AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #321 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, Aricia said: Jeg tror enkelte i denne tråden er i en egen boble også, sånn helt generelt, altså. Og inne i den bobla er det antakelig veldig dårlig luftkvalitet. I følge det jeg føler. Helt klart og tydelig. Yep, typisk svar for denne gjengen. Bare motsvar og kaste ballen tilbake, aldri reflektere selv. Anonymkode: 36c8c...1eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #322 Del Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig kan man se det hos dem også. Problemene kommer når man kan se det i alle andre enn seg selv. Når man er arrogant nok til å tro at alle andre tar feil og man selv sitter på sannheten (som mange av dere, ironisk nok, kritiserer bloggerne for). Anonymkode: 36c8c...1eb Ja, det er rart med det der - alle tror at de er de eneste som har rett. Så hvem er det som må gi seg og innse at de har tatt feil - og hvem kan fortsette å glede seg over sin egen fortreffelighet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #323 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste av dere som har svart for å forsvare dere i denne tråden, tenker jeg. Anonymkode: 36c8c...1eb Forsvare oss? hvem er "oss"? Og med å forsvare - mener du de som er enige? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #324 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yep, typisk svar for denne gjengen. Bare motsvar og kaste ballen tilbake, aldri reflektere selv. Anonymkode: 36c8c...1eb Der tok du meg på kornet ja. Aldri en refleksjon å spore her i gården. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #325 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yep, typisk svar for denne gjengen. Bare motsvar og kaste ballen tilbake, aldri reflektere selv. Anonymkode: 36c8c...1eb Du synes ikke du begynner å nærme deg veldig persondebatt nå? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #326 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, pøbelsara said: Forsvare oss? hvem er "oss"? Og med å forsvare - mener du de som er enige? 2 minutter siden, Aricia said: Der tok du meg på kornet ja. Aldri en refleksjon å spore her i gården. 1 minutt siden, pøbelsara said: Du synes ikke du begynner å nærme deg veldig persondebatt nå? Fortsatt bare onliners - spørsmål og sarkasme. Fortsatt ingen refleksjon eller svar på kritikken. (Og jeg vedder mye på at svaret her vil bli "Hvilken kritikk?", fordi tidligere kritikk har bare blitt ignorert, eller svart med tilsvarende oneliners). Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #327 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) 6 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: For et paradoks! Legger ved to sitater fra Rampelysforumet om en blogger der TS og en av hennes tilhengere selv kommer med usaklig kritikk av bloggere. Man må huske å feie for egen dør, osv.. PS: har screenshots. Å fy! Hjelpes. Her snakker vi steiner og glasshus og splinter og bjelker. Endret 7. oktober 2018 av pøbelsara 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #328 Del Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig kan man se det hos dem også. Problemene kommer når man kan se det i alle andre enn seg selv. Når man er arrogant nok til å tro at alle andre tar feil og man selv sitter på sannheten (som mange av dere, ironisk nok, kritiserer bloggerne for). Anonymkode: 36c8c...1eb Men herrefred menneske. Det er IKKE tilsvarende kritikk å si at: "dere bruker sykelig mye tid på noe" og "blogger x, y, z overholder ikke barnekonversjonen" Noen ting er rent faktisk feil. Mens å kritisere noen for noe som rent faktisk ikke er kritikkverdig (som mesteparten av "kritikken" i denne tråden), er derimot rett ut hets og mobbing. Argumenter for hva som er galt, eller hvorfor, i diskusjonen omkring bloggernes ulovlige virksomhet, så kan vi diskutere. Men det ser ut til å være umulig å gå noen reell argumentasjon - det handler hovedsak om tildele "merkelapper" og kalle debattantene stygge ting. Anonymkode: a508d...6c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #329 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt bare onliners - spørsmål og sarkasme. Fortsatt ingen refleksjon eller svar på kritikken. (Og jeg vedder mye på at svaret her vil bli "Hvilken kritikk?", fordi tidligere kritikk har bare blitt ignorert, eller svart med tilsvarende oneliners). Anonymkode: 36c8c...1eb Vet du - jeg var den aller første som svarte SAKLIG og utfyllende i denne tråden. Se innlegg # 7 i denne tråden. Takk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #330 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Argumenter for hva som er galt, eller hvorfor, i diskusjonen omkring bloggernes ulovlige virksomhet, så kan vi diskutere. Men det ser ut til å være umulig å gå noen reell argumentasjon - det handler hovedsak om tildele "merkelapper" og kalle debattantene stygge ting. Anonymkode: a508d...6c7 Problemet her er at du har låst deg i en rasjonalisering: "Vi venter på argumenter som støtter bloggernes ulovlige virksomhet. Hvis disse ikke kommer, så er alt vi gjør ok". Det er faktisk mulig å være enig i den grunnleggende kritikken mot bloggerne og samtidig kritisere måten og mengden kritikken mot bloggerne kommer frem på, her på forumet. Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #331 Del Skrevet 7. oktober 2018 Uff, dette ble jo en pinlig affære. Jeg antar at de fleste med litt gangsyn har innsett hva man har kunnet bivåne her. Kremt. Takk og liv for at bloggerne snart må regulere snusket sitt og følge vanlige lover som andre bedrifter. Og la for Guds skyld barna dine være i fred! 🖤 Anonymkode: eec66...a28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #332 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, pøbelsara said: Vet du - jeg var den aller første som svarte SAKLIG og utfyllende i denne tråden. Se innlegg # 7 i denne tråden. Takk. Men ikke i påfølgende innlegg etter nr. 7? Anonymkode: 36c8c...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #333 Del Skrevet 7. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yep, typisk svar for denne gjengen. Bare motsvar og kaste ballen tilbake, aldri reflektere selv. Anonymkode: 36c8c...1eb Du må ha lest en annen tråd. Hovedtyngden av de reflekterte, godt begrunnede innleggene i denne tråden er fra folk som faktisk blir angrepet. Ja, jeg tør påstå de fleste. Fra andre siden har det vært særdeles lite av ut, ut over personkarakteristikker og hets. Faktisk, så er godt reflekterte innlegg på sak, det som er typisk for "denne gjengen". Standarden for "gjengen på skråblikk og genereliseringer" derimot..... Anonymkode: a508d...6c7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 7. oktober 2018 #334 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Å fy! Hjelpes. Her snakker vi steiner og glasshus og sliter og bjelker. Definitivt. Her er det bare å dra frem neglelakkene. Har dere begynt å lakke neglene i høstfarger enda? Trenger en fin ny og passende nyanse.. Noen som har tips til en fin orange farge? 💅🏼 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #335 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Definitivt. Her er det bare å dra frem neglelakkene. Har dere begynt å lakke neglene i høstfarger enda? Trenger en fin ny og passende nyanse.. Noen som har tips til en fin orange farge? 💅🏼 Sitat 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 7. oktober 2018 #336 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Wow! Jeg har kanskje skrevet totalt ti kommentarer på Rampelys som omhandler bloggere, så jeg føler meg ikke truffet av utsagn som "dere stalkere" og det som verre er. Men sjelden har jeg sett en tråd på KG som er så gjennomsyret av AB'er (med ett unntak, you know who you are), som driver med cherrypicking og stråmenn og skitne debatteknikker, som ikke kan svare på konkrete spørsmål som blir stillt, men bare kverner og kverner på samme leksa. Her er det utfyllende og seriøse svar fra "stalkerne", men fra dem som hyller bloggerne kommer det stort sett hån, stadig latterliggjøring av motdebattanter og en-setningssvar uten mening. For en utenforstående, som jeg regner meg som, observerer jeg en så enorm nivåforskjell på hvordan de som er aktive debattanter i bloggertrådene og de som forsvarer "influencerne" debatterer her. De sistnevnte må rett og slett lære seg debatteknikk. (Dette innlegget ville blitt slettet på Rampelys. Her er der tydeligvis lov å drive med brukerdebatt.) Endret 7. oktober 2018 av Amawhatsnot 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #337 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt bare onliners - spørsmål og sarkasme. Fortsatt ingen refleksjon eller svar på kritikken. (Og jeg vedder mye på at svaret her vil bli "Hvilken kritikk?", fordi tidligere kritikk har bare blitt ignorert, eller svart med tilsvarende oneliners). Anonymkode: 36c8c...1eb Det nytter ikke å lyve folk rett opp i ansiktet når vi andre også er fullt i stand til å lese. Har jeg bare postet one liners i tråden? 1 time siden, Aricia skrev: @Litjmusa: Så fint at du fikk tid til å avlegge tråden et sjeldent besøk igjen, for første gang siden du startet den. Jeg lurer også på hva du sikter til i dette avsnittet i trådens åpningsinnlegg: "Noen"? Hvor mange følger etter bloggere i flere år og lagrer screenshots av det bloggere poster? Dreier det seg om en stor gruppe KG-brukere? Hvis det ikke er så særlig mange, men mer i retning... EN ENESTE, bare for å velge et tilfeldig antall, hvordan harmonerer dette med at du ikke ønsker å diskutere enkeltbrukere? Det går liksom ikke helt i hop for meg (eller for noen som har fulgt med på Rampelyset over tid, og i særdeleshet i feks Funkygine-tråden i løpet av de siste dagene ). Dessuten: Hvorfor er det spesielt urovekkende etter ditt syn å følge en blogger over flere år og dokumentere ordrett det vedkommende poster med screenshots? Jeg mener, det ligger jo offentlig ute på nett av bloggerens egen frie vilje uansett? Ville det ikke være verre å poste feks ville oppdiktede rykter og rene løgnhistorier? Hva galt kan screenshots gjøre, når de ikke viser annet enn bloggeren faktisk har postet offentlig? 3 timer siden, Aricia skrev: Da vil jeg sterkt oppfordre deg til å lese trådens åpningsinnlegg igjen. Denne tråden handler nettopp om dokumentasjonen av lovbrudd i blogger, og om hvor mye tid, krefter etc TS (som har forsvunnet fra tråden sin?) innbiller seg at ENKELTE bruker på dette, hvor stalker-aktig og spooky dette dermed er, og hvor psykr ENKELTE brukerr som samler slik dokumentasjon dermed må være. Det er jo det morsomme med tråden - tørr og systematisk dokumentasjon av lovbrudd og etiske overtramp kritiseres med spekulative og injurierende karakteristikker. 3 timer siden, Aricia skrev: Helt aldeles enig. Selv ikke de mest innbitte HFere eller sosialantropologer som har forlest seg på postmoderne teori har da avskrevet krav til dokumentasjon eller målbar objektivitet. Det går ikke an å avskrive all debatt med at alle har like rett og alle argumenter veier like tungt. At en GRUPPE av brukere synes å tro at spekulasjoner og subjektive karakteristikker utgjør like gyldige argumenter som kritikk av dokumenterte lovbrudd i landets største blogger, er temmelig pussig. Og selvsagt helt på viddene. 4 timer siden, Aricia skrev: Jeg vil legge til: Hvordan og hvorfor kan noen mene at konkrete brukere i tråden, og dermed navngitte brukere, skal kunne oppfatte eller tro at en generaliserende debatt handler om akkurat dem? Er det ikke noen generelle tendenser denne tråden handler om, da, helt uavhengig av identifiserbare brukere? ( @Yvonne - til orientering) 5 timer siden, Aricia skrev: Nemlig. Om man ikke godtar kritikk uten forbehold betyr det ikke nødvendigvis at man mangler evne til selvkritikk, men like gjerne at kritikken er feilslått, misforstått eller bevisst tendensiøs. Sånn rent logisk sett. 6 timer siden, Aricia skrev: I tillegg handler heller ikke bloggkritikk om kritikk av mennesker eller privatpersoner, men om kritikk av næringsvirksomhet og mediebedrifter - faktisk om en hel bransje med mye urent mel i posen. Hofstad Hellelands nylige utspill om bloggpoliti bekrefter at en slik kritisk diskusjon er høyst betimelig og at den har blitt lagt merke til. Som all annen samfunnkritikk handler bloggkritikk om å belyse og bevisstgjøre folk om et sakskompleks. Ikke om å snakke enkeltindivider til rette i et naivt forsøk på å få dem til å bli bedre mennesker. Gadd ikke bla meg lenger bakover, men det skulle vel holde. Mulig det funker for bloggere som clickbaiter å bare lyve i vei og tilsynelatende komme unna med det, men på et diskusjonsforum blir det litt verrre. Endret 7. oktober 2018 av Aricia 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 7. oktober 2018 #338 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Perfekt ✔️👌🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #339 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet her er at du har låst deg i en rasjonalisering: "Vi venter på argumenter som støtter bloggernes ulovlige virksomhet. Hvis disse ikke kommer, så er alt vi gjør ok". Det er faktisk mulig å være enig i den grunnleggende kritikken mot bloggerne og samtidig kritisere måten og mengden kritikken mot bloggerne kommer frem på, her på forumet. Anonymkode: 36c8c...1eb Selvfølgelig. Men da må en da også faktisk argumentere for det. Forøvrig, så vil jeg tørre å påstå at mengden ikke er noe særlig større eller mindre enn f.eks debatt omkring være mest folkekjære politikere, Stoltenberg, Solberg, Jensen osv odisv. Den eneste forskjellen er - at diskusjonen omkring bloggerne er samlet pent og pyntelig i hver sin enkelttråd, som har gått over år. Men det er da massevis av folk som er diskutert på KG i årevis, bare at det er fordelt over flere ulike tråder og forum, over flere år. Det kan jo sånn sett være et argument, mot hvordan KG selv har valgt å organisere diskusjonstrådene omkring bloggernes virksomhet. Det opplevde trykket for den som blir diskutert hadde kanskje vært mindre, om det var fordelt over flere tråder, framfor samla i en? Anonymkode: a508d...6c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #340 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, Amawhatsnot skrev: Wow! Jeg har kanskje skrevet totalt ti kommentarer på Rampelys som omhandler bloggere, så jeg føler meg ikke truffet av utsagn som "dere stalkere" og det som verre er. Men sjelden har jeg sett en tråd på KG som er så gjennomsyret av AB'er (med ett unntak, you know who you are), som driver med cherrypicking og stråmenn og skitne debatteknikker, som ikke kan svare på konkrete spørsmål som blir stillt, men bare kverner og kverner på samme leksa. Her er det utfyllende og seriøse svar fra "stalkerne", men fra dem som hyller bloggerne kommer det stort sett hån, stadig latterliggjøring av motdebattanter og en-setningssvar uten mening. For en utenforstående, som jeg regner meg som, observerer jeg en så enorm nivåforskjell på hvordan de som er aktive debattanter i bloggertrådene og de som forsvarer "influencerne" debatterer her. De sistnevnte må rett og slett lære seg debatteknikk. (Dette innlegget ville bli slettet på Rampelys. Her er der tydeligvis lov å drive med brukerdebatt.) Link gjerne til innlegg hvor jeg driver med cherrypicking, stråmenn, skitne debatteknikker og ikke svarer på konkrete spørsmål som blir stilt, men kverner og kverner på samme leksa. Anonymkode: dd303...f6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå