Gå til innhold

Farmen kjendis 2019


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slaktingen av grisen i går må jo være noe av det dummeste jeg har sett på tv.

Martine Lunde! Stakkars menneske, hvordan skal du klare deg gjennom livet. Aaaaldri spise gris igjen også, gud hjelpe. Dette må jo være eneste grisen i verden som har blitt slaktet.

 

Anonymkode: 6922d...87c

Altså, nå hadde hun aldri møtt en gris før og hun ble overrasket over hvor sosiale og kosete de var. Ikke rart man endrer syn på ting da, vel?

Anonymkode: 33f71...a7d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slaktingen av grisen i går må jo være noe av det dummeste jeg har sett på tv.

Martine Lunde! Stakkars menneske, hvordan skal du klare deg gjennom livet. Aaaaldri spise gris igjen også, gud hjelpe. Dette må jo være eneste grisen i verden som har blitt slaktet.

 

Anonymkode: 6922d...87c


Det er ikke så vanskelig å ha et flott og sunt liv uten å spise gris da. Skjønner ikke hva du bråker over

Anonymkode: 4ae1e...045

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Summ said:

Herregud... håper du får en kanin en gang og koser deg med den, steller med den og mater den en uke, og får beskjed neste mandag om at den skal bli død og spist, og avlives mens du står og ser på! 

Hvis noen ber deg om å passe på slaktekaninen, så bør du ikke bli sjokkert om den slaktes 😬

Anonymkode: 29a28...2ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen ber deg om å passe på slaktekaninen, så bør du ikke bli sjokkert om den slaktes 😬

Anonymkode: 29a28...2ba

Fikk ikke med meg at noen ble sjokkerte over at en gris skulle slaktes. Men som sagt ble nok noen mer glade i de grisene enn de hadde sett for seg, og derfor ble det trist når slaktingen skulle skje. Sånne følelser kan man faktisk ikke styre.

Anonymkode: 33f71...a7d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at du har fått med deg at slakten var en del av underholdningensprogrammet Farmen? Som noen andre her påpeker, det er unødvendig slakt, som har som hovedhensikt å være en del av utfordring og underholdningen. De forskjellige reaksjonene på slakten er også en del av underholdningen. Det er underholdning jeg personlig klarer meg fint uten. Referansen til et minutts stillhet var også en del av nevnte episode, og poenget er at jeg har full forståelse for hva slakt er og hvordan livet fungerer. Det betyr ikke at underholdningsslakt i regi av TV2 er noe jeg ønsker å se på. 

Anonymkode: 43d45...080

Konseptet er at de skal leve som i gamle dager, selv om det selvfølgelig ikke er helt gjennomført. Da var slakt en del av livet og det faller seg naturlig at de skal slakte dyr. Ser ikke på slakten som unødvendig, disse dyrene ville bli slaktet uansett antagelig. De viste ikke slakten så hvordan du kan få det til å bli underholdning vet jeg ikke. 

Anonymkode: f2d3f...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mnjah skrev:

Man har vel ikke medfølelse når man ikke orker se en gris bli slaktet, og så kjøper kotelett til middag. Det kalles kognitiv dissonans, ikke medfølelse.

takk, du sa det jeg prøvde å få fram. 

Anonymkode: f2d3f...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skuffa over avsløringene om mat-jukset.. 

Anonymkode: d15b5...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når man velger å melde seg på ett konsept som Farmen, så burde man vel regne med litt slakting.  

 Da er det ganske merkelig dersom noen begynner å klage og sutre over at det blir en del slakting. 

Anonymkode: 78f15...90b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Når man velger å melde seg på ett konsept som Farmen, så burde man vel regne med litt slakting.  

 Da er det ganske merkelig dersom noen begynner å klage og sutre over at det blir en del slakting. 

Anonymkode: 78f15...90b

Og her har du et veldig godt poeng. Farmen har gått i mange, mange sesonger og slakt er forventet. Som jeg nevner tidligere synes jeg det er fair enough at vi har forskjellige holdninger til slakt og jeg mener det må være lov å ikke like det, MEN tv2 burde utvise større etisk vurderingsevne og IKKE fokusere på de som synes dette er så ekstremt fælt. Det er respektløst!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var det Trude som sa det? Jeg trodde jeg hørte feil. Navlestrengen, liksom?

Anonymkode: 33f71...a7d

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde Trude at penisen til grisen var navlestrengen? Er ikke hun vetrinær??

Anonymkode: 92b92...987

Ja, det var Trude som så det, men jeg tolket det slik at det gikk for fort i svingene til at hun fikk helt med seg hva som skjedde. Forøvrig spesialisere veterinærer seg på enkelte typer dyr, så de har ikke nødvendigvis like god kunnskap om alle arter. Det blir litt det samme som at en norsklærer ikke nødvendigvis er så god i matte. 

Anonymkode: 358a4...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, det var Trude som så det, men jeg tolket det slik at det gikk for fort i svingene til at hun fikk helt med seg hva som skjedde. Forøvrig spesialisere veterinærer seg på enkelte typer dyr, så de har ikke nødvendigvis like god kunnskap om alle arter. Det blir litt det samme som at en norsklærer ikke nødvendigvis er så god i matte. 

Anonymkode: 358a4...9d9

Nei, men hvorfor skulle en voksen hanngris hatt navlestreng? Det var derfor jeg reagerte. Men hva kan vel jeg om kroppens anatomi. Kan vel hende vi alle går rundt med navlestreng bortgjemt et eller annet sted for alt jeg vet.

Anonymkode: 33f71...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun velger Runar! Han er helt ufordragelig.

Anonymkode: 6ad1a...c64

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem ble 1. kjempe ?

Anonymkode: 7dc8f...f76

Runar

Anonymkode: fb0d3...b00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Runar

Anonymkode: fb0d3...b00

Så bra hun ikke tok Trude likevel . 

Anonymkode: 7dc8f...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal ikke forundre meg at Runar velger Svein som 2.kjempe, bare pga diskusjonene de har hatt (hevn). 

Anonymkode: fb0d3...b00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke forundre meg at Runar velger Svein som 2.kjempe, bare pga diskusjonene de har hatt (hevn). 

Anonymkode: fb0d3...b00

 

Det gjør han sikkert. Han anser sikkert Svein for den enkleste mannen å slå også....

 

Anonymkode: 3b53e...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...