Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 9/23/2018 at 9:18 PM, litle_my said:

Dersom du ikke har høy nok inntekt,  må du ikke betale bidrag.

Pust med magen og ta tida litt til hjelp. Kanskje ønsker du etter hvert å bli kjent med barnet også?

Selv om han ikke har penger til å begynne med så vil barnemor få bidragsforskudd, dette vil påføre han bidragsgjeld. Dårlig økonomi gjør ikke at du slipper unna så slutt å fare med løgn.

Han hoppet på hullet, dama ble gravid og han må ta konsekvensene som en mann, eller, ihvertfall prøve.

Ingen sympati for denne guttungen i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Merovingian skrev:

Selv om han ikke har penger til å begynne med så vil barnemor få bidragsforskudd, dette vil påføre han bidragsgjeld. Dårlig økonomi gjør ikke at du slipper unna så slutt å fare med løgn.

Jeg mener det ble en lovendring her for noen år siden slik at man ikke opparbeider gjeld så lenge man ikke har bidragsevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: krev farskapstest

For det andre: Pilla er IKKE 100% sikker.

For det tredje: Bruk kondom når du skal ha sex med noen du ikke kjenner/ikke er kjæresten din. Da unngår du kjønnssykdommer og graviditet.

For det fjerdet: Er ungen ditt så still opp for det!!!

Anonymkode: 288b1...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

lol at noen ikke skjønner at dette er trolling er jevlig tidig. er jo bare laget for å provosere skakkjørte kvinner på KG. men er helt enig med det som egentlig er TS sitt poeng. helt på trynet at kvinner har monopol på barn, kan både ta abort eller ikke ta abort uten at far har noe å si, og i slike tilfeller som dette hvor kvinner med vilje lurer mannen så burde han få tatt juridisk abort og det er flere tilfeller her i Bergen vertfall hvor mannen har vunnet fram og kvinnen endte opp med å må ta alt ansvaret selv og slik bør det være. likestilling for både menn og kvinner ikke særbehandling av kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var mann og hadde ONS med en dame, ville jeg gitt ut feil navn og feil tlf nummer (hvis hun spør). I tilfelle hun blir gravid og vil ta kontakt, da er det mindre sjanse for at hun klarer å finne meg. Hvis hun klarer å finne meg, ville jeg rømt fra landet 😛

Anonymkode: 3820f...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Merovingian skrev:

Selv om han ikke har penger til å begynne med så vil barnemor få bidragsforskudd, dette vil påføre han bidragsgjeld. Dårlig økonomi gjør ikke at du slipper unna så slutt å fare med løgn.

Han hoppet på hullet, dama ble gravid og han må ta konsekvensene som en mann, eller, ihvertfall prøve.

Ingen sympati for denne guttungen i det hele tatt.

:fnise: Det kan jo hende at han falt da... 

Anonymkode: e5573...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Bigoneclassic said:

i slike tilfeller som dette hvor kvinner med vilje lurer mannen så burde han få tatt juridisk abort og det er flere tilfeller her i Bergen vertfall hvor mannen har vunnet fram og kvinnen endte opp med å må ta alt ansvaret selv

Dette må du nesten dokumentere.

Anonymkode: 1c074...31f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Du vet at et ligg er det som skal til for å bli gravid? Det kan virke ut som om du tror at du må ligge med en person flere ganger for å få det til... 

Anonymkode: 18470...ef1

Men når man går på piller, så er sjansen uhyre liten for å bli gravid. Mye, mye, mye mindre enn ved "vanlig" sex. Du fikk med deg at denne dama sa at hun gikk på p-piller?

Slenger ved et sitat fra Lommelegen, sånn i tilfelle noen skulle motargumentere:

"Det er regnet ut at av 100 kvinner som bruker p-pille i løpet av et år vil ca. 0.2 bli gravide."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 23.27, domimik skrev:

Begge har da vært med i prosessen, man blir bare stilt ovenfor valget på forskjellige tidspunkt. Han tok valget da han jizza inni en dame uten kondom. Egen nytelse i øyeblikket var tydeligvis verdt risikoen. Hun tok sin avgjørelse etter ham. Å kalle henne en møkkakjerring som ikke «lot ham» bli med på å bestemme blir jo totalt urimelig. Han har i aller høyeste grad selv bestemt at han ikke ville stoppe egen sperm med kondom.

Åja, så han bestemte å pule, og det gjorde ikke hun? Begge var like mye med på leken, så begge har like mye rett til å ta avgjørelsen videre. Hun er ikke noe offer som ble ligget med, og dermed kan ta valget som påvirker resten av livet hans.

Dessuten sa hun jo at hun gikk på p-piller, så hun har mye ansvar på skuldrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 9.04, hind skrev:

Ja, det er jo kjempesannsynlig at denne unge jenta som ifølge ts ikke turte å fortelle om graviditeten til mamma og pappa bevisst lette opp en stakkar som kunne gjøre henne gravid. Det kan høres ut som hun fortsatt bor hjemme. Hvem har ikke lyst til å droppe alle framtidsdrømmer og bli fattig alenemor hvis sjansen byr seg :ironi:

Veldig, veldig mange. Det er ganske vanlig!

Om hun ikke ville bli gravid, så kunne hun enten A) brukt kondom B) faktisk gå på pilla som hun informerte han om, eller C) ta abort. De to første alternativene er kanskje litt sent når uhellet først er ute (det er jo ganske kjent at tenåringer ikke alltid tenker så fornuftig), men da er alternativ C det innlysende valget.

Man tar ikke en sånn viktig avgjørelse for andre mennesker!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, litle_my skrev:

Jeg mener det ble en lovendring her for noen år siden slik at man ikke opparbeider gjeld så lenge man ikke har bidragsevne?

Ts har bidragsevne.

Det er ikke en ny lovendring. Den blir skjønnsfastsatt til 0,- og da løper det ikke gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 9.06, ViljaH skrev:

Du sier det som om det er sant. Det er det da ikke. Idag så er det kvinnens avgjørelse alene om hun skal foreta inngrep i sin kropp for å avbryte et svangerskap. Far kan rådspørres, hvis kvinnen ønsker. Eller ikke.

Far tok sin avgjørelse om foreldreskap da han spermet i kvinnen.

Nei, vet du hva! Feminisme går faen meg begge veier! En mann skal ikke sitte med alt ansvar etter et ligg. Han har ikke voldtatt henne, så hun er ikke noe offer. Dette er to dumme (eller veldig uheldige) tenåringer der hun enten løy om prevensjon, eller der de bestemte seg for å ta en sjanse og det gikk dårlig.

Hun har ikke mer rett enn han bare fordi hun tilfeldigvis er den som må bære fram barnet. Om HUN er dum nok til å skreve med bena, så må hun også tåle risikoen ved en eventuell abort (bare for å snu på det KG-damene her mener).

Her er det ingen som sitter med mer et ansvar enn den andre. Begge valgte å ha sex. Risikoen angår begge like mye.

 

Jeg er glad jeg ikke er mann! Da hadde jeg ikke turt å ha sex før ekteskapet, og om jeg aldri vil ha barn hadde jeg måtte forholde meg jomfru. Mener dere virkelig at kvinner med sin rett kan tvinge barn på menn som ikke ønsker det, bare fordi de har vært uheldige?!

Dette er snakk om TENÅRINGER etter en ONE NIGHT STAND! Forstår dere ikke hvor ødeleggende dette er for TS, og hvor idiotisk/egoistisk denne damas avgjørelse er??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer
10 minutter siden, Tibbie skrev:

Nei, vet du hva! Feminisme går faen meg begge veier! En mann skal ikke sitte med alt ansvar etter et ligg. Han har ikke voldtatt henne, så hun er ikke noe offer. Dette er to dumme (eller veldig uheldige) tenåringer der hun enten løy om prevensjon, eller der de bestemte seg for å ta en sjanse og det gikk dårlig.

Hun har ikke mer rett enn han bare fordi hun tilfeldigvis er den som må bære fram barnet. Om HUN er dum nok til å skreve med bena, så må hun også tåle risikoen ved en eventuell abort (bare for å snu på det KG-damene her mener).

Her er det ingen som sitter med mer et ansvar enn den andre. Begge valgte å ha sex. Risikoen angår begge like mye.

 

Jeg er glad jeg ikke er mann! Da hadde jeg ikke turt å ha sex før ekteskapet, og om jeg aldri vil ha barn hadde jeg måtte forholde meg jomfru. Mener dere virkelig at kvinner med sin rett kan tvinge barn på menn som ikke ønsker det, bare fordi de har vært uheldige?!

Dette er snakk om TENÅRINGER etter en ONE NIGHT STAND! Forstår dere ikke hvor ødeleggende dette er for TS, og hvor idiotisk/egoistisk denne damas avgjørelse er??

En 20 åring er da ikke en tenåring.  Men så  det er sagt så tviler jeg på at TS er 20 heller det dobbelte .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Solstråletårer skrev:

En 20 åring er da ikke en tenåring.  Men så  det er sagt så tviler jeg på at TS er 20 heller det dobbelte .. 

Han var med stor sannsynlighet tenåring da sexen skjedde. Altså, sist han så henne og egentlig hadde noe med saken å gjøre.

Om dette er en tulletråd eller ikke vet jeg ikke, men situasjonen er jo ganske reell for veldig mange :P

Dette skjedde faktisk med eksen min. Hans eks (før meg, altså) lurte han til graviditet og tvang på han barn.

Til gjengjeld fikk hun tidenes verste barnefar (jeg mener det, han er elendig, og jeg er glad for at jeg ikke har barn med han!). Dessverre har også sønnen hans en elendig pappa som ikke har barnetekke og som han ser lite til. Barnet er mye såret over det, og hun sitter med mye sinne (og jeg støtter henne i all sinne, men hun skulle ikke lurt en som ikke vil ha barn til å få barn med henne). De var vel sånn 21/22 da barnet ble født. Alle lider av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

han har ikke rett til å krave å komme inn i hennes hus og være der. No chance! 

Anonymkode: 0aa96...49a

Det kan så være, men barnet har rett til samvær. Det kan organiseres på flere måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 11.43, Isambard skrev:

ja, i følge WHO gir de 99.7% beskyttelse per år, men da er det kanskje snakk om 100 samleier for et typisk par. Sannsynligheten ved ett enkelt samleie er ikke null, men ganske nær. Det får være opp til hver enkelt å veie dette opp mot sannsynligheten for at noen kan lyve.


Men det er ved perfekt bruk i et kontrollert forsøk. Det er veldig synd at disse tallene spres, og både gutter og jenter tror pilla er så sikker. For det er den ikke.

I det virkelige liv, så regnes ikke p-piller å være mer enn ca 91 % effektive. Fordi ingen av oss er perfekt. Kanskje går det for mange timer mellom hver pille, kanskje har tatt seg en fest og hatt løs fyllamage, eller bare spist en litt tvilsom kebab - utrolig mange sånne ting som spiller inn.

Ifølge Planned Parenthood, så blir altså hele 9 av 100 kvinner som bruker p-piller gravide i løpet av et år

https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/birth-control-pill/how-effective-is-the-birth-control-pill

Det samme sier også WHO, at i vanlig bruk, så regner de p-piller som 92 % sikre. Det er de tallene vi egentlig burde ta inn over oss - så kanskje flere ville skjønt at en bør bruke kondomer i tillegg uansett, om en virkelig ikke vil ha barn. Det er heller ikke 100 % sikkert, men kombinert bruk minsker risikoen betraktelig. 

http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/family-planning-contraception

Anonymkode: 3d7d4...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du nesten dokumentere.

Anonymkode: 1c074...31f

hvordan skal jeg dokumentere dette ? jeg har ikke lov å ta bilder i rettsalen. han jeg snakker om er naboen min og ville at jeg skulle vitne mot samme damen. Hun lurte han på flere områder og nå fikk hun smake baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2018 at 12:19 AM, AnonymBruker said:

Den lidene part er mannen som er grundig lurt.

Den lidende parten er det uskyldige barnet, som blir født inn i denne suppa, uten mulighet til å velge sine foreldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

:fnise: Det kan jo hende at han falt da... 

Anonymkode: e5573...038

Uansett, treffsikker var han🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, vet jo ikke om du leser denne tråden lengre? Men ville bare si, først av alt, at jeg skjønner godt at du er sjokka og opprørt nå ❤️ kan ikke være lett på noen måte, å plutselig få en sånn beskjed. Helt naturlig at du går gjennom et følelsesmessig kaos nå, sinna også. Bare å rase i fra deg. Håper du tar det meste ut her i tråden, som jo tross alt er safe og ikke skader noen eller lager potensielt trøbbel for deg i framtida.

For etterhvert, så må du komme til det punkt at du tar inn over deg, at det kommer et barn til verden. Ditt barn. (men få det selvfølgelig bekrefta med dna-sjekk). Uansett om du kanskje ble lurt, eller om mora kanskje spiste en litt tvilsom kebab og rennamagen ødela effekten av pilla - det er ikke lengre viktig. Barnet kommer til verden uansett.Igjen - ditt barn.

Det er naturlig å tenke på økonomien, fremtidsplaner osv - alt du hadde tenkt blir omrokkert? Men, fremfor å tenke på hvordan du skal lure deg unna å betale minst mulig til mor. Så bør du heller tenke på hvordan og hva du gjør for å sikre dine rettigheter som far. 

Om du nå, i sinne, fraskriver deg foreldreansvar og omsorg for barnet, så gir du også fra deg bestemmelsesrett og påvirkning på ditt barns liv. Det kan kjennes som ei lettvint løsning nå - men - tenk nøye gjennom dette, og snakk helst med andre som har delt foreldreansvar vs ikke for ungene sine.

Du bør holde en så god tone som mulig med mor, selv om du ønsker ho inn i varmen nå. Og få på plass en avtale om å besøke og ha samvær med den lille, fra starten av. Så barnet får god tilknytning til deg også. Selv om det aller siste du kan tenke deg akkurat nå, er noen som skal kalle deg pappa. Men, igjen, det er faktisk ditt barn. Og det er bra for barnet å vite hvem faren sin er, og ha en trygg relasjon til deg. Uansett om du vil være deltidspappa eller ei. Men, da har du i hvert fall lagt et godt grunnlag for det. Tenk også på, siden du er opptatt av økonomien i det, dess mer samvær du har - dess mindre blir bidraget. 

En annen vinkling på dette, siden du har hatt ONS og er ung, så regner jeg med du bryr deg om hvordan du framstår for kvinner, og ønsker å tiltrekke deg kvinner? Det å få barn ung - og - ta ansvar for barnet sitt, det er få ting en mann kan gjøre som teller like mye for å gjøre seg attraktiv blant kvinner. Helt sant, kan lete fram forkningsrapporter på det. Men det er altså menn som deg, kvinner som tipper 30 og ønsker seg barn velger :) du vil være mer attraktiv enn andre menn, uten barn - såfremst du faktisk har barnet i livet ditt og stiller opp for det da. Og motsatt, det er få ting som får kvinner til å løpe like fort, som en mann som ikke ser barnet sitt og bevisst går inn for å hverken betale for det.

Det er opp til deg nå dette :) Selv om det akkurat nå kjennes som en kjempekatastrofe og gulvet brast under føttene dine. Så er hverken livet ditt over på noen måte, heller er det ikke noe som trenger å sette deg tilbake, sånn i et livspersektiv. Kanskje tvert imot. Om du nå manner deg opp, og gjør det rette for barnet ditt - for alt dette andre du grubler på, det vil bare gå ut over livskvaliteten til deg selv, og ditt eget barn. Så håper du klarer å legge det bak deg, selv om livet tok en litt annen vei enn du hadde tenkt. 


 

Anonymkode: 3d7d4...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...