Gå til innhold

Baby og kolikk


Forever22

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt babyer med kolikk; når ble det bedre? Vi har ei lita tulle på straks 3 mnd som skriker store deler av dagen. Jeg er helt ute av meg og syns dette er helt jævlig. Jeg syns så synd i henne, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Legen har sjekket alt og sier at det er kolikk. Vi har også undersøkt hos kiropraktor for eventuelle låsninger... hun gråter ekstremt mye og det gjør vondt langt inn i sjelen... blir det bedre? Jeg kjenner at jeg er så utrolig sliten nå.. :( lite syteinnlegg fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket tungebåndet hennes? Min sluttet å grine omtrent dagen etter det ble klippet. Gir du minifom eller malteekstrakt?

Anonymkode: 1c611...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket tungebåndet hennes? Min sluttet å grine omtrent dagen etter det ble klippet. Gir du minifom eller malteekstrakt?

Anonymkode: 1c611...e56

Nei, har ikke sjekket dette. Men har jo vært på kontroll med henne hos barnelegen og fortalt at hun gråter mye. Regner da med at han har sjekket dette? Men dette skal jeg absolutt ta opp på kontrollen om noen dager, da skal vi på 3 mnd kontroll.

vi har prøvd både minifom og maltekstrakt, virker ikke som om det har noen effekt 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett som fungerte her var å fjerne kumelkprotein fra kosten min. Det skal hjelpe for 10-30% av kolikkbarn. Ellers ville jeg spurt på støttegruppen for tungebånd på facebook, det er dessverre ikke noe leger i Norge har god kunnskap om. 

Så tipset mitt: Ammer du så tester du melk/meieri/soya-fritt i 3 uker, gir du mme bytter du til en melkefri variant for en testperiode.

Anonymkode: e8923...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sånn med min datter til hun var 8 mnd. Kollik og sprutoppkast! Uansett hva jeg ikke spiste så var det nytteløst. Det ble slutt da hun begynte å gå rundt badekaret da hun var 8 mnd som legene hadde sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dett som fungerte her var å fjerne kumelkprotein fra kosten min. Det skal hjelpe for 10-30% av kolikkbarn. Ellers ville jeg spurt på støttegruppen for tungebånd på facebook, det er dessverre ikke noe leger i Norge har god kunnskap om. 

Så tipset mitt: Ammer du så tester du melk/meieri/soya-fritt i 3 uker, gir du mme bytter du til en melkefri variant for en testperiode.

Anonymkode: e8923...aa7

Vi har fått bekrefta at hun har både kumelkallergi men også laktoseallergi. Dette fikk vi sjekket opp i hos fastlegen når hun var 4 uker gammel. Da var det oppkast (ikke gulp), diare og utslett som ligna elveblest. Den skrikingen hun hadde da var helt ekstrem! 😰😳😳 er ille nå også, men langt fra så ille som det var da. Hun ble bedre med en gang og har vært en rolig baby frem til ca 2 mnd alder..

men vet du noe om dette med tungebånd er arvelig? (Vet du ikke er lege, men spør uansett). Jeg måtte klippe min nemlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Belima skrev:

Hadde det sånn med min datter til hun var 8 mnd. Kollik og sprutoppkast! Uansett hva jeg ikke spiste så var det nytteløst. Det ble slutt da hun begynte å gå rundt badekaret da hun var 8 mnd som legene hadde sagt.

Uff, håper virkelig ikke at dette skjer meg 😰 frem til 8 mnd!! Å herregud 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg nesten klikka. Var svært syk i hele svangerskapet pluss de mnd med ungen, så jeg ble deprimert da det hele var over. Kroppen ga opp etter å ha kjempet i nesten 17 mnd. Gikk fint etter 2 mnd da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forever22 skrev:

Vi har fått bekrefta at hun har både kumelkallergi men også laktoseallergi. Dette fikk vi sjekket opp i hos fastlegen når hun var 4 uker gammel. Da var det oppkast (ikke gulp), diare og utslett som ligna elveblest. Den skrikingen hun hadde da var helt ekstrem! 😰😳😳 er ille nå også, men langt fra så ille som det var da. Hun ble bedre med en gang og har vært en rolig baby frem til ca 2 mnd alder..

men vet du noe om dette med tungebånd er arvelig? (Vet du ikke er lege, men spør uansett). Jeg måtte klippe min nemlig:)

Er du sikker på at du holder deg borte fra all melk? Feks i tannkrem og hudpleieartikler til babyen? Holder du deg borte fra spor? ❤

Anonymkode: 439a9...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belima skrev:

Må innrømme at jeg nesten klikka. Var svært syk i hele svangerskapet pluss de mnd med ungen, så jeg ble deprimert da det hele var over. Kroppen ga opp etter å ha kjempet i nesten 17 mnd. Gikk fint etter 2 mnd da.

Stakkars deg😞 Sender en klem ❤️

 

Anonymkode: e9f09...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du holder deg borte fra all melk? Feks i tannkrem og hudpleieartikler til babyen? Holder du deg borte fra spor? ❤

Anonymkode: 439a9...d73

Jeg ammer ikke😊 siden hun ikke tåler laktose, og det var det visst i morsmelk uansett. Er ikke så vanlig at de ikke tåler laktose så tidlig. Kumelk kan du jo holde deg borte fra, men laktosen var visst naturlig i morsmelk. Så hun får kun mme basert på aminosyrer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Belima skrev:

Må innrømme at jeg nesten klikka. Var svært syk i hele svangerskapet pluss de mnd med ungen, så jeg ble deprimert da det hele var over. Kroppen ga opp etter å ha kjempet i nesten 17 mnd. Gikk fint etter 2 mnd da.

Føler VIRKELIG med deg. Jeg kjenner at jeg er på bristepunktet snart. (Da tenker jeg ikke på at jeg kommer til å skade babyen min). Jeg kjenner at kroppen svikter av for lite søvn og mat. Alt bare er en stor tåke 😓 

godt at det gikk bra med dere til slutt❤️ Vi er tøffe vi mødre, og ikke minst de små heltene våre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte slutte å amme etter 6 uker. Ungen tålte ikke morsmelk, så hun levde på "spesialtilpasset" næring som din gjør. Lenge siden nå, men det ble bare ett barn hos meg. Fikk svangerskapsforgiftning, så alt ble veldig akutt på slutten. Var allergisk mot fosteret, så det var grunnen til jeg var så syk de mnd svangerskapet varte. Er veldig glad jeg fikk et barn da. Ville ikke vært henne foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det mye bedre når hun var rundt fem mnd ❤️ Hun er fortsatt urolig og sover ekstremt dårlig, men hun er kjempeblid på dagtid! Snart 16mnd nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Forever22 skrev:

Jeg ammer ikke😊 siden hun ikke tåler laktose, og det var det visst i morsmelk uansett. Er ikke så vanlig at de ikke tåler laktose så tidlig. Kumelk kan du jo holde deg borte fra, men laktosen var visst naturlig i morsmelk. Så hun får kun mme basert på aminosyrer ❤️

Stemmer, var litt rask der :)  er det neocate hun får? 

Anonymkode: 439a9...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer, var litt rask der :)  er det neocate hun får? 

Anonymkode: 439a9...d73

Ja, det er det 👍🏼😊Neocate lcp

Endret av Forever22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser du spør om stramt tungebånd er arvelig, og ja, det kan det absolutt være. To av mine tre barn har hatt stramt tungebånd og både jeg og min mor har det. Det er typisk en ting jeg ville sjekket om jeg hadde en veldig urolig baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Forever22 skrev:

Ja, det er det 👍🏼😊Neocate lcp

Ok, ikke så mye å gå på da. Krysser fingrene for at dere finner ut av det og at det gir seg snart ❤

Anonymkode: 439a9...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Ser du spør om stramt tungebånd er arvelig, og ja, det kan det absolutt være. To av mine tre barn har hatt stramt tungebånd og både jeg og min mor har det. Det er typisk en ting jeg ville sjekket om jeg hadde en veldig urolig baby. 

Da skal jeg sjekke dette!! 😊 jeg hadde det, og to av mine søsken hadde det også. Mulig det kan være arvelig da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Forstår du er sliten .  Har dere prøvd kiropraktor.  Et vennepar gjor det.  Det ble betraktelig bedre allerede etter første time .

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...