AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8501 Del Skrevet 18. februar 2019 På 24.11.2018 den 0.51, AnonymBruker skrev: Veronicas stefar hadde i følge Veronica fortalt om en telefonsamtale han hadde hatt med Kristin: "hun hadde sagt så mye i samtalen. Han sa at Kristin visste mye om drapene. Så sa han at "Jeg håper politiet ikke avlytter mobiltelefonen min, for i så fall har de henne på bånd" https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article276836.ece Anonymkode: d551b...45b På 11.11.2018 den 2.09, AnonymBruker skrev: Jeg synes de attentatene Anne ble utsatt for er merkelige...Og mannen hennes som ble ovefallt av en ukjent person to år tidligere. Kontakter Kristin hadde i kriminelle miljøer. Hvis feil person får f.eks en beskjed, evt oppfatter noe feil, kan ting lett eskalere...Rus og kriminalitet går sjelden bra sammen... Han drapsdømte som skjøt i nærheten av Orderud gård, noen år før drapene. Hvorfor gjorde han det? Angående psykopati: i podcasten intervjuet de lillesøsteren til Veronica. Hun sa at Veronica var omsorgspersonen da hun vokste opp. En psykopat er ingen omsorgsperson, for et av de sterkeste kjennetegn på psykopati, er mangel på empati. Mens lillesøsteren beskrev henne som omsorgsfull og den hun ville kontakte hvis det var noe. Å studere til veterinær handler også om en omsorg for dyr, vil jeg tro. Hun likte også gården med dyrene. Hvilke trekk mener du Veronica har som kjennetenger psykopati? Anonymkode: bb132...be4 På 11.11.2018 den 2.16, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det høres veldig søkt ut, å skyte faren i nakken, for å vise hatet, for det var jo isåfall veldig gjennomskuende...Ønsket de å bli tatt kan man jo spørre seg, hvis Per og Veronica stod bak, eller gjorde andre gjerningspersoner dette for å få det til å se ut som det var konflikten mellom far og sønn? Og hva var i tilfellet da motivet? Anonymkode: bb132...be4 På 11.11.2018 den 2.41, AnonymBruker skrev: Ja, det er noe rart med å vise det så sterkt på den måten. Veldig gjennomskuende...for gjennomskuende, derfor skurrer det for meg... Anonymkode: bb132...be4 Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8502 Del Skrevet 18. februar 2019 Grds skrev på VGD "Vet vi noe konkret om hvorfor politiet ønsket å pågripe ham i forbindelse med Orderudsaken? Dette skal ha vært i perioden mellom 12. juni og 14. juni 1999. Han rømte landet og politiet mistet interessen for ham en stund?" Artikkelen var i mine øyne litt vanskelig å tolke. I forbindelse med skyting ved en Obos-hytte (innbrudd) hadde politiet blitt varslet. Hrska hadde rømt derfra med bil mens KK hadde blitt med til politiet. ( Hun hadde oppgitt LG som sin hjemmeadresse. Da hun senere ble spurt hvorfor hun oppga dennes adresse svarte hun at hun ikke ville at politiet skulle ransake hjemme hos hennes mor. ) Senere i artikkelen står det at de 2 ble arrestert. Jeg regnet med at det måtte være KK og LG og at Hrska ikke var pågrepet... men fikk senere inntrykk av at etterlysningen av Hrska skjedde noen uker senere. Hrskas historie disse ukene er forøvrig ganske hektisk. Det gikk ifølge hva jeg husker under 1 uke fra han ble frigitt fra fengselet til han begikk innbruddet på Obos-hytta og skjøt "etter rotter". Hvoretter 80 politifolk omringet dem ifølge ham.. Men han klarte iflølge avisartikkelen å stikke av i bil. Minner nesten om Annes beskrivelse av etterforskningen av attentatforsøkene. 50 etterforskere var visstnok satt på saken... Mye ståhei med lite resultat i begge tilfellene Hrska blir frigitt fra fengsel noen dager etter Orderuddrapene, han blir anmeldt for skyting 1.juni. Får politiet tak i ham i forbindelse med skytingen? Hvorfor blir det 14 dager senere så viktig å anholde ham? KK har kanskje servert sin 23/12 historie? Der har jo Vetle Hrska en rolle som politiet ville ha bekreftet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8503 Del Skrevet 18. februar 2019 7 minutter siden, Dressing said: Grds skrev på VGD "Vet vi noe konkret om hvorfor politiet ønsket å pågripe ham i forbindelse med Orderudsaken? Dette skal ha vært i perioden mellom 12. juni og 14. juni 1999. Han rømte landet og politiet mistet interessen for ham en stund?" Artikkelen var i mine øyne litt vanskelig å tolke. I forbindelse med skyting ved en Obos-hytte (innbrudd) hadde politiet blitt varslet. Hrska hadde rømt derfra med bil mens KK hadde blitt med til politiet. ( Hun hadde oppgitt LG som sin hjemmeadresse. Da hun senere ble spurt hvorfor hun oppga dennes adresse svarte hun at hun ikke ville at politiet skulle ransake hjemme hos hennes mor. ) Senere i artikkelen står det at de 2 ble arrestert. Jeg regnet med at det måtte være KK og LG og at Hrska ikke var pågrepet... men fikk senere inntrykk av at etterlysningen av Hrska skjedde noen uker senere. Hrskas historie disse ukene er forøvrig ganske hektisk. Det gikk ifølge hva jeg husker under 1 uke fra han ble frigitt fra fengselet til han begikk innbruddet på Obos-hytta og skjøt "etter rotter". Hvoretter 80 politifolk omringet dem ifølge ham.. Men han klarte iflølge avisartikkelen å stikke av i bil. Minner nesten om Annes beskrivelse av etterforskningen av attentatforsøkene. 50 etterforskere var visstnok satt på saken... Mye ståhei med lite resultat i begge tilfellene Hrska blir frigitt fra fengsel noen dager etter Orderuddrapene, han blir anmeldt for skyting 1.juni. Får politiet tak i ham i forbindelse med skytingen? Hvorfor blir det 14 dager senere så viktig å anholde ham? KK har kanskje servert sin 23/12 historie? Der har jo Vetle Hrska en rolle som politiet ville ha bekreftet. Takk for din oppfølging av mitt innlegg! Jeg trodde at Hrtska ble pågrepet sammen med KK ved hytta? Senere løslatt. Og i Romerikes Blad den 13. juni 1999 sier politiet, etter at KK og LG var pågrepet den 12. juni, at de skulle pågripe en tredje person i tilknytning til Orderudsaken, denne gang en Oslo-mann i 20-årene som var kriminelt belastet og uten familietilknytning til ofrene. Du kan lese innlegget mitt her Det sto også at politiet beslagla to pistoler i hytta, i tillegg til en hagle. Se her. Mulig det er en feilrapportering i media, fordi jeg har aldri hørt noe snakk om disse to pistolene i etterkant. KKs historie om juleselskapet, turen til Molde, rekruttering av leiemordere etc. kan være bakgrunnen som du sier? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8504 Del Skrevet 18. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: On 11/24/2018 at 12:51 AM, AnonymBruker said: Veronicas stefar hadde i følge Veronica fortalt om en telefonsamtale han hadde hatt med Kristin: "hun hadde sagt så mye i samtalen. Han sa at Kristin visste mye om drapene. Så sa han at "Jeg håper politiet ikke avlytter mobiltelefonen min, for i så fall har de henne på bånd" https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article276836.ece Anonymkode: d551b...45b On 11/11/2018 at 2:09 AM, AnonymBruker said: Jeg synes de attentatene Anne ble utsatt for er merkelige...Og mannen hennes som ble ovefallt av en ukjent person to år tidligere. Kontakter Kristin hadde i kriminelle miljøer. Hvis feil person får f.eks en beskjed, evt oppfatter noe feil, kan ting lett eskalere...Rus og kriminalitet går sjelden bra sammen... Han drapsdømte som skjøt i nærheten av Orderud gård, noen år før drapene. Hvorfor gjorde han det? Angående psykopati: i podcasten intervjuet de lillesøsteren til Veronica. Hun sa at Veronica var omsorgspersonen da hun vokste opp. En psykopat er ingen omsorgsperson, for et av de sterkeste kjennetegn på psykopati, er mangel på empati. Mens lillesøsteren beskrev henne som omsorgsfull og den hun ville kontakte hvis det var noe. Å studere til veterinær handler også om en omsorg for dyr, vil jeg tro. Hun likte også gården med dyrene. Hvilke trekk mener du Veronica har som kjennetenger psykopati? Anonymkode: bb132...be4 On 11/11/2018 at 2:16 AM, AnonymBruker said: Jeg synes også det høres veldig søkt ut, å skyte faren i nakken, for å vise hatet, for det var jo isåfall veldig gjennomskuende...Ønsket de å bli tatt kan man jo spørre seg, hvis Per og Veronica stod bak, eller gjorde andre gjerningspersoner dette for å få det til å se ut som det var konflikten mellom far og sønn? Og hva var i tilfellet da motivet? Anonymkode: bb132...be4 On 11/11/2018 at 2:41 AM, AnonymBruker said: Ja, det er noe rart med å vise det så sterkt på den måten. Veldig gjennomskuende...for gjennomskuende, derfor skurrer det for meg... Anonymkode: bb132...be4 En del gode poenger her! Men det var vel Anne som fikk desidert flest skudd. Jeg lurer på om hun også på kynisk vis ble "spart" til slutt. KO ser ut til å ha blitt behandlet relativt skånsomt i forhold. Ikke det at det ikke var ille nok, men AOPs behandling er liksom enda mer brutal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8505 Del Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det høres veldig søkt ut, å skyte faren i nakken, for å vise hatet, for det var jo isåfall veldig gjennomskuende...Ønsket de å bli tatt kan man jo spørre seg, hvis Per og Veronica stod bak, eller gjorde andre gjerningspersoner dette for å få det til å se ut som det var konflikten mellom far og sønn? Og hva var i tilfellet da motivet? Det er et sted hat og vold trives spesielt godt ; det er i krig; og spesielt i borgerkriger. Det er faktisk flere av de involverte i denne saken som er knyttet mer eller mindre opp mot personer som kan nære dette hatet. I Oslo var det ikke mangel på mennesker som hadde nære relasjoner til mennesker som var ofre i denne borgerkrigen. (Hvor Norge pr. mai 99 hadde laget en suppe av utenrikspolitikken og hadde fiender på begge side Jeg nevner i fleng; KK, JMJ, PP. AOP. kanskje LG og antageligvis flere... AOP har sagt at det er en gal person som er bakmann. Medier har skrevet at det er flere av de involverte som både har tilknytning til Jugoslavia og etterretningstjenesten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8506 Del Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, grds skrev: En del gode poenger her! Men det var vel Anne som fikk desidert flest skudd. Jeg lurer på om hun også på kynisk vis ble "spart" til slutt. KO ser ut til å ha blitt behandlet relativt skånsomt i forhold. Ikke det at det ikke var ille nok, men AOPs behandling er liksom enda mer brutal Takk for tilbakemelding og viktige poeng som du kommer med! At PO skal ha stått bak drapene høres usannsynlig ut for meg av flere grunner. En grunn er at da hadde han ikke kommet til å la det se ut som at det lå hat bak drapene ved måten de ble drept på, tenker jeg. Angående det du skrev nå, synes jeg at det er tydelig at AOP var målet, og jeg kom til å tenke på en person som brukte å ha et godt forhold til KO, men som kan ha hatet AOP. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8507 Del Skrevet 18. februar 2019 20 minutter siden, grds skrev: Det sto også at politiet beslagla to pistoler i hytta, i tillegg til en hagle. Se her. Mulig det er en feilrapportering i media, fordi jeg har aldri hørt noe snakk om disse to pistolene i etterkant I denne linken står det at de to som skjøt ved hytta er arrestert, samtidig som det tydelig går fram at det er snakk om KK og LG. (Alder og forsvarere). Jeg synes det er oppsiktsvekkende at de ikke har advokater tilstede. I en så alvorlig sak ! Har det noengang vært problematisert ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8508 Del Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, Dressing skrev: Det er et sted hat og vold trives spesielt godt ; det er i krig; og spesielt i borgerkriger. Det er faktisk flere av de involverte i denne saken som er knyttet mer eller mindre opp mot personer som kan nære dette hatet. I Oslo var det ikke mangel på mennesker som hadde nære relasjoner til mennesker som var ofre i denne borgerkrigen. (Hvor Norge pr. mai 99 hadde laget en suppe av utenrikspolitikken og hadde fiender på begge side Jeg nevner i fleng; KK, JMJ, PP. AOP. kanskje LG og antageligvis flere... AOP har sagt at det er en gal person som er bakmann. Medier har skrevet at det er flere av de involverte som både har tilknytning til Jugoslavia og etterretningstjenesten. Takk for innspill! Var meningen med attentatene å drepe PP og AOP? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8509 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Dressing said: I denne linken står det at de to som skjøt ved hytta er arrestert, samtidig som det tydelig går fram at det er snakk om KK og LG. (Alder og forsvarere). Jeg synes det er oppsiktsvekkende at de ikke har advokater tilstede. I en så alvorlig sak ! Har det noengang vært problematisert ? Nei det er ikke de to ved hytta, jeg har bare tatt med litt av artikkelen pga. opphavsrett. Dette er fra 13. juni. Jeg fant en artikkel (papiravis) om at politiet brukte en taktikk om å gå til aksjon på fredager, fordi at man ikke trengte å fremstille personene for en domstol før neste virkedag. I mellomtiden kunne man holde dem i varetekt og utføre avhør. Tydeligvis uten advokater også. Skal finne igjen den artikkelen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8510 Del Skrevet 18. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En del gode poenger her! Men det var vel Anne som fikk desidert flest skudd. Jeg lurer på om hun også på kynisk vis ble "spart" til slutt. For et grusomt menneske må det jo være en optimal hevn å la henne lide først. Hvordan blir man så grusom ? Jeg tenker blanding av borgerkrigserfaring og rusmidler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8511 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg leste at noen har nevnt en teori om at AOP og/eller PP selv bestilte attentatene. Det virker veldig merkelig og usannsynlig. Det eneste jeg kan tenke meg som årsak til et noe slikt er: Hvis AOP og/eller PP fryktet noen gjennom jobb, og at dette var noe de ikke kunne snakke om (ikke til politiet en gang), og de ønsket seg politibeskyttelse: Da er jo det å bestille "attentatforsøk" mot seg selv en løsning for å få skaffet seg politibeskyttelse. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8512 Del Skrevet 18. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill! Var meningen med attentatene å drepe PP og AOP? Det er litt vanskelig å tro. Men truslene mot politikere og politiet i Oslo florerte jo i de dagene. Må i tilfelle ha vært halvhjertede forsøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8513 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: eg leste at noen har nevnt en teori om at AOP og/eller PP selv bestilte attentatene. Det virker veldig merkelig og usannsynlig. Det eneste jeg kan tenke meg som årsak til et noe slikt er: Hvis AOP og/eller PP fryktet noen gjennom jobb, og at dette var noe de ikke kunne snakke om (ikke til politiet en gang), og de ønsket seg politibeskyttelse: Da er jo det å bestille "attentatforsøk" mot seg selv en løsning for å få skaffet seg politibeskyttelse. Jeg har gått gjennom det meste av mediedekning av attentatene i avisene Aftenposten, VG, Dagbladet, Romerikes Blad. En ting jeg la merke til var at politiet gikk ut og sa at de stusset over det totale fravær av tips i saken. Ingen hadde hverken hørt eller sett noe som helst, noe de så på som veldig uvanlig. Men jeg tror uansett ikke noe særlig på iscenesettelses-teorien. Det er en del tekniske bevis som kan knytte KK til attentatene. Endret 18. februar 2019 av grds 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8514 Del Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, Dressing said: Det er litt vanskelig å tro. Men truslene mot politikere og politiet i Oslo florerte jo i de dagene. Må i tilfelle ha vært halvhjertede forsøk. Noe merkelig utført! Se her hvor langt bensinsporet gikk. Ned 4 etasjer og ca. 40 meter bortover veien. Her står det at: "Det så relativt amatørmessig ut. Flere steder var det nemlig opphold i bensinsølet. Det så nesten ut som om noen hadde helt bensinen utover i beruset tilstand" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8515 Del Skrevet 18. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg leste at noen har nevnt en teori om at AOP og/eller PP selv bestilte attentatene. Det virker veldig merkelig og usannsynlig. Det eneste jeg kan tenke meg som årsak til et noe slikt er: Hvis AOP og/eller PP fryktet noen gjennom jobb, og at dette var noe de ikke kunne snakke om (ikke til politiet en gang), og de ønsket seg politibeskyttelse: Da er jo det å bestille "attentatforsøk" mot seg selv en løsning for å få skaffet seg politibeskyttelse. Tvillingbroren til Per Paust sa jo at han var sikker på at PP ikke trodde attentatene hadde noe med gårdskonflikten å gjøre. Da hadde han fortalt meg det, sa han. Per P ville ikke snakke om jobben, men hadde sagt Jugoslaviasaken var det verste han hadde måttet takle i sin karriere. Om de følte seg utrygge pga jobben, fortalte de det nok ikke til politet. De avga jo en forklaring til POT som fremdeles er hemmeligstempet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8516 Del Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, grds skrev: Noe merkelig utført! Se her hvor langt bensinsporet gikk. Ned 4 etasjer og ca. 40 meter bortover veien. Her står det at: "Det så relativt amatørmessig ut. Flere steder var det nemlig opphold i bensinsølet. Det så nesten ut som om noen hadde helt bensinen utover i beruset tilstand" Jeg er ingen sprengningsekspert, men ville vel føle meg trygg på at et slikt opplegg ikke vil føre til en eksplosjon oppe i 4.etasje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8517 Del Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, Dressing said: Tvillingbroren til Per Paust sa jo at han var sikker på at PP ikke trodde attentatene hadde noe med gårdskonflikten å gjøre. Da hadde han fortalt meg det, sa han. Per P ville ikke snakke om jobben, men hadde sagt Jugoslaviasaken var det verste han hadde måttet takle i sin karriere. Om de følte seg utrygge pga jobben, fortalte de det nok ikke til politet. De avga jo en forklaring til POT som fremdeles er hemmeligstempet. Det later til å ha blitt sendt forskjellige signaler i forskjellige retninger. Politiet avviser raskt i etterforskningen av attentatene at det er noe politisk. Det går noen få dager før politiet sier at hovedteorien er privat motiv. Gårdstvist nevnes aldri eksplisitt i media, men som AOP noterer seg viser politiet "stor interesse for gårdstvist-teorien, 50 mann på saken". Politiet drar bl.a. til Sørumsand for å se om bensinkanne og gassbeholder kan ha blitt kjøpt der. Både PP, AOP og KO uttaler seg til media om at de ikke fatter hvem dette kan være, at de ikke har noen fiender de kjenner til. KO skal ha fått drapstrusler etter at han uttalte seg i media. Etter trippeldrapet sier en nær bekjent til media at "KO var overbevist om hvem truslene kom fra" Men åpenbart var det ikke PO selv som ringte, KO kjenner vel igjen sin egen sønns stemme... Det sies at AOP ringte til PO og sa fra om at hun mistenkte at han sto bak attentatene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8518 Del Skrevet 18. februar 2019 Hvis det var samme person(er) som sto bak både attentatene og trippeldrapet, og ikke meningen med attentatene var å drepe, kan meningen ha vært for å pine ofrene mest mulig ved å la de leve i frykt? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 18. februar 2019 #8519 Del Skrevet 18. februar 2019 11 minutter siden, grds skrev: Jeg har gått gjennom det meste av mediedekning av attentatene i avisene Aftenposten, VG, Dagbladet, Romerikes Blad. En ting jeg la merke til var at politiet gikk ut og sa at de stusset over det totale fravær av tips i saken. Ingen hadde hverken hørt eller sett noe som helst, noe de så på som veldig uvanlig. Men jeg tror uansett ikke noe særlig på iscenesettelses-teorien. Det er en del tekniske bevis som kan knytte KK til attentatene. KK har tydeligvis hatt mange bekjente. De fleste vi har hørt om har tilhørt det kriminelle /exjugoslaviske /narko/kriminelle miljøet i Oslo. Hennes motiv for å leke med dynamitt eller "bensinbomber" kan være mange ... Det sto forresten i en av dine linker at "den 26 år gamle kvinnen" blant annet hadde vært anmeldt for telefonsjikane av exens nye kjæreste. Vet vi om andre ex-kjærester enn JMJ ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grds Skrevet 18. februar 2019 #8520 Del Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, Dressing said: KK har tydeligvis hatt mange bekjente. De fleste vi har hørt om har tilhørt det kriminelle /exjugoslaviske /narko/kriminelle miljøet i Oslo. Hennes motiv for å leke med dynamitt eller "bensinbomber" kan være mange ... Det sto forresten i en av dine linker at "den 26 år gamle kvinnen" blant annet hadde vært anmeldt for telefonsjikane av exens nye kjæreste. Vet vi om andre ex-kjærester enn JMJ ? Helt klart, KK var nok en veldig sosial person som hadde mange kontakter. Jeg tror bl.a. at KKs "luftetur" på lille julaften hvor hun kom tilbake med andre klær, muligens gikk til en bekjent på Sørumsand hvor hun hadde skift liggende... Det var vel snakk om KKs eks-samboere, av de kjenner jeg kun til JMJ og LG (Per Haukeland osv. kom seinere) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå