Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tibbie skrev:


Dette er snakk om TENÅRINGER etter en ONE NIGHT STAND! Forstår dere ikke hvor ødeleggende dette er for TS, og hvor idiotisk/egoistisk denne damas avgjørelse er??


Tenåring som tjener 300 000 kr i deltidsjobben sin.....?

Tror ikke det nei.

Anonymkode: 3d7d4...eb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rotemor skrev:

Ts har bidragsevne.

Jada, men det var ikke gitt noen inntektsopplysninger fra han da jeg skrev det første innlegget mitt der jeg påsto at han ikke ville opparbeide seg gjeld når inntekten var lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

JA, VISST FAEN BURDE JEG DET!!!! Det har jeg ikke tenkt på engang!!! Om jeg husker riktig så var hun DRITLETT å få på rygg, så det er sikkert en DRØSS med andre fyrer som har høvlet over henne!!

YESSSSSSS, takk for tipset!!! Nå ble jeg glad!!! :laugh:

Anonymkode: 52281...848

Jeg skjønner at du er fortvilet.
Men du høres samtidig så uendelig egosentrisk og usympatisk at det knapt er sammenlignbart med noe annet.

Anonymkode: 1a798...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tibbie skrev:

Nei, vet du hva! Feminisme går faen meg begge veier! En mann skal ikke sitte med alt ansvar etter et ligg. Han har ikke voldtatt henne, så hun er ikke noe offer. Dette er to dumme (eller veldig uheldige) tenåringer der hun enten løy om prevensjon, eller der de bestemte seg for å ta en sjanse og det gikk dårlig.

Hun har ikke mer rett enn han bare fordi hun tilfeldigvis er den som må bære fram barnet. Om HUN er dum nok til å skreve med bena, så må hun også tåle risikoen ved en eventuell abort (bare for å snu på det KG-damene her mener).

Her er det ingen som sitter med mer et ansvar enn den andre. Begge valgte å ha sex. Risikoen angår begge like mye.

 

Jeg er glad jeg ikke er mann! Da hadde jeg ikke turt å ha sex før ekteskapet, og om jeg aldri vil ha barn hadde jeg måtte forholde meg jomfru. Mener dere virkelig at kvinner med sin rett kan tvinge barn på menn som ikke ønsker det, bare fordi de har vært uheldige?!

Dette er snakk om TENÅRINGER etter en ONE NIGHT STAND! Forstår dere ikke hvor ødeleggende dette er for TS, og hvor idiotisk/egoistisk denne damas avgjørelse er??

Mannen sitter da ikke her med alt ansvaret! Hvordan får du til det? Det blir jo her kvinnen som blir sittende med det aller meste av ansvaret for barnet. Oppdragelse, oppfølging, økonomisk, bekymringer, sykdom. Far kan her betale et par tusen i mnd og ellers fortsette sitt ganske så bekymringsfrie liv.

Det er ikke sikkert at kvinnen ser realitetene så godt. Kanskje hun er glad i søte babyer, kanskje hun ikke klarer å ta bort sitt eget barn. Abort er nemlig fint og flott på papiret, så kommer dagen da man blir stilt overfor å velge bort sitt eget kjøtt og blod. Ikke tro det er så lett for alle.

Hun har rett nettopp fordi det er hun som tilfeldigvis må bære frem barnet. Det er ingen annen grunn.

Hadde du vært mann, og sikker på du aldri vil ha barn, så ville det ansvarlige vært å sterilisere deg. Så hadde du fjernet all risiko for deg selv, og samtidig sluppet å sette kvinner i en slik kattepine.

Jeg skulle gjerne sett menn som TS være litt mindre ansvarsløse. Jenter må tenke hele tiden på at de er fruktbare, sex kan gi barn, hvordan avverge det. Altså hindre å bli gravid, ikke hvor tar man abort kjappest. Skal vedde på at 99.9% av jenter er opptatt av å for all del ikke bli uønsket gravid. Hvorfor er ikke så mange menn opptatt av det? Hvordan kan de bare peise på uten kondom i helg etter helg, overlate til andre å hindre og fjerne, leve sorgfritt i troen på at alt ordner seg så fint helt av seg selv? Så når det ikke blir slik, så er det kjefting og bannskap og panikk og sutring, fortsatt uten et fnugg av innsikt rundt eget ansvar. Alt dumt er andres feil.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, skjønner du er fortvilet. Men du trenger ikke være lurt. P-piller er ikke helt sikre, og det er ikke helt uvanlig å finne ut av graviditeten etter 12ukersfristen heller. For alt du vet er jenta like fortvilet som deg.

Ble selv uplanlagt gravid som 18åring, med min samboer vel og merke. Så jeg kjenner til fortvilelsen og redselen for å snakke med foreldrene sine om det. Mine foreldre er skilt og fra mamma fikk jeg god støtte, men pappa ble illsint og nektet å snakke med meg igjen før jeg hadde fått sønnen min. Det gjorde utrolig vondt der og da, men det gikk over det også.

Vi opplever ihvertfall at det hele har gått over all forventning. Vi er nå foreldre til en 3åring og har det utrolig bra med det.

Livet er ikke over når man får barn. Det er en forandring ja, men for min del følte jeg mest på det når han var baby, nå når han har blitt større har jeg mer overskudd og det går fint å kombinere det å være mamma med å være ung student.

Og som jeg har forstått det vil du ikke ha noe særlig kontakt med barnet (noe jeg likevel vil anbefale deg å ha), og da vil livet du lever nå bli minimalt berørt.

Anonymkode: f27f4...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:


Tenåring som tjener 300 000 kr i deltidsjobben sin.....?

Tror ikke det nei.

Anonymkode: 3d7d4...eb7

Hva mener du? Enten mener du at han lyver på lønna, eller at han lyver på alderen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Hva mener du? Enten mener du at han lyver på lønna, eller at han lyver på alderen :P

 


Ikke tillegg andre meninger, så går dette bedre.

Ingen av delene. Men - du vred på ting og fremstiller TS som en stakkars, uansvarlig tenåring som knapt er i stand til å ta vare på seg selv. En er ikke det - om en som ung mann faktisk klarer å tjene 300 000 kr på en deltidsjobb. Da har en egenskaper for å ta vare på seg selv og komme seg opp og fram her i livet. 

Ikke er han tenåring lengre heller. 

Anonymkode: 3d7d4...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ViljaH skrev:

Mannen sitter da ikke her med alt ansvaret! Hvordan får du til det? Det blir jo her kvinnen som blir sittende med det aller meste av ansvaret for barnet. Oppdragelse, oppfølging, økonomisk, bekymringer, sykdom. Far kan her betale et par tusen i mnd og ellers fortsette sitt ganske så bekymringsfrie liv.

Det er ikke sikkert at kvinnen ser realitetene så godt. Kanskje hun er glad i søte babyer, kanskje hun ikke klarer å ta bort sitt eget barn. Abort er nemlig fint og flott på papiret, så kommer dagen da man blir stilt overfor å velge bort sitt eget kjøtt og blod. Ikke tro det er så lett for alle.

Hun har rett nettopp fordi det er hun som tilfeldigvis må bære frem barnet. Det er ingen annen grunn.

Hadde du vært mann, og sikker på du aldri vil ha barn, så ville det ansvarlige vært å sterilisere deg. Så hadde du fjernet all risiko for deg selv, og samtidig sluppet å sette kvinner i en slik kattepine.

Jeg skulle gjerne sett menn som TS være litt mindre ansvarsløse. Jenter må tenke hele tiden på at de er fruktbare, sex kan gi barn, hvordan avverge det. Altså hindre å bli gravid, ikke hvor tar man abort kjappest. Skal vedde på at 99.9% av jenter er opptatt av å for all del ikke bli uønsket gravid. Hvorfor er ikke så mange menn opptatt av det? Hvordan kan de bare peise på uten kondom i helg etter helg, overlate til andre å hindre og fjerne, leve sorgfritt i troen på at alt ordner seg så fint helt av seg selv? Så når det ikke blir slik, så er det kjefting og bannskap og panikk og sutring, fortsatt uten et fnugg av innsikt rundt eget ansvar. Alt dumt er andres feil.

Fordi folk her inne sier at han må bare leve med valget hennes, for han har jo valgt å ha sex. Hun har ikke mer rett enn han til å ta det valget, for hun var jo også med på sexen.

Jeg synes ikke synd i kvinnen som sitter med ansvaret: Det har hun valgt helt selv.

Jeg anser det heller ikke som å "slippe unna" av å få valget om å kun betale barnebidrag. Ja, det er mye penger, men han må innen to-tre måneder bestemt om han skal være en del av livet til sitt eget barn. Det nytter jo ikke å bestemme seg for dette om 10 år når man faktisk er klar for ansvaret.

Og om han velger å være en del av livet til barnet, så må han samarbeide med et menneske som han kanskje ikke går overens med i det hele tatt. Det er jo ikke akkurat å "slippe unna".

At hennes ni måneder med graviditet skal gi henne retten til å avgjøre resten av livet til en fremmed person, er jeg lite enig i. Han har absolutt mye han skulle ha sagt.

Å si at tenåringer ikke skal ha sex, fordi de må være ansvarsfulle å tenke på at noen kan bli gravide (selv med prevensjon!), er UREALISTISK. TS er ikke mer ansvarsløs enn denne dama eller andre i samme aldersgruppe.

Jeg har selv vært dum og ansvarsløs. Jeg ble gravid, og var ikke moden nok for å bli forelder. Takk GUD for at jeg er kvinne og slapp lett unna!! Tenk hvis noen skulle tvunget meg til å få barn den gang da? Hele livet mitt ville blitt ødelagt.

 

I 2018 skal kvinner og menn være likestilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


Ikke tillegg andre meninger, så går dette bedre.

Ingen av delene. Men - du vred på ting og fremstiller TS som en stakkars, uansvarlig tenåring som knapt er i stand til å ta vare på seg selv. En er ikke det - om en som ung mann faktisk klarer å tjene 300 000 kr på en deltidsjobb. Da har en egenskaper for å ta vare på seg selv og komme seg opp og fram her i livet. 

Ikke er han tenåring lengre heller. 

Anonymkode: 3d7d4...eb7

Herregud, ja, man blir jo fort voksen på de få månedene fra tenåring til 20-åring  :roll:

Om du synes at 300 000 kroner i inntekt er mye, er helt urelevant for saken. Å leve på 17 000 kroner i måneden gjør deg ikke nødvendigvis klar for å bli pappa som 20-åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tibbie said:

Fordi folk her inne sier at han må bare leve med valget hennes, for han har jo valgt å ha sex. Hun har ikke mer rett enn han til å ta det valget, for hun var jo også med på sexen.

 

Jo, det har hun rett til, både juridisk og biologisk. Dine meninger trumfer ikke den RETTEN kvinnen har. Vær gjerne uenig, men enn så lenge har kvinnen den retten. 

Det nytter ikke å kjempe for likestilling på områder der biologien faktisk har tilrettelagt for blodig urettferdighet (bokstavelig talt). Det er helt fysisk umulig med full likestilling på det området. 

Ja, det er urealistisk at tenåringer avstår fra sex. Men da må de bare innfinne seg med konsekvensene. For SÅ KJIP er nemlig naturen. Man kan ikke sikre seg 100% mot graviditet, og jo dårligere forholdsregler man tar, jo større risiko må man akseptere. Selv om man er tenåring. Tenåringer har taklet det gjennom hele historien, det er ingenting som tilsier at dagens tenåringer, med bedre økonomi og større støtteapparat, ikke skal få det til. Det er ikke synd i dem. Har man sex, har man tatt et stort skritt inn mot voksenverdenen. I stedetfor å skjerme tenåringene fra de grusomme realitetene må man lære dem at sånn er det. Deal with it. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Fordi folk her inne sier at han må bare leve med valget hennes, for han har jo valgt å ha sex. Hun har ikke mer rett enn han til å ta det valget, for hun var jo også med på sexen.

Jeg synes ikke synd i kvinnen som sitter med ansvaret: Det har hun valgt helt selv.

Jeg anser det heller ikke som å "slippe unna" av å få valget om å kun betale barnebidrag. Ja, det er mye penger, men han må innen to-tre måneder bestemt om han skal være en del av livet til sitt eget barn. Det nytter jo ikke å bestemme seg for dette om 10 år når man faktisk er klar for ansvaret.

Og om han velger å være en del av livet til barnet, så må han samarbeide med et menneske som han kanskje ikke går overens med i det hele tatt. Det er jo ikke akkurat å "slippe unna".

At hennes ni måneder med graviditet skal gi henne retten til å avgjøre resten av livet til en fremmed person, er jeg lite enig i. Han har absolutt mye han skulle ha sagt.

Å si at tenåringer ikke skal ha sex, fordi de må være ansvarsfulle å tenke på at noen kan bli gravide (selv med prevensjon!), er UREALISTISK. TS er ikke mer ansvarsløs enn denne dama eller andre i samme aldersgruppe.

Jeg har selv vært dum og ansvarsløs. Jeg ble gravid, og var ikke moden nok for å bli forelder. Takk GUD for at jeg er kvinne og slapp lett unna!! Tenk hvis noen skulle tvunget meg til å få barn den gang da? Hele livet mitt ville blitt ødelagt.

 

I 2018 skal kvinner og menn være likestilt.

Det du åpenbart ikke forstår er at HAN valgte å ha sex med ei dame uten å ta ansvar for SEG SELV. HAN har ansvar for sine handlinger. Å ha sex med en ukjent og overlate alt ansvar til den er fullstendig idiotisk. OG det var det han gjorde. 

Geller ikke menn kan løpe fra ansvaret for sine egne dumme handlinger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen din.. Hun har tydeligvis lurt deg.. 

Men nå er det gjort og du bør gjøre det beste av det.. DU kommer til å angre dersom du ikke har kontakt med barnet ditt til slutt.. 

At du fraskriver deg alt ansvar og lar hun få ha barnet helt selv, er nok hennes tanke og mening med alt dette.. Gjør det motsatte.. Stå på ditt og dine krav! Som noen skriver her - skaff deg advokat og få ordnet mest mulig samvær med barnet ditt så snart som mulig. Irriter henne tilbake, og det er kun du som vinner på det (og barnet ditt da, såklart)  :P 

 

Anonymkode: 4412f...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.9.2018 den 10.52, Calypso skrev:

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen menn tør å ta sjansen på å ha sex med en fremmed uten kondom (uansett om hun sier at hun går på prevensjon eller ikke)... penisen må tydeligvis være mektigere enn hjernen.

Det kan du si, men hvorfor bare "dere menn"?

Var det ikke en kvinne inne i bildet her også? Da er vel vagina også mektigere enn hjernen for noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isambard skrev:

Det kan du si, men hvorfor bare "dere menn"?

Var det ikke en kvinne inne i bildet her også? Da er vel vagina også mektigere enn hjernen for noen? 

Ikke hvis hun faktisk går på prevensjon. Tror poenget var at vedkommende ikke skjønner hvordan en mann tørr stole på at en kvinne sier hun går på pillen. Jeg hadde aldri i livet hatt sex med noen uten kondom om jeg var mann, og jeg insisterer for øvrig på kondom som kvinne også. 

Anonymkode: fe307...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan drive din egen bedrift kan du utgiftsføre mye på bedriften, og således ta ut lav lønn. 

Krev samvær- det reduserer bidraget

og krev foreldreansvar. 

Ser du kritikkverdige ting hos mor- meld fra til bv. Gjerne når du vet hun er litt sliten. På sikt mister hun barnet- du overtar og hun må betale deg..

 

Anonymkode: 88ff7...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/23/2018 at 8:09 PM, AnonymBruker said:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Om dette ikke er trolling; takk deg selv, drittunge. Like mye ditt ansvar uansett, og vet du hva? Til og med ikke pillen er sikker! Best å bruke kondom, men i ditt tilfelle høres det mer ut som du kun er moden nok til å runke, så hold deg heller til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du kan drive din egen bedrift kan du utgiftsføre mye på bedriften, og således ta ut lav lønn. 

Krev samvær- det reduserer bidraget

og krev foreldreansvar. 

Ser du kritikkverdige ting hos mor- meld fra til bv. Gjerne når du vet hun er litt sliten. På sikt mister hun barnet- du overtar og hun må betale deg..

 

Anonymkode: 88ff7...9f6

Dettebarnet kommer virkelig til å føle seg helt unikt og ønsket....😳

og hvis du snakkerav erfaring, håper jeg bv er kontaktet angående deg. Du burde virkelig ikke ha omsorg for barn.

Anonymkode: ed37c...c1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du kan drive din egen bedrift kan du utgiftsføre mye på bedriften, og således ta ut lav lønn. 

Krev samvær- det reduserer bidraget

og krev foreldreansvar. 

Ser du kritikkverdige ting hos mor- meld fra til bv. Gjerne når du vet hun er litt sliten. På sikt mister hun barnet- du overtar og hun må betale deg..

 

Anonymkode: 88ff7...9f6

Fyfaen

Anonymkode: eec4c...71b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 17.04, Tibbie skrev:

Fordi folk her inne sier at han må bare leve med valget hennes, for han har jo valgt å ha sex. Hun har ikke mer rett enn han til å ta det valget, for hun var jo også med på sexen.

De var to om å ha sex, det var han som valgte å sprute inni henne slik at egget hennes ble befruktet. Hans svømmere, hans valg, hans ansvar for akkurat det. 

Sexen var de to om, men sprutinga var det han som sto for. 

 

Anonymkode: e5573...038

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...