Gå til innhold

Baby og kolikk


Forever22

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun som kan tungebånd der har sluttet 

Anonymkode: e8923...aa7

Det var synd. Var dit vi ble anbefalt da vår lille plagdes sånn i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det sånn vi også, fra den dagen han ble født og til 5-6 mnd. Var helt utslitt og langt nede. Jeg forsøkte ALT! Ingenting hjalp egentlig. Det siste vi forsøkte var probiotika, og da ble det bedre, men tror det var tilfeldig, han var jo blitt 5-6 mnd da. I etterkant skulle jeg ønske at jeg hadde prøvd å godta situasjonen mer. Ikke kjempe sånn imot. Brukte så mye energi på å prøve alt. Når babyen endelig sov burde jeg sovet selv, ikke googlet. Sleit meg ekstra mye ut med ammete, fennikel te, minifom, kiropraktor, manuellterapeut, bæretøy, white noise osv osv. Men jeg hadde jo et håp om at noe skulle virke. Det er først i etterkant jeg vet at ingenting virket uansett. Så kanskje lett å være etterpåklok ;) Har den største medfølelse med dere! Det er vanvittig slitsomt og tungt. Selv om det ikke virker sånn nå, så går det faktisk over. 

Anonymkode: ed1b1...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Veldig sant. Om du bor i Oslo-området ville jeg kontaktet Annette Resch. Hun er flink til å se hele babyen.

Anonymkode: e8923...aa7

Dersom barnet ikke har noen som helst låsninger er det veldig lite sannsynlig at det er tungebåndet. KAL-klinikken er ekstremt klippeglade. 

Anonymkode: df952...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde det sånn vi også, fra den dagen han ble født og til 5-6 mnd. Var helt utslitt og langt nede. Jeg forsøkte ALT! Ingenting hjalp egentlig. Det siste vi forsøkte var probiotika, og da ble det bedre, men tror det var tilfeldig, han var jo blitt 5-6 mnd da. I etterkant skulle jeg ønske at jeg hadde prøvd å godta situasjonen mer. Ikke kjempe sånn imot. Brukte så mye energi på å prøve alt. Når babyen endelig sov burde jeg sovet selv, ikke googlet. Sleit meg ekstra mye ut med ammete, fennikel te, minifom, kiropraktor, manuellterapeut, bæretøy, white noise osv osv. Men jeg hadde jo et håp om at noe skulle virke. Det er først i etterkant jeg vet at ingenting virket uansett. Så kanskje lett å være etterpåklok ;) Har den største medfølelse med dere! Det er vanvittig slitsomt og tungt. Selv om det ikke virker sånn nå, så går det faktisk over. 

Anonymkode: ed1b1...087

Probiotika viser seg å hjelpe nå! Var en artikkel om det en eller annen avis

Anonymkode: df952...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom barnet ikke har noen som helst låsninger er det veldig lite sannsynlig at det er tungebåndet. KAL-klinikken er ekstremt klippeglade. 

Anonymkode: df952...d59

Resch klipper ikke uten grunn og er flink til å se hele barnet og ikke bare tungen. Ikke har hun noe med kal-klinikken å gjøre heller.

Anonymkode: e8923...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Resch klipper ikke uten grunn og er flink til å se hele barnet og ikke bare tungen. Ikke har hun noe med kal-klinikken å gjøre heller.

Anonymkode: e8923...aa7

Var Resch jeg mente.

Anonymkode: df952...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kolikkbaby. Ga seg etter 7 uker. 

Vi gjorde masse tiltak, og alle samtidig. Aner ikke hva som hjalp. Men dette gjorde vi: 

- byttet mme 

- jeg sluttet å spise løk (delammer)

- jobbet med raping gjennom heeele døgnet. 

- babymassasje hver dag

- mye bæring i bæresjal i froskestilling (bra for å få ut luft)

- kiropraktor og osteopat 😅 👍🏻 

- minifomdråper

- kjøpte vugge med hevet hjertebrett. Hun gulper med en gang hun ligger flatt, og begynner å gråte/ubehag 

- fulgte nøye med på at hun fikk nok søvn, hjalp hun inn i søvn etter hun hadde vært våken 1 time. Altså før hun ble overtrøtt. 

- stod under kjøkkenviften for å roe ned. White noise 

- «sykler» med bena som en del av vanlig bleiestell 

Anonymkode: a3a5f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde kolikkbaby. Ga seg etter 7 uker. 

Vi gjorde masse tiltak, og alle samtidig. Aner ikke hva som hjalp. Men dette gjorde vi: 

- byttet mme 

- jeg sluttet å spise løk (delammer)

- jobbet med raping gjennom heeele døgnet. 

- babymassasje hver dag

- mye bæring i bæresjal i froskestilling (bra for å få ut luft)

- kiropraktor og osteopat 😅 👍🏻 

- minifomdråper

- kjøpte vugge med hevet hjertebrett. Hun gulper med en gang hun ligger flatt, og begynner å gråte/ubehag 

- fulgte nøye med på at hun fikk nok søvn, hjalp hun inn i søvn etter hun hadde vært våken 1 time. Altså før hun ble overtrøtt. 

- stod under kjøkkenviften for å roe ned. White noise 

- «sykler» med bena som en del av vanlig bleiestell 

Anonymkode: a3a5f...6a6

+ maltekstrakt i mme

Anonymkode: a3a5f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Var Resch jeg mente.

Anonymkode: df952...d59

Hvorfor nevnte du kal-klinikken da?

Anonymkode: e8923...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...