråpe! Så variasjonene kan være fra 0 til 100 de første dagene, tydligvis. For meg avtok det også helt, og ble erstattet av andre symtomer.
Det er vel heller ikke så vanlig å kjenne masse symptomer så tidlig. Husk at det befruktede egget kun er på størrelse med et valmuefrø 🙈 Du vil nok merke mye mer i uke 6-7, som kvalme og sånt. 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nysgjerrig1 skrev:

Her er du ja! 😁 Syns ikke du behøver å kjøpe flere tester - de du har tatt viser klart og tydelig at du er gravid! 😍🌱 Ikke tvil om en sterkere, og sterkere strek! Du er gravid, og alle tester vil vise det samme! Dersom det mot formodning skal gå galt - ja, da får du beskjed av kroppen din. Slå deg til ro, og gled deg heller ❤️

Murringer og stikkinger kom og gikk de første ukene for meg og. Du skal ikke bekymre deg 😊 Jeg opplevde noen kraftige murrringer på natten rundt 14 dpo, og trodde jeg skulle begynne å fossblø. Men neida - ikke en dråpe! Så variasjonene kan være fra 0 til 100 de første dagene, tydligvis. For meg avtok det også helt, og ble erstattet av andre symtomer.
Det er vel heller ikke så vanlig å kjenne masse symptomer så tidlig. Husk at det befruktede egget kun er på størrelse med et valmuefrø 🙈 Du vil nok merke mye mer i uke 6-7, som kvalme og sånt. 😊

Så hyggelig at titter innom her 😍 Her er jeg ja, vært en stund i denne dagboken 😅 

Veldig godt å høre dine erfaringer! Tusen takk, det settes stor pris på ❤ Jeg vet jo at folk opplever symptomene ulikt i starten og at mange ikke kjenner noen ting. Jeg blir egentlig mer stresset dersom det kommer voldsomme murringer for det minner meg om sist gang, da det ikke gikk bra. Men så vet jeg jo at mange opplever det også tidlig og at det er normalt det også. Det er vel det som gjør at man blir så usikker 🙈 Jeg prøver å ikke bekymre meg og heller nyte tanken litt. Både jeg og mannen syns det er for godt til å være sant at jeg er gravid 😂 veldig rart å tenke på!

Hvor langt var du kommet igjen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så hyggelig at titter innom her 😍 Her er jeg ja, vært en stund i denne dagboken 😅 

Veldig godt å høre dine erfaringer! Tusen takk, det settes stor pris på ❤ Jeg vet jo at folk opplever symptomene ulikt i starten og at mange ikke kjenner noen ting. Jeg blir egentlig mer stresset dersom det kommer voldsomme murringer for det minner meg om sist gang, da det ikke gikk bra. Men så vet jeg jo at mange opplever det også tidlig og at det er normalt det også. Det er vel det som gjør at man blir så usikker 🙈 Jeg prøver å ikke bekymre meg og heller nyte tanken litt. Både jeg og mannen syns det er for godt til å være sant at jeg er gravid 😂 veldig rart å tenke på!

Hvor langt var du kommet igjen? 😊

Måtte innom vet du 😊 Det er så trivlig å kunne snakke med andre her inne om graviditet, når en en da ikke har sagt det til familie og venner!

Jeg skjønner godt at sterke murringer hadde vært skummelt. Ble selv veldig redd! Men du begynte å blø i tillegg, eller hva? Håper jo ikke jeg opplevde en MA liksom, men da tviler jeg på at jeg ville fått mer og mer symptomer i ettertid, slik jeg har gjort.
Skjønner godt at det føles uvirkelig. Jeg syns enda det er det, og lurer ofte på om jeg kan ha innbildt meg alt 😳😂

Går inn i uke 11 i morgen 😍 Uke 12 er min aller første UL, og jeg kan ikke vente! Skrekkblandet fryd for å si det mildt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Måtte innom vet du 😊 Det er så trivlig å kunne snakke med andre her inne om graviditet, når en en da ikke har sagt det til familie og venner!

Jeg skjønner godt at sterke murringer hadde vært skummelt. Ble selv veldig redd! Men du begynte å blø i tillegg, eller hva? Håper jo ikke jeg opplevde en MA liksom, men da tviler jeg på at jeg ville fått mer og mer symptomer i ettertid, slik jeg har gjort.
Skjønner godt at det føles uvirkelig. Jeg syns enda det er det, og lurer ofte på om jeg kan ha innbildt meg alt 😳😂

Går inn i uke 11 i morgen 😍 Uke 12 er min aller første UL, og jeg kan ikke vente! Skrekkblandet fryd for å si det mildt

Ja det er veldig fint 😊 skal dere fortelle det etter ultralyd? Blir veldig spennende med den da!

Ja jeg begynte å blø da jeg var 5+5, bare et par dråper først så håpet jo inderlig at det var ufarlig og ikke kom mer, men dagen etter fossblødde jeg. Mensmurringene tok seg kraftig opp også. Så ingen tvil. Jeg hadde tester med digital før første gang to dager før og da fikk jeg 1-2. I ettertid har jeg jo tenkt at den burde vist mer siden jeg var i uke 5. Lurer jo derfor på om det skjedde tidligere eller om det bare var kjemisk 🤔 Jeg tenkte jo veldig mye på den opplevelsen nå, men beroliger meg selv med at jeg aldri hadde like sterke streker da som nå. Og dette er i tillegg tidligere. 

🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Det jeg har lest om meg MA er vel at man har hatt symptomer, siden kroppen ikke har registrert det, men jeg tror ikke jeg har hørt om at man får flere symptomer (som tyder på graviditet) dersom utvikling har stoppet opp. Det går nok helt sikkert bra ❤ vi må jo bare trøste oss med at det går oftere bra enn ikke bra! ❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulere så mye med positiv test 🥳🥳🥳så hyggelig å lese!!! Håper det holder hele veien🙏nyyt det!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Ja det er veldig fint 😊 skal dere fortelle det etter ultralyd? Blir veldig spennende med den da!

Ja jeg begynte å blø da jeg var 5+5, bare et par dråper først så håpet jo inderlig at det var ufarlig og ikke kom mer, men dagen etter fossblødde jeg. Mensmurringene tok seg kraftig opp også. Så ingen tvil. Jeg hadde tester med digital før første gang to dager før og da fikk jeg 1-2. I ettertid har jeg jo tenkt at den burde vist mer siden jeg var i uke 5. Lurer jo derfor på om det skjedde tidligere eller om det bare var kjemisk 🤔 Jeg tenkte jo veldig mye på den opplevelsen nå, men beroliger meg selv med at jeg aldri hadde like sterke streker da som nå. Og dette er i tillegg tidligere. 

🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Det jeg har lest om meg MA er vel at man har hatt symptomer, siden kroppen ikke har registrert det, men jeg tror ikke jeg har hørt om at man får flere symptomer (som tyder på graviditet) dersom utvikling har stoppet opp. Det går nok helt sikkert bra ❤ vi må jo bare trøste oss med at det går oftere bra enn ikke bra! ❤🤞

Huff, der høres veldig vondt ut og miste 😔Stemmer at du kanskje skulle hatt høyere ukesindikasjon på digital, så mulig utviklingen stoppet opp litt før. Men det får man aldri svar på.. Heldigvis er det slik at det er utrolig lav sjanse for at du skal oppleve dette på nytt! Det er stor sannsynlighet for at det skal gå bra!! ☺️ Murringene er jo noe ''alle'' opplever, og det er nok bare et godt tegn på at livmoren tilpasser seg. Vet ikke om det hjelper for deg eller ikke, men jeg synes denne siden her er veldig bra dersom du ønsker å følge prognosene dag for dag: https://datayze.com/miscarriage-chart.php . Du kan legge inn alder og slikt, sånn at sannsynligheten blir veldig korrekt. I dag har jeg for eksempel 98% sannsynlighet for at svangerskapet skal gå bra! 🤞

Yes, vi forteller etter ultralyd.😙 Har planlagt å gi foreldrene våre en liten søt konvolutt/papirpose med bilde fra ultralyden, uten å si så mye. Tror de kommer til å få sjokk! Jeg fant også et kort hvor det stod noen fine ord om hva det vil si å være bestefar, og begynte nesten å grine i butikken da jeg så det. Tenkte bare på min far som ikke har klart å legge skjul på at han ønsker barnebarn. Så det skal bli såå fint å gi han den posen med bilde og kort - tror uansett jeg hadde slitt noe enormt med å stamme frem at jeg er gravid 😭😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tutta23 skrev:

Gratulere så mye med positiv test 🥳🥳🥳så hyggelig å lese!!! Håper det holder hele veien🙏nyyt det!! 

Tuusen takk! 😍 Jeg prøver å nyte det, men glemmer at jeg er gravid for store deler av dagen så merker jeg ingenting til det 🙈 Håper ikke det er et dårlig tegn 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...