Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per eller Veronica svarte nei på spørsmål om de hadde nøkler til kårstua, i et intervju. Men jeg vet ikke om det er sjekket hvem som hadde og hvem som kan ha hatt nøkler til kårstua.

Anonymkode: d551b...45b

Problemet er jo at de kan ha kvittet seg med denne nøkkelen etter drapene. Jeg tror ikke politiet konsentrerte seg om annet enn kårboligen den første tiden etter drapene. P og V ble jo ikke umiddelbart mistenkt i denne saken. Og derfor har det nok heller ikke vært noen undersøkelser i deres bolig på den tiden. Per og Veronica vet vi lyver også. 

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja, jeg har møtt henne. Hun er ekstremt opptatt av status og utdannelse.

Hun er også rettmessig dømt for medvirkning i ett trippeldrap. Jeg vil si at toppen av arroganse er å anse ditt liv som mer verdifullt enn andres.

Selv om du har møtt henne har du ikke denn fulle sannheten. Dette blir for dumt...

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du har møtt henne har du ikke denn fulle sannheten. Dette blir for dumt...

Hva blir for dumt? Hun ble jo ikke uskyldig dømt! DET er for dumt å tro.....

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når gården får høyere verdi, så må også P og V betale mer for den. Kan det tenkes at K var redd for at de skulle presses ut og bli tvunget til å selge/si fra seg retten til gården fordi de ikke hadde råd? Da forsvant den idylliske plassen hvor hun kunne møte sønnen sin. Vi aner ikke hva slags drømmer K hadde om fremtiden sin på gården, selv om hun var avhengig av fart og spenning. Siden hun sa det høyt, så måtte hun jo opplevd dette som et problem. 

Anonymkode: ad744...939

Jeg tenker at dette du skriver ble brukt som argument av noen andre for å trekke Kristin dypt inn i saken. Og med det stille seg villig til å skaffe våpen til og bli med på både drapsplanlegging og utførelse av drapene. Det du skriver gjorde at de måtte rydde dem av veien slik at P og V fikk beholde gården. 

Så teorien din er meget interessant i så måte. Den underbygger nemlig det allerede kjente motivet i saken. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Hva blir for dumt? Hun ble jo ikke uskyldig dømt! DET er for dumt å tro.....

Det har vært flere justismord i Norge. De har hyret en privateterforsker som har avdekket 8 alvorlige justismord. Politiet har innrømmet flere svakheter i denne etterforskningen. Jeg sitter ikke på sannheten, men jeg har respekt for at det er mye man fortsatt ikke vet i denne saken.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært flere justismord i Norge. De har hyret en privateterforsker som har avdekket 8 alvorlige justismord. Politiet har innrømmet flere svakheter i denne etterforskningen. Jeg sitter ikke på sannheten, men jeg har respekt for at det er mye man fortsatt ikke vet i denne saken.

Det er latterlig å antyde at dette var justismord bare fordi det lages underholdning av det og det mangler informasjon. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Podcasten gikk nylig på nrk P2 idag Jeg har lyttet til de før, men lyttet igjen på de to første episodene de sendte. Man kan gå glipp av viktige detaljer av å lytte bare en gang. Nå fikk jeg svar på noe av det jeg lurte på tidligere her, og la jeg merke til følgende:

Både lillesøsteren og V sa at de hadde vokst opp med vold og at V f.eks måtte dra på foreldre møter uten foreldrene.  Da sa også at de kunne være endel redde, de opplevde mange ubehagelige situasjoner og netter. V fant broren en gang i en busk utenfor der han hadde ligget hele natten for han turdte ikke komme hjem. Synes dette forteller mye. De manglet mat i kjøleskapet osv. Det jeg også la spesielt merke til, var at faren hadde sagt at de aldri måtte vise følelser, de måtte være stolte, de fikk ikke lov til å vise følelser. Hvilken far sier sånt til sine barn? Jeg tror på V og lillesøsterens forklaring. Faren blir også intervjuet, men han erkjenner ikke noe av det de sier. Jeg klarer ikke å ta det han sier seriøst. Det vil jo støtte teorien  om det moren sa, at han viste ett ansikt utad, for så å vise en helt annen side f.eks hjemme. Hvorfor skulle f.eks V og lillesøsteren lyvet om dette? Om vold? Jeg er overbevist om at de opplevde det, når jeg nå lyttet til podcasten. Og at de kunne være redde... Var det overgrep der, begynner jeg å lure på...Jeg vet ikke. Vold er uansett uakseptabelt. 

V sa i podcatsen at de gjorde så godt de kunne, under de forutsetningene de hadde. Viser at hun klarer å se "større" på det. 

Verken V eller lillesøsteren har kontakt med faren idag. 

Når det kommer til gårdstvisten, var det jo alvorlig at P forfalsket farens underskrift. Nå hørtes ikke faren så sympatisk ut, spesielt mot P. Han hakket mye på P, også når andre var til stede. Det er jo ikke et bra trekk, men P sa allikevel at selv om han var sta og egenrådig, brysk osv, var han snill innerst inne. Han hadde f.eks aldri lagt hånd på noen. P omtalte seg selv også lik faren, at han er sta og egenrådig, de var to sære stabeist, så da var han iallefall ærlig. Det var jo et steg å ta, å forfalske underskriften, og jeg stusser over om han da kunne gå over andre grenser også? Det er vanskelig å¨si...

Jeg tror K på mange måter kanskje hadde den tøffeste barndommen, siden moren alltid støttet V og når jeg nå hørte hvordan faren kunne være. Selv om han og K skulle hatt et godt forhold, høres han jo ikke helt god ut...Vold, man skulle ikke vise sine følelser, de var redde, de kunne ikke spørre andre om hjelp...V følte på et stort ansvar. Det var V lillesøsteren tok kontakt med når hun ble redd...Hadde faren alkohol/rus problemer? Kom til å tenke på det, at det f.eks kunne forverre situasjonen, eller at han  bare hadde en slags "splittet personlighet". Jeg vet ikke, dette blir bare spekulasjoner. Moren kunne jo også få frem sider i han og omvendt, men vold og det han sa til sine barn , er uansett ikke bra. 

Å planlegge, evt utføre et trippeldrap, handler også mye om psykologien bak til de evt involverte. Hvilke følelse de bar på i forhold til enkelte personer/omverdenen. 

Hvis faren deres var så ille, er det vel ganske rart at det var han som fikk omsorgen for Kristins sønn? 

Vet ikke helt om jeg tror på dette.  

Endret av tirben
  • Liker 6
Skrevet

Kristin innrømte at det  var hun som avfyrte vådeskuddet som traff bordet, rikosjetterte og traff Nerdrum-litografiet i stuahttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1JbWb/bevisjakten

Interessant. Tenker du at hun gjorde det bevisst for å plante bevis der?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Interessant. Tenker du at hun gjorde det bevisst for å plante bevis der?

Jeg vet ikke. Men muligheten er jo til stede.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er Per, for jeg tror dette handler om en annen personlighet. Slik 180 mannen har blitt framstilt, skiftende personlighet, så det kunne evt vært rus involvert, evt personlige svingninger, noe jeg ikke opplever at P har.

Nok av andre i histrorien her som har mer av de trekkene ( folk involvert i rus, kriminalitet osv )

Det har kommet tydelig frem i podcasten at P hadde et nært og spesielt forhold til sin mor. Jeg klarer ikke å tenke at han da har vært med på å pålanlegge å ta liv av moren sin ( samt far og søster ). Alle i bygda var kjent med det nære forholdet mellom mor og sønn. Da skurrer det for meg hvis han har deltatt.

Drapene var bestialsk utført, som du selv har hevdet. Det klarer jeg ikke å tro at Per har klart å planlegge, når det var snakk om hans mor.

Per hadde nok et godt forhold til sin mor en gang i tiden, sikkert sin far også. Men vi vet alle at det endret seg. Ingen kontakt på flere år vitner ikke om et godt forhold dem i mellom. 

Jeg tror Pers kjærlighet til sin mor forsvant i hans eget ønske om å drive gården slik den var. Han hadde lagt ned uhorvelig mye i den og hadde sine helt personlige drømmer rundt videre drift. Hans motiv for å planlegge evnt drepe er langt sterkere enn Kristins ønske om å tilbringe tid på gården. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er latterlig å antyde at dette var justismord bare fordi det lages underholdning av det og det mangler informasjon. 

Det lages ikke bare underholdning av det. To av de påstått skuldige har hele tiden hevdet de er uskyldige, så de har leid inn privatetterforsker Sandberg. Hvis du er så skråsikker, skjønner jeg ikke hva du gjør i denne tråden...

• Liker 5
Skrevet

Per hadde nok et godt forhold til sin mor en gang i tiden, sikkert sin far også. Men vi vet alle at det endret seg. Ingen kontakt på flere år vitner ikke om et godt forhold dem i mellom. 

Jeg tror Pers kjærlighet til sin mor forsvant i hans eget ønske om å drive gården slik den var. Han hadde lagt ned uhorvelig mye i den og hadde sine helt personlige drømmer rundt videre drift. Hans motiv for å planlegge evnt drepe er langt sterkere enn Kristins ønske om å tilbringe tid på gården. 

Du kan ikke sammenligne motiver på den måten da de du nevner hadde helt forskjellig utgangspunkt/livssituasjoner. K sin situasjon var mer prekær, hvis man først skal sammenligne...Har man tak over hode eller ikke liksom...

• Liker 3
Skrevet

Dette blir feil å si, synes jeg:  Å sammenligne et eventuelt motiv hos Per og styrken på dette eventuelle motivet, med Kristins ønske. Og nå vet heller ingen av oss hvor sterke følelser, hvor stor drivkraft m.m. hverken Kristin eller Per hadde, med tanke på deres eventuelle motiv og eventuelle ønsker.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristin innrømte at det  var hun som avfyrte vådeskuddet som traff bordet, rikosjetterte og traff Nerdrum-litografiet i stuahttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1JbWb/bevisjakten

Kristin snakker nok mye sant i denne saken. Hun forteller, under avhør, stadig nye ting som ettergås og blir funnet korrekte. At hun ikke snakket sant fra starten er jo ikke det minste merkelig. Det var vel et håp hos alle at de kunne ljuge seg ut av dette når de først ble tauet inn. Men jeg tror Kristin sitter på flere sannheter hun ikke har presentert.... 

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lages ikke bare underholdning av det. To av de påstått skuldige har hele tiden hevdet de er uskyldige, så de har leid inn privatetterforsker Sandberg. Hvis du er så skråsikker, skjønner jeg ikke hva du gjør i denne tråden...

Hvorfor er du da opptatt av meg....?

Rettsvesen/politi frykter ikke at de gjorde feil. At du opprettholder et skuespillet om at du uskyldig gjør deg ikke uskyldig.

• Liker 10
Skrevet

Du kan ikke sammenligne motiver på den måten da de du nevner hadde helt forskjellig utgangspunkt/livssituasjoner. K sin situasjon var mer prekær, hvis man først skal sammenligne...Har man tak over hode eller ikke liksom...

Hvis man tar med all gjelden Per og Veronica hadde opparbeidet seg, så var deres situasjon adskillig mer prekær. Når man nå skal sammenligne...

Du kan lese om det her: Per og Veronica Orderud mistet formuen (VG)

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, tirben skrev:

Hvis faren deres var så ille, er det vel ganske rart at det var ham som fikk omsorgen for Kristins sønn? 

Vet ikke helt om jeg tror på dette.  

K hadde jo ikke så mange andre, hadde hun ? V og P har jo også brukt tid med sønnen. 

Jeg kan ikke tro at to søstre ( V og lillesøsteren ) har løyet om sin far på denne måten, men man vet selvsagt aldri... Moren beskrev han på samme måte. 

• Liker 3
Skrevet

Dette blir feil å si, synes jeg:  Å sammenligne et eventuelt motiv hos Per og styrken på dette eventuelle motivet, med Kristins ønske. Og nå vet heller ingen av oss hvor sterke følelser, hvor stor drivkraft m.m. hverken Kristin eller Per hadde, med tanke på deres eventuelle motiv og eventuelle ønsker.

Jeg synes ikke det. Skal du først så tvil om Pers motiv mot et antatt motiv hos Kristin,  må fakta på bordet. Fakta er at Pers motiv i denne saken er langt sterkere enn det påståtte fra en som skiver om Kristins mulige motiv i denne saken. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Hvis man tar med all gjelden Per og Veronica hadde opparbeidet seg, så var deres situasjon adskillig mer prekær. Når man nå skal sammenligne...

Du kan lese om det her: Per og Veronica Orderud mistet formuen (VG)

Du kan ikke sammenligne det på den måten. Og hva vet du om en evt gjeld til K? Rusmisbrukere har gjerne gjeld...Den kan også balle på seg fort  hvis man ikke har nok penger den ene dagen...

Hele saken trenger heller ikke handle om/ha ( bare ) økonomiske motiver. Hvilke følelser hadde de involverte, kan og være med å gjøre utslag til hvilke handlinger de er med på, evt sjanser de er villige til å ta.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...