Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Hva gjør de her egentlig?

Jeg er her fordi forumet som jeg alltid har hengt på, VGD, er utdøende og dysfunksjonelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Forøvrig mener jeg at p-piller, som fucker opp hele hormon-balansen er et massivt overgrep mot kvinner. 

Anonymkode: d1605...899

Du føler ikke at begrepet «overgrep» vannes litt ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kaleidoskop skrev:

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.
 

Men uansett, ha barnet 50 % og pass på å ha ca like mye som henne i lønn. 
Da blir det ingen bidrag å betale. 
Dere må spleise på alt barnet skal ha av mat, klær, barnehage, fritidsaktiviteter osv. 

Det er jo ikke akkurat gratis med mat, aktiviteter ++++ heller, da. Det de fleste fedre som forsøker å slippe unna bidrag eller klager over bidrag ikke forstår, er at bidraget sjelden dekker 50% av de faktiske kostnadene ved å ha barn (gitt at far ikke har samvær). 

Anonymkode: 5871e...7bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Deron said:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har vært i akkurat din situasjon. Barnet var ikke planlagt og det passet ikke inn i mine planer å bli far. Hun valgte å beholde, og far ble jeg. Jeg var sint, frustrert lei meg og kanskje aller mest  liv redd. Så stod jeg ovenfor valget om jeg skulle være en pappa i livet til dette barnet. Det valgte jeg og jeg valgte samtidig å ikke være sint og bitter på moren hennes. Det gagnet ikke meg og ikke barnet. Jeg tror jeg måtte igjennom de følelsene, men jeg måtte også legge de bak meg.

Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg og endring er veldig skummelt, men jeg ville rådet deg til å ikke si eller gjøre noe i affekt. Bruk den tiden som er igjen til å tenke deg grundige om. Vær gjerne sint og frustrert, for all del, men prøv å ikke vis det til barnets mor, snakk heller med familie og venner, ventiler, få det ut og gå videre.

Sånn snakker en vinner.

22 hours ago, AnonymBruker said:

Heller arbeidsløs enn å måte betale for å ha blitt BEDRATT!!!! Jeg kan jo bare studere alle mulige fag og bli en slik som aldri kommer seg ut av universitetet...

Anonymkode: 52281...848

Sånn snakker en taper.

Anonymkode: fdb18...424

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Blitt lurt? Du er 20 år, og burde vite at prevensjon er BEGGES ansvar. Og en dame kan bli gravid selv om hun bruker prevensjonsmidler. Det samme gjelder kondom, om det går hull i det. Det du skal og burde gjøre, er å stille opp for barnet ditt fra dag 1 av, ha samvær og vær en pappa for barnet. Ikke la være å ha kontakt i starten for så å komme om 4-5 år og kreve samvær. Det blir feil ovenfor barnet, å ha en ustabil pappa. Du og kvinnen må ta ansvar for deres handling. Hun ble sikkert gravid på pillen, og du brukte ikke kondom. Den som er møkka"kjerring" her, er du. Ikke henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, isw said:

Du føler ikke at begrepet «overgrep» vannes litt ut?

Ikke meg du siterte, meg jeg er enig med den AB'en i at det er et massivt overgrep å nærmest pålegge kvinner å bruke medikamenter som griper så omfattende inn i kvinners helse. Kvinner får endret hormonbalanse, noen utvikler alvorlige depresjoner, totalt fravær av seksuell lyst, det har vært rapporter som viser økt risiko av eggstokkreft. Noen kvinner har fått blodpropp, slag med dødelig utgang.

Dette kan absolutt føles som overgrep at kvinner må bruke prevensjonsmidler som gir slike alvorlige bivirkninger, ikke minst m.t.p. det faktum at så mange menn nekter å bruke kondom fordi "det er så kronglete og så reduserer det følsomheten". Man kan jo sammenligne og se hvilke midler som er verst å bruke: hormonpreparater eller kondom.

P.S. Kvinner kan jo selvfølgelig droppe prevensjon og avstå fullstendig fra sex, men det blir neppe så populært hos menn hvis ingen kvinner i fruktbar alder vil ligge med dem. Menn må ta mer ansvar for prevensjon, ikke bare lempe alt over på kvinner.

Anonymkode: fdb18...424

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, meg jeg er enig med den AB'en i at det er et massivt overgrep å nærmest pålegge kvinner å bruke medikamenter som griper så omfattende inn i kvinners helse. Kvinner får endret hormonbalanse, noen utvikler alvorlige depresjoner, totalt fravær av seksuell lyst, det har vært rapporter som viser økt risiko av eggstokkreft. Noen kvinner har fått blodpropp, slag med dødelig utgang.

Dette kan absolutt føles som overgrep at kvinner må bruke prevensjonsmidler som gir slike alvorlige bivirkninger, ikke minst m.t.p. det faktum at så mange menn nekter å bruke kondom fordi "det er så kronglete og så reduserer det følsomheten". Man kan jo sammenligne og se hvilke midler som er verst å bruke: hormonpreparater eller kondom.

P.S. Kvinner kan jo selvfølgelig droppe prevensjon og avstå fullstendig fra sex, men det blir neppe så populært hos menn hvis ingen kvinner i fruktbar alder vil ligge med dem. Menn må ta mer ansvar for prevensjon, ikke bare lempe alt over på kvinner.

Anonymkode: fdb18...424

Jeg er enig med deg i mye, men ikke konklusjonen med «massivt overgrep». For kvinnen har faktisk et valg.

Du har helt rett i at hormonbasert prevensjon KAN gi mye bivirkninger. Jeg sier KAN fordi flertallet ikke får det, men for de som får det så kan det til dels være alvorlig. Jeg forutsetter dog at de som får alvorlige bivirkninger slutter med medisinen. Med unntak av blodpropp/slag er så godt som alle bivirkningene reversible, dvs. de slutter når man slutter med preparatet. 

Grunnene til at kvinner bruker slik prevensjon er mange. Alt fra kontroll med blødninger til å være beskyttet mot graviditet. Og flertallet får som sagt IKKE disse bivirkningene. Jeg er mann og har stort sett brukt prevensjon selv. Jeg har aldri tvunget noen til å bruke p-piller.

Om en kvinne får alvorlig depresjon av p-piller og likevel tvinges til å bruke det (hvordan nå noen kan tvinges til det?) kan man muligens snakke om overgrep. For alle andre er det en grov og feilaktig generalisering. Jeg tror rimelig mange bruker dette på eget initiativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har hatt lite bivirkninger av hormonprevensjon, selv om jeg ikke lenger får lov til å bruke andre enn hormonspiral pga. svangerskapskolestase. Hormonspiral elsker jeg, ikke mensen, ikke gravid og føler ikke noen bivirkninger annet enn litt ubehag de første dagene etter at den er satt inn. Det er langt fra slik at alle kvinner får store bivirkninger og depresjoner av dem, jeg føler sånt er nokså overdrevet. Jeg syns uansett det er et veldig godt alternativ til å få 6-15 unger slik de fikk før prevensjon var allment tilgjengelig. 

Anonymkode: 71064...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si at jeg har hatt lite bivirkninger av hormonprevensjon, selv om jeg ikke lenger får lov til å bruke andre enn hormonspiral pga. svangerskapskolestase. Hormonspiral elsker jeg, ikke mensen, ikke gravid og føler ikke noen bivirkninger annet enn litt ubehag de første dagene etter at den er satt inn. Det er langt fra slik at alle kvinner får store bivirkninger og depresjoner av dem, jeg føler sånt er nokså overdrevet. Jeg syns uansett det er et veldig godt alternativ til å få 6-15 unger slik de fikk før prevensjon var allment tilgjengelig. 

Anonymkode: 71064...d7d

Hva skal dette være et argument for?

Det er opplagt mange kvinner som tåler hormonpreparater fint ellers hadde det ikke fantes.Det er fortsatt ikke noe menn kan forvente av oss og det fjerner ikke problemet hverken for kjønnssykdommer eller for de kvinnene som ikke tåler det. Det aller viktigste: Det bidrar ikke til å fjerne menns ansvar for å unngå å få barn. Ihvertfall ikke i denne sammenhengen her hvor konteksten er at menn må få lov til å pule og kvinner må ta straffen alene uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og enkelte av oss nektet å ha ons uten kondom. 

Anonymkode: 375b3...797

Tilfeldig at jeg siterer deg, men det er så mange som messer "kondom" "kondom" "kondom".. Som om det er noen bedre garanti enn pilla. Man kan sette det på feil, det kan sprekke, det kan skli av... 

Denne dama er jo ikke god i toppen, få barn med en du har møtt én gang i fylla.. Og som ikke vil ha barn. Høres ut som den ungen får det knall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Albbas skrev:

Sannsynligheten for å vinne i lotto er enda mindre, likevel vinner folk førstepremien nesten hver uke. ONS uten kondom er såpass vanlig at befolkningen rent statistisk er nødt til å få flere tilfeller per år med uønsket graviditet. Noen av disse roter seg inn på KG. 

Og så glemmer du en helt essensiell ting, som tydeligvis veldig mange gutter glemmer når kåtskapen er stor. Dette er viktig, så gutter, få med dere dette:

Det skal veldig, veldig lite til for å miste effekten av en pille, og dette øker faren for graviditet. Og det holder at dette skjer ETTER samleie. 

Så bør du møter vakre Pia på byen, som bedyrer at hun aldri har glemt en pille i sitt liv, så er det irrelevant. Kanskje stjeler noen veska hennes med pillene i dagen etter ONS, så hun ikke får tatt pillen. Kanskje har hun heftig omgangssyke tre dager etter og spyr opp enhver pille hun tar til seg. Kanskje bare GLEMMER hun pilla, for første gang i sitt liv. Og der, vips, frigjøres en glad eggcelle, mens de friske, tålmodige sædcellene fra denne virile unge mannen, ligger der og venter. For de kan nemlig ligge der og vente opp til EN UKE etter samleie! Og vips, er "skaden" skjedd. 

En annen ting er jo hvorfor man i det hele tatt gidder å stole på vilt fremmede mennesker på byen. Du tror et barn er det verste som kan skje? Hørt om HIV? 

BRUK KONDOM! Og foreldre, lær ungene deres å aldri ta for gitt at p-piller alltid er sikre. Lær dem å bruke kondom! P-piller egner seg godt for faste forhold, men er fullstendig uegnet for ONS. 

 

Skal kopiere dette og vise til sønnen min om 16 år.🙂

 

Dette er en trolletråd. Han skriver som en bavian, men bruker uttrykket "skarve 20 år". 😆

Anonymkode: 394bb...c00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 22.23, Terrasse skrev:

Mest fornuftige innlegget.

Jo mer du stiller opp, jo mindre bidrag.

Det første året er barnet avhengig av mor hvis hun ammer, og som sin primær omsorgsperson. Du kan komme på besøk, være til stede og ha samvær. Kose og dulle med barnet. Noter all samvær du har. Jo mer samvær, jo mindre bidrag. Og hvor godt for barnet å kunne knytte seg til deg som pappa. Dere kommer til å ha mye glede av hverandre fremover. 

Si til barnemor at du vil ha så mye samvær som mulig.

mor er ikke pliktig til å la han komme på besøk nei. 

Anonymkode: 0aa96...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mor er ikke pliktig til å la han komme på besøk nei. 

Anonymkode: 0aa96...49a

Mor kan ikke nekte barnet å knytte bånd til sin far. Det er ikke far som har rett til samvær, det er barnet! Det bør verken mor eller far forhindre!

Så hvis en egnet far (ts kan skjerpe seg når sjokket har lagt seg) vil være der for barnet, skal han plutselig ikke få lov? På hvilket grunnlag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎23‎.‎09‎.‎2018 den 20.16, sommermor skrev:

For det første, bli voksen og ta ansvar for ditt eget barn. Det er ikke den lille sin skyld at du føler deg lurt. Og til senere, husk å bruk kondom.

Selvfølgelig må du betale bidrag for ditt eget barn. Det heter å ta ansvar.

Han bør selvsagt finne ut om dette er hans barn eller om han er  en av mange som kan være fedre til dette barnet. 

Det er mulig å ta denne testen før barnet blir født. 

*************************************

For øvrig så finnes det flere grunner til at dere gutter bør bruke kondom når dere har ONS, samme om jenta påstår eller faktisk går på P-piller er disse ikke 100% sikre, da det er flere usikre momenter i bruk av P-piller. Man må også være hundre % sikker på at man ikke har glemt å ta dem en dag. De andre tingene burde vel egentlig ikke komme som noen overraskelse for dagens ungdommer da det virker som STD`s er svært vanlig i dagens ungdomskulturer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Guile said:

Tilfeldig at jeg siterer deg, men det er så mange som messer "kondom" "kondom" "kondom".. Som om det er noen bedre garanti enn pilla. Man kan sette det på feil, det kan sprekke, det kan skli av... 

Denne dama er jo ikke god i toppen, få barn med en du har møtt én gang i fylla.. Og som ikke vil ha barn. Høres ut som den ungen får det knall. 

Kondom ER en bedre garanti enn piller fordi:

- Det beskytter mot kjønnssykdommer 

- Mannen selv kan kontrollere om kondomet er på, og helt, i stedetfor å stole på at en vilt fremmed ikke glemmer den viktige pillen sin de neste 7 dager etter samleiet. 

Du har helt rett i at kondom ikke er 100% sikkert, men for mannen har det noen overlegne fordeler. At kjønnssykdommer ignoreres av deg og mange andre unge er jo skremmende. Ikke rart kjønnssykdommer trives så godt i Norge. Er det seksualundervisningen som feiler så jævlig? 

Vil man være sikrest mulig: Bruk ALLTID kondom, hopp av i svingen, og ha kun sex med jenter som går på prevensjon. Men alltid, alltid, alltid bruk kondom. Alltid. Og innse realiteten - sex kan det bli barn av. Uansett. Hvis tanken ødelegger livet ditt - ikke ha sex. For som mann har du faktisk ingenting du skulle ha sagt om partneren blir gravid. Ja, naturen er urettferdig. Kvinner dør under fødsel, og menn stakkars kan ikke påtvinge abort. Buhu. La oss forholde oss til de urettferdige realitetene, og ta forholdsregler deretter. Man slipper ikke unna bare fordi man er ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke akkurat gratis med mat, aktiviteter ++++ heller, da. Det de fleste fedre som forsøker å slippe unna bidrag eller klager over bidrag ikke forstår, er at bidraget sjelden dekker 50% av de faktiske kostnadene ved å ha barn (gitt at far ikke har samvær). 

Anonymkode: 5871e...7bb

Ja, var det som er mitt poeng. 
TS vil ikke ha barn. Ikke betale penger. 
Barn krever mye av både tid og økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

 Nå er det jo sykepleierne på legekontoret som setter sprøyta. Ikke legen.

Anonymkode: 2d97e...896

Her er det legen.

Anonymkode: 9a34e...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Terrasse skrev:

Mor kan ikke nekte barnet å knytte bånd til sin far. Det er ikke far som har rett til samvær, det er barnet! Det bør verken mor eller far forhindre!

Så hvis en egnet far (ts kan skjerpe seg når sjokket har lagt seg) vil være der for barnet, skal han plutselig ikke få lov? På hvilket grunnlag?

han har ikke rett til å krave å komme inn i hennes hus og være der. No chance! 

Anonymkode: 0aa96...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen menn tør å ta sjansen på å ha sex med en fremmed uten kondom (uansett om hun sier at hun går på prevensjon eller ikke)... penisen må tydeligvis være mektigere enn hjernen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...