Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bebyggelsen ser lik ut på Nrk sitt kart i linken og det man kan se på nye kart. Har de virkelig ikke brukt et bilde fra 1999 for å illustrere "den mulige fluktruten"? Eller er bebyggelsen så uforandret på så mange år?

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bebyggelsen ser lik ut på Nrk sitt kart i linken og det man kan se på nye kart. Har de virkelig ikke brukt et bilde fra 1999 for å illustrere "den mulige fluktruten"? Eller er bebyggelsen så uforandret på så mange år?

Anonymkode: d551b...45b

Hvorfor skulle det være noe spesielt forandret der på 20 år? Dette er ikke et befolkningstett område

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frida skrev:

Du la helt sikkert merke til hva jeg skrev "kvinnen kan ha vært"

Ikke kaffebesøk, men kanskje et amorøst besøk? Som ingen naboer skal legge merke til?  Det kan være en god grunn.

Om de parkerte på vei til huset Fjellet, så vil de ikke lage spor opp til kårboligen, det er en annen vei. De må uansett gå fra bilen til kårhuset, kortest mulig avstand gir minst mulighet til å bli sett, du er enig i det?  Ved å parkere i boligfeltet må de også gå over hovedveien for å komme til kårboligen. Det slipper de om de parkerer ved Fjellet. 

Jeg avskriver ingenting, nettopp derfor jeg skriver "kvinnen kan ha vært" . Men det er ikke holdepunkter nok til bastant å slå fast at denne kvinnen må ha noe med saken å gjøre, etter min mening. 

Eneste adkomst med bil til huset Fjellet, som jeg kan finne, er via Orderudvegen. På dagens kart er det ikke mange bygninger nær huset Fjellet (men det er kanskje bygninger som hører til Fjellet) Jeg husker ikke om det var du som spurte om dette. Ved å kjøre Orderudvegen er vel sjansen for å bli sett mye større enn den er ved Ekornstien.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Hvorfor skulle det være noe spesielt forandret der på 20 år? Dette er ikke et befolkningstett område

Takk for svar! 😊 Du har rett i at det ikke trenger å være spesielt forandret på 20 år. Jeg ønsket å finne ut hvordan det så ut der i 1999.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frida skrev:

Om de parkerte på vei til huset Fjellet, så vil de ikke lage spor opp til kårboligen, det er en annen vei

Jeg misforstod. Hvor på vei mente du? Hvilken annen vei med tanke på hva?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misforstod. Hvor på vei mente du? Hvilken annen vei med tanke på hva?

Anonymkode: d551b...45b

Unnskyld at jeg formulerte meg klønete. Jeg mente på veien til huset Fjellet, eventuelt ved huset. Den veien går bak skogen bak kårboligen. Det går en sti gjennom skogen her til kårhuset. Det ligger andre hus (iallfall ett) der nå, men om det var slik i 1999 vet jeg ikke.

Det går en annen vei til kårboligen, den ligger fremsiden av kårboligen, eller ender på fremsiden. 

Da slipper man å krysse Orderudvegen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Du har rett i at det ikke trenger å være spesielt forandret på 20 år. Jeg ønsket å finne ut hvordan det så ut der i 1999.

Anonymkode: d551b...45b

Ikke usannsynlig at det er bygget flere hus i området i løpet av 19 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frida skrev:

Ikke usannsynlig at det er bygget flere hus i området i løpet av 19 år. 

Tviler på at det er av betydelig økning. Landskapet er nok omtrentlig det samme nå som i 99, både i forhold til skogsstien og husstander

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Unnskyld at jeg formulerte meg klønete. Jeg mente på veien til huset Fjellet, eventuelt ved huset. Den veien går bak skogen bak kårboligen. Det går en sti gjennom skogen her til kårhuset. Det ligger andre hus (iallfall ett) der nå, men om det var slik i 1999 vet jeg ikke.

Det går en annen vei til kårboligen, den ligger fremsiden av kårboligen, eller ender på fremsiden. 

Da slipper man å krysse Orderudvegen. 

Takk for svar! 😊 Du tenker på den veien som starter fra Blakervegen og går til Orderudvegen? (Det er flere store bygg (gårder?) på flere steder langs den veien, og muligheter for å bli observert om de kom kjørende der).

Mente du da at de da i tilfelle, kan ha kunnet komme kjørende på den veien som går til/ender på fremsiden av kårboligen, men at de har parkert et sted på den veien før de kom frem til kårboligen? 

1 minutt siden, Frida skrev:

Ikke usannsynlig at det er bygget flere hus i området i løpet av 19 år. 

Takk! 😊

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Frida skrev:

Unnskyld at jeg formulerte meg klønete. Jeg mente på veien til huset Fjellet, eventuelt ved huset. Den veien går bak skogen bak kårboligen. Det går en sti gjennom skogen her til kårhuset. Det ligger andre hus (iallfall ett) der nå, men om det var slik i 1999 vet jeg ikke.

Det går en annen vei til kårboligen, den ligger fremsiden av kårboligen, eller ender på fremsiden. 

Da slipper man å krysse Orderudvegen. 

Takk for hjelpen! 😊 Du har ikke formulert deg klønete. Det er jeg som hadde vansker med å forstå. Jeg stiller nok også alt for mange spørsmål.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen! 😊 Du har ikke formulert deg klønete. Det er jeg som hadde vansker med å forstå. Jeg stiller nok også alt for mange spørsmål.

Anonymkode: d551b...45b

Haha, nei, bare spør du. Og, jo jeg formulerte meg klønete. Og jeg synes du bare skal spørre om du har lyst, er det ikke det et forum er til for? Mange som har svar på ting vi ikke vet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Du tenker på den veien som starter fra Blakervegen og går til Orderudvegen? (Det er flere store bygg (gårder?) på flere steder langs den veien, og muligheter for å bli observert om de kom kjørende der).

Mente du da at de da i tilfelle, kan ha kunnet komme kjørende på den veien som går til/ender på fremsiden av kårboligen, men at de har parkert et sted på den veien før de kom frem til kårboligen? 

Takk! 😊

Anonymkode: d551b...45b

Ps. Denne veien går forbi Orderud gård der husene hvor Per, Veronica og leieboerne bodde i er @Frida

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 Du tenker på den veien som starter fra Blakervegen og går til Orderudvegen? (Det er flere store bygg (gårder?) på flere steder langs den veien, og muligheter for å bli observert om de kom kjørende der).

Mente du da at de da i tilfelle, kan ha kunnet komme kjørende på den veien som går til/ender på fremsiden av kårboligen, men at de har parkert et sted på den veien før de kom frem til kårboligen? 

Takk! 😊

Anonymkode: d551b...45b

Ps. Denne veien går forbi Orderud gård der husene hvor Per, Veronica og leieboerne bodde i er @Frida

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Frida skrev:

Haha, nei, bare spør du. Og, jo jeg formulerte meg klønete. Og jeg synes du bare skal spørre om du har lyst, er det ikke det et forum er til for? Mange som har svar på ting vi ikke vet. 

Takk for hyggelige ord Frida! :kghjerte:

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Denne veien går forbi Orderud gård der husene hvor Per, Veronica og leieboerne bodde i er @Frida

Anonymkode: d551b...45b

Nei, ikke den veien. Det går en egen vei fra Orderudvegen (hovedveien) til huset Fjellet. 

Du ser den på dette kartet

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bebyggelsen ser lik ut på Nrk sitt kart i linken og det man kan se på nye kart. Har de virkelig ikke brukt et bilde fra 1999 for å illustrere "den mulige fluktruten"? Eller er bebyggelsen så uforandret på så mange år?

Anonymkode: d551b...45b

Det hadde ikke vært noe poeng å bruke et bilde fra 99 her, da dette området er et eldre, etablert byggefelt fra 70 tallet. Det har ikke forandret seg nevneverdig, eller blitt bygget ut siden den gang.

Anonymkode: 4cb1b...a3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Frida skrev:

Nei, ikke den veien. Det går en egen vei fra Orderudvegen (hovedveien) til huset Fjellet. 

Du ser den på dette kartet

 

Takk! 😊  Og at de kom inn fra "nederste" (det som er ned på kartet) del av Orderudvegen. Da forstår jeg.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvinnen med bilen ved Ekornstien er innblandet i dette, så må hun jo på forhånd ha gjort seg kjent med (eller andre har gjort henne kjent med) den "fluktruten".
Kanskje den gangveien fra Ekornstien var en helt vanlig rute både å gå tur på, og/eller brukt både av barn og voksne som snarvei på vei til fots og på sykkel til bussholdeplass m.m.? Og det er ikke sikkert at noen har lagt merke til om noen feks har prøvegått den ruten en natt på forhånd. Om noen som ikke brukte å være i nabolaget der hadde blitt lagt merke til der på dagtid (på en eventuell "prøvetur"), så kanskje noen vitner husker det?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan det vitnet som så to personer foran kårstua på ca 400 meters avstand ha stått, for å kunne observere dette? I området mellom Industrivegen og Orderudvegen, et godt stykke før avkjørselen til Bamsefaret, eller fra en annen kant?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de var mer enn en gjerningsperson, og kvinnen med den grå bilen var en av de, så må den/de andre ha benyttet andre fluktruter, ettersom kvinnen ble observert alene (litt over kl. 6) da hun gikk mot bilen ved Ekornstien og deretter kjørte derfra.

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...