Gå til innhold

Hvem tror dere SE skriver om i boka?


denlillehavfruen

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, T1gerlilje said:

Noen som har lest boka?

Nei, men så et lite utdrag fra den i VG, om mensenblod og kveling av Thodesen. Fikk en del bilder i hodet 🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Noen som har lest boka?

Boka beskriver hennes besettelse av komiker Henrik thodesen, som hun hadde et knulleforhold til i et år. Han ønsket ikke å offentliggjøre forholdet, for han var flau over der. Hun ignorerte familie og venner for å få ham til å like henne. Hun mislyktes. Vipps, en bok på bekostning av venner og bekjente. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, DianaV skrev:

Boka beskriver hennes besettelse av komiker Henrik thodesen, som hun hadde et knulleforhold til i et år. Han ønsket ikke å offentliggjøre forholdet, for han var flau over der. Hun ignorerte familie og venner for å få ham til å like henne. Hun mislyktes. Vipps, en bok på bekostning av venner og bekjente. 

Han lot seg avbilde med henne da de holdt på, og leser jo utdrag fra boka i sitt nye komishow. SÅ flau kan han ikke være...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T1gerlilje skrev:

Han lot seg avbilde med henne da de holdt på, og leser jo utdrag fra boka i sitt nye komishow. SÅ flau kan han ikke være...

Tror det har vært kun ett bilde av de sammen og da var de på samme arrangement, mener det var årets helter. Mulig hun delte ut en pris og han var tilknyttet kanalen. De kom vel med hver sine venner og var sammen på ett bilde av mange bilder hvor flere folk var avbildet. Tror ikke noen la noe spesielt i det bildet. Kanskje det var der de møttes? Etterhvert hintet SE endel og ble venn med tinasha. Det var noen bilder på bloggen av mange folk på fest, deriblant HT. Se og hør fikk nok inn mange tips og skrev om ryktene som de ikke kommenterte. Stor forskjell mot da han var sammen med Charlotte og hun med Robin. De var offentlige par og avbildet og intervjuet sammen drøssevis av ganger.

Så der og da var han nok flau som hun også skriver om i boka. Nå har det gått noen år og siden «alle» vet det er det sikkert morsomt å ta det med i serien om en heller mislykket komiker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med SE og Tinashe? De var jo bffs en kort periode før det ble helt stille? Merkelige greier. Glad jeg ikke er kjendis. Makan til overfladiske vennskap. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg hadde mer respekt for løsning 1, der hun anonymiserte ham, enn løsning 2 som er å bruke forholdet for å skape innhold til enda en av kanalene hun har. Sex selger, det vet SE, og hun har brukt det massivt både på blogg, i boka og nå i podcasten. Synd hun ikke utvikler seg og finner andre innholdsmessige bein å stå på. 

Snart burde et offer for bloggernes hevnskriverier prøve saken sin for retten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg hadde mer respekt for løsning 1, der hun anonymiserte ham, enn løsning 2 som er å bruke forholdet for å skape innhold til enda en av kanalene hun har. Sex selger, det vet SE, og hun har brukt det massivt både på blogg, i boka og nå i podcasten. Synd hun ikke utvikler seg og finner andre innholdsmessige bein å stå på. 

Snart burde et offer for bloggernes hevnskriverier prøve saken sin for retten. 

Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit å utlevere deler av sexlivet man har hatt med en annen person uten samtykke (noe jeg ikke vet om hun har fått), men nå var det vel han som las deler fra boka i sitt komishow. Etter dette sa hun på sin podkast at nå har han gått frem med at det er han selv, tross at hun gjorde om på både alder og yrke i boka. Og boka handler vel mer om følelsene hun hadde, enn sexlivet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
25 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit å utlevere deler av sexlivet man har hatt med en annen person uten samtykke (noe jeg ikke vet om hun har fått), men nå var det vel han som las deler fra boka i sitt komishow. Etter dette sa hun på sin podkast at nå har han gått frem med at det er han selv, tross at hun gjorde om på både alder og yrke i boka. Og boka handler vel mer om følelsene hun hadde, enn sexlivet?

Men se hva konsekvensen av uttalelsene i podcasten er. Nå er det hele smurt utover alle tabloidene. Jeg har ikke lest boka, jeg har bare lest dekningen av den i mediene. Han kommer ikke godt ut av det, for å si det forsiktig, ut fra avsnittene som ble presentert i media. Det er en viss forskjell på hvor mange han når ut til via sin standup, og det publikummet SE når ut til, og hun vet bedre enn noen at media kaster seg over slike uttalelser. 

Hun valgte å skrive en hel bok om dette, og var klok nok til å bevisst anonymisere. Hvorfor gå tilbake på det? Det er jo ikke som om hun ikke har skvist nok ut av dette forholdet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CecilieX skrev:

Men se hva konsekvensen av uttalelsene i podcasten er. Nå er det hele smurt utover alle tabloidene. Jeg har ikke lest boka, jeg har bare lest dekningen av den i mediene. Han kommer ikke godt ut av det, for å si det forsiktig, ut fra avsnittene som ble presentert i media. Det er en viss forskjell på hvor mange han når ut til via sin standup, og det publikummet SE når ut til, og hun vet bedre enn noen at media kaster seg over slike uttalelser. 

Hun valgte å skrive en hel bok om dette, og var klok nok til å bevisst anonymisere. Hvorfor gå tilbake på det? Det er jo ikke som om hun ikke har skvist nok ut av dette forholdet? 

Å? Jeg har også bare lest det som kommer frem i media. Der jeg har lest er at det i boka står at han er sympatisk og en fin fyr,  han bare gjengjelder ikke hennes følelser. 

Endret av Lady T
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CecilieX skrev:

Men se hva konsekvensen av uttalelsene i podcasten er. Nå er det hele smurt utover alle tabloidene. Jeg har ikke lest boka, jeg har bare lest dekningen av den i mediene. Han kommer ikke godt ut av det, for å si det forsiktig, ut fra avsnittene som ble presentert i media. Det er en viss forskjell på hvor mange han når ut til via sin standup, og det publikummet SE når ut til, og hun vet bedre enn noen at media kaster seg over slike uttalelser. 

Hun valgte å skrive en hel bok om dette, og var klok nok til å bevisst anonymisere. Hvorfor gå tilbake på det? Det er jo ikke som om hun ikke har skvist nok ut av dette forholdet? 

Jeg har lest boken og syntes ikke han kom så himla dårlig ut av det jeg.... Jeg satt igjen med samme inntrykk som @Lady T, at han var en sympatisk og fin fyr som bare ikke likte henne så godt som hun likte han. Han gir henne heller ikke falske forhåpninger, de lager hun selv oppe i sitt eget hode. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får et ekkelt inntrykk av henne etter de små avsnittene fra boken. Slag,kveling,blod og dop..gøy for den nye kjæresten å lese dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX
23 minutter siden, Sirah skrev:

Kanskje du skal lese boken og ikke en anmeldelse?

Det er ikke det det handler om, det handler om konsekvensene for andrepersonen. Når boka er gitt ut lever den sitt eget liv, der omtaler i media er en konsekvens. Der spekulasjoner ala denne tråden på KG er en konsekvens. Dette er debatten om virkelighetslitteratur og hvilken rett en forfatter har til å utlevere andre virkelige mennesker. SE skrev en skjønnlitterær bok, der hun etter eget sigende gjorde sitt for å anonymisere. Det skulle være fiksjon. Nå, er det ikke lenger fiksjon, det er utlevering av et annet menneske, og den debatten har vært opphetet. Hvem eier retten til sitt eget privatliv? Hvor går grensa for hvor mye du etter loven har rett til å utlever av andres privatliv. Det har vært flere saker den siste tida hvor forlag har måttet endre slike bøker der forfatteren ikke har hatt godkjennelse til å utlevere folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Thodesen har selv tatt på seg rollen som «han» i boken. Så noe utleveringsklaging syns jeg ikke SE trenger å få faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BethD skrev:

Henrik Thodesen har selv tatt på seg rollen som «han» i boken. Så noe utleveringsklaging syns jeg ikke SE trenger å få faktisk. 

Det er lenge siden mange skjønte at det var ham. Hvem andre kunne det vært  ,liksom..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hege899 skrev:

Det er lenge siden mange skjønte at det var ham. Hvem andre kunne det vært  ,liksom..

Ja jeg også skjønte det var han for lenge siden men det er først nå det er blitt bekreftet. Og han gjorde dette selv så å komme med utleveringskritikk til SE blir feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...