Gå til innhold

Baby og kolikk


Forever22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, vesla1985 skrev:

Hei. Forstår du er sliten .  Har dere prøvd kiropraktor.  Et vennepar gjor det.  Det ble betraktelig bedre allerede etter første time .

Lykke til :)

Hei! Vi har prøvd kiropraktor... 😕 men takk for tipset og lykke ønskninger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gikk vi til osteopat. Fikk en helt ny baby etter det. 

Anonymkode: 36680...f33

Hva er det for noe? Kanskje det kan være noe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er gråtingen verst? Når du ligger henne ned?  Hadde også baby allergisk mot alt av melk/laktose som gråtgråtgråt.  For oss  begynte vi å la ungen sover i bilstolen (og legen var enig før dere begynner med rygghysteri).  Bilstolen hadde fortsatt nyfødt pute i bunnen og vi lente bilstolen bakover nok slik at babyen fortsatt ligger, men hodet delen var opp og herregud, første gang babyen sov der i 3 timer gråt begge meg og mannen!  

Ser at du skal sjekke tungebånd - men hvordan er vekten?  Går opp som normalt? 

 

Anonymkode: 91320...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er gråtingen verst? Når du ligger henne ned?  Hadde også baby allergisk mot alt av melk/laktose som gråtgråtgråt.  For oss  begynte vi å la ungen sover i bilstolen (og legen var enig før dere begynner med rygghysteri).  Bilstolen hadde fortsatt nyfødt pute i bunnen og vi lente bilstolen bakover nok slik at babyen fortsatt ligger, men hodet delen var opp og herregud, første gang babyen sov der i 3 timer gråt begge meg og mannen!  

Ser at du skal sjekke tungebånd - men hvordan er vekten?  Går opp som normalt? 

 

Anonymkode: 91320...eda

Hun trives i bilstolen så lenge vi kjører. Så blir mange kjøreturer om dagen 😅 men når vi stopper bilen så begynner hun igjen.. 

hun gråter egentlig hele tiden. Når vi legger henne ned, bærer henne, har hun på fanget osv osv... 😕 

hun har hele tiden gått fint opp vekt. Hun har lagt helt på kurven sin, hverken mer eller mindre. Men sist kontroll (3 uker siden) så hadde hun gått litt ned på kurven sin.. det var jo også omtrent da hylingen begynte for fullt.. så er jo veldig spent på hvor mye hun har gått opp nå. Har en følelse på at hun ikke har gått opp så mye som hun skal nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Forever22 said:

Vi har fått bekrefta at hun har både kumelkallergi men også laktoseallergi. Dette fikk vi sjekket opp i hos fastlegen når hun var 4 uker gammel. Da var det oppkast (ikke gulp), diare og utslett som ligna elveblest. Den skrikingen hun hadde da var helt ekstrem! 😰😳😳 er ille nå også, men langt fra så ille som det var da. Hun ble bedre med en gang og har vært en rolig baby frem til ca 2 mnd alder..

men vet du noe om dette med tungebånd er arvelig? (Vet du ikke er lege, men spør uansett). Jeg måtte klippe min nemlig:)

Tungebånd er arvelig ja. Siden dere vet melk ikke er bra for den lille, er dere obs på smitte og innhold i f.eks tannkrem? Vet noen reagerer på flasker som er vasket sammen med melkerester. Samt å også eliminere soya. Vi trodde vår var frist fra melkereaksjoner, men det kom tilbake.

Anonymkode: e8923...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tungebånd er arvelig ja. Siden dere vet melk ikke er bra for den lille, er dere obs på smitte og innhold i f.eks tannkrem? Vet noen reagerer på flasker som er vasket sammen med melkerester. Samt å også eliminere soya. Vi trodde vår var frist fra melkereaksjoner, men det kom tilbake.

Anonymkode: e8923...aa7

Jeg ammer jo ikke.. og flaskene koker vi i egen panne hele tiden 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, vesla1985 skrev:

Skulle virkelig ønske jeg kunne hjelpe.  Har dere prøvd å gå ned en størrelse på korken på flaska.  

Vi har den minste tror jeg? 🙈 er ikke helt sikker! Skal sjekke opp i det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Forever22 said:

Jeg ammer jo ikke.. og flaskene koker vi i egen panne hele tiden 🤔 

Da er det sikkert ikke det. Om du ikke har byttet håndkrem eller noe 😕

Få sjekket tungebåndet, ellers så har jeg ingen råd. Annet enn kanskje langsom flaskemating o  dere ikke gjør det allerede? 

Stor klem fra meg uansett! Du gjør en bra jobb!

Anonymkode: e8923...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres forferdelig ut. Vil bare si jeg føler med dere som har det sånn, så vondt å ikke få hjulpet de små :( Og at dere blir utslitte er virkelig ikke rart, jeg klarer ikke forestille meg hvor slitne man blir av noe sånt.

Håper dere får hjelp og at det blir bedre snart ❤️

Anonymkode: fe1cb...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående tungebånd, vær obs på at de fleste barneleger ikke har kompetanse til å diagnostisere bakre tungebånd. Kan derfor være lurt å sjekke hvilken kompetanse legen din har, lese seg opp på forhånd og stille kritiske spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Albbas said:

Angående tungebånd, vær obs på at de fleste barneleger ikke har kompetanse til å diagnostisere bakre tungebånd. Kan derfor være lurt å sjekke hvilken kompetanse legen din har, lese seg opp på forhånd og stille kritiske spørsmål. 

Veldig sant. Om du bor i Oslo-området ville jeg kontaktet Annette Resch. Hun er flink til å se hele babyen.

Anonymkode: e8923...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Forever22 skrev:

Jeg ammer jo ikke.. og flaskene koker vi i egen panne hele tiden 🤔 

Vanlig MME er basert på kumelk. På apoteket kan du kjøpe MME uten kumelk. Den er dyr, men kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Grønt blad skrev:

Vanlig MME er basert på kumelk. På apoteket kan du kjøpe MME uten kumelk. Den er dyr, men kan være verdt å prøve.

Jeg får mme på apotek på blå resept :) den er uten kumelk og laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Grønt blad said:

Vanlig MME er basert på kumelk. På apoteket kan du kjøpe MME uten kumelk. Den er dyr, men kan være verdt å prøve.

ellers kanskje lese hele tråden før du svarer. 

Anonymkode: 91320...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann hadde kolikk og det gikk over etter 3 mnd. Vi brukte miniformat (dette var før de sa at man måtte holde seg unna det). Tøft når det står på men man glemmer heldigvis fort 😂

Anonymkode: 218a6...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Minlillelykke said:

Om du bor i nærheten av oslo ville jeg tatt kontakt med kal klinikken og sjekket tungebåndet

Hun som kan tungebånd der har sluttet 

Anonymkode: e8923...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...